رهنامه آموزش تصویری تنظیم دسته ایکس باکس در کنسول و کامپیوتر (Xbox) - رهنامه

تنظیم دسته ایکس باکس ? برای راحتی بیشتر در زمان استفاده از این دسته در کنسول بازی یا کامپیوتر بسیار مهم است. با آموزش تصویری تنظیم دسته ایکس باکس در کنسول و کامپیوتر (Xbox) همراه رهنامه باشید.

نحوه تنظیم دکمه های دسته ایکس باکس

How To Adjust Xbox Controller Buttons

کنترل Xbox One ساخته مایکروسافت به شما این امکان را می دهد که دکمه ها را در کنترلر مجدداً تنظیم کنید. این ویژگی در ابتدا برای کنترلر Xbox One Elite معرفی شده، اما اکنون با کنترلرهای معمولی Xbox One نیز می توان این کار را انجام داد.

این دستورالعمل فقط در مورد تغییر دکمه های کنترلر Xbox One متصل به Xbox One است، نه یک کنترلر Xbox One که به رایانه متصل است. اگر یک کنترلر Xbox One Elite دارید، می توانید برنامه Xbox Accessories را از استور ویندوز ۱۰ بارگیری و استفاده کنید.

در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد:

  • دقت داشته باشید که وقتی دکمه ای را در ایکس باکس تغییر می دهد این عمل در سیستم ایکس باکس اتفاق می افتد ولی بازی ها از این تغییر مطلع نمی شوند. یعنی اگر جای دکمه A و B را جابجا کنید و اگر بازی از شما خواست دکمه A را بزنید باید دکمه B را بزنید.
  • دقت داشته باشید که تمام تغییرات بر روی تمام بازی ها و برنامه ها اعمال می شود و شما نمی توانید برای یک بازی یا برنامه خاص این تغییرات را ایجاد کنید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

ابتدا به “My Games And Apps” در Xbox One بروید. “Apps” را در سمت چپ صفحه انتخاب کرده و برنامه “Xbox Accessories” را اجرا کنید. این برنامه بصورت پیش فرض بر روی کنسول نصب شده است.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

در اینجا دسته ای که به ایکس باکس است را مشاهده خواهید کرد و برای تنظیم دسته ایکس باکس وان “Configure” را انتخاب کنید. اگر با بیش از یک کنترلر به طور هم زمان به کنسول متصل هستید، می توانید از دکمه های سمت چپ و راست روی کنترلر استفاده کنید تا بتوانید کنترلری را که می خواهید را شخصی سازی کنید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

“Button Mapping” را در سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید. همیشه می توانید به اینجا برگردید و “Restore Defaults” را انتخاب نمایید تا تنظیمات کنترلر به حالت پیشفرض برگردد.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

در این قسمت از کادر بالا سمت چپ دکمه مبدا و کادر دوم را دکمه مقصد وارد کنید. برای مثال اگر کادر اول را A و کادر دوم را B انتخاب کنید از این به بعد هرگاه دکمه A را فشار دهید انگار دکمه B را فشار داده اید و بلعکس.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

تغییر سریع مکان دکمه ها در ایکس باکس وان

برای تغییر مکان دکمه ها دسته بازی ایکس بازی ابتدا دکمه منبع را طولانی نگه دارید و سپس دکمه مقصد را بزنید.

به عنوان مثال، می توانید دکمه A را طولانی فشار داده و سپس بر روی دکمه B ضربه بزنید. در هنگام فشار دادن آن ، دکمه A به عنوان دکمه B عمل می کند.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

چند گزینه دیگر در اینجا به شما امکان می دهد تا شوک های چپ و راست را معکوس کنید.

گزینه های “Invert Right Stick Y Axis” و “Invert Left Stick Y Axis” به شما امکان می دهد محور عمودی یا همان Yها هر شوک را بلعکس کنید. برای مثال با فعال کردن گزینه اول وقتی شما شوک سمت راست را به سمت بالا می برید انگار شما شوک را به سمت پایین برده اید.

اگر یک کنترلر Xbox One Elite دارید، در اینجا گزینه های بیشتری برای شخصی سازی خواهید داشت.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

پس از اتمام کار برای ذخیره تنظیمات ایکس باکس وان اس گزینه “Done” را بزنید. در صورت نیاز به یادآوری عملکرد دکمه به عنوان کدام دکمه دیگر ، می توانید به برنامه Xbox Accessories برگردید تا تنظیمات نقشه دکمه دلخواه خود را بررسی کنید.

برای تنظیم مجدد تغییرات، در برنامه Xbox Accessories گزینه “Configure” را انتخاب کرده و “Restore Defaults” را بزنید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

اگرچه یک کنترلر Xbox One Wireless بهینه ترین طرح دکمه را برای گیمرها ارائه می دهد، اما ممکن است تمام دکمه های برای یک بازی به درستی ست نشده باشد.

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ برنامه ای به نام Xbox Accessories ارائه کرده است که با استفاده از آن می توانید تنظیمات دسته ایکس باکس وان اس خود را شخصی سازی کنید.

برای تغییر قابلیت هر دکمه در ایکس باکس با راهنمای تنظیم دسته ایکس باکس وان اس زیر همراه باشید:

  1. ابتدا نرم افزار Xbox Accessories را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه Xbox Accessories را باز نمایید.
  3. کنترلر بی سیم Xbox One Wireless خود را با استفاده از کابل USB، آداپتور USB بی سیم Xbox One یا بلوتوث (در صورت پشتیبانی) به رایانه خود وصل کنید.
  4. در برنامه Xbox Accessories، روی دکمه Configure کلیک کنید. (پس از کلیک بر روی این دکمه ، از شما خواسته می شود وارد حساب Xbox Live خود شوید.)

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

پس از ورود به اکانت ایکس باکس لایو خود برای تنظیم دسته فیفا ، PES و.. در ایکس باکس گزینه Button Mapping را بزنید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

نحوه تنظیم دسته ایکس باکس: برای تنظیم دکمه های دسته ایکس باکس وان از منو سمت چپ دکمه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

با استفاده از منوی کشویی “Map To”، دکمه مورد نظر را برای تعویض با دکمه اول انتخاب نمایید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

روش سریع تغییر مکان دکمه ها

از طرف دیگر می توانید برای راحت تر کردن کار دکمه اول را فشار داده و نگه دارید و سپس بر روی دکمه دوم بزنید تا جایی دو دکمه با هم عوض شود.

در زیر دو کادر انتخاب دکمه چند گزینه وجود دارد که با تیک زدن آنها می توانید محور Y ها شوکر ها را عوض کنید یعنی وقتی شوک کنترلر را به سمت بالا میبرید انگار به سمت پایین برده اید و همچنین می توانید جای LT و RT را عوض کنید یا لرزاننده دسته را خاموش یا روشن نمایید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

در هر زمان شما می توانید با زدن گزینه Restore Original تنظیمات دسته را به حالت اولیه بازگردانید.

آموزش تنظیم دسته ایکس باکس برای کامپیوتر

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه با آموزش آموزش تصویری تنظیم دسته ایکس باکس در کنسول و کامپیوتر (Xbox) همراه رهنامه بودید. اگر سوال، نظر یا پیشنهادی درباره تنظیم دسته ایکس باکس ۳۶۰ یا تغییر نام دکمه های دسته ایکس باکس وان اس دارید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.