رهنامه آموزش کار با نرم افزار vMix برای لایو اینستاگرام و.. در کامپیوتر - رهنامه

اگر از علاقه مندان به حوزه میکس ویدیو باشید، با نام vMix آشنا خواهید بود. این برنامه قابلیت های مختلفی را برای میکس حرفه ای ویدیو فراهم می کند. از ویژگی های برنامه می توان به طور مثال اجرای لایو اینستاگرام ? با کمک دوربین اکسترنال اشاره کرد. امروز در رهنامه قصد داریم تا روش کار با نرم افزار vMix برای لایو اینستاگرام با کمک دوربین و.. را در کامپیوتر را به شما آموزش دهیم.

نحوه ایجاد لایو اینستاگرام با ویندوز کامپیوتر توسط دوربین عکاسی ، وبکم و…

How to Use vMix for Instagram Live

ما قبلا در رهنامه روش مخفی کردن لایو از دید برخی از افراد را آموزش داده ایم. علاوه بر آن بسیاری از کاربران هستند که نیاز به اجرای لایو حرفه ای در برنامه اینستاگرام هستند. برای این که بتوانید با استفاده از کامپیوتر خود و اتصال دوربین به آن لایو بگیرید، می توانید از Yellow Duck برای اتصال به vMix استفاده کنید. این سرویس امکان دریافت RTMP URL اینستاگرام و استریم با دستگاه اکسترنال را می دهد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

نسخه کامل برنامه vMix  را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

برای پخش لایو اینستاگرام با کامپیوتر و استفاده از لایو اینستاگرام با دوربین DSLR، ابتدا برنامه vMix را اجرا کنید. در ادامه آموزش کار با vMix، سپس روی آیکن شکل چرخ دنده در کنار Stream در پایین پنجره کلیک کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

از Yellow Duck برای نام پروفایل استفاده کنید. گزینه Destination را روی Custom RTMP Server تنظیم کنید.

RTMP URL و stream key خود را از برنامه Yellow Duck کپی کرده و آن ها را در بخش vMix URL و Stream Name or Key وارد کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

در ادامه نحوه کار با vMix، روی آیکن تنظیمات کنار Quality کلیک کنید. میزان Bitrate را روی ۲۰۰۰ تنظیم کنید. در بخش Encoder Size میزان را به ۷۲۰×۱۰۸۰ تغییر دهید. Audio Bitrate را هم روی ۱۲۸ تنظیم کنید. Profile را هم روی Main قرار داده و همه تنظیمات را Save کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

اطمینان حاصل کنید که همه منابع خود را یک بار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا برای نمایش در گوشی راحت تر باشد. برای این کار روی دکمه Configure Various Input Settings در پایین سورس خود کلیک کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

میزان Rotation را روی -۱٫۵۷۰۸۴۶۳ و سپس Zoon را روی ۰٫۵۶۵ تنظیم کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

برای شروع کار روی دکمه Stream در پنجره اصلی برنامه کلیک کنید.

اجرای لایو اینستاگرام با ویندوز با استفاده از Yellow Duck

آموزش کار با نرم افزار vMix برای پخش لایو اینستا به اتمام رسید. اگر به هر دلیلی نتوانستید لایو بگیرید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش رفع مشکل لایو اینستاگرام : قطع شدن ، اتصال ، باز نشدن ، پخش و.. را هم مطالعه نمایید.

آموزش کار با برنامه vMix، استریم با سایر سرویس ها

در ادامه روش کار با vMix، علاوه بر اینستاگرام می توانید استریم آنلاین را با سرویس های دیگری نیز انجام دهید. به طور کلی vMix از سرویس های مختلفی پشتیبانی می کند. استفاده از این ویژگی همانند آموزش لایو با vMix ذکر شده بوده اما به نسبت ساده تر بوده و مشابه روش قبل می باشد. برای بررسی بیشتر می توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید.

در پایان اگر قصد ذخیره لایو را داشتید، مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش کاربردی ذخیره لایو اینستاگرام خود و دیگران را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش پخش زنده اینستاگرام با vMix و گرفتن لایو با دوربین عکاسی را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه آموزش کار با نرم افزار v Mix را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.