رهنامه آموزش گام به گام تنظیم تصویر تلویزیون ها - رهنامه

خوشبختانه در عصری زندگی می کنیم که تلویزیون ? شما از هر نوع برندی که باشد می توانید با شخصی سازی تصاویر و رنگ‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید اما برای داشتن بهترین کیفیت، لازم است نحوه انجام اینکار را بلد بود پس بنا به درخواست شما عزیزان در این مطلب آموزش گام به گام تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ، ال‌جی، سونی و… را بررسی خواهیم کرد.

نحوه تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ ، ال جی و…

How to Setup TV Picture Setting 

به طور کلی تنظیمات اصلاح تصویر در تمام تلویزیون‌ها به یک صورت می باشد اما دسترسی به Setting و گزینه های تصویر در برند های مختلف متفاوت است. در گذشته در مورد مشکل قطع شدن صدای تلویزیون صحبت کرده‌ایم حال در مطلب امروز ابتدا به نکات کلی و تنظیمات اساسی تمام تلویزیون‌ها خواهیم رفت و بعد از آن نحوه تغییر تصویر تلویزیون سامسونگ، ال‌جی و سونی را آموزش خواهیم داد.

نکات کلی برای تنظیم تمام تلویزیونها

روشنایی (Lighting)

علی رغم آنچه از نامش پیداست، این ویژگی در واقع میزان سیاهی رنگ تلویزیون شما را کم تر خواهد کرد. ما می خواهیم با افزایش روشنایی سیاهی موجود در تصویر را بدون از دست دادن جزئیات کم کنیم.

برای این کار در تمام تلویزیون‌ها روشنایی را به افزایش دهید تا پیکسل های سیاه در بالا و پایین فیلم شما خاکستری به نظر برسند ، و یا می توانید سطح آن را پایین بیاورید تا دوباره سیاه شوند.

روی قسمتی تیره  در تصویر تلویزیون مانند ژاکت یا پیراهن تمرکز کنید و تا حد ممکن ادامه دهید به روشن کردن تصویر تا زمانی که شروع به از دست دادن جزئیات در چین‌ها کنید و تنظیمات روشنایی را مطابق میل خود کم یا زیاد کنید، معمولاً سطح روشنایی حدود ۵۰ درصد مطلوب است.

نور پس زمینه (Backlight)

تنظیم نور پس زمینه تلویزیون میزان روشنایی کلی تصویر تلویزیون های شما را کنترل می کند و به شما امکان می دهد تا آن را برای محیط های مختلف تنظیم کنید.

تنظیمات نور پس زمینه برای شب و روز متفاوت است و همچنین می توان آن را در حالت خودکار و اتوماتیک گذاشت گزینه دیگری نیز در تمام تلویزیون ها در این قسمت وجود دارد به نام صرفه جویی که با انتخاب آن در ساعاتی از روز نور پس زمینه کاهش پیدا کرده و باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد .

این تنظیمات صرفاً به ترجیح شخصی و نور محیط بستگی دارد.

رنگ (Color)

شاید لازم نباشد که تک تک رنگ‌ها را تغییر دهید زیرا حالت تلویزیون که انتخاب می کنید اغلب این کار را برای شما به صورت خودکار انجام می دهد.

برای تنظیم رنگ تصویر تلویزیون ابتدا صحنه ای رنگارنگ و با کیفیت انتخاب کنید قرار دهید و ببینید که آیا رنگ‌ها به اندازه کافی روشن هستند یا خیر؟ و اگر فکر می کنید لازم است غلظت بیشتری داشته باشند، مقدار رنگ را کمی بالا ببرید. برعکس ، اگر رنگ‌ها کمی غلیظ به نظر می رسند ، آن را تا یک یا دو درجه کاهش دهید.

تنظیم رنگ پوست روشن و تیره، سرد و گرم

در مرحله بعدی صحنه ای با چهره های انسان انتخاب کنید تا ببینید که آیا رنگ های پوست واقعی به نظر می رسند یا خیر؟ دقت کنید رنگ‌ها زیادی روشن یا تیره نباشند و برای تغییر آن‌ها کافی است به سمت راست (افزایش) و یا سمت چپ (کاهش) تغییری ایجاد کنید، مدتی را صرف کنید تا مطمئن شوید همه چیز طبیعی به نظر می رسد.

اکثر تلویزیون‌ها همچنین تنظیماتی برای تنظیم دمای رنگ تصویر دارند. تنظیمات از “سرد” (با رنگ آبی cool) تا “گرم” (با رنگ قرمز warm) متغیر است ، اگرچه ما سعی می کنیم تا حد ممکن آن را روی “خنثی – neutral” یا “عادی – normal ” بگذاریم اما شما نسبت به شرایط و تصویر موجود می توانید این شخصی سازی را انجام دهید. بخش سردی و گرمی در تمام تلویزیون‌ها در قسمت رنگ‌ها موجود است.

تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ اسمارت

تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ

پیش از ادامه آموزش در مطلب قبلی رهنامه نگاهی به تلویزیون های اولد (OLED) انداخته‌ایم که مطالعه آن خلی از لطف نیست و اما برای آموزش تنظیم تصویر تلویزیون‌ها ابتدا به سراغ برند سامسونگ رفته‌ایم.

برای تصحیح بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ ابتدا به تنظیمات بروید ، Picture Mode را انتخاب کنید و سپس حالت تصویر را انتخاب کنید. حالت تصویری را انتخاب کنید که متناسب با شرایط فعلی شما باشد.

گزینه های موجود برای تنظیمات حالت تصویر سامسونگ را بررسی کنید:

استاندارد: این حالت پیش فرض است که برای اکثر محیطهای مشاهده مناسب است.

پویا: تصاویر در محیط های دید روشن روشن تر و واضح تر هستند.

طبیعی: نوری آسیب دهنده به چشم را برای یک تجربه مشاهده راحت کاهش می دهد.

فیلم: برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک مناسب است.

تنظیم اندازه تصویر تلویزیون سامسونگ

تنظیم اندازه تصویر تلویزیون

پس از بخش اول از تنظیم تلویزیون سامسونگ حال رنگ‌ها عالی به نظر می رسند ، اما ممکن است تصویر کمی کشیده به نظر برسد بنابراین به سراغ مرحله بعد یعنی تنظیم ابعاد تصویر تلویزیون خواهیم رفت.

به تنظیمات بروید، تصویر را انتخاب کنید و سپس به Picture size را وارد شوید حال اندازه تصویری را انتخاب کنید که باعث می شود صفحه بهتر به نمایش در آید:

اندازه تصویر: نسبت ابعاد تصویر

۱۶:۹: تصاویر را با نسبت تصویر صفحه گسترده تر نمایش دهید.

Custom: نسبت ابعاد را به صورت دستی سفارشی کنید.

۴:۳: تصویر را با نسبت استاندارد (کم نقص) نمایش دهید. مناسب برای پخشهای VHS و استاندارد Def.

Fit to Screen: تصویر کامل نمایش داده می شود. هیچ بخشی از تصویر Crop نمی شود.

تنظیم تن تصویر تلویزیون سامسونگ

تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ

ممکن است شما در حال تماشای یک فیلم با یک ترکیب رنگی غیرمعمول باشید؛ برای تغییر این وضعیت می توانید از گزینه های موجود در بخش Color tone برای تقویت رنگ های روی صفحه خود استفاده کنید. ابتدا به تنظیمات بروید و سپس Color tone را انتخاب کنید. بعد، گزینه ای را انتخاب کنید:

Cool و Standard : این دو حالت فقط در صورتی که Picture Mode روی Dynamic تنظیم شده باشد قابل دسترسی هستند؛ Cool رنگ آبی خنک را به رنگ‌ها اضافه می کند، در حالی که Standard هیچ رنگی به ترکیب رنگ‌ها نمی افزاید.

Warm1: رنگ صورتی گرم را به رنگ‌ها اضافه می کند.

Warm2: یک رنگ صورتی روشن تر به رنگ‌ها اضافه می کند.

در کل گزینه Cool تم سردی به تصویر می دهد و بلعکس Warm تم گرم تری به تصاویر خواهد داد.

تنظیم تصویر تلویزیون ال جی هوشمند

خب در این بخش به تنظیم تصویر تلویزیون ال‌جی می پردازیم اما پیش از آن در راستای این مطلب آموزش ریست فکتوری تلویزیون ال جی را نیز مطالعه کنید.

ابتدا در صفحه اصلی، تنظیمات را انتخاب کنید.

تنظیم تصویر تلویزیون ال جی

در گوشه پایین صفحه همه تنظیمات را انتخاب کنید.

تنظیم تصویر تلویزیون ال جی

برای شخصی سازی تنظیمات به منوی Picture Mode بروید. و تنظیمات را مطابق میل خود تغییر دهید.

به جز گزینه های Backlight و Brightness دو گزینه به عنوان Contrast و Shrapness وجود دارد که کنتراست به معنی تفاوت درخشندگی رنگ‌ها در اشیا موجود در تصویر است که در حالت استاندارد بر روی ۸۰ تا ۹۵ قرار دارد و همچنین گزینه شارپنس که محو بودن اشیا در تصویر کم و یا زیاد می کند مه مقدار آن بستگی به سلیقه شما دارد.

تنظیم تصویر تلویزیون ال جی

باز نشانی یا Reset: این گزینه تنظیمات تصویر را به حالت پیش فرض کارخانه باز می گرداند. اگر تنظیمات رنگ و روشنایی در تلویزیون شما به هم ریخته است با تنظیمات جدید شروع به کار کنید.

تنظیم تصویر تلویزیون ال جی

تنظیم تصویر تلویزیون سونی

نحوه تنظیم تصویر در تمام انواع تلویزیون سونی به صورت زیر است :

تلویزیون های سونی بسیار پرطرفدار هستند در سونی تنظیمات مختلفی وجود دارد که می توانید همه چیز را به دلخواه تنظیم کنید.

تنظیم تصویر تلویزیون سونی

۱٫ تنظیمات تصویر و نمایش را باز کنید (Setting). در منوی تنظیمات Picture و Display و جود دارند این گزینه را انتخاب کنید. در این بخش همه چیز را از تنظیم تصاویر ساده گرفته تا تنظیمات پیکسل به پیکسل برای رنگ، روشنایی و موارد دیگر پیدا خواهید کرد.

تنظیم تصویر تلویزیون سونی

۲٫در داخل Picture و Display منوی Picture Adjustments را باز کنید ، جایی که تنظیمات اصلی و تنظیمات پیشرفته را پیدا خواهید کرد. گزینه Other و Display setting به شما امکان می دهد نسبت و اندازه ابعاد صفحه نمایش را تنظیم کنید.

تنظیم تصویر تلویزیون سونی

۳٫ گزینه های حالت تصویر. در فهرست تنظیمات تصویر می توانید حالت تصویر را تغییر دهید و بین Vivid ، Standard ، Custom ، Cinema Pro ، Home ، Sports و انیمیشن هر کدام را انتخاب کنید. همچنین تعداد کمی حالت برای نمایش تصاویر ثابت وجود دارد ، به نام های Photo Vivid ، Photo Standard و Photo Custom و همچنین حالت های مخصوص نمایش برای حالت Game و Graphics.

تنظیم تصویر تلویزیون سونی

برای Reset و باز نشانی به تنظیمات کارخانه نیز مانند تمام برند های دیگر می توانید تنظیم مجدد را انتخاب کنید. در پایین منوی Advanced Settings گزینه Reset است. برای خنثی کردن هرگونه تغییر در تنظیمات در تصویر تعبیه شده است.

نظرات و پیشنهادات؟

در این مطلب تنظیم تصویر تلویزیون سامسونگ ، ال‌جی و سونی را آموزش دادیم تلویزیون شما چه نوع برندی است؟ اگر هر گونه سوال و تجربه ای درباره حل مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون و تنظیمات رنگ و روشنایی تلویزیون دارید در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت به گفت و گو درباره آن بپردازیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.