رهنامه ۱۷ تا از جدیدترین و بهترین ایده های خلاقانه برای پیج اینستاگرام - رهنامه

مدیریت یک اکانت تجاری اینستاگرام (Instagram) ? کار ساده ای نیست. برای بهتر دیده شدن پیج، عوامل زیادی هستند که باید رعایت شوند. همچنین ایده های خلاقانه نیز می توانند به انجام این فرایند کمک کنند. امروز در رهنامه چند ایده برای پیج اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکات و ایده خلاقانه تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام

Best Instagram Post Ideas

اینستاگرام نقش پر رنگی را در زندگی ما پیدا کرده است. برای داشتن یک پیج خوب باید به مواردی مانند ارسال پست در زمان مناسب، افزایش تعامل و استفاده از ایده های جدید توجه داشت. برای الهام گرفتن شما، در زیر چند ایده جدید و خلاقانه را به شما معرفی می کنیم. قابل ذکر است که از بیو خود نیز غافل نشوید. ما قبلا بهترین روش های نوشتن و انتخاب متن بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی را بررسی کرده ایم.

ایده های خلاقانه برای پیج اینستاگرام، استفاده از معما

ما اغلب می خواهیم کار های خود را سریع راه بیاندازیم. شما می توانید به جای ارسال یک عکس معمولی، از یک معما استفاده کنید تا مخاطب شما به جای رد کردن سریع آن، مقداری مکث کرده و فکر کند.

ایده های خلاقانه برای پیج اینستاگرام، استفاده از معما

حتی با قرار دادن جایزه برای کسانی که معما را به درستی جواب می دهند، می توانید بر جذابیت آن بیفزایید. البته اگر وقت کافی برای طراحی معما ندارید، می توانید از انیمیشن ها و موزیک های ریلکسیشن استفاده کرده و از مخاطب بخواهید با مقداری تنفس آهسته و عمیق، مقداری استراحت کند.

همچنین برای نوشتن متن روی عکس، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۳ تا از بهترین برنامه های نوشتن متن روی عکس اندروید فارسی و انگلیسی را هم مطالعه نمایید.

ایده تولید محتوا برای اینستاگرام، انجام دادن چالش

شما می توانید با انجام یک چالش مدت دار که از نظر منطقی با برند شما هماهنگ باشد، تعامل بیشتری را خلق کنید. البته اگر بتوانید پا را از این هم فراتر گذاشته و خودتان یک چالش بسازید، با درخواست از مخاطبان برای اجرای آن می توانید تعامل خوبی را برقرار کرده و برند خود را بیشتر معرفی کنید.

اهمیت کپشن نویسی، خلاقیت در اینستاگرام

کپشن تاثیر زیادی روی مخاطب دارد. بنابراین بهتر است ابتدا کپشن خود را آماده کنید و سپس به دنبال عکسی مناسب با آن باشید. اینگونه هماهنگی عکس و کپشن افزایش پیدا می کند. حتی اگر نتوانستید عکس مناسبی برای کپشن مورد نظر پیدا کنید، می توانید آن را طراحی کنید. ۵ تا از بهترین برنامه متن بیو و کپشن فارسی و انگلیسی برای اینستاگرام و.. را قبلا به شما معرفی کردیم.

برنامه کپشن فارسی برای اینستاگرام

پیوند عکس با لینک، خلاقیت در استوری اینستاگرام

بسیاری از پیج ها مقاله هایی را آماده و منتشر می کنند. یک راه خوب برای نمایش آن، ترکیب آن با یک پست است. به طور مثال شما می توانید چند عکس از مقاله و نکاتی کوتاه از آن را به صورت پست آلبومی منتشر کنید. بعد می توانید لینک مطلب را در بیو خود قرار دهید. سپس از کاربران می خواهید در صورتی که علاقه مند به مطالعه کامل این مقاله هستند، روی لینک بیو کلیک کنند.

قابل ذکر است که این روش، گزینه مناسبی برای استفاده مجدد از محتوای موجود است. به طور مثال اگر پست های وبلاگ خود را در جای دیگری تهیه می کنید، برای بازنشر آن می توانید از این ایده استفاده کنید.

در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش به اشتراک گذاشتن پست ها در استوری اینستاگرام نیز می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

خلاقیت در پست گذاشتن اینستاگرام، استفاده از تیزر

آیا محصولات یا خدمات جدید را در اینستاگرام ارائه می دهید؟ پس حتما اهمیت استفاده از تیزر را می دانید. البته بهتر است به طور مستقیم محصول خود را اعلام نکنید و با استفاده از استوری و.. مشتری را ترغیب کنید تا برای دیدن تیزر علاقه مند شود.

به طور مثال در تبلیغ تیزر یک نوشیدنی، ابتدا مقداری از موارد بکار رفته در آن در یک استوری نمایش داده می شود و از کاربران می خواهد که حدس بززند که فردا چه محصولی را معرفی می کنند.

خلاقیت در پست گذاشتن اینستاگرام، استفاده از تیزر

همچنین می توانید از سوال و جواب در استوری، تعامل را افزایش دهید و یا با انجام یک بازی حدس، به اولین حدس درست جایزه بدهید.

فروش فلشی، ایده برای فن پیج اینستاگرام

استوری ها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند. شما می توانید از این ویژگی برای فروش فلش استفاده استفاده کنید. در دنیای خرده فروشی، با ارائه یک پیشنهاد مناسب می توانید مشتری را سوق دهید تا خرید انجام دهد. به طور مثال در استوری خود یک کد تخفیف قرار دهید و یا هدیه و.. در سفارشات خود اضافه کنید. از آن جایی که مدت نمایش استوری کوتاه است، مشتری ترغیب می شود تا سریعتر خرید خود را انجام دهد و برای استفاده از هدایا یا تخفیفات بعدی، پیج شما و استوری هایتان را دنبال کند. اگر این مورد را به عنوان یک تاکتیک در نظر بگیرید و نتایج آن را تجزیه و تحلیل کنید، می توانید پیشرفت های خوبی داشته باشید.

مصاحبه در استوری، ایده خلاقانه در اینستاگرام

شما می توانید از استوری ها برای مصاحبه و پرسش و پاسخ با مهمانان استفاده کنید. با پرسیدن سوال از مشتری ها در استوری، نمایش جواب آن از مهمانان در استوری بعدی می تواند تعامل خوبی را برای شما ایجاد کند. البته این نکته را فراموش نکنید که بهتر است از قبل به مخاطبان خود اطلاع دهید که چه زمانی و با چه شخصی می خواهید این مصاحبه را انجام دهید تا آن ها آماده باشند. همینطور می توانید از ویژگی لایو نیز برای این کار استفاده کنید.

مصاحبه در استوری، ایده خلاقانه در اینستاگرام

ایده های خلاقانه اینستاگرامی، پخش لایو های آموزشی

با نمایش یک لایو آموزشی، می توانید تعامل مناسبی را رقم بزنید. ابتدا با مخاطبان خود مشورت کنید تا زمان مناسبی را برای پخش لایو در نظر بگیرید. سپس لایو را برگزار کرده و در حین آن به سوالات مخاطبین نیز پاسخ دهید. بهتر از شخص دیگری کمک گرفته تا سوالات را برای شما بخواند.

ایده های خلاقانه اینستاگرامی، پخش لایو های آموزشی

استفاده از استیکر در پست، کارهای خلاقانه اینستاگرام

استیکر ها فقط برای استوری نیستند و از آن ها در پست ها هم می توانید استفاده کنید. استفاده از استیکر های مختلف، می تواند بر افزایش جذابیت بصری شما موثر باشد.

ایده خلاقانه برای پست اینستاگرام، پرسیدن سوال

پرسیدن سوال از مخاطبان شما فرصتی را ایجاد می کند تا از افکار و ایده های آن ها با خبر باشید. حتی برای محتوای بهتر نیز می توانید از این زمینه کمک بگیرید و با تجزیه پاسخ ها، به محتوا ها جهت مناسبی بدهید.

ساخت سوال و جواب در استوری اینستاگرام

ایده های خلاقانه دخترانه اینستاگرام، آموزش دادن

در کنار ویدیو های فان، ویدیو های آموزشی نیز بازخورد خوبی را دریافت می کنند. به طور مثال شما اگر مربی ورزشی هستید، می توانید یک حرکت ورزشی را آموزش بدهید. اگر مربی آشپزی هستید، با آموزش غذا های جدید می توانید جایگاه خوبی کسب کنید.

به پشت صحنه بروید

اگر شما فقط آن چه که در دفتر کار شما اتفاق می افتد را به نمایش می گذارید، برای بهبود و ارتقا پیج خود دوربین را به پشت صحنه ببرید. علاوه بر آن می توانید از قسمت های سرگرم کننده محل کار خود را هم به نمایش بگذارید. این پشت صحنه ها می توانند برای مخاطبین جذاب باشند.

ایده برای راه اندازی پیج اینستاگرام، اجرای چالش AMA

کلمه AMA مخفف Ask me anything است. شما می توانید در یک استوری از مخاطبان خود بخواهید هر چیزی که می خواهند را از شما بپرسند. این گونه می توانید احساس راحتی بیشتری و رابطه بهتر با مخاطبان را نشان دهید.

اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربران

یک روش مطمئن برای جلب نظر کاربران و تشکر از آن ها، اشتراک گذاری محتوایی است که آن ها ساخته اند. به ویژه اگر در محتوای خود از محصولات شما استفاده کرده اند، حتما این کار را انجام دهید.

استفاده از عکس های پازلی و قالب پازلی پست ها (چیدمان پست اینستاگرام)

برای انتشار پست های خود سعی کنید از یک ایده استفاده کرده و ساختار خاصی را ایجاد کنید. به طوری که شخص با ورود به پیج شما، در نمای کلی جذب آن شود. همچنین می توانید گاهی مواقع پست پازلی نیز منتشر کنید.

استفاده از عکس های پازلی و قالب پازلی پست ها (چیدمان پست اینستاگرام)

برای پازلی کردن عکس، مطالعه مطلب آموزش ۹ روش پازلی کردن یک عکس (یک عکس در چند پست) در اینستاگرام را هم فراموش نکنید.

استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ های مرتبط را فراموش نکنید. این راه می تواند کاربران جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد و موضوع را برای کاربران فعلی، باز تر کند.

رفع مشکل هشتگ در اینستاگرام

اشتراک گذاری اشتباهات

هیچ انسان یا سازمانی کامل نیست که هیچ اشتباهی مرتکب نشود. شاید برای شما خوشایند به نظر نرسد اما به اشتراک گذاری اشتباهات و مشکلات رخ داده، می تواند تاثیر زیادی در جذب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد. علاوه بر آن انتقادات و شکایات مشتریان را هم بازتاب داده و سعی در رفع آن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای طراحی پیج اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. آیا با ایده های جالب دیگری آشنا هستید؟ می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ایده بهبود پیج اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.