رهنامه آموزش ۱۰ روش حل مشکل خرابی و کار نکردن اسپیکر آیفون - رهنامه

هنگامی که اسپیکر ها قطع ? می شوند عملا گوشی بسیار نا کارآمد می شود؛ پخش موسیقی متوقف می شود علاوه بر این شما نمی توانید با استفاده از بلندگو تماس برقرار کنید و همچنین هنگام دریافت پیام متنی یا ایمیل  صدای نوتیفیکیشن را نمی شنوید اگر اسپیکر های شما نیز قطع شده اند اصلا نگران نباشید زیرا در این مطلب در رهنامه آموزش ۱۰ روش حل مشکل خرابی و کار نکردن اسپیکر آیفون را شرح خواهیم داد تا بتوانید مشکل را به خوبی رفع کنید.

رفع مشکل خرابی و صدای اسپیکر های آیفون

How to Fix iPhone Speaker Problem 

در مطالب قبلی درباره حل مشکل کار نکردن هندزفری در گوشی آیفون و اندروید صحبت کردیم حال در این مطالب به سراغ علل اصلی مشکل قطع شدن اسپیکر گوشی های آیفون خواهیم رفت و تمام راه حل های این موضوع را به طور جامع شرح خواهیم داد.

 دلیل اصلی خرابی اسپیکر آیفون چیست؟

 دلیل اصلی خرابی اسپیکر آیفون چیست؟

اگر نرم افزار دچار مشکل باشد ممکن است آیفون شما سیگنال های مناسب را به بلندگو ارسال نکند بنابراین بلندگو اصلاً کار نمی کند؛ بیشتر مشکلات نرم افزار را می توان در خانه برطرف کرد و مشکل خاصی گریبان گیر شما نیست.

بلندگو آیفون یکی از اجزای آسیب پذیر در آیفون است اسپیکر ها بسیار حساس هستند و گاهی به دلیل گرد و غبار یا برخورد با شی تیز آسیب می بینند  متاسفانه با آسیب های کوچک نیز بلندگو آیفون شما می تواند به طور کامل متوقف شود یا شروع به ایجاد صداهای مزاحم کند.

برای حل مشکل کار نکردن اسپیکر آیفون دکمه Silent را چک کنید

رفع مشکل خرابی و صدای اسپیکر های آیفون

در مطلبی مشابه رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون را شرح داده‌ایم که مطالعه آن نیز خالی از لطف نیست اما گاهی پیش می آید که گوشی شما در حالت Silent است و گمان می کنید که اسپیکر های شما خراب شده است ابتدا مطمئن شوید که iPhone شما سایلنت نباشد در طول روز بارها پیش می آید که کاربران آیفون وارد فروشگاه Apple  یا نمایندگی ها می شوند و از قطعی اسپیکر گوشی خود شاکی هستند و نماینده با روشن کردن صدا و زدن کلید سایلنت مشکل را برطرف می کند.

مشکل اسپیکر آیفون و کم بودن صدا

مشکل اسپیکر آیفون و کم بودن صدا

گاهی برای فعال کردن اسپیکر آیفون  کافی است صدا را از دکمه کناری گوشی زیاد کنید.

بسیاری از افرادی که به تازگی گوشی آیفون خریداری کرده‌اند طبیعی است که آشنایی کامل را ندارند و جای دقیق دکمه های کم و زیاد کردن صدا را نمی دانند در این مواقع قبل از هر کاری نگران نباشید و در کنار گوشی دکمه بالایی افزایش صدا را بفشارید اگر اسپیکرها شروع به کار نکردند تیتر بعدی احتمالا به شما کمک خواهد کرد.

چطور بدون کم و زیاد کردن با دکمه صدا قطع شده!

چطور بدون کم و زیاد کردن با دکمه صدا قطع شده !

در تیتر قبل دکمه های افزایش و کاهش صدا در کنار گوشی وجود دارند را شرح دادیم.

گاهی شما بدون فشردن این دو دکمه  می توانید صدا را زیاد کنید و مشکل اسپیکر‌ها نیز برطرف می شود برای این کار  و اطمینان از اینکه صدا را قطع نکرده باشید از قسمت تنظیمات Sounds & Haptics را انتخاب کنید در مرحله بعد مانند تصویر Change with Buttons را افزایش دهید.

ما در رهنامه پیشنهاد می کنیم که در بخش توضیح بالا Change with Buttons صدا را زیاد از حد و تا انتها افزایش ندهید زیرا این کار در طولانی مدت باعث آسیب به اسپیکر گوشی و مهم تر از آن آسیب به گوش های شما خواهد شد.

مشکل قطع شدن صدای بلندگو و فعال بودن هدفون آیفون

مشکل قطع شدن صدای بلندگو

مطمئن شوید که iPhone شما در حالت بلوتوث نباشد در این شرایط تمام صدا از طریق هدفون پخش می شود و نه از اسپیکر، هدفونی یا ایرپادی که قبلا به گوشی شما وصل بوده است.

ممکن است عجیب به نظر برسد اما گاهی iPhone شما فکر می کند هدفون به آن وصل شده است اما اینگونه نیستند و گوشی سعی می کند صدا را از طریق هدفونی که در آنجا نیست پخش کند این مشکل گاهی باعث می شود که گمان کنید کار نکردن یکی از اسپیکرهای آیفون از نقص فنی تلفن شما می باشد در حال که اینگونه نیست برای حل مشکل چند بار بلوتوث را از قسمت تنظیمات خاموش و روشن کنید.

کار نکردن اسپیکر های آیفون به دلیل حواس پرتی!؟

مطمئن شوید که گوشی به جای دیگری از طریق ایر دراپ وصل نیست، آیفون‌ها به محض متصل شدن به رسانه های دیگر به طور خودکار از طریق بلندگوهای بلوتوث، تلویزیون های اپل و سایر دستگاه‌ها صدا را دوباره وصل و پخش می کنند.گاهی اوقات کاربران متوجه نیستند که آیفون آنها به دستگاه دیگری در خانه یا ماشینشان متصل است در اینجا دو نمونه از چگونگی وقوع این اتفاق را بررسی می کنیم.

به طور مثال :

شما یک تلویزیون اپل و یا لپ تاپ اپل دارید و در مقطعی از زمان در گذشته، شما از AirPlay برای پخش موسیقی از طریق بلندگوهای تلویزیون یا لپ تاپ خود استفاده کرده‌اید. وقتی به خانه می آیید، آیفون شما به Apple TV یا لپ تاپ وصل می شود و به پخش موسیقی از طریق آن ادامه می دهد اما تلویزیون و بلندگوها خاموش هستند و صدایی نمی شنوید از طرفی از اسپیکر های گوشی نیز صدایی نمی آید.

شما از بلوتوث در خودرو استفاده می کنید وقتی وارد خانه می شوید، بلندگو آیفون به طور ناگهانی کار خود را متوقف می کند در حقیقت آیفون شما همچنان از طریق هدست بلوتوث در حال پخش صدا است زیرا فراموش کرده‌اید که آن را خاموش کنید.

کار نکردن اسپیکر های آیفون

برای اینکه مطمئن شوید iPhone شما در جای دیگری موسیقی پخش نمی کند ، ما بلوتوث را خاموش خواهیم کرد، از دستگاه های AirPlay (مانند Apple TV) خود جدا می کنیم و دوباره صدا را امتحان می کنیم. شما می توانید هر دو با استفاده از مرکز کنترل را بر روی آی فون خود انجام دهید.

برای فعال کردن مرکز کنترل ، از انگشت خود برای کشیدن انگشت از پایین صفحه استفاده کنید. برای خاموش کردن بلوتوث ، روی نماد بلوتوث (در کادر در گوشه سمت چپ بالای مرکز کنترل) ضربه بزنید.

در مرحله بعد ، مرکز موسیقی را در گوشه سمت راست بالای مرکز کنترل فشار داده و نگه دارید و بر روی نماد AirPlay ضربه بزنید. مطمئن شوید که در کنار آیفون فقط یک علامت چک کوچک وجود دارد. اگر بلندگو دوباره شروع به کار کرد ، آی فون خود را برطرف کرده اید و علت این مشکل را کشف کرده اید.

 بلندگو آیفون خود را تعمیر کنید

 بلندگو آیفون خود را تعمیر کنید

گاهی اوقات مشکل سخت افزاری است و به دلایل گوناگون اسپیکر گوشی کاملا خراب شده که ممکن است به علت ضربه شدید، آب و گرد و غبار و … باشد که باید توسط متخصص در نمایندگی های اپل تعویض شود به طور مثال مشکل شایع بین کاربران آیفون در سال گذشته کار نکردن اسپیکر سمت چپ آیفون ایکس و… بوده است که از دیرباز این مشکل با تعمیر در شعب معتبر قابل حل بوده است.

مشکل اسپیکر مکالمه آیفون

مشکل اسپیکر مکالمه آیفون

فعال کردن بلندگو به طور خودکار در تماس‌های ورودی در حین تماس با این کار خیال خود را از کار کردن اسپیکر‌ها هنگام تماس ورودی راحت کنید. اگر می خواهید تمام  تماسها بطور پیش فرض از بلندگوهای شما پخش شود برای فعال کردن این ویژگی از منوی تنظیمات Physical And Motor گزینه Touch را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده قسمت Call Audio Routing گزینه خودکار(Automatic) را تیک بزنید اگر از طریق بلوتوث به یک بلندگو جداگانه وصل شده باشید یک منوی پنجره ظاهر می شود و به شما امکان می دهد از کجا می خواهید صدای تماس را بشنوید.

حل مشکل خرابی اسپیکر آیفون با تمیز کردن

حل مشکل خرابی اسپیکر

حتی کوچکترین قسمت های گرد و خاک نیز می تواند برای تلفن هوشمند شما مضر باشد. در بعضی موارد ، گرد و غبار می تواند بر حجم تأثیر بگذارد با تمیز کردن اسپیکر آیفون حتی اگر مشکل به طور کامل حل نشد شما از وقوع مشکلات زیادی در آینده برای گوشی خود پیشگیری کرده اید علاوه بر این که حتی اگر اسپیکر آیفون شما سالم است تمیز کردن آن باعث بهبود صدا خواهد شد .

برای این کار یک پارچه با الیاف نخ یا پنبه معمولاً بهترین روش برای تمیز کردن گوشی است برای اسپیکر‌ها نیز سعی کنید یک برس مسواک نرم را روی سطح بلندگوها بکشید همچنین می توانید از یک گوش پاک کن نیز برای تمیز کردن سوراخ های ریز اسپیکر استفاده کنید. از مایعات برای تمیز کردن اسپیکر استفاده نکنید زیرا این امر می تواند آسیب بیشتری به همراه داشته باشد در کل پیشنهاد می کنم برای تمیز کردن اصولی گوشی خود این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 حل مشکل بلندگو آیفون با راه اندازی مجدد

بلندگو آیفون

ممکن است مشکل صدای اسپیکر آیفون شما ناشی از باگ لحظه ای نرم افزار باشد Restrat کردن اگر هیچ مشکل را حل نکند، اما سریع و آسان است و با راه اندازی مجدد آیفون می توانید طیف وسیعی از مشکلات را برطرف کنید.

این امکان وجود دارد که اسپیکر آیفون شما به دلیل باگ لحظه ای نرم افزار موقتا کار نکند برای حل مشکل کار نکردن یکی از اسپیکرهای آیفون و.. یک بار گوشی خود را با دکمه های میان بر ۱ و ۲ و ۳ که در تصویر مشاهده می کنید که درواقع همان کلیدهای افزایش و کاهش صدا و دکمه خاموش روشن شدن هستند را بفشارید تا گوشی شما از نو راه اندازی شود.

سیستم عامل را به روز کنید

وصل کردن اسپیکر آیفون

به‌روزرسانی سیستم عامل می تواند مشکلات نرم افزار را برطرف کند. به‌روزرسانی های نرم افزار همچنین اشکالاتی را که ممکن است هر از گاهی پیش بیاید را رفع می کند ممکن است بلندگوی آیفون شما به دلیل اشکال موجود در نسخه فعلی iOS کار نکند.

مانند Restart کردن، آپدیت کردن نیز ممکن است مشکل را برطرف نکند اما پتانسیل کمک به آن را دارد، بعلاوه از آنجا که ب‌روزرسانی‌‌ها رایگان هستند و سریع نصب می شوند ارزش امتحان کردن را دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب امروز با عنوان آموزش ۱۰ روش حل مشکل خرابی و کار نکردن اسپیکر آیفون برای شما مفید بوده باشد نظر خود و همچنین تجربه خودتان را در رابطه با قطع شدن اسپیکر های آیفون در دیدگاه این پست برای ما بنویسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 429 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.