رهنامه ۹ روش حل مشکل ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز - رهنامه

تا کنون با خطای  We Couldn’t Complete The Updates, Undoing Changes در ویندوز ? مواجه شده‌اید؟ این خطا در مواقعی که بروزرسانی ویندوز شما با مشکل روبه‌رو است، به وجود می‌آید. در این مطلب رهنامه، آموزش ۹ روش حل مشکل ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حل مشکل Undoing changes made to your computer ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Undoing Changes Made To Your Computer Error in Windows 10, 8 And 7

معمولا عادت کرده‌ایم که ویندوز به طور خودکار آخرین برزورسانی‌های منتشر شده توسط مایکروسافت را بارگیری و نصب کند. اما گاهی اوقات کاربران ویندوز ۱۰ در هنگام بروزرسانی سیستم خود با مشکل مواجه می‌شوند. معمولا این مشکل پس از بروزرسانی و اتمام راه‌اندازی مجدد رخ می‌دهد.

در این هنگام پیغام زیر روی صفحه دستگاه نمایش داده می‌شود و صفحه قفل می‌شود:

We Couldn’t Complete The Updates, Undoing Changes

اگر فکر می‌کنید با راه‌اندازی مجدد رایانه، مشکل برطرف می‌شود، باید بدانید این طور نیست. متاسفانه شما با یک حلقه Boot مواجه هستید. با هر بار راه‌اندازی مجدد این مشکل مجدد تکرار می‌شود. اما معنی پیغام Undoing Changes Made To Your Computer چیست؟

علت پیغام Undoing Changes Made To Your Computer

معنی Undoing Changes Made To Your Computer به فارسی لغو تغییرات ایجاد شده در رایانه شما است.

چند مثال از پیغام Undoing Changes Made To Your Computer و روش برطرف نمودن آنها به شرح زیر است:

پیغام We Couldn’t Complete The Updates Undoing Changes Won’t Turn Off Your Computer زمانی ظاهر می‌شود که آپدیت ویندوز در هنگام نصب روی کامپیوتر شما شکست می‌خورد.

پیغام We Couldn’t Finish Installing Updates Windows 10 زمانی ظاهر می‌شود که ویندوز توانایی تمام کردن فرآیند نصب آپدیت را ندارد.

پیغام We Couldn’t Complete The Updates Undoing Changes Server 2012 R2 زمانی رخ می‌دهد که شما نتوانید یک آپدیت خاص را برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ نصب کنید.

پیغام Failure configuring Windows Updates Undoing Changes Don’t Turn Off Your Computer زمانی ظاهر می‌شود که ویندوز در پیکربندی آپدیت با مشکل مواجه شود. این مشکل باعث بروز حلقه Boot بی‌نهایت می‌شود.

پیغام Windows 10 Undoing Changes Stuck زمانی رخ می‌دهد که یک بروزرسانی خاص ناموفق باشد. این احتمال وجود دارد که در پنجره Undoing Changes گیر بیفتید.

پیغام We Couldn’t Complete The Updates Undoing Changes HP مخصوص وقوع خطا در نصب آپدیت در برخی لپ‌تاپ‌های HP است.

پیغام We Couldn’t Complete The Updates Undoing Changes Dell در زمانی که در فرآیند نصب آپدیت در لپ‌تاپ‌های دل اختلالی بوجود می‌آید، رخ می‌دهد.

اولین گام در رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer

برای حل مشکل Undoing Changes Made To Your Computer ابتدا باید حالت Safe Mode رایانه خود را فعال کنید. اگر از Boot دوگانه استفاده می‌کنید، در تنظیمات سیستم خود گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. در صفحه جدید روی گزینه Advanced کلیک کنید. سپس گزینه Startup settings را انتخاب نمایید. در این صفحه گزینه Enable Safe Mode را فعال کنید.

اگر از Boot دوگانه استفاده نمی‌کنید، در هنگام راه‌اندازی کامپیوتر روی کلیدهای F8، F9 یا F11 باید چند بار بزنید. بسته به نوع رایانه باید یکی از این کلیدها استفاده شود. سپس به صفحه عیب یابی منتقل خواهید شد. در ادامه برای ورود به حالت Safe Mode باید همان مسیر بالا را طی کنید.

چگونه ویندوز را از حالت آپدیت خارج کنیم

حال رایانه شما به صورت Safe Mode راه‌اندازی می‌گردد. همین ابتدای کار بررسی کنید که سیستم شما فضای آزاد کافی را دارا باشد. همچنین برای اتصال به اینترنت از پروکسی استفاده نکنید.

راه‌اندازی Windows Update Troubleshooter برای رفع پیغام Undoing Changes Made To Your Computer

نخستین کاری که در مواجهه با مشکل آپدیت ویندوز باید انجام دهید، راه‌اندازی عیب‌یابی آپدیت ویندوز است. Troubleshooter تمام سیستم شما را برای یافتن مشکل احتمالی در فرآیند آپدیت ویندوز را اسکن می‌کند. البته همواره کارساز نیست.

برای راه‌اندازی آن ابتدا باید کلید ترکیبی Windows Key + I را بفشارید تا تنظیمات رایانه باز شود. به بخش Update & Security بروید. حال به بخش Troubleshooter  بروید. گزینه Windows Update را انتخاب کنید و گزینه Run The Troubleshooter را فعال کنید.

رفع پیغام undoing changes made to your computer

اگر مشکل برطرف نشد، به سراغ راه حل بعدی بروید.

حذف پوشه SoftwareDistribution برای رفع مشکل Undoing Changes Made To Your Computer

پوشه SoftwareDistribution محل ذخیره همه فایل‌های آپدیت ویندوز است. در برخی مواقع اگر این پوشه دچار آسیب شود، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. در این مواقع راه حل این است که محتویات پوشه SoftwareDistribution را پاک کنید.

قبل از رفتن به این پوشه، باید برخی سرویس‌های بروزرسانی ویندوز را غیر فعال کنید. کلیدهای ترکیبی Windows Key + X را بفشارید. به این ترتیب یک پنجره فرمان باز می‌شود. حال عبارت های زیر را در این پنجره بنویسید:

رفع ارور undoing changes made to your computer

پس از این کار جستجوگر ویندوز را باز کنید و به آدرس زیر بروید:

C:WindowsSoftwareDistribution

در پنجره باز شده تمام فایل‌ها و پوشه‌ها را حذف کنید. در ادامه بار دیگر سرویس‌های به‌روزرسانی ویندوز را با تایپ فرمان‌های زیر در پنجره قبل فعال کنید:

رفع خطای Undoing changes made to your computer

رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید و تلاش کنید تا آن را مجدد آپدیت کنید.

فعال کردن سرویس App Readiness برای رفع خطای Undoing Changes Made To Your Computer

App Readiness سرویسی است که در هنگام راه‌اندازی آپدیت ویندوز به آن نیاز دارید. برخی از کاربران متوجه شده‌اند که با راه‌اندازی آن مشکل ارور Undoing Changes Made To Your Computer برطرف می‌شود.

برای فعال کردن آن ابتدا باید کلیدهای ترکیبی Windows Key + R را بفشارید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره عبارت services.msc را وارد کنید. سپس Enter را بزنید.

علت پیغام undoing changes made to your computer

روی گزینه App Readiness دو بار کلیک کنید تا منوی Properties باز شود.

علت پیغام undoing changes made to your computer

در تب General منوی Startup Type را روی گزینه Automatic قرار دهید و روی گزینه Start بزنید تا سرویس فعال شود.

علت پیغام undoing changes made to your computer

حال یک بار روی Apply و سپس روی OK بزنید. سپس سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید. اگر مشکل برطرف نشد به سراغ راه حل بعدی بروید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز برای رفع پیغام Undoing Changes Made To Your Computer

برای حل این مشکل می‌توانید قابلیت آپدیت خودکار ویندوز را غیرفعال کنید. خب چگونه ویندوز را از حالت آپدیت خارج کنیم؟ برای این منظور باید سرویس آپدیت ویندوز را غیرفعال نمایید.

طبق روش گفته شده در راه حل قبلی پنجره Services را باز کنید. گزینه سرویس Windows Update را پیدا کنید و دو بار روی آن کلیک کنید.

پیغام undoing changes made to your computer

در پنجره باز شده منوی Startup Type را روی حالت Disable قرار دهید. سپس روی گزینه Stop بزنید. در ادامه یکبار روی Apply و سپس روی  OK بزنید.

پیغام undoing changes made to your computer

سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید. به این ترتیب سرویس آپدیت خودکار ویندوز را غیرفعال نموده‌اید.

نصب آپدیت ویندوز به صورت دستی برای رفع خطای Undoing Changes Made To Your Computer

اختلال در برخی موارد وابسته به اجزای آپدیت ویندوز، ممکن است که فرآیند آپدیت را متوقف کند. Windows Update مجموعه‌ای از ماژول‌های مختلف است که با هم کار می‌کنند.

اگر هرکدام از این ماژول‌ها دچار اختلال شد، می‌توان با نصب دستی آپدیت مشکل را برطرف نمود. برای نصب دستی آپدیت می‌توانید از Microsoft Update Catalog استفاده کنید.

ابتدا باید صفحه Microsoft Update Catalog مراجعه کنید. در این صفحه می‌‌توانید نشانی وب را مشاهده کنید. در این صفحه از طریق منوی جستجوی موجود در گوشه بالایی صفحه به دنبال آپدیتی بگردید که در هنگام نصب آن دچار مشکل شدید.

حل مشکل undoing changes made to your computer

وقتی نتایج را مشاهده کردید، با توجه به نوع CPU و ویندوز رایانه خود به دنبال نسخه مناسب برای بارگیری بگردید. وقتی گزینه مناسب را انتخاب کردید، روی دکمه Download بزنید تا فرآیند بارگیری آغاز شود.

حل مشکل undoing changes made to your computer

بعد از اتمام فرآیند بارگیری،‌ فایل بارگیری شده را در یک پوشه که فقط برای همین منظور مورد استفاده است، Extract نمایید. سپس روی فایل Dfu.inf کلیک راست کرده و در پنجره ظاهر شده روی گزینه Install بزنید.

چند دستورالعمل ساده روی صفحه رایانه شما ظاهر می‌شود. آنها را اجرا کنید. سپس رایانه خود را مجدد راه‌اندازی نمایید. به این ترتیب کار آپدیت ویندوز به صورت دستی را انجام داده‌اید.

اگر مشکل برطرف نشد به سراغ راه حل بعدی بروید.

بازیابی سیستم برای رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer

در بسیاری از مواقع برای رفع مشکل طولانی شدن آپدیت ویندوز می‌توانید از بازیابی سیستم استفاده کنید. برای منظور باید دسترسی به صفحه گزینه‌های Troubleshoot داشته باشید. دسترسی به این صفحه در روش اول همین مطلب توضیح داده شده‌است.

در صفحه Troubleshoot، گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.

علت پیغام undoing changes made to your computer

در پنجره جدید گزینه System Restore را انتخاب نمایید.

علت پیغام undoing changes made to your computer

به این ترتیب کار بازیابی سیستم شما انجام می‌شود.

حذف آخرین آپدیت نصب شده برای حل مشکل Undoing Changes Made To Your Computer

در حالت Safe Mode رایانه، به Control Panel مراجعه نمایید. سپس گزینه Programs And Features را فعال کنید. از پنل سمت چپ صفحه گزینه View Installed Updates را فعال کنید.

در این مرحله شما باید آپدیت‌های اخیر را حذف نصب کنید. سپس رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، به سراغ راه حل بعدی بروید.

فعال کردن DISM برای رفع مشکل Undoing Changes Made To Your Computer

برخی کاربران گزارش داده‌اند که راه‌اندازی DISM در رایانه، مشکل ارور Undoing Changes Made To Your Computer را برطرف می‌کند. DISM یک سرویس داخلی در رایانه است که مشکلات گوناگونی که برای سیستم عامل آن به وجود می‌آید را برطرف می‌کند.

برای فعال کردن آن ابتدا باید کلیدهای ترکیبی Windows key + X را بفشارید تا پنجره Command Prompt باز شود. در پنجره فرمان عبارت DISM.exe/Online /Cleanup-image /Restorehealth را تایپ کنید.

رفع مشکل طولانی شدن آپدیت ویندوز

در صورتی که DISM نتوانست پرونده‌ها را به صورت آنلاین بدست بیاورد، از USB یا DVD نصب خود استفاده کنید. آنها را وارد دستگاه کرده و دستور زیر را تایپ کنید:

DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:C:RepairSourceWindows /LimitAccess

مطمئن شوید که  مسیر C:RepairSourceWindows در USB و DVD شما قرار گیرد. این فرآیند نهایتا پنج دقیقه زمان خواهد برد.

راه‌اندازی SFC برای حل مشکل Undoing Changes Made To Your Computer

اسکن SFC یک ابزار تشخیص عیب داخلی است که در زمان بروز مشکلات بروزرسانی می‌تواند، مفید باشد. برای راه‌اندازی آن به منوی Start رفته و در قسمت جستجو عبارت Cmd را تایپ کنید.

روی Command Prompt کلیک راست نموده و گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید. دستور sfc/scannow را وارد کنید و روی Enter بزنید.

معنی Undoing changes made to your computer به فارسی

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود. رایانه را مجدد راه‌اندازی کنید. به احتمال زیاد مشکل Undoing Changes Made To Your Computer برطرف شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش رفع خطای We Couldn’t Complete The Updates, Undoing Changes در این مطلب مشاهده کردید. آیا تاکنون با این خطا مواجه شده‌اید؟ کدامیک از روش‌های فوق برای حل این خطا مفید بوده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.