رهنامه آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون - رهنامه

چگونه بکاپ واتساپ را برگردانیم؟ ? شاید این سوال شما نیز باشد، از این رو هدف این پست جواب دادن به سوال قبل و معرفی طریقه برگرداندن بکاپ واتساپ است. شما در واتساپ می توانید با روش های متنوعی اطلاعات خود را بازیابی کنید، از این رو در این پست به آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون و ریکاوری پیامهای واتساپ خواهیم پرداخت.

طریقه ریستور و بازگرداندن بکاپ چت و مخاطبین واتساپ

How to Restore WhatsApp Backup and Chats

پیش از این در رهنامه ما آموزش بکاپ گرفتن از عکس، فیلم و سایر داده های واتساپ و ترفند فهمیدن اینکه با چه کسانی بیشتر در واتساپ چت کردید، را برای شما قرار دادیم. در این پست به موضوع ریکاوری پیام های واتساپ با وجود بکاپ و بازگرداندن بکاپ واتساپ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در این پست هدف آموزش بازیابی بکاپ واتساپ تحت دو سیستم عامل اندروید و iOS است، پس بدون اتلاف وقت آموزش ها را شروع می کنیم.

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید با استفاده از Google Drive Backup

برای اجرای موفقیت آمیز ریستور بکاپ واتساپ در سیستم عامل اندروید، شما باید از همان حساب Google و شماره تلفنی که قبلاً برای ایجاد بکاپ استفاده کرده اید، استفاده کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا واتساپ خود را حذف کنید. پس از حذف واتساپ، به سادگی آن را بر روی موبایل خود مجدداً نصب کنید.

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید

پس از نصب مجدد، باید واتس آپ را باز کرده و جزئیاتی مانند شماره تماس و غیره را تأیید کنید.

ریکاوری پیامهای واتساپ

به صورت خودکار، یک صفحه که در آن شما باید روی دکمه Restore کلیک کنید باز می شود. سپس ریکاوری بکاپ واتساپ که شامل چت ها و فایل ها از Google Drive شروع می شود.

ریکاوری پیام های واتساپ با وجود بکاپ

روند بازیابی فایل ها ظرف چند دقیقه کامل خواهد شد. پس از آن، باید روی گزینه Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل اولیه، چت ها  نمایش داده می شوند.

بازیابی بکاپ واتساپ

پس از اتمام مراحل فوق، WhatsApp به طور خودکار بازیابی بکاپ شما از Google Drive را آغاز می کند. پس از تهیه بکاپ از سابقه چت، تمام فایل ها نیز بازیابی می شوند.

بازگرداندن پیام های واتس اپ در آیفون

بازگردانی بکاپ واتساپ در اندروید با استفاده از Local Backup

برای استفاده از Local Backup برای بازیابی فایل ها و چت ها در واتساپ، باید فایل ها را از کامپیوتر یا کارت SD به یک دستگاه جدید منتقل کنید. در این روش بازیابی فایل ها و سابقه چت ها به شرح زیر بسیار ساده است.

برای تهیه بکاپ یا همان نسخه پشتیبان از WhatsApp در حافظه Local و با نصب برنامه File Manager یا File Explorer در موبایل خود می توانید نسخه پشتیان تهیه کنید. به حافظه موبایل خود بروید و روی WhatsApp را کلیک کنید. سپس به  بخش Databases در حافظه واتس آپ در کارت SD بروید. این مکانی است که از Backup شما آنجا ذخیره شده است.

بازگردانی بکاپ واتساپ

اکنون، برای دسترسی آسان باید این فایل پشتیبان را تغییر نام دهید. انجام این کار اختیاری است. شما می توانید اسم فایل را از msgstore.db.crypt12 به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید. پسوند فایل یا فرمت فایل را تغییر ندهید.

ریکاوری بکاپ واتساپ

اگر واتس اپ از قبل نصب کرده اید، به سادگی آن را حذف و دوباره از طریق Google Play نصب کنید. پس از پایان نصب مجدد WhatsApp، به سادگی جزئیات مخاطبان خود را تأیید کنید، همانطور که در روند پشتیبان گیری Google Drive این روش وجود داشت، این کار فقط چند ثانیه طول می کشد تا مشخص شود که آیا نسخه پشتیبان موجود موجود است یا خیر.

روی دکمه Restore کلیک کنید و مدتی صبر کنید تا همه دیتاها بازیابی شده از فایل های ذخیره شده بازگردند.

ریکاوری پیامهای واتساپ*

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در آیفون با استفاده از iCloud Backup

اول از همه، شما باید با تهیه بکاپ، از نسخه پشتیبان iCloud استفاده کنید. عملکرد آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید. سپس واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید. پس از تأیید شماره تماس، کافی است پیام های روی صفحه را دنبال کنید. با این روش می توانید سابقه چت را ریستور کنید.

اول از همه، با Apple ID وارد سیستم شوید تا به iCloud دسترسی داشته باشید و iCloud Drive را روشن کنید. سپس، شما باید فضای کافی در آیفون و iCloud خود داشته باشید. برای بازیابی یا پشتیبان گیری باید از همان شماره تلفن اصلی خود استفاده کنید زیرا نمی توانید از یک حساب WhatsApp و یک حساب دیگر برای ریستور کردن بکاپ استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در این مطلب به بررسی برگرداندن چت واتساپ با بکاپ و بازیابی مخاطبین واتس اپ پرداختیم. بسیار خرسندیم اگر تجربه تخصصی و فنی در خصوص بازگرداندن پیام های واتس اپ در آیفون و اندروید می دانید لطفا از طریق بخش نظرات رهنامه آن را ارائه کنید. مطمئنا نظرات شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 503 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.