رهنامه آموزش کامل ۹ روش تغییر رنگ و فونت متن در واتساپ - رهنامه

مدتی است که WhatsApp چند ترفند بومی را برای تغییر رنگ و فونت متن های ? استفاده شده در چت ها ارائه داده است و با پشتیبانی از نرم افزارهای جانبی به اضافه کردن سبک ها و رنگ نوشته سفارشی کمک می کند. در ادامه ما می خواهیم روش های متنوعی که برای تغییر رنگ و فونت متن در واتساپ وجود دارد را به شما آموزش دهیم.

نحوه تغییر رنگ متن و عوض کردن فونت در واتساپ

Change Font, Style, And Color In Whatsapp Chats

ایجاد تنوع همیشه فکر بدی نیست. شاید شما از استفاده از فونت ها و رنگ هایی که همیشه در چت های واتساپ خود بکار می برید خسته شده باشید و بخواهید از رنگ ها و فونت های سفارشی و متنوعی استفاده کنید و یا با سوالاتی مانند فونت واتساپ کجاست؟ مواجه شده باشید. در ادامه ما به شما کمک خواهیم کرد تا رنگ متن و فونت های مورد استفاده دز چت های واتساپ خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که پیش فرض این مقاله این است که شما از قبل برنامه واتساپ را روی گوشی اندروید و آیفون خود نصب کرده اید.

بولد کردن متن واتساپ

برای تغییر فونت واتساپ؛ قبل از ارسال متن به گیرنده پیام در واتساپ؛ می توانید متن را به صورت جزئی و یا به طور کامل بولد کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید و روی چت کسی که می خواهید پیغام شما را دریافت کند تپ کنید.
  • خیلی عادی؛ یک پیام را تایپ کنید.
  • بخشی از پیام را که می خواهید بولد شود را مابین دو کاراکتر * قرار دهید. به عنوان مثال: *This is a sample bold text*
  • در آخر پیغام را ارسال کنید.

بولد کردن متن واتساپ

همچنین شما می توانید از طریق گزینه های داخلی به بولد کردن متن در واتساپ بپردازید. متنی که می خواهید ارسال کنید را تایپ کنید. بخشی از متن را که می خواهید بولد شود را انتخاب کنید؛ حالا منویی به شما نشان داده می شود. در آیفون این منو به شکل BIU است از این منو Bold یا پررنگ را انتخاب کنید. در گوشی اندروید با ظاهر شدن منو روی سه نقطه ای که به صورت عمودی نشان داده شده است تپ کنید و Bold یا پررنگ را انتخاب کنید و در آخر متن را ارسال کنید. شما موفق به تغییر فونت واتساپ شدید. برای تغییر شماره در واتس اپ (Whatsapp) اندروید و آیفون اپل می توانید از روش هایی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

تغییر دادن فونت واتساپ به صورت مورب یا ایتالیک

درست مانند بولد کردن؛ واتساپ همچنین به شما اجاره مورب یا کچ کردن متن را می دهد. برای تغییر دادن فونت واتساپ به صورت مورب مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید و روی چت کسی که می خواهید پیغام شما را دریافت کند تپ کنید.
  • خیلی عادی؛ یک پیام را تایپ کنید.
  • بخشی از پیام را که می خواهید بولد شود را مابین دو کاراکتر _ قرار دهید. به عنوان مثال: _This is a sample italic text_
  • در آخر پیغام را ارسال کنید.

تغییر دادن فونت واتساپ به صورت مورب یا ایتالیک

همچنین شما می توانید از طریق گزینه های داخلی به ایتالیک کردن متن در واتساپ بپردازید. متنی که می خواهید ارسال کنید را تایپ کنید. بخشی از متن را که می خواهید مورب شود را انتخاب کنید؛ حالا منویی به شما نشان داده می شود. در آیفون این منو به شکل BIU است از این منو Italic یا مورب را انتخاب کنید. در گوشی اندروید با ظاهر شدن منو روی سه نقطه ای که به صورت عمودی نشان داده شده است تپ کنید و Italic یا مورب را انتخاب کنید و در آخر متن را ارسال کنید.

تغییر فونت متن در واتساپ به صورت خط خورده

برای تغییر متن در واتساپ به صورت خط خورده مانند مراحل قبل عمل می کنیم:

  • برنامه واتساپ را باز کنید و روی چت کسی که می خواهید پیغام شما را دریافت کند تپ کنید.
  • خیلی عادی؛ یک پیام را تایپ کنید.
  • بخشی از پیام را که می خواهید بولد شود را مابین دو کاراکتر ~ قرار دهید. به عنوان مثال: ~This is a sample strikethrough~
  • در آخر پیغام را ارسال کنید.

تغییر فونت متن در واتساپ به صورت خط خورده

همچنین شما می توانید از طریق گزینه های داخلی به راحتی این کار را انجام دهید. متنی که می خواهید ارسال کنید را تایپ کنید. بخشی از متن را که می خواهید مورب شود را انتخاب کنید؛ حالا منویی به شما نشان داده می شود. در آیفون این منو به شکل BIU است از این منو Strikethrough یا خط خورده را انتخاب کنید. در گوشی اندروید با ظاهر شدن منو روی سه نقطه ای که به صورت عمودی نشان داده شده است تپ کنید و Strikethrough یا خط خورده را انتخاب کنید و در آخر متن را ارسال کنید.

عوض کردن فونت واتساپ به فونت Monospace یا هم عرض

 برای تغییر فونت واتساپ در آیفون و اندرید به فونت محلی Monospace مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید و روی چت کسی که می خواهید پیغام شما را دریافت کند تپ کنید.
  • خیلی عادی؛ یک پیام را تایپ کنید.
  • بخشی از پیام را که می خواهید بولد شود را مابین دو کاراکتر  “` قرار دهید. به عنوان مثال: “`This is WhatsApp Monospace font“`
  • در آخر پیغام را ارسال کنید.

عوض کردن فونت واتساپ به فونت Monospace یا هم عرض

همچنین شما می توانید از طریق گزینه های داخلی به راحتی این کار را انجام دهید. متنی که می خواهید ارسال کنید را تایپ کنید. بخشی از متن را که می خواهید مورب شود را انتخاب کنید؛ حالا منویی به شما نشان داده می شود. در آیفون این منو به شکل BIU است از این منو Monospace یا هم عرض را انتخاب کنید. در گوشی اندروید با ظاهر شدن منو روی سه نقطه ای که به صورت عمودی نشان داده شده است تپ کنید و Monospace  یا هم عرض را انتخاب کنید و در آخر متن را ارسال کنید.

آموزش تغییر فونت واتساپ

در این مرحله می خواهید بولد کردن؛ ایتالیک و خط خورده را در واتساپ به صورت ترکیبی استفاده کنیم. همانطور که در بالا مشاهده کردید ما از کاراکترهای *؛ _ و ~ برای تغییر فونت متن واتساپ استفاده کردیم حالا باید این سه کاراکتر را با هم ترکیب کنیم؛ به عنوان مثال:

 ~_*This is a sample multi-formatted text*_~

توجه: در حال حاضر واتساپ از ترکیب فونت Monospace با سایر گزینه های بومی پشتیبانی نمی کند.

همچنین می توانید از تغییر فونت واتساپ به صورت داخلی استفاده کنید. خیلی ساده متن را انتخاب کنید و هر بار از منو پررنگ, مورب و خط خورده را انتخاب کنید. یعنی برای هر بار تغییر فونت شما باید به منو مراجعه کنید.

آموزش تغییر فونت واتساپ

دانلود برنامه تغییر فونت واتساپ برای آیفون

قبلا نحوه تغییر تصویر پس زمینه واتساپ را آموزش دادیم؛ شما حتی می توانید برای تغییر فونت و رنگ چت در واتساپ از برنامه های جانبی استفاده کنید. این برنامه ها معمولا از کاراکترهای Unicode برای تایپ حروف؛ اعداد و سمبل ها در پیام های چت شما استفاده می کنند که در همه پلت فرم ها پشتیبانی می شوند. بنابراین گیرنده پیام شما برای خواندن پیام های شما به برنامه ای غیر از واتساپ نیاز نخواهد داشت.

دانلود برنامه تغییر فونت واتساپ برای آیفون

در آیفون این امر با کمک صفحه کلیدهای جانبی محقق می شود؛ در حالی که در اندروید می توانید متن فرمت بندی شده خاص برنامه های دیگر را مستقیما در چت خود کپی کنید. بسیاری از این برنامه ها هم در اپل استور و هم در گوگل پلی استور یا به صورت آنلاین در دسترس هستند.  برنامه هایی مانند Better Fonts یا New Cool Text که در اپل استور در دسترس هستند، صفحه کلیدهای جانبی را ارائه می دهند که می توانند برای تایپ مستقیم پیام های تغییر فونت داده شده در واتساپ استفاده شوند.

تغییر فونت بیو واتساپ با برنامه اندروید

برای تغییر فونت بیو واتساپ یا تغییر فونت چت های واتساپ می توانید سبک فونت های جدیدی را به واتساپ استفاده کنید. کافیست که کیبورد Fonts را نصب کنید. بعد از نصب صفحه کلیدها شما معمولا فونت هایی که می توانید استفاده کنید را در بالای صفحه کلید مشاهده می کنید. شما حتی می توانید از صفحه کلیدهایی که از فونت نستعلیق واتساپ پشتیبانی می کنند استفاده کنید. شما می توانید از همان ابتدا فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به نوشتن کنید و یا اینکه می توانید بعد از نوشتن متن؛ بخشی از آن را انتخاب کنید و تغییر فونت دهید.

تغییر فونت بیو واتساپ

تغییر رنگ پیام ها در واتساپ

برای تغییر رنگ متن واتساپ برخی از برنامه ها مانند Color Texting Messenger به شما این امکان را می دهند و می توانید متن های رنگارنگ و سفارشی را یه همراه پس زمینه های رنگی ارسال کنید و یا آنها را به عکس تبدیل کنید.

تغییر رنگ پیام ها در واتساپ

از طرف دیگر برنامه هایی مانند BlueWords یا Fancy Text که در گوگل پلی استور وجود دارند؛ عملکرد مشابهی را برای گوشی های اندرویدی ارائه می دهند. با استفاده از این برنامه ها شما می توانید متن های آبی رنگ را در واتساپ ارسال کنید.

تغییر سایز فونت واتساپ

کوچک شدن فونت واتساپ یا بزرگ کردن فونت واتساپ تنها در گوشی های اندروید پشتیبانی می شود و یک تغییر نسبتا محلی است و هیچ تاثیری در نمایش متن برای طرف مقابل ندارد. تنظیم اندازه قلم بیشتر جزو قابلیت های دسترسی است که به منظور بهبود دید در صفحه چت استفاده می شود. بسته به راحتی خود می توانید اندازه متن موجود در برنامه را کم یا زیاد کنید. شما این کار را می توانید با تپ کردن روی منو اصلی واتساپ (سه نقطه عمودی)؛ انتخاب تنظیمات و رفتن به مسیر Chats>Font Size یا گفتگوها> اندازه قلم انجام دهید. حالا شما باید اندازه قلم را بر اساس سه گزینه کوچک؛ متوسط و بزرگ تنظیم کنید. در نهایت برای تغییر صدای زنگ و پیام واتساپ در اندروید و آیفون می توانید از ۷ روشی که آموزش داده ایم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که آموزش تغییر رنگ و فونت متن در واتساپ امروز برای شما مفید واقع شده باشد؛ اگر روش دیگری برای تغییر فونت چت واتساپ می شناسید که امروز بدان اشاره نکرده ایم و یا اگر نظر و پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.