رهنامه آموزش ۷ روش کاهش و جلوگیری از صدای تردمیل در آپارتمان و خانه - رهنامه

تردمیل ها تجهیزات بسیار خوبی برای ورزش ? هستند و اگر یکی از آنها را داشته باشید می توانید در هر زمان و هر شرایط آب و هوایی بدوید. تردمیل ها می توانند سر و صدای زیادی را تولید کنند؛ بخصوص اگر در یک آپارتمان باشید. شما می توانید به سالن های ورزشی مراجعه کنید اما به دلیل مشکلاتی همچون مسافت طولانی؛ بچه داشتن نمی توانید به سالن مراجعه کنید. به همین دلیل برای حل مشکلات تردمیل در آپارتمان باید به دنبال بهترین روش های کاهش و جلوگیری از صدای تردمیل در آپارتمان و خانه باشید که در ادامه کمی بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

چگونه صدای تردمیل را کم کنیم؟

How To Reduce Treadmill Noise

تردمیل دستگاهی است که هر یک از ما با آن آشنایی نسبی داریم. چه واقعاً از دستگاه تردمیل استفاده کرده باشید و یا فقط آن را در یک برنامه تلویزیونی دیده باشید؛ می دانید که تردمیل چیست و چگونه کار می کند و البته می تواند چقدر خوب باشد. اگر دوست دارید از سلامتی خود مراقبت کنید و دوست دارید از نظر فیزیکی تحرک داشته باشید؛ مطمئنا روی تردمیل دویده اید و می دانید که گاهی اوقات می تواند چقدر پر سر و صدا باشد.

مطمئنا مکان معمول قرار دادن تردیمیل؛ یک سالن ورزشی است؛ اما برخی از ما از باشگاه فاصله زیادی داریم یا بچه داریم و یا حتی به خاطر بیماری کورنا (کوید-۱۹) اخیر؛ ترجیح می دهیم که در خانه خود ورزش کنیم. اما وقتی که تردمیل شروع به ایجاد سر و صدا می کند؛ استفاده از آن را متوقف می کنید و به دنبال راه هایی برای جلوگیری از صدای تردمیل در آپارتمان خواهید بود.

چگونه صدای تردمیل را کم کنیم؟

علت اصلی سر و صدای تردمیل صدای ضربه های پای شما است. هر وقت که پاهایتان را روی تردمیل قرار می دهید و شروع به دو یا قدم زدن می کنید صداها را خواهید شنید و هر چه سریعتر می دوید سر و صداها بلندتر می شود. این صدا نه تنها ناشی از دویدن شماست؛ بلکه ناشی از سر و صدای موتور و صدای جیر جیر تسمه ای است که روی آن می ایستید.

اگر قصد خرید تردمیل را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید تردمیل ، آشنایی با نکات مهم در خرید تردمیل را مطالعه بفرمایید.

علت صر و صدای تردمیل

رایجترین علت صدای تردمیل؛ تسمه ها هستند و راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

  • سفتی – اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که تسمه خیلی سفت یا شل نباشد. شما باید مطمئن شوید که برای استفاده مناسب هستند. تسمه ها به مرور زمان فرسوده می شوند و شما باید برای تعویض آنها اقدام کنید.
  • روغن کاری – مورد دیگری که باید بررسی کنید این است که به اندازه کافی تسمه روان است. آخرین باری که دستگاه خود را روغن کاری کرده اید به خاطر دارید؟ گمان نمی کنم. تسمه ای که جیر جیر می کند احتمالا به روغن کاری نیاز دارد.

نکته دیگری که ممکن است باعث ایجاد سر و صدای تردمیل شود؛ بلبرینگ ها هستند. شاید زمان عوض کردن آنها فرا رسیده باشد.

کاهش صدای تردمیل در آپارتمان

برای جلوگیری از صدا دادن تردمیل می توانید از فوم زیر تردمیل استفاده کنید. اول اجازه دهید در مورد این فکر کنیم که علاوه بر موتور و تسمه، بیشترین سر و صدای تردمیل ناشی از چیست؟ درست است خود شما.

سر و صدای ناشی از ضربه نوعی از صدا است که با برخورد یک جسم به یک سطح سخت ایجاد می شود. در حالی که روی تردمیل هستید این شما هستید که صداهای ضربه ای را ایجاد می کنید. بهترین راه برای از بین بردن این صداها همیشه جذب آن بوده است و این بدان معناست که شما باید به فکر قرار دادن برخی موارد نرمال برای جلوگیری از ارتعاشات و گسترش سر و صدا باشید. بهترین چیزی که می توانید استفاده کنید استفاده از تشک ها و فوم های ساخته شده از مواد متراکم است که می تواند ضربه های ناشی از پا را به خوبی جذب کند.

کاهش صدای تردمیل در آپارتمان

کار دیگری که این فوم ها می توانند انجام دهند این است که عمر دستگاه شما را طولانی تر می کند؛ چونکه شوک ناشی از ضربه را به حداقل می رساند و ماندگاری آن را بیشتر می کند. علاوه بر این؛ ثبات و پایداری بیشتری را برای شما ایجاد می کند؛ چونکه تردمیل را در جای خود نگه می دارد.

اگر تردمیل را روی یک سطح لغزنده مانند کاشی یا پارکت قرار داده باشید هنگام استفاده از تردمیل؛ دستگاه به راحتی می لغزد؛ این اتفاق حتی وقتی تردمیل روی فرش قرار دارد امکان است رخ دهد. این فوم ها می توانند به راحتی لغزندگی را از بین ببرند و تردمیل را در جای خود نگه دارند.

جلوگیری از صدا دادن تسمه تردمیل

بعد از تنظیم تسمه تردمیل، روغن کاری تسمه تردمیل باید کاری باشد که شما مرتبا باید انجام دهید و هیچ کس آن را  به شما یادآوری نمی کند. گاهی اوقات، به دلیل مشغله های فکری که داریم این موارد ساده را فراموش می کنیم. تردمیل های مدرنی وجود دارند که به شما یادآوری می کنند؛ چه زمانی به روغن کاری نیاز دارند؛ اما همه ما توانایی خرید چنین تجهیزاتی را نداریم.

جلوگیری از صدا دادن تسمه تردمیل

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که تسمه تردمیل را کمی شل کنید.
  • بعد آن را روغن کاری کنید؛ اما باید به یاد داشته باشید که استفاده از یک روان کننده مناسب تردمیل ضروری است. برای روانکاری تسمه تردمیل می توانید از ماده روان کننده تردمیل استفاده کنید.

گرفتن صدای تردمیل با تعویض بلبرینگ های فرسوده

اگر شما یکی از افرادی است که فراموش نمی کنید تردمیل خود را روغن کاری کنید؛ اما هنوز با سر و صدای تردمیل مواجه هستید کار دیگری که باید انجام دهید این است که بلبرینگ ها را بررسی کنید. بلبرینگ های تردمیل شما همیشه به غلتک ها متصل هستند و ممکن است برای دستیابی به آنها به کمی زمان نیاز داشته باشید. اگر بلبرینگ ها تا حدی فرسوده هستند و یا حتی خراب شده اند باید آنها را عوض کنید تا عملکرد کلی دستگاه خود را تضمین کنید. همین موضع هم برای غلتک ها صادق است. اگر غلتک ها فرسوده شده اند تردمیل به سختی کار می کند و یا حتی در یک زمان مشخص کار خود را متوقف می کند.

گرفتن صدای تردمیل با تعویض بلبرینگ های فرسوده

جای مناسب تردمیل در خانه

هر کاری که با تردمیل خود انجام می دهید؛ همیشه صدایی ایجاد می کند؛ بنابراین به نظر می رسد که یک راه حل مناسب برای حل این مشکل انتقال تردمیل از مکان هایی که باعث ایجاد سر و صدا و حواس پرتی می شوند به جای مناسب تردمیل در خانه است. اگر می توانید دستگاه را به گاراژ یا حیاط خانه انتقال دهید. با این حال افرادی هستند که در آپارتمان زندگی می کنند و حیاطی برای قرار دادن دستگاه خود ندارد.

جای مناسب تردمیل در خانه

این افراد می توانند تردمیل را به اتاقی که زیاد از آن استفاده نمی کنند ببرند. از طرف دیگر اگر در همسایگی واحدی دیگر زندگی کار می کنید ممکن است این صداها واحدهای پایین و مجاور را اذیت کند. در این صورت انتقال تردمیل به یک اتاق بی استفاده مشکلی را حل نمی کند. در این حالت شما باید روش های دیگر لیست امروز را امتحان کنید و از پد ضربه گیر یا پد صداگیر تردمیل استفاده کنید.

پیاده روی در شیب به جای دویدن

شما به جای صدا گیری تردمیل می توانید نحوه استفاده از دستگاه خود را تغییر دهید. حتی اگر پیاده روی روی تردمیل بی معنی به نظر برسد؛ باز هم پیاده روی در شیب می تواند به سلامتی و فعالیت کلی شما کمک کند. پیاده روی روی شیب زیاد یا متوسط به همان اندازه آهسته دویدن موثر است. علاوه بر این؛ از آنجا که دیگر ضربه های سختی را به تردمیل وارد نمی کنید؛ سطح سر و صدا کاهش پیدا می کند و ورزش کردن روی آن دیگر غیرقابل تحمل نخواهد بود.

دویدن آهسته را امتحان کنید

به جای استفاده از صدا گیر زیر تردمیل می توانید یک دویدن آهسته را امتحان کنید. بیشترین بخش سر و صدای تردمیل از آنجا ناشی می شود که پاهای شما با شدت زیاد به تسمه تردمیل برخورد می کند. از آنجا که می خواهید سر و صدا را کم کنید؛ می توانید دویدن آهسته را امتحان کنید.

دویدن آهسته را امتحان کنید

استفاده از تردمیل در اتاق خواب

برای استفاده از تردمیل در اتاق خواب یا هر جای دیگر خانه می توانید از کفش های مناسب استفاده کنید. کفش هایی که انتخاب می کنید باید نوعی مواد جذب صدا را در خود داشته باشند. به عنوان مثال، ژل جذب شوک در کفش نه تنها صدای ناشی از تردمیل را کاهش می دهد؛ بلکه از پاهای شما در مقابل ضربه ها محافظت می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

استفاده از تردمیل در خانه گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند در طول روز فعالیت های ورزشی خود را داشته باشند. متاسفانه افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند برای رعایت حال همسایگان خود باید به دنبال صداگیری تردمیل و استفاده پد صداگیر تردمیل باشند. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده اید و راه حلی را استفاده کرده اید که در لیست امروز رهنامه نبود؛ می توانید در بخش نظرات این پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.