رهنامه آموزش ۱۰ روش کاربردی ذخیره لایو اینستاگرام خود و دیگران - رهنامه

اینستاگرام به تدریج به عنوان یکی از پرکاربردترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شده است. قابلیت لایو اینستاگرام یکی از ابزارهای پر استفاده در این این شبکه اجتماعی است که میلیون ها ویدیو به صورت لحظه ای توسط کاربران با دیگران به اشتراک گذاشته میشود، برای علاقمندان به لایو استوری اینستاگرام ? در مطلب امروز رهنامه ما به آموزش روش های مختلف ذخیره لایو اینستاگرام خود و دیگران خواهیم پرداخت.

دانلود برنامه سیو لایو اینستاگرام دیگران

How To Download Instagram Live Videos And Story Highlights

اینستاگرام همچنان به عنوان بهترین پلت فرم اشتراک گذاری عکس و فیلم آنلاین شناخته می شود. از زمان راه اندازی این برنامه در سال ۲۰۱۰؛ به طور گسترده ای توسعه پیدا کرده است و شامل بسیاری از قابلیت ها و بروزرسانی های شگفت انگیز است. در حال حاضر، این برنامه شما امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را در پست های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. همچنین به شما امکان می دهد تا از طریق استوری؛ تصاویر و کلیپ هایی که بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار ناپدید می شوند را بارگذاری کنید.

به همین خاطر اینستاگرام پر از چیزهای جالب و فوق العاده ای است که توسط کاربران سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شود؛ به همین خاطر ممکن است بخواهید که برای ذخیره لایو در استوری در دستگاه های خود اقدام کنید. در حال حاضر Instagram به شما اجازه سیو استوری اینستاگرام خودتان را می دهد اما همچنان به شما اجازه ذخیره استوری دیگران را نمی دهد. با این حال، کاربران هنوز اصرار دارند که این کار را انجام دهند به همین دلیل به دنبال روش های ذخیره لایو اینستاگرام خود و دیگران هستند. در ادامه ما سعی داریم برخی از روش های سیو لایو اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

دانلود ۳ برنامه ذخیره لایو اینستاگرام در آیفون و اندروید

یکی از ساده ترین روش های ذخیره لایو اینستاگرام، ضبط آنها هنگام پخش در صفحه نمایش گوشی اندروید یا آیفون شما است. برنامه های کپچر صفحه گوشی زیادی وجود دارد که می توانید هم برای سیستم کامپیوتری و هم برای گوشی هوشمند خود استفاده کنید. برای مک های جدید؛ مرکز کنترل آیفون ۱۱ دارای قابلیت ضبط داخلی است؛ بنابراین نیازی به نصب برنامه ای نیست. کاربران آیفون می توانند به طور رایگان را از TechSmith Capture استفاده کنند که نحوه به کارگیری آن هم بسیار راحت است.

کاربران اندروید می توانند از قدرتمندترین برنامه رایگان Screen Recorder استفاده کنند که به شما اجازه ضبط محتواهای نمایش داده شده در صفحه گوشی و ویرایش فیلم را می دهد و قابلیت های زیادی را در بر می گیرد (برای استفاده از این برنامه نیازی به روت گوشی نیست). کاربران ویندوز می توانند با نرم افزار Open Broadcast مجموعه ای از فیلم ها را ضبط و ویرایش کنند. این برنامه برای لینوکس و مک هم کار می کند.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام با Gram Save

برای شروع ابتدا به صفحه Gram Save بروید و آدرس URL ویدیوی مورد نظر خود را وارد کنید و Download را کلیک کنید.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام Gram Save

اما چگونه این آدرس URL ویدیو را پیدا کنید؟ در هر پست سه نقطه را در گوشه سمت راست بالا مشاهده خواهید کرد. روی آن تپ کنید و بعد گزینه copy link را انتخاب کنید. با این کار می توانید آدرس URL ویدیوی مورد نظر خود را در برنامه کپچرکننده پیست کنید.

توجه: این ابزار نمی تواند لایو و فیلم های اکانت خصوصی اینستا را دانلود کند و فقط برای اکانت های عمومی جواب خواهد داد.

Video Downloader for Instagram برنامه ای برای ذخیره لایو اینستاگرام

برای سیو لایو اینستاگرام کاربران اندروید می توانند برنامه Video Downloader for Instagram را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنند. با همان روش توضیح داده شده در بالا؛ آدرس URL ویدیو را کپی کنید و در برنامه پیست کنید. روی Download تپ کنید و چند ثانیه صبر کنید تا دانلود به پایان برسد. این برنامه برای IGTV و Vine هم کار می کند و از تبلیغات پشتیبانی می کند و کاملا رایگان است.

Video Downloader for Instagram برنامه ای برای ذخیره لایو اینستاگرام

برای حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام می توانید از ۱۲ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

چگونه لایو اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟ با وب سایت Blastup by Gramblast

وب سایت Blastup by Gramblast یکی از وب سایت هایی است که در آن شما فقط آدرس URL را کپی پیست می کند و بقیه کارها را خود وب سایت انجام می دهد. این وب سایت یک پلن آزمایشی رایگان را ارائه می دهد تا به شما امکان بدهد بررسی کنید که آیا این سرویس را دوست خواهید داشت یا خیر.

چگونه لایو اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟ با وب سایت Blastup by Gramblast

نرم افزار ذخیره لایو اینستاگرام IFTTT

چگونه لایو ذخیره شده را ببینیم؟ IFTTT برای گوشی های اندروید و آیفون در دسترس است و یک راه حل قدرتمند محسوب می شود. این برنامه کوچک و دوست داشتنی است که بدون اینکه انگشت خود را بلند کنید؛ به طور خودکار هر ویدیویی که در اینستاگرام لایک کرده باشد را دانلود می کند و یا به فید شما در اکانت Dropbox اضافه می کند. پیکربندی آن نسبت به استفاده از یک وب سایت کمی دشوارتر است اما کار سختی که شما از عهده آن برنیایید نیست. شما همچنین باید مطمئن شوید که از قبل یک اکانت Dropbox را راه اندازی کرده اید.

نحوه کار با این اپلیکیشن سیو لایو اینستاگرام به صورت زیر است:

  •  Instagram  و Dropbox را به اکانت IFTTT خود متصل کنید.
  •  Recipe یا یک دستورالعمل را انتخاب کنید.
  • برای بارگیری مستقیم فیلم های اینستاگرام در Dropbox خود، گزینه Activate Recipe را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام خودم و دیگران با افزونه Chrome IG Stories for Instagram

چگونه لایو ذخیره شده دیگران را ببینیم؟ افزونه های کروم به شما امکان می دهند تا فیلم های لایو را به طور مستقیم روی سیستم خود ذخیره کنید. این روش به دلیل اینکه نیازی به نصب برنامه جداگانه ندارد؛ محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و امکان مشاهده فیلم های لایو را بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد را به شما می دهد. با این حال کمی پیچیده تر از روش های دیگر به نظر می رسد.

نیازی به گفتن نیست که برای استفاده از این روش شما به مرورگر کروم نیاز دارید. بعد از نصب مروگر کروم خود به فروشگاه افرونه مروگر کروم بروید و Chrome IG Stories for Instagram را پیدا و آن را کلیک کنید. برای نصب افزونه به ترتیب Add to Chrome و Add Extension را کلیک کنید. حالا فقط کمی زمان بدهید تا افزونه نصب شود. بعد از نصب باید آیکنی در سمت راست پنجره مرورگر خود مشاهده کنید.

حالا به اینستاگرام بروید و لایو یا فیلمی را برای دانلود پیدا کنید؛ آن را باز کنید و روی آیکن افزونه موجود در مرورگر خود کلیک کنید. در حال حاضر شما باید بتوانید لیستی از استوری ها را در سمت چپ مشاهده کنید. استوری مورد نظر خود را پیدا کنید؛ حالا  وقت دانلود آن است.

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام خودم و دیگران با افزونه Chrome IG Stories for Instagram

ذخیره لایو اینستاگرام توسط Chrome IG Stories

روی آیکن دانلود در سمت راست استوری انتخاب شده کلیک کنید. ویدیو ها در سمت راست ظاهر می شوند و به عنوان یک پوشه Zip دانلود می شوند. پوشه زیپ را باز کنید تا مشاهده کنید این پوشه حاوی یک فایل برای هر استوری است. برای مشاهده فیلم یا تصاویر موجود در این پوشه؛ روی هر فایل دابل کلیک کنید.

توجه داشته باشید که با این روش شما فقط می توانید استوری ها را دانلود کنید و اگر شخصی ویدیو لایو خود را در استوری ذخیره نکرده باشد؛ نمی توانید با استفاده از این روش آن را دانلود کنید.

ذخیره لایو اینستاگرام در کامپیوتر با افزونه Save IG Live Story

یکی دیگر از افزونه های کرومی که می توانید برای ذخیره لایو اینستاگرام در کامپیوتر استفاده کنید Save IG Live Story نام دارد. با استفاده از این افزونه می توانید لایو استوری اینستاگرام دوستان؛ افراد مشهور یا پیج هایی که دنبال می کنید را در مرورگر خود مشاهده و دانلود کنید. شما حتی می توانید استوری افرادی که دنبال می کنید را تنها با یک کلیک ذخیره کنید و حتی ویدیوها و لایو استوری ها را به صورت ناشناس تماشا و دانلود کنید. با استفاده از این افزونه شما می توانید تمام مطالب را با کیفیت اصلی دریافت کنید؛ چونکه داده ها مستقیما از سرور اینستاگرام دانلود می شود.

ذخیره لایو اینستاگرام در کامپیوتر با افزونه Save IG Live Story

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام خودم و دیگران با Save Story

Save Story یکی از برنامه هایی است که در گوگل پلی استور می توانید برای ذخیره عکس و فیلم های استوری اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه بهترین گزینه ای است که امکان دانلود هر استوری را با یک کلیک ساده فراهم می آورد. از قابلیت های این برنامه اندرویدی می توان به رابط کاربری ساده؛ طراحی ساده و چشم نواز؛ دانلود استوری های اینستاگرام در ۳ مرحله؛ مشاهده عکس پروفایل با بهترین کیفیت؛ ناشناس ماندن؛ اشتراک گذاری استوری های دانلود شده در سایر پلت فرم ها و غیره اشاره کرد.

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام خودم و دیگران

چگونه لایو ذخیره شده خود را ببینیم؟

برای دانلود فیلم لایو اینستاگرام در گوشی هوشمند خود کافیست که لایو اینستاگرام را مشاهده کنید. بعد از اتمام ویدیو؛ اینستاگرام شما این امکان را می دهد تا ویدیو لایو را به اشتراک بگذارید و ذخیره کنید. برای ذخیره لایو اینستاگرام در دستگاه خود؛ روی دکمه Save در گوشه بالا سمت راست صفحه گوشی تپ کنید.

دانلود ، ذخیره و اشتراک لایو اینستاگرام خود در IGTV

در حال حاضر می توانید به محض تمام شدن پخش لایو اینستاگرام آن را در IGTV به اشتراک بگذارید. این روش یک راه حل عالی برای افزایش بازدید از محتوای شما و جذب مخاطبان جدید می باشد. برای اشتراک گذاری یک لایو ویدیویی تنها کافیست بعد از اینکه لایو شما به پایان رسید دکمه  Share to IGTV را در پایین صفحه تپ کنید. برای دانلود ویدیو نیز کافیست روی گزینه Download Video کلیک کنید.

اشتراک لایو اینستاگرام در IGTV

در اینجا شما می توانید یک تصویر کاور را برای ویدیو انتخاب کنید و یا گزینه ای را از دوربین خود آپلود کنید.

اشتراک لایو اینستاگرام در IGTV

در نهایت ویدیو شما در IGTV به طور معمول منتشر می شود. در اینجا لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید:

  • لایو ویدیویی که ریپلی کرده اید شامل لایک ها و کامنت هایی که برای ویدیوی اصلی خود بدست آوردید نمی باشد.
  • تعداد بازدید ویدیو لایو شما بعد از اشتراک گذاری آن در IGTV ریستارت می شود.
  • قبل از اشتراک گذاری این ویدیو در IGTV نمی توانید آن را ویرایش کنید.

در آخر از شما دعوت می کنیم در صورتی که هنگام لایو با مشکل مواجه شده اید ۹ روش رفع مشکل لایو اینستاگرام : قطع شدن ، اتصال ، باز نشدن ، پخش و.. را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز رهنامه ما به شما افزونه و نرم افزارهای دانلود لایو اینستاگرام را معرفی کردیم؛ آیا شما ربات ذخیره لایو اینستاگرام را می شناسید؟ به غیر از روش های بالا چگونه لایو را در استوری ذخیره می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 509 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.