رهنامه آموزش ۶ روش حل مشکل مخفی و ناپدید شدن آیکون برنامه های اندروید - رهنامه

تا کنون مشکل ناپدید شدن آیکون در اندروید ? را تجربه کرده اید؟ دلایل ناپدید شدن برنامه های اندروید ممکن است به علت موارد پنهان باشد که تاکنون به آن توجه نکرده اید و ما در پست امروز به بررسی آنها می پردازیم. پس در ادامه با آموزش ۶ روش حل مشکل مخفی و ناپدید شدن آیکون برنامه های اندروید همراه رهنامه باشید.

رفع مشکل حذف و ناپدید شدن برنامه های اندروید

۶ Ways to Fix Missing App Icons on Android Phones

پیش از این در رهنامه آموزش ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد اندروید و ۱۰ روش رفع مشکل پاک نشدن عکس ها از گالری اندروید برای شما قرار دادیم. در پست امروز به بررسی حذف شدن آیکون پیام رسان در گوشی شیائومی، هواوی و… و همچنین پاک شدن آیکون برنامه های اندروید خواهیم پرداخت.

ممکن است هنگامی که نمی توانید آیکون برنامه ای را که قبلاً نصب کرده اید پیدا کنید، تعجب کنید. این همان چیزی است که برای بسیاری از دارندگان تلفن های اندرویدی اتفاق می افتد. بنابراین تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق تر به این مشکل بیندازیم. اکنون و در ادامه به حل ناپدید شدن آیکون های اندروید و روش های برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید خواهیم پرداخت.

پاک شدت آیکون به علت اضافه کردن به Home Screen

در ادامه بررسی علت های ناپدید شدن برنامه های اندروید ممکن است برنامه را به قسمت صفحه اصلی برده باشید. ممکن است آیکون برنامه و نه خود برنامه خود را از صفحه اصلی حذف کرده باشید.

 ناپدید شدن ایکون منو در اندروید

برای حل این مشکل، بخش برنامه ها را باز کنید و برنامه گم شده را پیدا کنید و روی آیکون فشار دهید  تا اینکه آن را در صفحه اصلی و در پس زمینه مشاهده کنید.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

وقتی در مورد صفحه اصلی صحبت می کنیم، ممکن است حین کار برنامه را به یک پوشه دیگر منتقل کرده باشید و به سادگی به دنبال مکان اشتباه می گردید. همین مسئله می تواند برای گم شدن برنامه شما کافی باشد.

ناپدید شدن برنامه ها به علت تنظیمات لانچر

آیا شما برنامه ای را تا به حال مخفی کرده اید؟ بیشتر لانچر ها این ویژگی را برای مخفی کردن برنامه ها ارائه می دهند. مکان تنظیمات بسته به برنامه لانچری که شما از آن استفاده می کنید متفاوت خواهد بود، اما معمولاً یافتن این تنظیمات آسان است.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

ناپدید شدن آیکون به علت اینکه اپ غیر فعال شده است!

ممکن است حذف شدن آیکون اس ام اس یا ناپدید شدن مخاطبین اندروید مشکل شما باشد. یک اشکال در تنظیمات موبایل شما ممکن است برنامه را بطور تصادفی غیرفعال کرده باشد، به همین دلیل آن برنامه دیگر فعال نیست. در این حالت نمی توان گفت برنامه از روی موبایل شما حذف شده بلکه غیر فعال شده است و از این رو غیرقابل استفاده است و منجر به مشکل عدم نمایش آیکون برنامه شده است.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

برای حل مشکل، تنظیمات  گوشی (Setting) را باز کرده و در قسمت مدیریت برنامه (Apps)، برنامه ای را پیدا کنید که آیکون آن وجود ندارد و برای باز کردن آن به آیکون آن برنامه در تنظیمات ضربه بزنید. آیا گزینه شروع (Start) یا فعال کردن برنامه  (Force Stop) را می بینید؟ اگر پاسخ مثبت است ابتدا بر روی آن تپ کنید تا برنامه مجدد راه اندازی شود. بسته به نوع و مدل گوشی شما می تواند این گزینه کمی متفاوت باشد.

حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی

نشان ندادن و پاک شدن آیکون ها به علت عدم هماهنگی آیکون تم و لانچر

یکی از مواردی که Android را از iOS متمایز می کند، شخصی سازی ها است. یک روش برای انجام این کار استفاده از تم  و لانچر است. آنچه تم ها انجام می دهند تغییر ظاهر گوشی و آیکون برنامه ها است و گاهی اوقات این قابلیت برخی از برنامه را غیرقابل تشخیص می کند. همچنین ممکن است هنگام نصب برخی لانچر ها نیز آیکون ها تغییر شکل بدهند یا اینکه اصلا نشان داده نشوند. برای رفع این مشکل کافی است لانچر را حذف و یا تم پیش فرض گوشی را فعال کنید.

مشکلات لانچر و پاک شدن آیکون ها در اندروید

لانچر شما ممکن است دچار عیب عملکردی شده باشد. به روز رسانی لانچر یا سیستم عامل اندروید خود می تواند مسئول این مشکل باشد. در این صورت، به بخش راه‌اندازی پیش فرض بروید و بررسی کنید که آیا آیکون های برنامه ها هنوز هم وجود دارند یا خیر.

 حذف شدن آیکون اس ام اس

سپس به شکل زیر ادامه دهید.

پاک شدن دوربین گوشی هواوی

همچنین باید پاک کردن حافظه نهان و دیتای های برنامه لانچر خود، این موضوع را امتحان کنید. به صفحه قبلی برگردید و Clear data را در انتهای صفحه انتخاب کنید و روی پاک کردن همه دیتا ها ضربه بزنید.

حل مشکل پاک شدن آیکون سایر برنامه با پاک کردن کش و دیتا آنها

ممکن است پاک شدن برنامه پیش فرض اس ام اس یا برنامه و بازی که جدیدا نصب کرده اید مشکل شما باشد! برای حل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها و.. همانند پاک کردن کش و دیتا لانچر که در بالا توضیح دادیم مجددا به بخش Apps رفته و حافظه Cache و دیتاهای برنامه ای را که آیکون آن از دست رفته است پاک کنید، احتمال بازگشت آیکون مخفی شده بسیار زیاد است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در رهنامه روش حل مشکل ناپدید و مخفی شدن برنامه ها در گوشی شیائومی ، هواوی ، سامسونگ و .. را به شما آموزش دادیم، شما از کدام روش استفاده کردید؟ تجربه خود را از پاک شدن آیکون پیامک و.. در اندروید با ما در قسمت دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.