رهنامه آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید - رهنامه

تلفن های هوشمند در طول روز بار ها توجه ما را جلب می کنند. اما گاهی اوقات هست که ما نمی خواهیم اعلان های تلفن مزاحم ما شود. در این هنگام می توانید از حالت Do Not Disturb ? استفاده کنید. اگر با این ویژگی اندروید آشنا نیستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. امروز در رهنامه نحوه کار با حالت Do Not Disturb اندروید را به شما آموزش می دهیم.

آموزش تنظیمات گزینه Do Not Disturb اندروید

How to use Do Not Disturb mode in Android 

خیلی از کاربران با حالت Do Not Disturb اندروید آشنا نیستند. در واقع این حالت برای زمان هایی مانند وقت استراحت، جلسه های مهم، سینما و.. طراحی شده است تا اعلانات گوشی، شما را آزار ندهد. قابل ذکر است که بسته به نوع سازنده گوشی، ممکن است تفاوت هایی در این آموزش با گوشی شما وجود داشته باشد.

حالت Do Not Disturb اندروید چیست؟

حالت Do Not Disturb که به اختصار به آن DND نیز گفته می شود، برای جلوگیری از مزاحمت گوشی برای شما طراحی شده است. این حالت که در فارسی به حالت مزاحم نشوید هم شناخته می شود، از زمان اندروید ۵٫۰ Lollipop به طور پیش فرض در گوشی های اندروید وجود دارد و نیازی به دانلود برنامه Do Not Disturb برای اندروید نیست مگر اینکه از نسخه های قدیمی تر استفاده کنید.

حالت Do Not Disturb اندروید چیست؟

با فعال کردن این حالت، تغییرات زیر در گوشی شما اجرا می شود.

  • تماس های ورودی به پست صوتی ارسال می شود.
  • در هنگام دریافت تماس یا پیام متنی، گوشی به شما هیچ اعلانی نشان نمی دهد.
  • همه نوتیفیکیشن ها بی صدا می شوند.

البته تنظیمات مختلفی برای این حالت در نظر گرفته شده است. مثلا می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که تماس های برخی از مخاطبان جزو استثنا ها قرار بگیرند.

همچنین اگر می خواهید فقط نوتیفیکیشن های مراحم را غیر فعال کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش غیر فعال کردن اخطار و اطلاعیه های مزاحم اندروید و آیفون را هم مطالعه نمایید.

روش فعالسازی گزینه Do Not Disturb در اندروید

اگر می خواهید به سرعت حالت Do Not Disturb را فعال کنید، کافیست تا نوار نوتیفیکیشن گوشی را باز کنید. با ضربه زدن روی آیکن Do Not Disturb، این ویژگی با تنظیمات پیش فرض فعال می شود. اگر قصد تغییر تنظیمات را دارید، روی این آیکن به صورت طولانی تاچ کنید تا به صفحه تنظیمات Do Not Disturb در اندروید هدایت شوید.

روش فعالسازی گزینه Do Not Disturb در اندروید

همچنین می توانید وارد تظنیمات گوشی شده و وارد قسمت Sound شوید. سپس روی Do Not Disturb تپ کنید. البته در برخی ازگوشی ها با هر بار تپ روی آیکن این حالت، ممکن است یکی از حالت های زیر فعال شود.

  • Total silence: تلفن کاملا بی صدا می شود.
  • Alarms only: فقط هشدار ها و آلارم ها کار می کنند.
  • Priority only: همه چیز بی صدا می شود به جز استثنا هایی که شما انتخاب کرده اید.

با فعال شدن این حالت، علامت هلال ماه در گوشی هواوی و.. را در بالای صفحه خواهید دید.

همینطور آیا با حالت فوکوس مود نیز آشنا هستید؟ در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش استفاده از حالت فوکوس مود (Focus mode) در اندروید نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

نحوه تنظیم موارد استثنایی در حالت مزاحم نشوید اندروید

همانطور که اشاره کردیم، قرار دادن موارد استثنا نیز در این حالت وجود دارد. با نگه داشتن طولانی تاچ روی آیکن Do Not Disturb وارد تنظیمات آن شوید. سپس در صفحه تنظیمات روی Allow exceptions تپ کنید. همچنین می توانید با ورود به تنظیمات گوشی و قسمت Sound > Do not disturb > Priority only allows نیز به این تنظیمات دسترسی داشته باشید.

نحوه تنظیم موارد استثنایی در حالت مزاحم نشوید اندروید

سپس می توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

  • Calls from: برای اجازه دادن به تماس افرد خاص از مخاطبان
  • Messages from: نمایش پیام ها از مخاطبی خاص
  • Repeat callers: با این گزینه می توانید تنظیم کنید اگر کسی در عرض ۱۵ دقیقه دوبار تماس بگیرد، گوشی زنگ بخورد.

نحوه تنظیم موارد استثنایی در حالت مزاحم نشوید اندروید

همچنینی تنظیمات دیگری برای نوتیفیکیشن برنامه، تنظیم صدای آلارم، مدیا و.. نیز در این صفحه در دسترس می باشند. بسته به نیاز خود می توانید آن ها را تنظیم کنید.

اجرای زمان بندی شده در تنظیمات مزاحم نشوید اندروید (مجوز مزاحم نشوید)

همچنین می توانید Do Not Disturb را طوری تنظیم کنید که در ساعات خاصی از روز فعال شود. برای این کار وارد تنظیمات Do Not Disturb شوید. سپس روی Turn on as scheduled ضربه بزنید. حال روز ها و ساعات مورد نظر را انتخاب کرده و این ویژگی را فعال کنید.

اجرای زمان بندی شده در تنظیمات مزاحم نشوید اندروید (مجوز مزاحم نشوید)

در پایان اگر می خواهید بیشتر با این حالت آشنا شوید، مطالعه مطلب ۳ ترفند کاربردی برای استفاده از قابلیت مزاحم نشوید اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز گزینه Do Not Disturb در سامسونگ و.. و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه گزینه مزاحم نشوید گوشی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.