رهنامه آموزش ۶ روش قطع دسترسی به اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

جلوگیری از دسترسی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به اینترنت ? یکی از کارهایی است که ممکن است بخواهید برای جلوگیری از آپدیت نرم افزار ها ، جلوگیری از وبگردی کودکان هنگام کار با کامپیوتر و.. انجام دهید. در ادامه ۶ روش قطع دسترسی به اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه دسترسی ویندوز به اینترنت را قطع کنیم؟

How to Disable Internet Access in Windows 10 , 8 and 7

ساده ترین راه برای قطع دسترسی به اینترنت ویندوز ۱۰ و سایر نسخه های ویندوز حذف سخت افزار رابط شبکه از کامپیوتر یا جدا کردن کابل LAN یا شبکه وایرلس است. با این حال، روش های مبتنی بر نرم افزار هم برای قطع دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷؛ ۸ و ۱۰ وجود دارد، که در ادامه پست امروز رهنامه در مورد آن بحث خواهیم کرد.

ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت توسط فایروال ویندوز ۷

برای بستن اینترنت کامپیوتر از طریق غیر فعال کردن فایروال؛ به کنترل پنل بروید. برای این کار کافیست که عبارت Control Panel را در کادر جستجوی منوی استارت تایپ و اینتر کنید. اگر از ویندوز ۸ استفاده می کنید می توانید ماوس را به گوشه سمت راست بالای صفحه خود انتقال دهید تا Charm Bar نمایش داده شود و بعد control Panel را انتخاب کنید. از کنترل پنل گزینه Security Center را انتخاب کنید.

ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت توسط فایروال ویندوز 7

Windows Firewall را باز کنید. به سربرگ Exceptions بروید. برنامه ای که می خواهید دسترسی به اینترنت را برای آن مسدود کنید را از حالت انتخاب خارج کنید. در صورت نیاز به تایید؛ OK را کلیک کنید. برنامه را باز کنید و سعی کنید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. برنامه ای که از حالت انتخاب خارج کرده اید دیگر نمی تواند به فایروال امنیتی ویندوز نفوذ کند؛ و این بدان معناست که دسترسی به اینترنت مسدود شده است. اما همچنان باید بتوانید با استفاده از سایر برنامه ها به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت توسط فایروال ویندوز 7

اگر می خواهید از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید جلوگیری کنید می توانید از ۳ روشی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷

برای عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷ باز هم کنترل پنل را باز کنید. Network and Sharing Center را انتخاب کنید. اگر از دسته بندی ها استفاده می کنید در زیر Network and Internet روی Network settings, network adapters کلیک کنید و بعد View network status and tasks را انتخاب کنید. اما اگر گزینه ها را بر اساس آیکن مرتب کرده اید، باید Network and Sharing Center را کلیک کنید.

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز 7

روی اتصال اینترنت خود کلیک راست کنید و دکمه Disable را انتخاب کنید. با این کار کامیپوتر دیگر نمی توانید به شبکه وای فای متصل شود؛ اما سیستم های دیگر همچنان به اینترنت دسترسی دارند. این روند برگشت پذیر است؛ یعنی با کلیک راست کردن روی اتصال Wi-Fi و انتخاب دکمه Enable می توانید به اینترنت متصل شوید.

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز 7

برای تکمیل این مراحل باید به عنوان ادمین یا عضوی از گروه ادمین وارد سیستم شوید؛ اگر کامپیوتر شما به شبکه متصل است؛ تنظیمات سیاست های شبکه ممکن است مانع از غیرفعال کردن اتصال شده باشد.

برای غیر فعال کردن تمام اتصالات شبکه؛ به مسیر Start>All Programs>Accessories بروید؛ روی Command Prompt کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید. حالا دستور mmc compmgmt.msc را تایپ کنید و اینتر کنید. کمی صبر کنید تا بارگیری ها انجام شود. روی Device Manager کلیک کنید. به زیر شاخه Network Adapters بروید و روی همه دستگاه های موجود در این بخش کلیک راست کنید و Disable را انتخاب کنید. حالا سیستم را ریستارت کنید (این کار اختیاری است). برای لغو این تنظیمات کافیست که همین مراحل را تکرار کنید و گزینه Enable را کلیک کنید.

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز 7

بستن دسترسی ویندوز ۱۰ به اینترنت با استفاده از سرور پروکسی فیک

قبلا در رهنامه در مورد ۱۱ روش حل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز صحبت کردیم، با این وجود برای جلوگیری از دسترسی برنامه به اینترنت در ویندوز ۱۰؛ به کنترل پنل بروید و Internet Options را انتخاب کنید. به سربرگ Connections بروید و تنظیمات LAN را کلیک کنید. Automatically detect settings را از حالت انتخاب خارج کنید. Use proxy server را انتخاب کنید و تنظیمات مربوط به سرور پراکسی را وارد کنید. با این کار مرورگر وب هر زمان که کاربر بخواهید یک سایت اینترنتی را باز کند Time Out می شود. البته باید بدانید که این روش چندان هوشمندانه نیست و یک کاربر باهوش می تواند وارد تنظیمات شوید و تنظیمات را لغو کند.

بستن دسترسی ویندوز 10 به اینترنت با استفاده از سرور پروکسی فیک

نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر

با استفاده از نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر می توانید به طور موقت دسترسی به اینترنت را در تمام کامیپوترها غیرفعال کنید. زمانی که نمی خواهید هر بار از تنظیمات فایروال برای جلوگیری از اتصال به اینترنت استفاده کنید؛ این راه حل مفید واقع می شود. شاید شما بخواهید کارها را به صورت آفلاین انجام دهید؛ اما نمی خواهید امکان استفاده از اینترنت را برای همیشه از بین ببرید. معمولا می توانید انتخاب کنید که همه سایت ها یا برخی از آنها را غیر فعال کنید.

سعی کنید که از اسکریپت Toggle Internet استفاده کنید. این برنامه با غیر فعال کردن موقت تمام دسترسی های به اینترنت به شما کمک می کند تا از اینترنت فاصله بگیرید. این اسکریپت کوچک به شما امکان می دهد با یک کلیک اینترنت را کاملا در ویندوز غیرفعال کنید و بعدا با یک کلیک اتصال اینترنت خود را بازیابی کنید.

نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر

بعد از اینکه این اسکریپت را دانلود کردید روی آیکن آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید تا بلافاصه اینترنت قطع شود. زمانی که به اتصال مجدد نیاز داشتید روی همان ایکن کلیک راست کنید و باز هم Run as Administrator را انتخاب کنید.

این اسکریپت فقط وضعیت آداپتور شبکه شما را تغییر می دهد. اگر بخواهید Network Adapter را به صورت دستی فعال یا غیر فعال کنید باید به مسیر Control Panel -> Network and Internet -> View Network Status -> Change Adapter Settings بروید.

سعی کنید از Let Me Work استفاده کنید. این راه حل به تغییر وضعیت اینترنت به طور موقت استفاده می کند و همه سایت ها را مسدود می کند، اما ممکن است بخواهید فقط به Google Docs یا ایمیل خود دسترسی داشته باشید؛ برای این کار کافیست که Let Me Work را دانلود کنید.

نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۱۰

اگر دوست ندارید مراحل زیادی را به صورت دستی انجام دهید؛ می توانید با استفاده از Net Disabler به طور موقت دسترسی به اینترنت را قطع کنید. Net Disabler نرم افزار رایگانی است که برای ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی در دسترس است. در هنگام راه اندازی؛ این برنامه ۳ گزینه را به شما نشان می دهد و به شما کمک می کند تا اینترنت خود را غیر فعال کنید. هر یک از این گزینه ها را که می خواهید؛ انتخاب کنید و بعد Apply Settings را کلیک کنید. برای بازیابی دسترسی به اینترنت؛ کافیست که تیک گزینه ای که انتخاب کرده اید را بردارید و دکمه Apply Setting را انتخاب کنید.

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز 10

بستن دسترسی ویندوز ۱۰ به اینترنت

نحوه قطع اینترنت در ویندوز ۱۰ کار چندان سختی نیست؛ کافیست که عبارت Windows Defender Firewall را در نوار جستجوی ویندوز ۱۰ تایپ کنید و روی اولین نتیجه ظاهر شده کلیک کنید. در سمت چپ صفحه؛ Advanced Settings را انتخاب کنید.

بستن دسترسی ویندوز 10 به اینترنت

بعد از باز شدن پنجره Advanced Security در سمت چپ Outbound Rules را انتخاب کنید. حالا کافیست که New Rule را کلیک کنید.

بستن دسترسی ویندوز 10 به اینترنت

ویزارد باز می شود و برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید و ادامه دهید. برای انتخاب برنامه هایی که می خواهید مسدود کنید باید روی This Program Path کلیک کنید و Browse را انتخاب کنید. در صفحه بعدی Block The Connection را انتخاب کنید تا از شما سوال شود که چه زمانی می خواهید این قانون اعمال شود. گزینه های Domain, Private  و  Public را اگر از قبل انتخاب نشده اند را کلیک کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای این قانون نامی انتخاب کنید و اگر می خواهید توضیحاتی را اضافه کنید و در نهایت Finish را کلیک کنید.

بستن دسترسی ویندوز 10 به اینترنت

در صورتی که مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز ۱۰ مواجه هستید می توانید از ۸ راه حلی که آموزش داده ایم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مطلب امروز رهنامه در مورد آموزش طریقه جلوگیری از اتصال به اینترنت بود؛ ما سعی کردیم در روش های ساده و متنوع نحوه مسدود کرن اینترنت در کامپیوتر را به شما آموزش دهیم؛ اگر نکته ای از قلم افتاده است؛ یا نظر و پیشنهاداتی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.