رهنامه نرم افزار جلوگیری از دانلود و انتشار ویدیو با پلیر اختصاصی (قفل گذاری و محافظت) - رهنامه

این روزها روند تولید و به اشتراک گذاری محتوا در فضا وب با زحمات و چالش های خاص خود مواجه است، یکی از این نگرانی ها به سرقت بردن و کپی برداری غیر مجاز از محتوا انتشار یافته بر روی شبکه اینترنت است. اگر محتوا مد نظر شما یک فایل ویدیویی و فیلم آموزشی است برای این فایل زحمات زیادی کشیده شده است و برای شما ارزشمند می باشد بهتر است قبل به اشتراک گذاری آن بر روی رسانه های رایج یک فکر اساسی جهت جلوگیری از انتشار غیر قانونی آن انجام دهید. در ادامه ما شما را با یک روش مطمئن جهت جلوگیری از دانلود و انتشار ویدیو بدون کسب مجوز آشنا خواهیم کرد.

چگونه از دانلود غیر قانونی فیلم و ویدیو جلوگیری کنیم؟

How to Prevent Illegal Downloading of Video

عدم رعایت قوانین کپی رایت یک مشکل دیرینه و اساسی در زمینه تولید و انتشار محتوا بر روی اینترنت است که متاسفانه راهکارهای ارائه شده قدیمی چندان برای جلوگیری از این عمل موفقیت آمیز نبودند بنابراین با پیشرفت تکنولوژی کم کم روش های نوینی برای محافظت از حقوق ناشر به روی کار آمد که در زمینه فایل های ویدیویی پلیر اختصاصی با قابلیت هایی نظیر پخش اختصاصی برای کاربران تعیین شده ، جلوگیری از ضبط صفحه و.. یکی از همین محصولات می باشد.

در ادامه کمی بیشتر شما را با فرایند محافظت از فایل ها ویدیو توسط پخش کننده اختصاصی آشنا خواهیم کرد و یک سرویس خوب فارسی زبان که دارای امکانات مناسب جهت حفاظت از داده شما را داراست معرفی خواهیم کرد.

قفل گذاری و جلوگیری از دانلود ویدیو چیست؟

دانلود ویدیو در اینترنت به روش های و ترفندهای گوناگون به راحتی امکان پذیر است، اگر شما نمی خواهید که ویدیو شما برای نرم افزارهای دانلود و یا سرویس های آنلاین دانلود ویدیو از صفحه مدنظر در دسترس نباشد به صورت پیش فرض کار سختی در پیش دارید چراکه در بیشتر مواقع ویدیو همچنان می تواند با استفاده از ترفندهای زیرکانه مثل ضبط کردن صفحه نمایش در دسترس قرار بگیرید. از این رو شما باید برای محافظت از فایل های خود از سرویس و برنامه های مخصوص برای به اشتراک گذاری فیلم های خود استفاده کنید.

قفل گذاری و جلوگیری از دانلود ویدیو چیست؟

این سرویس ها توسط روش های نرم افزاری مثل ایجاد یک نرم افزار اختصاصی و محیط اشتراک فایل اختصاصی که تنها برای کاربرهای که دارای لایسنس یا مجوز امکان مشاهده فایل ها را دارند و با ویدیوها غیرقابل ضبط شدن  روی فایل های شما قفل می گذارند و از دانلود کردن آنها توسط اشخاص سودجو جلوگیری می کنند.

اسپات پلیر چیست؟

در بین سرویس های فعال که برای محافظت از ویدیو و محتوا خدمات ارائه می دهند اسپات پلیر (SpotPlayer) یکی از گزینه های خوب وطنی می باشد که دارای امکانات مناسب برای قفل گذاشتن و جلوگیری از دانلود ویدیو است.

اسپات پلیر چیست؟

اسپات پلیر در حقیقت یک نرم افزار پخش کننده فایل های ویدیویی با امکانات نمایش فیلم ، فایل پی دی اف و صدا را به صورت رمزنگاری شده است. شما می توانید از طریق این محصول فایل هایی که برای شما ارزشمند هستند و نمی خواهید بدون اجازه کپی شوند با هنرجویان ، دوستان ، کاربران و.. خود به اشتراک بگذارید.

فایل های ویدیویی شما در این سرویس توسط روش های مختلف مانند ایجاد یک واترمارک یا برچسب اختصاصی بر روی ویدیو مدنظر به علاوه واترمارک صوتی ، کنترل دستگاه های مجاز به دسترسی فایل ها  و محدود کردن تعداد آنها، تعداد پلتفرم و همچنین لغو لایسنس های ایجاد شده ، ایجاد محدودیت دسترسی دوره ای به فایل ، میزبانی رایگان فایل های صوتی و تصویری با پهنای باند محدود و.. محافظت و نگهداری خواهند شد.

کارکرد اسپات پلیر چیست؟

به زبان ساده این نرم افزار آمده است تا شما را از دردسرها و نگرانهایی که برای اشتراک گذاری فایل های ویدیویی با دیگران روبرو هستید خلاص کند همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم محوریت اصلی برنامه برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و کپی برداری فیلم و ویدیو ها است اما اگر بخواهیم امکانات برنامه را به صورت تخصصی تر بررسی کنیم می توان موارد زیر را جزو برترین و کاربردی ترین امکانات اسپات پلیر دانست:

  • واترمارک تصویری (تا ۳ مورد)
  • جلوگیری از ضبط صفحه نمایش
  • قفل گذاری مجزا برای هر لایسنس
  • امکان استریم یا دانلود ویدیو
  • واترمارک صوتی
  • محدود کردن لایسنس ها به تعداد دستگاه پخش
  • لغو مجوز دستگاه ها
  • محدود کردن دسترسی به محتوا
  • جمع آوری آمار و ارائه گزارشات
  • بخش بندی دوره و عنوان بندی ویدیو
  • نمایش HTML و PDF
  • برگزاری آزمون در پخش کننده

کارکرد اسپات پلیر چیست؟

جهت مشاهده دقیق تر کارکرد هریک از موارد بالا پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه ویژگی های محصول اسپات پلیر حتما سر بزنید.

چطور به سرویس اسپات پلیر متصل شوید؟

اگر صاحب یک سرویس اینترنتی ، کسب و کار آنلاین و یا یک سایت شخصی و.. هستید می توانید بر روی سیستم مدیریت محتوا خود و یا با کمی برنامه نویسی از خدمات اسپات پلیر استفاده کنید. در حال حاضر این سرویس برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس ، افزونه Woocommerce و ارائه خدمات به صورت API در دسترس می باشد.

به طور مثال شما توسط این افزونه می توانید براحتی لایسنس دوره آموزشی آنلاین خود را که به صورت ویدیویی برگزار می شود در سایت خود به فروش برسانید و کاربران پس از خریدار مجوز دسترسی با دانلود کردن پلیر براحتی به دورهای شما دسترسی پیدا کنند.

چطور شروع کنیم؟

خب با توجه به توضیحات بالا اگر می خواهید این سرویس را تست و بررسی کنید براحتی وارد صفحه اصلی SpotPlayer شوید و سپس در بخش ناشران اکانت خود را ایجاد کنید، حالا پنل ناشران که دارای امکانات متعدد و قدرتمند قابل توجه است در اختیار شما قرار می گیرد. در نگاه اول به پنل می توان متوجه شد که امکاناتی که توسعه دهندگان اسپات پلیر در اختیار شمار قرار می دهند به خوبی توانایی رقابت با نسخه های خارجی را دارند علاوه بر اینکه بخش راهنما و وبلاگ اسپات پلیر یک چراغ راه برای شما خواهد بود.

SpotPlayer

در کنار همه این امکانات اگر هرگونه سوال یا مشکلی در کار با قابلیت های برنامه شما و کاربران سرویستان داشته باشند پشتیبانی سایت برای رفع آن به کمک شما خواهد آمد.

داشبورد ناشران این سرویس ساده و روان است و برای کار با آن احتمالا مشکلی نخواهید داشت چراکه فرایندی مثل اضافه کردن یک دوره به سرویس به سادگی پر کردن یک فیلد ثبت نام می باشد و شما در آن می توانید فایل ویدیویی مورد خود را آپلود ، سپس توضیحات و مشخصات آن را تعیین و برای دسترسی کاربران منتشر کنید.

کاربران شما نیز برای دسترسی به دوره ها با توجه پلتفرم مدنظر خود که در حال حاضر برای ویندوز و مک منتشر شده و بزودی برای وب ، اندروید ، لینوکس و آی او اس نیز در دسترس خواهد بود، نرم افزار SpotPlayer را دانلود و اجرا کنند. پخش کننده اسپات پلیر نیز همانند پلیرهای دارای یک رابط کاربری خوب و زیبا با قابلیت دسترسی به مشخصات دوره ، توضیحات لازم ، تنظیمات نرم افزار و.. می باشد.

تجربه و پیشنهاد شما چیست؟

با توجه به فراگیر شدن دوره های آنلاین در تمامی حوزه های بسیار مهم است که محتوا شما چگونه به دست کاربران می رسد و محصول شما چگونه توسط کاربران حمایت می شود. متاسفانه در حال حاضر راه های بسیاری برای دور زدن و استفاده غیرقانونی از داده های منتشر شده بر روی اینترنت در دسترس قرار دارند که می تواند یک خطر جدی برای کسب و کار و اعتبار شما باشد.

خوشبختانه با استفاده از تکنیک های روز در حوزه برنامه نویسی و توسعه نرم افزارها می توان از راه حل های امن و قابل اعتماد برای جلوگیری از به سرقت بردن سرمایه شما در حوزه آنلاین بهره برد. اگر می خواهید بر روی دوره های آموزشی و فایل های ویدیویی خود جهت مقابله با کپی غیر مجاز و اشتراک گذاری با دیگران قفل بگذارید پیشنهاد می کنیم حتما از این سرویس استفاده کنید و تجربه کار خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 405 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها