رهنامه آموزش ۴ روش مدیریت و بررسی میزان فعالیت و استفاده از اینستاگرام - رهنامه

با توجه حالت اعتیاد آور برنامه هایی مانند اینستاگرام، میزان فعالیت در اینستاگرام ⌚ می تواند یک شاخصه مهم در زندگی هر فرد باشد، زیرا در صورتی که فرد نتواند میزان استفاده از اینستاگرام چه از نظر زمانی و چه از نظر حجم اینترنت کنترل کند، ممکن است در برنامه ریزی امور روزانه خود دچار مشکل شود. در این پست به آموزش ۴ روش مدیریت و بررسی میزان فعالیت و استفاده از اینستاگرام خواهیم پرداخت.

محدود کردن میزان ساعت و دقیقه استفاده از اینستاگرام

 How to see Your Activity on Instagram 

پیش از این در رهنامه به آموزش ۴ روش پسورد و قفل گذاشتن روی برنامه اینستاگرام اندروید و آیفون و به معرفی ۶ روش نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید پرداختیم. در پست امروز به چگونگی بررسی میزان فعالیت روزانه در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

همانطور که پیش تر گفته شد، بسیاری از برنامه حالت اعتیاد آور دارند و در صورت عدم رعایت برخی مسائل مانند میزان ساعات استفاده از این برنامه ها ممکن دچار ضرر هایی شویم. از طرف دیگر ممکن است برای هر یک از ما جالب باشد که بدانیم چه میزان ساعاتی را در شبانه روز در اپلیکیشن های مختلف می گذرانیم، لذا در این پست به معرفی و آموزش روش های اندازه گیری میزان ساعت استفاده از اینستاگرام و همچنین معرفی نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام جهت جلوگیری از استفاده بیش از حد از این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

مشاهده مقدار زمان استفاده از اینستاگرام از طریق ویژگی اینستاگرام

اینستاگرام دارای یک ویژگی ذاتی است که از این طریق می توانید مدیریت زمان اینستاگرام را انجام دهید، برای پیدا کردن این ویژگی، برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد آن شوید، به صفحه پروفایل خود بروید و سپس روی نماد همبرگر (سه خط بالای یکدیگر) در سمت راست بالای صفحه خود ضربه بزنید. از آنجا، روی “Your Activity” (گزینه activity در اینستاگرام) ضربه بزنید تا این ویژگی را اجرا کنید و تنظیمات مورد خود را برای این مورد تنظیم کنید.

مقدار مصرف اینستاگرام

اگر جز کاربر مشتاق اینستاگرام هستید، و می خواهید میل خود به اینستاگرام را مهار کنید. پس از انجام مرحله فوق ابتدا گرافیکی را مشاهده می کنید که در طی هفته گذشته در برنامه اینستاگرام چه مدت زمان را صرف کرده اید و همچنین به طور متوسط برای هفته جاری چقدر در این برنامه ساعات گذرانده اید.

مصرف اینترنت اینستاگرام در ساعت

اگر این تعداد خیلی زیاد باشد (که اگر یک کاربر مشتاق به اینستاگرام باشید احتمالاً اینطور است)، اینستاگرام چند گزینه برای کمک به شما در کاهش زمان استفاده از اینستاگرام به شما ارائه می دهد. روی گزینه “Notification Settings” ضربه بزنید تا سفارشی سازی اعلان هایی در این زمینه را انجام دهید که در این صورت به شما اعلام خواهد شد که مصرف زیادی در اینستاگرام دارید، اهمیت این حالت از این رو است که ممکن است این پیام باعث آن شود که شما خود جلوی خود را گرفته و بیشتر از مقدار تعیین شده وارد اینستاگرام  نشوید. برای این کار روی گزینه “Set Daily Reminder” ضربه بزنید تا هنگامی که از یک محدودیت زمانی روزانه خود که در اینستاگرام تعیین کرده اید و از آن عبور کردید، یک اعلان ویژه دریافت کنید.

نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام

اگر گزینه “Your Activity” را در برنامه اینستاگرام خود مشاهده نمی کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه این اپ را دانلود، نصب و اجرا می کنید.

مدیریت مقدار مصرف اینستاگرام از طریق موبایل

در موبایل های هوشمندی که امروزه تحت سیستم عامل های iOS کار می کنند یک قابلیت به نام Screen Time وجود دارد که می توانید از این طریق میزانی که در اپ های مختلف بوده اید را اندازه گیری کنید، همچنین این قابلیت در موبایل های اندروید تحت نام Digital Wellbeing شناخته می شود و کاربردی شبیه آنچه در موبایل های تحت سیستم عامل iOS ذکر شد دارد.

نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام App Usage

جهت ایجاد محدودیت استفاده از اینستاگرام می توانید از برخی از برنامه ها استفاده کنید. اپلیکیشن App Usage – Manage/Track Usage برنامه ای کاربردی برای مدیریت حرفه ای استفاده از اپلیکیشن های نصب شده اندروید می باشد. قابلیت های ویژه ای در این اپلیکیشن قرار داده شده است که کاربران را قادر می سازد یک کنترل کامل بر روی تمامی برنامه های نصب شده خود داشته باشند. یکی از برجسته ترین این توانایی ها نمایش مصرف اینترنت اینستاگرام در ساعت های شبانه روز می باشد که به شما کمک می کند در صورت استفاده بیش از حد از منابع، این اپ ( اینستاگرام) را ببندید.

میزان استفاده از اینستاگرام

قابلیت های برنامه App Usage – Manage/Track Usage :

  • نمایش تاریخچه ای از فعالیت دستگاه اندرویدی و میزان چک کردن آن در طول هر روز
  • نمایش استفاده روزانه شما از اپلیکیشن ها و سیستم یادآوری در صورت استفاده بیش از حد تعیین شده
  • دسترسی به لیست برنامه هایی که بیشترین و کمترین استفاده را از آن ها داشته اید
  • تاریخ نصب و اجرای برنامه ها
  • توانایی انتخاب و حذف دسته ای تمامی برنامه های موجود
  • اضافه کردن یادداشت شخصی به هر برنامه
  • مرتب سازی تمامی برنامه ها بر اساس ویژگی های گوناگون و مختلف
  • نمایش برنامه ها به صورت چند ستونی
  • پاک کردن دسته ای حافظه کش اپلیکیشن ها
  • به اشتراک گذاری لیست برنامه های خود با دوستانتان
  • اطلاع رسانی عرضه نسخه آپدیت شده برنامه ها

نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام QualityTime

اگر قبل از خواب و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، اولین کاری که می کنید این است که به سراغ موبایل خود می روید یا هر وقت کاری ندارید موبایل خود را روشن کرده و از آن استفاده می کنید، احتمالا به گوشی هوشمندتان اعتیاد دارید این بدین معنا است که شما نه تنها در زمان های خالی خود از این نرم افزار استفاده می کنید، بلکه احتمالا در کلاس درس، مهمانی و سایر مکان ها نیز بیش از اندازه از موبایل خود استفاده می کنید. با این حال در این بخش شده با استفاده از یک نرم افزار محدود کننده، این مشکل را برای شما حل کنیم، نرم افزار QualityTime یک نرم افزار تخصصی جهت استفاده از برنامه های اندروید است، شما با این برنامه می توانید میزان استفاده از اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … را به درستی مدیریت کنید.

میزان فعالیت در اینستاگرام

ویژگی های اپ QualityTime

  • اندازه گیری میزان استفاده از موبایل
  • نمایش آمار به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه
  • نمایش میزان استفاده از هر اپلیکیشن به صورت جداگانه
  • قابلیت تعیین محدودیت برای استفاده از دستگاه و دریافت نوتیفیکشن
  • قابلیت اشتراک گذاری آمار برنامه در شبکه های اجتماعی

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه با آموزش محدود کردن میزان ساعت و دقیقه استفاده از اینستاگرام همراه رهنامه بودید. اگر نظر، پیشنهاد یا سوالی درباره میزان فعالیت در اینستاگرام یا نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام دارید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 446 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.