رهنامه آموزش تصویری تعمیر سوکت شارژ گوشی - رهنامه

درصد زیادی از افراد جامعه از تلفن همراه استفاده می کنند. گوشی ها هم بعد از مدتی استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر داشته باشند. یکی از مشکلات شایع، معیوب شدن سوکت شارژ گوشی  است. امروز در رهنامه نحوه تعمیر سوکت شارژ گوشی ? را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تعمیر و تعویض سوکت شارژ گوشی ساموسنگ و..

How to Fix Your Broken Phone USB Charging Port

اگر گوشی شما به درستی شارژ نشود و از سلامت کابل و شارژر خود مطمئن باشید، ممکن است سوکت شارژ دستگاه شما معیوب شده باشد. خصوصا اگر سوکت گوشی شما شل شده باشد (شل شدن سوکت شارژ گوشی) و کابل به راحتی از آن خارج شود، احتمال آسیب دیدن آن بالاتر می رود. تعمیر سوکت شارژ را تکنسین های تعمیر گوشی انجام می دهند با این حال شما می توانید خودتان نیز این فرایند را انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر با فرایند لحیم کاری و باز کردن گوشی (به طور کلی کارهای الکتریکی) آشنا نیستید و بر آن تسلط ندارید، بهتر است برای تعمیر سوکت شارژ گوشی خود را به تعمیرکاران گوشی بسپارید. تیم رهنامه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب های احتمالی را نمی پذیرد.

قابل ذکر است که اگر گوشی شما هنوز تحت گارانتی است، برای جلوگیری از باطل شدن گارانتی حتما باید آن را به مراکز خدمات پس از فروش گوشی ارسال کنید.

حذف پرز و گرد و غبار برای تعمیر سوکت شارژ گوشی

اولین کاری که قبل تعمیر جا شارژ گوشی باید انجام دهید، تمیز کردن پورت است. زیرا اکثر کاربران گوشی های خود را داخل جیب خود حمل می کنند که به مرور زمان پرز ها، گرد و خاک و سایر آلودگی ها به آن نفوذ می کنند. در نتیجه ارتباط درستی بین درگاه و کابل برقرار نمی شود. برای تمیز کردن پورت دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

حذف پرز و گرد و غبار برای تعمیر سوکت شارژ گوشی

  1. ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و آن را از کابل شارژ نیز جدا کنید. در صورت امکان باتری را نیز خارج کنید.
  2. با کمک یک سوزن کوچک، آلودگی هایی مانند پرز و.. را بین فضای خالی پورت و دیواره ها را تمیز کرده و به بیرون بکشید.
  3. در مرحله بعد با کمک مسواک یا برس کوچک، سایر آلودگی ها را تمیز کنید.

پس از این که مطمئن شدید که پورت به خوبی تمیز است، مشکل را مجدد تست کنید. برای آشنایی بیشتر با این کار، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

همچنین اگر گوشی شما دیر شارژ می شود، پیشنهاد میکنیم مطلب ۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت را هم مطالعه نمایید.

دسترسی به پورت برای تعمیر پورت شارژ گوشی (تعمیر قسمت شارژ گوشی)

اگر هنوز مشکل خراب شدن سوکت شارژ گوشی رفع نشده است و شما اهل فن، صبور و آشنا با کار های الکتریکی و فنی هستید، می توانید خودتان پورت را نیز تعویض کنید. برای این کار ابتدا باید پورت شارژ مناسب مدل گوشی خود را تهیه کنید. سپس مقداری ابزار برای بازکردن قاب گوشی و لحیم کاری نیز به همراه داشته باشید.

همینطور توجه داشته باشید که روش تعویض پورت شارژ بسته به مدل های گوشی متفاوت است.به عنوان راه حل کلی شما باید قاب گوشی را باز کنید تا مستقیما به پورت که روی برد سوار شده است، دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می توانید مراحل مخصوص مدل گوشی خود را به زبان انگلیسی در یوتیوب و.. جستجو کنید.

در گوشی های قدیمی تر مانند مدل های Samsung Galaxy S1 تا S5، Galaxy J1 تا J3 و Galaxy Note 1 تا Note 4 و.. از راه زیر استفاده کنید:

  • ابتدا قاب پشتی، سیم کارت و مموری را خارج کنید.
  • باتری را بردارید.
  • قاب میانی را باز کرده و کابل ها، سوکت ها و پیچ ها را جدا کنید.

در گوشی های جدیدتر مانند مدل های Galaxy S6 تا S10, Galaxy Note 5 تا Note 10 و Galaxy A models A3, A5 و A9  و سایر مدل های مشایه در سری Galaxy J باید از راه زیر استفاده کنید.

  • شیشه پشت گوشی را گرم کنید.
  • شیشه پشت را با کمک ساکشن و قاب باز کن جدا کنید.
  • کابل ها و پیچ های مختلف را باز کنید.

همچنین آیا اطلاعاتی راجب شارژ اولیه دارید؟ مطالعه مطلب مدت زمان شارژ گوشی برای اولین بار باید چقدر باشد؟ طرز صحیح شارژ اولیه نیز در این زمینه برای شما کاربردی و مفید می باشد.

روش تعویض سوکت شارژ گوشی (تعمیر سوکت شارژ موبایل)

اکنون که به پورت دسترسی پیدا کرده اید، می توانید فرایند تعمیر سوکت شارژ گوشی سامسونگ و.. را انجام دهید. توجه داشته باشید که در مدل های قدیمی معمولا پورت شارژ به مادربرد متصل شده است و با لحیم کاری می توانید آن را از برد جدا کرده و تعویض کنید. برای آشنایی با این روش تعمیر سوکت شارژ گوشی ال جی و..، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

در مدل های جدیدتر نیز درگاه شارژ به عنوان یک قسمت مستقل و با کمک کابل flex و.. به مادربرد متصل می شود. در این موارد اگر چه با استفاده از لحیم کاری نیز تعویض پورت به تنهایی ممکن است، اما جایگزینی کامل با flex معمولا آسانتر و مطمئن تر است.

در ادامه نحوه جایگزینی پورت شارژ در Galaxy S9 را مشاهده می کنید.

اگر در آیفون خود نیز مشکل شارژ نشدن دارید، مطالعه مطلب آموزش ۷ روش رفع مشکل شارژ نشدن آیفون را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه تعمیر سوکت شارژ گوشی هواوی و.. را به شما آموزش دادیم. آیا تجربه ای در انجام این کار دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تعمیر سوکت شارژ گوشی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 237 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.