رهنامه چه اتفاقی بعد از تغییر شماره واتساپ برای شما و دیگران رخ می‌دهد؟ - رهنامه

گرایش روزافزون مردم به رسانه اجتماعی واتساپ ? با افزایش سرویس‌های مختلف این پلتفرم به کاربران همراه بوده است. در میان تغییراتی که با عرضه جدیدترین نسخه‌های واتساپ به کاربران عرضه شده است، در بخش Setting، شاهد گزینه Change Number هستیم. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بعد از تغییر شماره در واتساپ، چه اتفاقی برای واتساپ شما و دیگران رخ می‌دهد؟ با رهنامه همراه باشید تا ابهام‌هایی که درباره تغییر شماره در واتساپ دارید را با هم رفع کنیم.

آیا تغییر شماره واتساپ بدون اطلاع کانتکت‌ها امکان‌پذیر است؟

What Hap­pens When You Change What­sApp Number?

کاربر پسندی واتساپ باعث شده است که افراد زیادی با شماره تلفن خود به راحتی در آن عضو شوند و حتی با کم‌ترین سرعت اینترنت هم بتوانند از سرویس پیام‌رسانی آن بهره‌مند شوند. اما با روی کار آمدن سرویس Change Number، مردم کنجکاو شدند که بدانند با تغییر شماره تلفن در واتساپ چه بلایی سر Chat History، Chat Backup و Group History می‌آید؟
تغییر شماره واتساپ

با نگاهی به تصویر بالا که مربوط به سیستم Android است و همچنین تصویر بعدی که نحوه تغییر شماره تفلن واتساپ در سیستم iOS را نشان می‌دهد، می‌توانید روش تغییر شماره در واتساپ را یاد بگیرید.
تغییر شماره واتساپ در آیفون
با اینکه روش تغییر شماره، کاری آسان است اما جالب است بدانید که تغییراتی مانند خارج کردن سیم کارت و قرار دادن سیم کارت جدید در گوشی موبایل چه اثری روی کار واتساپ دارد؟

وقتی سیم کارت را از گوشی خارج می‌کنید، برای واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

با خارج کردن سیم کارت از گوشی موبایل، هیچ اتفاقی برای واتساپ رخ نمی‌دهد و می‌توانید بدون مشکل خاصی به کار با واتساپ ادامه دهید.
استفاده واتساپ با خروج سیمکارت

تغییر سیم کارت در گوشی موبایل چه اثری در واتساپ دارد؟

باز هم‎‎ با تغییر سیمکارت و استفاده از سیمکارت جدید، اتفاقی برای واتساپ رخ نمی‌دهد، با این حال پیشنهاد می‌کنیم که با همان شماره سیمکارتی که استفاده کنید، به واتساپ خود وصل شوید، زیرا برای دریافت کد تایید باید شماره قدیمی را مجددا استفاده کنید. در این صورت بایستی از Setting، گزینه Change Number را انتخاب کرده و شماره جدید را جایگزین شماره قدیم خود کنید.

چه اتفاقی برای Chat History رخ می‌دهد؟

با اینکه در Setting واتساپ، در قسمت Chat، گزینه‌ای برای تهیه Backup از گفتگوهای شخصی و گروهی وجود دارد و به طور دوره‌ای از شما خواسته می‌شود که از چت های خود بکاپ تهیه کنید. باز هم ممکن است این بکاپ‌ها پاک شوند. البته روش‌هایی برای بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ وجود دارد. ار طرفی ترفندهایی برای بازگرداندن بکاپ‌های واتساپ در اندروید و آیفون  قابل استفاده است که نگرانی شما را در از دادن Chat History  از بین می‌برد.

چه اتفاقی بعد از تغییر شماره واتساپ برای شما و دیگران رخ می‌دهد؟

اگر سیم کارت قدیمی شما در گوشی جدیدی قرار گیرد، برای واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی سیم کارت قدیمی را در گوشی جدیدی می‌گذارید و می‌خواهید واتساپ گوشی جدید را با همان سیمکارت قدیمی فعال کنید، نیاز به جابه‌جایی بکاپ واتساپ به گوشی موبایل جدید دارید. با توجه به اینکه بکاپ واتساپ در Google Drive ذخیره می‌شود، کافی است که Google Account گوشی موبایل جدید را با همان Username و Password گوگل در گوشی قبلی وارد شوید، تا بتوانید Google Drive Backup را در واتساپ گوشی جدید فعال کنید.

تهیه backup در Google Drive

با فعال بودن گزینه Backup to Google Drive در واتساپ و ذخیره منظم گفتگوها در Google Drive وقتی واتساپ را روی گوشی جدید تنظیم می‌کنید، می‌توانید آن فایل بکاپ را بازیابی و محتوی آن را بدون کم و کاست مورد استفاده قرار دهید.

انتقال backup از google drive به واتساپ جدید

وقتی گوشی را فرمت می‌کنید، چه اتفاقی برای واتساپ رخ می‌دهد؟

اگرچه با فرمت کردن گوشی، تمام Chat History واتساپ هم پاک می‌شود، اما اگر پیش از فرمت کردن گوشی، Backup to Google Drive فعال بوده باشد، کافی است که بعد از وارد کردن شماره، درخواست بازیابی Backup from Google Drive را تایید کرده و گزینه CONTINUE را انتخاب کنید. علاوه بر این روند Backup to Google Drive را برای واتساپ جدید ادامه دهید.

تا اینجا  با رهنامه یاد گرفتیم که با تغییر سیمکارت یا تعویض و فرمت کردن گوشی موبایل، چه بر سر واتساپ می‌آید، چگونه از سرویس Backup to Google Drive و یا Retrieve Backup from Google Drive استفاده کنیم تا هر اتفاقی که برای گوشی موبایل یا واتساپ رخ داد، باز هم جای Chat History واتساپ امن باشد و به موقع مورد استفاده قرار گیرد. اما ممکن است سوال‌هایی درباره تغییر شماره واتساپ و اطلاع رسانی به مخاطبان همزمان با این تغییر، برای شما پیش بیاید، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
باقی ماندن chat history

دوستان و مخاطبان چگونه از تغییر شماره واتساپ مطلع می‌شوند؟

وقتی اقدام به Change phone number می کنید یعنی شماره واتساپ خود را تغییر می‌دهید چند اتفاق رخ می‌دهد:

  • تمام Setting واتساپ با شماره جدید، به حالت اولیه در می‌آید. برای مثال که اگر Last seen به صورت Nobody باشد، به Everybody بر می‌گردد، یا اگر صدای Notification گروه ها را Off کرده بودید، دوباره On می‌شود.
  • از هیچ گروهی حذف نخواهید شد و یک پیام Silent در گروه ارسال می‌شود که شماره شما تغییر کرده است.
  • تمام اطلاعات پروفایل و Setting واتساپ شما مانند About، Privacy  و Security برای اکانت جدید در حالت اولیه قرار می‌گیرد.

تغییر شماره واتساپ بدون اطلاع مخاطبین امکان پذیر است؟

اما وقتی تغییر شماره انجام می‌شود واتساپ از شما می‌پرسد که می‌خواهید به چه کسانی اطلاع دهید که شماره واتساپ شما تغییر کرده است.

  • همه کانتکت‌ها (All contacts)
  • فقط کانتکت‌هایی که با آن‌ها چت کرده‌ام (Contacts I have chat with)
  • شخصی‌سازی کنید (Customize) این گزینه برای اطلاع  تنها به یک فرد یا افراد خاص بسیار کاربردی است.
    مرحله اطلاع دادن به مخاطبان

راه دیگری که با آن می‌توانید فهرست مشخصی از کانتکت‌ها را از تغییر شماره واتساپ مطلع کنید، استفاده از New Broadcast در واتساپ و تهیه فهرستی از کانتکت‌های مد نظرتان است.
استفاده از Broadcast درواتساپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست رهنامه به این سوال‌ها پاسخ دادیم که بعد از تغییر شماره تلفن واتساپ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ و آیا مخاطبین و دوستان از تغییر شماره تماس شما در واتساپ مطلع می‌شوند؟ اکنون نوبت شما است تا اگر سوالی یا نکته‌ای در ارتباطات با این مطلب دارید، از طریق بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.