رهنامه آموزش ۱۵ روش رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

ارور Code 43 یکی از چندین خطای Device Manager ⚠️ می باشد. این ارور معمولا به دلیل بروز مشکل سخت افزاری نمایش داده می شود. امروز در رهنامه ضمن معرفی بیشتر این ارور، روش های رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

حل مشکل پیغام خطای کد ۴۳ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Code 43 Errors in Windows

ارور کد ۴۳ عموما زمانی ایجاد می شود که Device Manager یک دستگاه سخت افزاری را متوقف کند. دلیل این کار این است که سخت افزار به ویندوز گزارش داده است که دارای نوعی مشکل نامشخص می باشد. در نتیجه این پیام معمولا نشان دهنده مشکل سخت افزار است اما گاهی نیز می تواند به معنای وجود یک ارور در درایور باشد که در نتیجه آن ویندوز نتواند خطا را شناسایی کرده و سخت افزار تحت تاثیر آن باشد. تقریبا این ارور همیشه به شکل زیر نمایش داده می شود:

Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)

شما در Device Manager ویندوز می توانید جزییات بیشتری را مشاهده کنید. ارور کد ۴۳ می تواند برای هر دستگاه سخت افزاری رخ دهد اما بیشتر در کارت گرافیک و دستگاه های USB رخ می دهد.

رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز ۱۰ با ریستارت

اولین گزینه موجود برای رفع خطای ۴۳ در ویندوز ۷ و..، ریستارت کردن ویندوز می باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که خطای کد ۴۳ ویندوز که روی دستگاه مشاهده می کنید، به دلیل بروز مشکل موقتی سخت افزار بوده است. در این صورت با ریستارت کردن ویندوز، احتمال برطرف شدن مشکل وجود دارد.

رفع ارور کد 43 در ویندوز 10 با ریستارت

همچنین برخی از کاربران گزارش داده اند که به جای ریستارت کردن  با خاموش کردن کامل کامپیوتر و روشن کردن آن پس از چند دقیقه، مشکل رفع شده است. در لپ تاپ ها همچنین می توانید بعد از خاموش کردن، باتری و شارژر را جدا کرده و بعد از چند دقیقه سیستم را روشن کنید.

اتصال به دستگاه دیگر برای رفع اشکال کد ۴۳

اگر این ارور در هنگام متصل کردن دستگاه خاصی رخ می دهد، دستگاه را به کامپیوتر دیگر متصل کرده و سپس آن را به درستی خارج کنید. مجدد آن را به کامپیوتر خود متصل کنید تا ببینید مشکل رفع شده است یا نه.

اتصال به دستگاه دیگر برای رفع اشکال کد 43

همینطور مطمئن شوید که کابل یا پین ها به درستی در جای خود مستقر شوند.

روش رفع مشکل Windows has stopped this device because it has reported problems. code 43

آیا دقیقا قبل از ظاهر شدن ارور کد ۴۳ ویندوز دستگاه جدید نصب کرده اید یا تغییراتی را در Device Manager ایجاد کرده اید؟ در اینصورت ممکن است تغییری که شما ایجاد کرده اید، دلیل بروز مشکل باشد. در صورت امکان تغییر را لغو کرده و کامپیوتر را ریستارت کنید.

بسته به تغییراتی که ایجاد کرده اید، یکی از روش های زیر ممکن است راه حل مشکل باشد.

  • حذف یا پیکربندی مجدد دستگاه تازه نصب شده
  • بازگردانی درایور به نسخه قبل آپدیت
  • استفاده از System Restore برای لغو تغییرات اخیر در Device Manager

همچنین اگر این ارور برای کارت گرافیک شما رخ می دهد، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش رفع مشکل کارت گرافیک Nvidia ، AMD و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

Disable کردن دستگاه برای حل ارور کد ۴۳ برای بلوتوث و..

به Device Manager ویندوز رفته و دستگاه مورد نظر را Disable کنید. سپس بعد از چند لحظه مجدد آن را فعال کنید. با اینکه این راه حل ساده به نظر می رسد، اما در برخی از موارد می تواند مشکلات را رفع کند.

نصب مجدد درایور برای رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز ۷ و..

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، بروز مشکل در درایور دستگاه نیز می تواند ارور کد ۴۳ را به وجود آورد. برای بررسی این موضوع، ابتدا باید درایور دستگاه را به طور کامل حذف کنید. سپس آخرین نسخه درایور را دانلود و نصب کنید. قابل ذکر است که اگر دستگاه متصل به وسیله USB این خطا را به وجود می آورد، همه دستگاه های موجود در دسته Universal Serial Bus controllers hardware در Device Manager را حذف و نصب کنید. برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

ابتدا با راست کلیک کردن روی This PC وارد Device Manager شوید. درایور دستگاه مورد نظر را در لیست پیدا کرده و روی Uninstall device کلیک کنید.

نصب مجدد درایور برای رفع ارور کد 43 در ویندوز 7 و..

در صفحه باز شده گزینه Remove driver software for this device را فعال کرده و سپس Uninstall را بزنید.

نصب مجدد درایور برای رفع ارور کد 43 در ویندوز 7 و..

پس از اتمام کار، ویندوز را ریستارت کرده و درایور را آپدیت کنید.

حل خطای کد ۴۳ در ویندوز با آپدیت کردن درایور ها

با کمک مطلب آموزش آپدیت درایور های ویندوز، اقدام به آپدیت درایور های کامپیوتر کنید. این کار نیز می تواند علت بروز خطا کد ۴۳ ویندوز را رفع کند.

حل خطای کد 43 در ویندوز با آپدیت کردن درایور ها

همینطور مطالعه مطلب ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر نیز برای شما کاربردی خواهد بود.

آپدیت ویندوز برای حل ارور کد ۴۳ در ویندوز ۱۰ و..

برخی از مشکلات نیز در خود ویندوز نهفته شده اند. به همین دلیل بهتر است ویندوز خود را نیز به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

بررسی دمای گرافیک برای حل مشکل ارور code 43 کارت گرافیک Nvidia

اگر این خطا در استفاده از کارت گرافیک شما رخ می دهد (ارور کد ۴۳ کارت گرافیک در ویندوز ۱۰)، بهتر است دمای آن را چک کنید. در صورت افزایش دما ممکن است با این خطا موج شوید. برای بررسی دما می توانید از برنامه هایی مانند AIDA64 Extreme استفاده کنید. در صورت دمای زیاد، بهتر است فن های دستگاه را سرویس کرده و یا از خنک کننده های بیشتری استفاده کنید.

آپدیت BIOS برای حل مشکل کد ۴۳ در ویندوز

در بعضی دیگر از موارد، برای حل این مشکل نیاز به آپدیت کردن BIOS می باشد.بنابراین ممکن است نیاز باشد تا اقدام به آپدیت BIOS کامپیوتر خود کنید.

اگر با این فرایند آشنا نیستید، مطالعه مطلب بایوس کامپیوتر چیست؟ آشنایی با تنظیمات و آپدیت بایوس را هم فراموش نکنید.

تغییر کابل

اگر دستگاه مورد استفاده شما با کابل متصل می شود، با جایگزین کردن کابل ممکن است مشکل رفع شود. این مورد در برخی از دستگاه های متصل با USB جوابگو است. در صورت بروز مشکل windows has stopped this device because it has reported problems. (code 43) ارور کارت گرافیک نیز مطمئن شوید که پایه ها اتصال سالم بوده و پورت ورودی نیز تمیز و عاری از آلودگی باشد.

استفاده از USB Hub با منبع تغذیه

برخی از دستکاه هایی که با یو اس بی متصل می شوند، نیاز به نیروی زیادی دارند که از عهده پورت های کامپیوتر شما خارج است. به همین منظور ممکن است نیاز باشد تا یک USB hub با منبع تغذیه (powered USB hub) خریداری و استفاده کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

دکمه های Win+I را فشار دهید. در تنظیمات ویندوز وارد بخش Update & Security شوید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

در منوی سمت چپ Troubleshoot را انتخاب کرده و در زیر Hardware and Devices در سمت راست روی Run the troubleshooter کلیک کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

منتظر بمانید تا ویندوز عیب های احتمالی را شناسایی و در صورت امکان رفع کند.

حذف برنامه Lucid VIRTU MVP

اگر از برنامه Lucid VIRTU MVP استفاده می کنید، ممکن است مشکل از این برنامه باشد. برای تست این موضوع بهتر است برنامه را حذف و مشکل مجدد بررسی کنید.

تعویض سخت افزار برای رفع ارور ۴۳ کارت گرافیک AMD و..

اگر همچنان با مشکل رو به رو هستید، ممکن است دستگاه مورد استفاده دچار مشکل شده باشد. در این موارد بهتر است دستگاه را روی کامپیوتر دیگری تست کنید. در صورت تداوم مشکل، باید اقدام به تعمیر یا تغییر سخت افزار مورد نظر کنید.

نصب یا تعمیر ویندوز

در نهایت گزینه دیگر شما تعمیر یا تعویض ویندوز است. اگر با هیچ کدام از راه حل های ذکر شده نتیجه نگرفتید، گزینه ای دیگری جز تعمیر یا نصب مجدد ویندوز نخواهید داشت. زیرا در برخی از موارد سیستم عامل دچار مشکل می شود. البته توجه داشته باشید که سخت افزار شما با نسخه ویندوز مورد استفاده نیز سازگار باشد. این مورد را با Windows HCL بررسی کنید و در غیر اینصورت باید از ویندوز مناسب استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل ارور کد ۴۳ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع اشکال کد ۴۳ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.