رهنامه بررسی علت و مهم ترین دلایل استارت نخوردن ماشین - رهنامه

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است برای تک تک ما رخ دهد روشن نشدن ماشین ? است آن هم در شرایطی که شما نیاز به وسیله نقلیه خود دارید، در این آموزش به بررسی علت و دلایل استارت نخوردن ماشین به طور جامع می پردازیم و در ادامه نیز راه کار های آسانی را نیز به شما آموزش می دهیم.

علت استارت نزدن ماشین در فصل سرما و گرما

Why Your Car Won’t Start

ما برای انجام کارهای زیادی به خودروی خود وابسته هستیم و نمی توان تصور کرد که اگر یک روز ماشین روشن نشود چه مشکلاتی پیش روی ما قرار می گیرد. دلایل خیلی زیادی می توانند موجب استارت نخوردن خودرو شوند که بسیاری از آنها بسیار متداول هستند.

باطری از کار افتاده دلیل استارت نخوردن ماشین

استارت نخوردن ماشین

پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم مطلب جلوگیری از جوش آوردن خودرو را نیز مطالعه کنید و اما باتری، باتری فرسوده یکی از دلایل بسیار رایج است که چرا اتومبیل شما استارت نمی خورد، اگر باتری ضعیف باشد ممکن استارت کند باشد اما اگر کاملا فرسوده و خالی شده باشد اتومبیل شما استارت نمی خورد.

خوردگی روی کابل‌های باتری همچنین می تواند جریان برق را محدود کند و این خود باعث روشن نشدن ماشین خواهد شد بنابراین باتری ماشین خود و مهم تر از آن اتصالات را بررسی بفرمایید.

گاهی اوقات ماشین‌ها دارای باتری پر هستند اما اتصالات باتری دچار نقص می شود گاهی افراد سوال می کنند که چرا در خودروی من برق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخوره؟ اکثرا این مشکل مربوط به عدم کارکرد درست باتری ماشین است که با چک کردن باتری می توانید از این قضیه اطمینان حاصل کنید قبلا برای شما مطلبی به عنوان نحوه تست باطری آماده مطالعه کرده‌ایم.

علت استارت نخوردن ماشین سمند و.. خراب بودن دینام ماشین

استارت نزدن ماشین در سرما

خراب شدن دینام از عوامل اصلی استارت نزدن ماشین در سرما است اگر دینام خودرو شما خراب شده باشد ممکن است باتری شارژ نشود و تبدیل های انرژی مکانیکی به الکتریسیته درست انجام نگیرد در صورت خرابی و یا خراب شدن دینام چراغ هشدار را در اکثر ماشین‌ها خواهید دید.

گاهی نیز خروجی سیستم شارژ ضعیف است و ممکن است چراغ هشدار را دریافت نکنید اما یک روش آسان برای بررسی این است که اطمینان حاصل کنید که انرژی دینام را را در حدود ۱۴ ولت نشان دهد. اگر خودروی شما چراغ هشدار دینام ندارد می توانید از یک تعمیرکار ماهر و یک تکنسین کمک بگیرید.

نقص استارتر ماشین علت استارت نخوردن مزدا ۳ و..

نقص استارتر ماشین

استارت نزدن ماشین گاهی مربوط به استارتر است .با یک میل لنگ، به جلو اتومبیل  و صندوق بروید (ابتدا مطمئن شوید گیربکس مشغول کار نیست) سپس میل لنگ را در شاخه “میل لنگ” وارد می کنید تا موتور را به صورت دستی بچرخانید تا شروع به کار کند.

با پیشرفت تکنولوژی استارت الکتریکی، با فشار یک دکمه به جای چرخاندن سوئیچ وجود آمد که از هر لحاظ از سوئیچ بهتر عمل می کند اما بی نقص نیست علت استارت نخوردن ماشین اتومات بیشتر به دلیل مشکلات الکترونیکی و کامپیوتری ماشین است ولی دلایل استارت نخوردن ماشین غیر اتومات که مربوط به استارت  است می توان به از بین رفتن دندانهای موجود در دنده استارت یا پرنده موتور اشاره کرد.

نیاز به تعویض شمع‌های ماشین دارید

تعویض شمع‌های ماشین

شمع‌ها جزو سیستم احتراق ثانویه هستند که خودرو شما بدون آن‌ها حرکت نخواهد کرد با این وجود می توانند دلیل استارت نخوردن وسیله نقلیه شما نیز باشند؛ به این صورت که الکترود های شمع بعد از مدتی تمام شده و شمع کارایی خود را از دست می دهد زیرا در محفظه احتراق بدلیل مشتعل شدن بنزین و هوا ،دوده و موارد دیگر تولید می گردد که بر سر شمع‌ها رسوب می کنند البته شمع‌ها طوری طراحی شده که باعث می گردد این مواد زائد تحت دمای زیاد بسوزد و رسوب نکند اما به هر حال به مرور زمان رسوب انجام شده و همین امر باعث جلوگیری از ایجاد جرقه می گردد.

خرابی فیلتر هوا و دلیل استارت نخوردن ماشین

دلیل استارت نخوردن ماشین

آیا می دانید علت استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن چیست؟

ماشین شما نیز باید نفس بکشد. گرد و غبار و خاک در جاده‌ها، انواع روغن و گریس‌ها و… توسط فیلتر هوای شما جذب می‌شوند تا ماشین شما قادر به تنفس هوای فیلتر شده باشد. کیلومترها و سالها گذشت زمان و انباشته شدن مواد در درون فیلتر هوا می توانند جریان هوای ورودی اتومبیل شما را کم کند. حال چگونه کثیف شدن فیلتر هوا جلوی روشن شدن ماشین را می‌گیرد؟

بدون هوا، گاز نمی تواند مشتعل شود و احتراق پیدا کند و همچنین بدون احتراق ماشین استارت نمی‌خورد، دستگاه فیلتر هوا اتومبیل را می توانید در اکثر فروشگاه های عرضه کننده لوازم خودرو پیدا کنید.

فیلتر سوخت (فیلتر بنزین) را چک کنید!

فیلتر بنزین را چک کنید

علت سنگین استارت خوردن ماشین مخصوصا در فصل های سرد سال تمیز نبودن فیلتر سوخت می باشد. ماشین شما برای حرکت به سوخت نیاز دارد فیلتر سوخت همانطور که از اسمش پیداست سوخت شما را تمیز می کند و از فیلتر های خود برای احتراق بهتر عبور می دهد.

پیش از انتقال بنزین به مخزن ماشین شما برای جلوگیری از گرفتگی سوخت از کربوهیدرات شما یا قرار دادن آن در محفظه های احتراق ، یک فیلتر سوخت برای مسدود کردن موارد ناخواسته وجود دارد. بعضی اشیاء خارجی و تفاله های سوخت می توانند جریان سوخت به موتور شما را محدود یا مسدود کنند.

در گذشته درباره بهترین زمان تعویض روغن گیربکس مطلبی آماده کرده‌ایم حال برای جلوگیری از خراب شدن فیلترهای سوخت نیز باید آن‌ها را هر ۲۰،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ مایل تغییر دهید. (این رقم در ایران بین ۳۲,۰۰۰ تا ۶۴,۰۰۰ کیلومتر) می باشد.

ضعیف شدن پمپ سوخت و رله و استارت نخوردن ماشین

ضعیف شدن پمپ سوخت

حتی اگر مسیر برای انتقال سوخت از مخزن به محفظه احتراق وجود داشته باشد و فیلتر سوخت تمیز باشد، پمپ سوخت ضعیف یا پمپ سوخت خراب به طور چشمگیری نحوه عملکرد اتومبیل شما را کاهش می دهد. با گوش و شنیدن صدای پمپ درون مخزن، هنگامی که برای اولین بار استارت را روشن می کنید، می توانید از بهبود آن اطمینان حاصل کنید و یا برای اطمینان بیشتر نزد تعمیرکار پمپ سوخت جدیدی نصب کنید.

ته کشیدن بنزین علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین ۲۰۶ و..

ته کشیدن بنزین

گاهی ساده‌ترین موارد از چشم ما دور می ماند به طور مثال بارها شده است که بنزین افراد تمام شده است و متعجب هستند که چرا ماشین آن‌ها استارت نمی خورد. اگر مسافت های طولانی را می پیمایید یا سفری در پیش دارید حتما باک بنزین خود را پر کنید، به علاوه پیشنهاد می کنیم هیچ گاه اجازه ندهید مقدار بنزین به پایین‌ترین حد خود برسد و اقدام به سوخت گیری کنید زیرا تمام به اصطلاح تفاله های سوختی که در داخل مخزن سوخت شما مانده است آسیب زیادی به فیلتر بنزین شما خواهند زد و این خود دلیلی برای استارت نخوردن ماشین است.

قفل شدن فرمان علت بسیار شایع در استارت نخوردن ماشین

قفل شدن فرمان

گاهی اوقات کلید را داخل سوئیچ می کنید و روشن نمی شود حتی کلید نمی چرخد و شما قادر به استارت ماشین نیستید. در حقیقت در بسیاری از ماشین‌ها هنگامی که کلید را از ماشین بر می دارید به عنوان یک ویژگی ضد سرقت فرمان قفل می شود. اگر اتومبیل خود را پارک می کنید اگر چرخ‌ها در قسمت مناسب باشند فرمان در وضعیت قفل قرار خواهد گرفت برای باز کردن این قفل سعی کنید فرمان را به چپ یا راست بچرخانید پس از چند بار تکرار، فرمان باید آزاد شود و این امکان را به شما می دهد تا کلید را روشن کنید ، استارت را بزنید و حرکت کنید.

نقص سیستم امنیتی یا اتصالات معیوب و نادرست

نقص سیستم امنیتی

در راستای سیستم امنیتی خودرو مطلب گذشته ما درباره تعمیر ریموت دزدگیر ماشین را مطالعه کنید.

گاهی داغ شدن بیش از حد باعث سوختن بعضی سیم‌ها و اتصالات می شود گاهی هم به دلایل مختلف کامپیوتر ماشین شما دارای نقص می شود و مانع از استارت خوردن ماشین شما می شود حتی اگر کوچکترین ایرادی در سیستم امنیتی وجود داشته باشد این مشکلات معمولاً باید به کامپیوتر ماشین مربوط است و توسط یک متخصص تشخیص داده شوند.

نظرات و پیشنهادات؟

در این مطلب رهنامه به بررسی علت و دلایل استارت نخوردن ماشین پرداختیم ممنون که تا انتهای مطلب با ما بودید همچنین شما می توانید تجربیات خود را در زمینه استارت نخوردن ماشین با ما در قسمت دیدگاه این پست به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.