رهنامه آموزش ۶ روش تنظیم چرخش صفحه گوشی اندروید به صورت دلخواه - رهنامه

در حالت عادی معمولا تنظیمات تلفن‌های همراه اندروید به گونه‌ای است که صفحه آن‌ها در حالت عمودی است. اما شما می‌توانید این حالت ? را تغییر دهید و صفحه را به حالت افقی نیز در بیاورید. در این مطلب رهنامه، آموزش ۶ روش تنظیم چرخش صفحه گوشی اندروید به صورت دلخواه را با هم مرور می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تنظیمات چرخش صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..

How to Set Android Screen Rotation in Samsung, Xiaomi, Huawei, etc

شما می‌توانید به کمک پشت سر گذاشتن چند مرحله بسیار راحت، اقدام به تنظیم حالت صفحه تلفن همراه خود نمایید. برای این منظور چند نرم افزار چرخش صفحه اندروید نیز وجود دارد که در ادامه آنها را نیز معرفی خواهیم کرد. به طور کلی چرخاندن صفحه اندروید کار آسانی است و در ادامه به تشریح روش‌هایی که برای این کار می‌توان مورد استفاده قرار داد، می‌پردازیم.

تنظیم چرخش صفحه اندروید در تلفن‌های همراه گلکسی سامسونگ

برای تنظیم چرخش اتوماتیک صفحه اندروید در تلفن‌های همراه سامسونگ ابتدا وارد صقحه اصلی آنها شوید. سپس صفحه را به پایین بکشید. بار دیگر صفحه را به پایین بکشید تا بخش Notification به طور کامل باز شود و تمام موارد موجود در قسمت تنظیمات سریع تلفن همراه به نمایش در بیاید.

برنامه چرخش صفحه نمایش اندروید

روی آیکون Auto Rotate که در تصویر زیر مشخص شده‌ است، بزنید.

چرخاندن صفحه اندروید

روشن شدن این آیکون باعث می‌شود، قابلیت چرخش خودکار تلفن شما فعال شود و با هر بار چرخاندن تلفن همراه، صفحه آن نیز می‌چرخد.

هر زمان تمایل داشتید که این قابلیت غیرفعال شود، مسیر ذکرشده را طی کند. سپس روی آیکون Portrait ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

برنامه چرخش صفحه گوشی

تنظیم چرخش صفحه موبایل در سایر تلفن‌های همراه اندروید

برای تنظیم چرخش صفحه در اندروید، ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

سپس گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

چرخش صفحه گوشی در یک نرم افزار خاص

سپس صفحه را به پایین بکشید. گزینه Auto-Rotate Screen را بیابید و با کلیک روی  Image titled Android7switchoff.png آن را فعال نمایید.

سنسور چرخش صفحه گوشی

حالا در صورتی که تلفن همراه خود را به حالت عمودی نگه‌دارید، صفحه نیز به صورت عمودی خواهد بود. همچنین اگر صفحه را خم کنید، صفحه تلفن نیز به حالت افقی در می‌آید.

در برخی دیگر از تلفن‌های همراه اندروید دیگر، پس از مراجعه به بخش تنظیمات، باید در قسمت Device گزینه Display را انتخاب نمایید. در ادامه تنظیمات را مشابه آنچه در بالا ذکر شد، باید انجام دهید.

چرخش صفحه در اندروید

برنامه چرخش صفحه نمایش اندروید Rotation-Orientation Manager

نرم‌افزار Rotation-Orientation Manager یک ابزار برای کنترل جهت صفحه در تلفن‌های همراه اندروید است. از این نرم‌افزار می‌توانید در حالت‌های مختلف از مانند تماس تلفنی، استفاده از هدست، شارژ کردن تلفن همراه و … استفاده نمود.این برنامه به طور کامل تنظیمات تلفن همراه شما را نادیده می‌گیرد و تغییراتی که در نظر می‌گیرید را اعمال می‌کند.

تنظیم چرخش صفحه اندروید

نرم افزار چرخش صفحه گوشی Control Screen Rotation

برنامه Control Screen Rotation، یک برنامه چرخش صفحه گوشی اندروید دیگر است. به کمک این برنامه می‌توانید جهت‌گیری صفحه خود را از طریق نوار اعلان دستگاه به راحتی کنترل کنید. برخی جهت‌های موجود در این برنامه عبارتند از: Landscape، Reverse landscape، Sensor landscape، Portrait، Revers portrait، Sensor portrait و Sensor orientation.

چرخش اتوماتیک صفحه اندروید

تنظیم چرخش صفحه گوشی با نرم‌افزار Rotation Control

یکی دیگر از نرم‌افزارهای اندروید که به کمک آن می‌توانید چرخش تلفن همراه خود را به کمک آن کنترل نمایید، نرم‌افزار Rotation Control است. همچنین به کمک این نرم‌افزار می‌توانید دسترسی برنامه‌های دیگر را تنظیم چرخش تلفن همراه‌تان محدود نمایید. تمام قابلیت‌هایی که برای نرم‌افزار Control Screen Rotation اشاره شد، در نرم‌افزار Rotation Control نیز وجود دارد. البته ممکن است بسته به نوع تلفن همراه‌تان نتوانید از همه حالت‌های مذکور استفاده نمایید.

نرم افزار چرخش صفحه اندروید

نرم افزار چرخش صفحه اندروید Set Rotation

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای تنظیم چرخش هوشمند صفحه اندروید مورد استفاده قرار دهید، Set Rotation نام دارد. پس از نصب نرم‌افزار، می‌توانید آن را اجرا نمایید و جهت مورد نظر برای تلفن همراه خود را تنظیم نمایید.

تنظیمات چرخش صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و...

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این آموزش فراگرفتیم که چگونه صفحه گوشی را افقی کنیم و چگونه از امکان چرخش صفحه گوشی در یک نرم افزار خاص استفاده نماییم. شما از کدامیک از موارد اشاره شده استفاده نموده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه بیان کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 317 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.