رهنامه ۱۰ روش حل مشکل ارور d3dcompiler_47.dll is missing ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

آیا تاکنون در ویندوز به مشکل ارور d3dcompiler_47.dll ❌ بر خورده اید؟ ممکن است شما به عنوان یک کاربر که از فتوشاپ استفاده می کند با این مشکل رو به رو شده باشید، رفع ارور d3dcompiler_47 dll در فتوشاپ و سایر برنامه ها دارای علت های مختلف و به طبع آن راه حل های متفاوت است. در پست امروز به آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور d3dcompiler_47.dll is missing در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ خواهیم پرداخت.

رفع مشکل پیغام خطای d3dcompiler_47.dll در برنامه فتوشاپ و…

How to fix D3DCOMPILER_47.dll Error in Windows 10 , 8 and 7

پیش از این در رهنامه، ۸ روش حل مشکل باز نشدن فتوشاپ و عدم نمایش عکس یا فایل ها و آموزش روش های رفع مشکل ارور Could not complete در فتوشاپ برای شما قرار دادیم. در این پست به آموزش حل مشکل d3dcompiler_47.dll is missing خواهیم پرداخت. وقتی صحبت از مشکل D3DCOMPILER_47.dll می شود، ما باید در مورد Microsoft DirectX صحبت کنیم. در ویندوز، DirectX وظیفه مدیریت برنامه نویسی بازی ها، فایل های چندرسانه ای، برنامه های گرافیکی و … را بر عهده دارد. بنابراین، اکثر برنامه ها برای اجرا روی ویندوز به DirectX احتیاج دارند. با این حال، گاهی اوقات هنگام باز کردن یکی از این برنامه ها ممکن است با این خطا روبرو شوید: “The program can’t start because D3DCompiler_47.dll is missing from your computer” . این بدان دلیل است که فایل D3DCOMPILER_47.dll یک مؤلفه مهم در DirectX است.

حل ارور فتوشاپ d3dcompiler_47.dll از طریق گرفتن فایل مربوطه از یک کامپیوتر دیگر

اگر یک کامپیوتر قابل اعتماد از طرف دوستان، همکاران یا افراد دیگر وجود دارد، می توانید فایل D3DCompiler_47.dll را از کامپیوتر آنها کپی کرده و سپس آن را روی کامپیوتر خود کپی کنید. برای انجام موفقیت آمیز این عملیات، شما باید از مراحل زیر اطمینان حاصل کنید.

سیستم عامل کامپیوتر مذکور همان سیستم عامل ویندوز باشد.

سیستم عامل مورد نظر به آخرین به‌روزرسانی های نصب شده مجهز شده باشد.

سپس می توانید راهنمای سریع زیر را برای انجام این عمل دنبال کنید.

مرحله اول، در کامپیوتر قابل اعتماد، File Explorer (ویندوز ۱۰) را باز کنید و به پوشه C:WindowsSystem32 بروید. در اینجا باید بتوانید فایل D3DCompiler_47.dll را پیدا کنید و آن را کپی کنید.

مرحله دوم، فایل را در محل C:WindowsSystem32 در رایانه خود کپی کنید.

پس از آن، می توانید برنامه فتوشاپ را باز کنید تا بررسی کنید که آیا این مشکل همچنان پابرجاست یا خیر.

حل ارور d3dcompiler_47.dll با نصب دوباره فایل

هنگامی که یک برنامه جدید را نصب می کنید که شامل فایل D3DCOMPILER_47.dll است، سیستم عامل به طور خودکار آن را ثبت می کند. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است سیستم عامل به دلایل مختلف نتواند این فایل را پیدا کند. برای این حالت، می توانید این فایل را با استفاده از Command Prompt دوباره ثبت کنید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول،  بر روی دکمه Start راست کلیک کرده و از منوی متنی (Command Prompt(Admin را انتخاب کنید.

 حل ارور d3dcompiler_47.dll*

مرحله دوم،  در خط فرمان، دستور regsvr32 / u D3DCompiler_47.dll را تایپ کرده و Enter را بزنید.

مرحله سوم، سپس دستور regsvr32 / i D3DCompiler_47.dll را تایپ کرده و Enter را بزنید.

بعد از اجرای ۲ دستور فوق، می توانید برنامه را باز کنید تا بررسی کنید که آیا  مشکل مورد نظر حل شده است یا خیر.

رفع مشکل d3dcompiler_47.dll از طریق آپدیت کردن درایو

اگر درایور مناسبی را نصب نکرده اید، درایور ممکن است به درستی روی کامپیوتر شما کار نکند. در این زمان، باید درایور مورد نظر را آپدیت کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول، روی منوی Start راست کلیک کرده و گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

مرحله دوم،  بر روی درایو کارت گرافیک دو بار کلیک کنید تا Properties آن باز شود.

رفع مشکل d3dcompiler_47.dll*

مرحله سوم، در پنجره جدید، به تب Driver بروید و بر روی دکمه Update Driver کلیک کنید.

حل مشکل d3dcompiler_47.dll

مرحله چهارم، سپس از شما سؤال می شود که چگونه می خواهید نرم افزار درایور را جستجو کنید؟ ۲ گزینه وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. یکی از موارد را به دلخواه خود انتخاب کرده و اعلان های روی صفحه را به طور کامل دنبال کنید.

 راه حل ارور d3dcompiler_47.dll

حل مشکل d3dcompiler_47.dll  از طریق آپدیت کردن ویندوز

معمولاً جدیدترین فایل D3DCOMPILER_47.dll در آخرین آپدیت ویندوز موجود است. اگر Windows خود را به روز نکرده اید، نمی توانید جدیدترین فایل های DLL را دریافت کنید و همین مساله می تواند علت ارور d3dcompiler_47.dll باشد. به‌روزرسانی ویندوز شما ممکن است گاهی اوقات ایده خوبی نباشد، زیرا بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که پس از نصب به به‌روزرسانی های ویندوز، با برخی از خطاهای به به‌روزرسانی یا مشکلات جدید دیگر مواجه شده اند. بنابراین، فقط به عنوان پلن B این روش توصیه می شود که سعی کنید آخرین D3DCOMPILER_47.dll را بدست آورید. برای این کار مراحل انجام آن به شرح ذیل است.

مرحله اول، بررسی برای به به‌روزرسانی از منوی متنی گزینه Check for Update را کلیک کنید.

مرحله دوم، در بخش Windows Update، روی دکمه Check for update در صفحه سمت راست کلیک کنید.

 راه حل ارور d3dcompiler_47.dll

پس از نصب به به‌روزرسانی ها، می توانید کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر.

حل ارور d3dcompiler_47.dll در فتوشاپ از طریق نصب دوباره برنامه

این خطا همچنین در برخی از برنامه ها مانند Photoshop یا بازی هایی که به D3DCOMPILER_47.dll نیاز دارند اتفاق می افتد. اگر همه روش های فوق برای حل مشکل شما موفق نبودند، می توانید دوباره نصب کردن برنامه مورد نظر را امتحان کنید. در اینجا یک راهنمای ساده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

مرحله اول، کلیدهای Win + R را فشار دهید تا وارد کادر Run شوید، سپس دستور appwiz.cpl را تایپ کرده و Enter را بزنید.

ارور d3dcompiler_47.dll در فتوشاپ*

مرحله دوم، در داخل پنجره Programs and Properties، به سراغ برنامه مورد نظر بروید که مشکل فایل D3DCOMPILER_47.dll وجود دارد، روی آن کلیک راست کرده و از منوی کشویی Uninstall را انتخاب کنید.

بعد از اینکه بازی یا برنامه را به طور کامل حذف کردید، مجدداً  آنرا نصب کنید و بررسی کنید که آیا این مسئله همچنان ادامه دارد یا خیر.

رفع خطای فتوشاپ d3dcompiler_47.dll از طریق System File Checker

در بیشتر موارد، System File Checker اولین مکانی است که می تواند پرونده های سیستم مفقوده یا خراب سیستم را اسکن و ترمیم کند. همانطور که پیشتر گفته شد، D3DCOMPILER_47.dll یک مؤلفه مهم در Microsoft DirectX است. بنابراین، می توانید برای حل این مشکل، یک دستور sfc / scannow را اجرا کنید. در اینجا راهنمایی در مورد نحوه اجرای برنامه جستجوگر فایل سیستم آورده شده است.

مرحله اول، از طریق کادر جستجو ، (Command Prompt (Admin را باز کنید.

مرحله دوم، دستور sfc / scannow را تایپ کرده و Enter را بزنید.

 رفع خطای فتوشاپ d3dcompiler_47.dll

مرحله سوم، سپس ویندوز خود را ریست کنید. شما باید مدتی صبر کنید تا این ابزار به طور خودکار فایل ها را اسکن و بعد آن فایل های معیوب را تعمیر کند.

رفع ارور d3dcompiler_47 dll به وسیله System Restore

علاوه بر روش های فوق، شما می توانید از Windows Restore استفاده کنید. این یک ابزار داخلی ویندوز است که به شما کمک می کند همه چیز را به یک نقطه بازیابی (Restore point) برگردانید بدون اینکه روی فایل ها و دیتا های شما تأثیر بگذارد. اگر قبل از حل مشکل”D3DCOMPILER_47.dll is missing” نقاط بازگردانی یا Restore point سیستم وجود دارد، این امکان وجود دارد که شما بتوانید این مشکل را برطرف کنید. بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم.

مرحله اول، کلیدهای Win + R را فشار دهید تا کادر Run باز شود و سپس دستور rstruiexe را تایپ کرده و Enter را بزنید.

 رفع ارور d3dcompiler_47 dll

مرحله دوم، در داخل پنجره System Restore، برای ادامه بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 رفع ارور d3dcompiler_47 dll

مرحله سوم، در پنجره جدید، Restore point ها را بیشتر بررسی کنید، نقطه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید. .

رفع ارور d3dcompiler_47 dll

مرحله چهارم، سپس با کلیک کردن روی دکمه Finish، نقطه زمانی مربوط به Restore point خود را تأیید کنید. پس از آن، کامپیوتر شما باید در حالت اولیه بازیابی شود و این مشکل را برطرف کند.

رفع ارور d3dcompiler_47 dll

حل ارور d3dcompiler_47.dll با استفاده از Dll-files.com

Dll-files.com Client مکان خوبی است که می تواند فایل صحیح D3DCOMPILER_47.dll را روی رایانه شما نصب کند. حتی لازم نیست بدانید چه سیستمی را اجرا می کنید زیرا این سایت می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

ارور d3dcompiler_47.dll*

رفع ارور ارور d3dcompiler_47.dll فتوشاپ و.. از طریق نصب دوباره ویندوز

به منظور بازگرداندن پرونده DirectX مفقود شده یا تعمیر فایل DirectX خراب، می توانید Windows را به روز کنید، System File Checker و ویژگی Restore point system را اجرا کنید. اما اگر همه روشهای فوق در رفع مشکل شما موفق نبودند، ما توصیه می کنیم ویندوز را مجدداً نصب کنید.

همانطور که می دانید، نصب مجدد سیستم عامل تمام دیتاهای موجود در حافظه سیستم شما را فرمت می کند، بنابراین لطفاً اطمینان حاصل کنید که از این دیتاها از قبل نسخه پشتیبان یا همان بکاپ تهیه کرده اید. در اینجا بسیار توصیه می شود که از MiniTool Partition Wizard استفاده کنید. این ابزار یک راه حل بکاپ گیری کامل برای شما فراهم می کند.

ارور dll فتوشاپ*

راه حل ارور d3dcompiler_47.dll از طریق اسکن کردن سیستم

یک ویروس مخرب ممکن است از کارکرد درست برخی برنامه ها جلوگیری کند و باعث مشکل”D3DCOMPILER_47.dll ” شود. در صورت بروز این مسئله، توصیه می کنیم سیستم را با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس اسکن کنید. می توانید از Windows Defender (یک برنامه ضد ویروس داخلی) استفاده کنید که از کامپیوتر در برابر ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی و سایر نرم افزارهای مخرب محافظت می کند. از طرف دیگر، در صورت نصب، می توانید سایر نرم افزارهای ضد ویروس دیگر را نیز اجرا کنید. برای اجرای اسکن کامل سیستم با استفاده از Windows Defender ،کلمه  “Virus ” را در بخش Search تایپ کرده و روی نتیجه “Virus & protection protection” کلیک کنید.

حل ارور d3dcompiler_47.dll*

در پنجره Virus & protection protection ، گزینه “Run a new advanced scan” را پیدا کرده و کلیک کنید.

حل ارور d3dcompiler_47.dll*

شما سه گزینه خواهید دید، Full scan و Custom scan  و Windows Defender Offline scan. توصیه می کنیم “Full scan” را انتخاب کنید ، که تمام فایل ها و برنامه های در حال اجرا و روی دیسک را بررسی می کند. این کار مقداری (معمولاً بیش از یک ساعت) طول می کشد. برای شروع یک Full scan، گزینه “Scan now” را انتخاب کنید.

حل مشکل d3dcompiler_47.dll

اگر نرم افزار آنتی ویروس دیگری نصب کرده اید، می توانید به جای Windows Defender از آن استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما کدام روش را ترجیح می دهید؟در مطلب امروز ارور نصب فتوشاپ d3dcompiler_47.dll و رفع ارور d3dcompiler_47 dll در سایر نرم افزار ها را کنار هم بررسی کرده ایم. نظرات ، پیشنهادات و تجربیات خود را در رابطه با مشکل ارور d3dcompiler_47.dll در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.