رهنامه آموزش آپدیت مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) - رهنامه

آپدیت بودن و استفاده از آخرین نسخه برنامه، برای همه مرورگرها ? موضوع مهمی می باشد. اگر شما از کاربران مرورگر مایکروسافت ادج (Microsoft Edge) می باشید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. امروز در رهنامه نحوه آپدیت کردن اج را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه مایکروسافت ادج را آپدیت کنیم؟

How to Update Microsoft Edge

امنیت مرورگر ها اهمیت زیادی دارد و این امنیت به آپدیت بودن مرورگر وابسته است. نکات امنیتی مهم، ویژگی های جدید، بهبود عملکرد و.. همگی از ویژگی های یک آپدیت محسوب می شوند. مرورگر ادج معمولا به صورت خودکار اقدام به دانلود آپدیت می کند اما شما به صورت دستی نیز می توانید آن را آپدیت کنید.

نحوه آپدیت مایکروسافت اج جدید، چگونه مایکروسافت ادج را اپدیت کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، ادج آپدیت های مورد نیاز خود را به صورت خودکار دانلود و نصب می کند. برای چک کردن به صورت دستی، روی دکمه منو (سه نقطه) در گوشه بالا و سمت راست برنامه کلیک کنید.

نحوه آپدیت مایکروسافت اج جدید، چگونه مایکروسافت ادج را اپدیت کنیم؟

در منوی باز شده به قسمت Help & Feedback رفته و روی About Microsoft Edge کلیک کنید.

نحوه آپدیت مایکروسافت اج جدید، چگونه مایکروسافت ادج را اپدیت کنیم؟

حال مرورگر وجود آپدیت را بررسی کرده و اگر آپدیت جدیدی موجود باشد، آن را دانلود و نصب می کند. همچنین نسخه برنامه مورد استفاده نیز به شما نمایش داده می شود.

آپدیت مایکروسافت اج برای ویندوز در نسخه قدیمی ادج

در نظر داشته باشید که اگر پس از نصب آخرین آپدیت برنامه را ریستارت نکرده اید، این فرایند را انجام دهید. یعنی بعد از آپدیت برنامه را بسته و مجدد باز کنید. همینطور برای دسترسی سریع تر به این تنظیمات می توانید در قسمت آدرس مرورگر edge://settings/help را وارد کرده و اینتر کنید.

همچنین اگر می خواهید مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۳ روش تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

آپدیت مایکروسافت اج برای ویندوز در نسخه قدیمی ادج

در ادامه آموزش آپدیت Microsoft Edge اگر بر روی ویندوز شما نسخه قدیمی ادج نصب است، برای این که به آخرین نسخه ادج دسترسی داشته باشید باید ویندوز خود را آپدیت کنید. برای این کار وارد تنظیمات ویندوز شده و به قسمت Update & Security > Windows Update بروید. نسخه جدید ادج در آپدیت های ویندوز گنجانده شده است.

آپدیت مایکروسافت اج برای ویندوز در نسخه قدیمی ادج

همینطور اگر از کاربران کروم هستید، مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل کند شدن ، هنگ کردن و کار نکردن گوگل کروم نیز برای شما مفید خواهد بود.

دانلود آخرین آپدیت مرورگر مایکروسافت اج، آپدیت به نسخه بتا ادج

ویژگی های جدید برای ادج معرفی می شوند که در سایت Microsoft Edge Insider موجود هستند. این بروزرسانی ها برای نسخه بتا معرفی می شوند و هنوز ناپایدار هستند. اما اگر می خواهید با وجود ناپایداری از ویژگی های جدید استفاده کنید، می توانید از این نسخه نیز استفاده کنید.

به طور کلی مایکروسافت یک کانال بتا را ارائه می دهد که در آن هر شش هفته یک بروزرسانی اساسی ارائه می شود. همچنین کانال Dev هر هفته یک بروزرسانی و کانال Canary نیز تقریبا هر شب یک آپدیت دریافت می کند. آپدیت های جدید به ترتیب از کانال Canary به Dev و سپس به Beta منتقل می شوند. در نهایت هنگامی که نسخه پایدار طراحی شود، به کانال Stable و نسخه اصلی وارد می شود.

معمولا استفاده از نسخه های ناپایدار برای افراد عادی توصیه نمی شود اما توسعه دهندگان وب که می خواهند قبل از انتشار آخرین نسخه مرورگر آزمایشات خود را انجام دهند، بسیار مفید هستند. همینطور علاقه مندان می توانند مشکلات این نسخه ها را کشف به مایکروسافت اعلام کنند. شما می توانید هر ۴ نسخه  Stable, Beta, Dev, and Canary را باهم نصب کرده و استفاده کنید.

آپدیت جدید ادج (آپدیت مایکروسافت اج کرومیوم)

در نهایت لازم به ذکر است که از نظر تاریخی، آپدیت جدید ادج بروزرسانی بزرگ و مهمی برای این برنامه محسوب می شود. زیرا مایکروسافت در طراحی این برنامه تغییراتی اعمال کرده و طرح ادج جدید را مبتنی بر Google Chrome کرده است. در واقع ادج جدید بر اساس کد منبع باز Chromium توسعه پیدا می کند که پایه ای برای گوگل کروم است. پس ادج جدید می تواند تجربه یک کلاس جهانی جدید باشد و تجربیات مشترکی بر روی ادج و کروم داشته باشید. همکاری مایکروسافت با گوگل در نهایت به بهتر شدن ادج و همینطور کروم منجر می شود که خبر خوبی برای کاربران می باشد.

در پایان مطالعه مطلب آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های بروزرسانی مایکروسافت اج را به شما معرفی کردیم. نظر شما راجب ادج جدید چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه چگونه مرورگر اج را آپدیت کنیم را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.