رهنامه آموزش ۴ روش رفع مشکل ناخوانا بودن و نشان ندادن زیرنویس در PotPlayer - رهنامه

پات پلیر (PotPlayer) ▶️ یکی از نرم افزارهای پر طرفدار پخش فایل های چند رسانه ای است که از کدک ها و فرمت ها صوتی متنوعی پشتیبانی می کند. به دلیل رابط کاربری ساده ای که دارد کاربران زیادی از آن برای پخش فیلم ها و موسیقی ها خود استفاده می کنند؛ با این حال کاربران زیادی با مشکل ناخوانا بودن زیرنویس در PotPlayer یا مشکل برعکس بودن زیرنویس در PotPlayer مواجه هستند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید کافیست ادامه مطلب امروز رهنامه را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل فونت و اجرا نشدن زیرنویس فارسی در  PotPlayer

How to Fix Subtitle Problem in Potplayer

کار با نرم افزار پات پلیر بسیار ساده است. بعد از دانلود و نصب برنامه PotPlayer آن را اجرا کنید. حالا برای باز کردن فیلم یا موسیقی خود کافیست که از منو (سه خط عمودی در سمت چپ) کلیک کنید و گزینه Open File(s) را انتخاب کنید و یا کلید F3 صفحه کلید خود را فشار دهید.

حل مشکل فونت و اجرا نشدن زیرنویس فارسی در  PotPlayer

روش دیگری که برای باز کردن فایل های صوتی و تصویری خود می توانید استفاده کنید این است که فایل را کلیک راست کنید و از قسمت Open With… برنامه PotPlayer را انتخاب کنید. یا اینکه روی فایل خود دابل کلیک کنید تا فایل شما در پات پلیر باز شود. برای انجام این کار از منوی برنامه گزینه Preferences (یا کلید F5 صفحه کلید) را انتخاب کنید.

حل مشکل فونت و اجرا نشدن زیرنویس فارسی در PotPlayer

در پنجره ظاهر شده, در سمت چپ به بخش Association بروید.

حل مشکل فونت و اجرا نشدن زیرنویس فارسی در PotPlayer

در این بخش، گزینه Select All را انتخاب کنید و Apply را کلیک کنید.

حل مشکل فونت و اجرا نشدن زیرنویس فارسی در PotPlayer

با انجام مراحل بالا از این به بعد فایل های چند رسانه ای شما در برنامه پات پلیر باز خواهد شد. حالا اگر فایل شما زیرنویس دارد و با مشکل نشان ندادن زیرنویس در  PotPlayer یا مشکلات مشابه روبرو هستید کافیست که مراحل زیر ا دنبال کنید.

مشکل نمایش زیرنویس در PotPlayer

برای حل مشکل زیرنویس با فونت عجیب و ناخوانا PotPlayer شروع کنید و کلید F5 صفحه کلید را فشار دهید تا تنظیمات برنامه برای شما باز شود؛ در اینجا به بخش Subtitle وارد شوید.

مشکل نمایش زیرنویس در PotPlayer

در بخش Subtitle, سربرگ Font Style را انتخاب کنید. در سربرگ Font Style؛ گزینه Charset و سپس Arabic را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر  فیلم هایی که دارای زیرنویس انگلیسی هستند را تماشا می کنید در اینجا به جای Arabic باید؛ Default را انتخاب کنید. برای شخصی سازی زیرنویس های خود در این بخش می توانید رنگ؛ فونت و اندازه متن را تغییر دهید.

مشکل نمایش زیرنویس در PotPlayer

برای اعمال تغییرات گزینه Apply را کلیک کنید و برای خروج از صفحه تنظیمات Esc صفحه کلید را فشار دهید.در صورت نیاز می توانید آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات اولیه KMPlayer و PotPlayer را مطالعه فرمایید.

مشکل فونت زیرنویس در PotPlayer

اگر با مشکل اجرا نشدن زیرنویس در  PotPlayer مواجه هستید؛ این احتمال وجود دارد که در برنامه فونت مناسب را انتخاب نکرده باشید. برای بررسی مشکل زیرنویس  PotPlayer خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید F5 صفحه کلید خود را فشار دهید تا وارد تنظیمات برنامه شوید؛ حالا کافیست به بخش Subtitles وارد شوید.
  • در بخش Subtitles؛ سربرگ Font Style را انتخاب کنید.
  • در کادر Font گزینه متناسب با زیرنویس خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر زیرنویس انگلیسی دارید Default را انتخاب کنید و فونت مورد نظرتان را کلیک کنید.

مشکل فونت زیرنویس در PotPlayer

 رفع مشکل زیرنویس در پات پلیر با کمک Control Panel

برای حل مشکل نشان ندادن زیرنویس در PotPlayer کافیست که کنترل پنل برنامه استفاده کنید. از طریق کنترل پنل شما می توانید صدا، نور، رنگ و سایر تنظیمات را تغییر دهید. برای استفاده از کنترل پنل؛ برنامه را باز کنید و Control Panel را انتخاب کنید و یا فقط کلید F3 صفحه کلید خود را فشار دهید.

حالا پنجره کنترل پنل برای شما نمایش داده می شود که شامل چهار سربرگ  “Audio”، “Video”، “Subtitle” و “Playback” است.

  • Audio – برای اینکه در صدای خروجی فیلم یا موسیقی در حال پخش تغییری ایجاد کنید از این سربرگ استفاده خواهید کرد.
  • Video – برای تغییر مقدار نور، کنتراست و اشباع رنگ از این سربرگ استفاده خواهید کرد.
  • Subtitle – فونت و محل قرارگیری زیرنویس فیلم را مشخص خواهید کرد.
  • Playback – برای دسترسی به دکمه های کنترل ویدیو یا موسیقی استفاده خواهد شد.

مشکل زیرنویس فارسی پات پلیر

قبلا نحوه هماهنگ سازی و تنظیم جلو عقب بودن زیرنویس در KMPlayer را به شما آموزش دادیم؛ کاربرانی که فیلم های دارای زیرنویس فارسی را مشاهده می کنند بیشتر با مشکل پخش زیرنویس در  PotPlayer مواجه می شوند. برای کمک به کاربرانی که از نسخه فارسی برنامه استفاده می کنند؛ توصیه می کنیم که حتما جدیدترین نسخه برنامه پات پلیر را دانلود و نصب کنند؛ سپس با گرفتن دکمه F5 صفحه کلید خود وارد تنظیمات برنامه شوید.

در بخش تنظیمات؛ وارد بخش زیرنویس شوید و سربرگ سبک فونت را انتخاب کنید.

مشکل زیرنویس فارسی پات پلیر

در بخش مجموعه نویسه گزینه Arabic را انتخاب کنید و در نهایت دکمه اعمال و بله را انتخاب کنید و برای خروج از صفحه تنظیمات دکمه Esc را کلیک کنید.

مشکل زیرنویس فارسی پات پلیر

عکس گرفتن از فیلم

اگر قصد دارید که از صحنه هایی از فیلم عکس بگیرید و با چسپاندن این عکس ها به همدیگر از آنها در قالب یک تصویر واحد خروجی بگیرید کافیست که فیلم دلخواه خود را در پات پلیر باز کنید و از صفحه کلید دکمه K را فشار دهید تا منویی در اختیار شما قرار بگیرد.

  • از این منو گزینه Create Thumbnail Image را پیدا و کلیک کنید.
  • در پنجره ای که پیش رو دارید؛ در کادر Filename مسیر ذخیره شدن فایل و در کادر Format فرمت خروجی خود را انتخاب کنید.
  • در نهایت دکمه OK را کلیک کنید.

عکس گرفتن از فیلم

اگر هنوز مشکل زیرنویس فیلم شما حل نشده است می توانید ۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر را هم امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در توضیحات بالا سعی شد مشکل باز نشدن زیرنویس در PotPlayer را حل کنیم. مشکل زبان زیرنویس در پات پلیر یکی از مسائلی است که کاربران زیادی با آن برخورد می کنند و امیدواریم رهنامه توانسته باشد در حل این مشکل به شما کمک کند. اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.