رهنامه آموزش ترفندهای تایپ سریع در اندروید - رهنامه

آیا شما هم می خواهید یاد بگیرید که چگونه به صورت سریعتری با گوشی اندروید ? خود تایپ کنید؟ برای این کار چندین نکته و ترفند وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید به صورت سریعتری تایپ کنید. امروز در رهنامه ترفند هایی برای تایپ سریع در اندروید را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تایپ سریع با کیبورد گوشی اندروید

Tips for Typing Faster on Your Android Phone

تایپ کردن در صفحه لمسی گوشی با وجود کوچک بودن دکمه و احساس بازخورد پایین، به راحتی تایپ با صفحه کلید فیزیکی نیست. از آنجایی که امروزه کاربران مدت زیادی را با گوشی خود تایپ می کنند، بنابراین آشنایی با این ترفند ها خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود کیبورد جایگزین، بهترین کیبورد برای تایپ سریع اندروید

کیبورد پیش فرض گوشی شما همیشه بهترین گزینه برای استفاده نیست. مخصوصا اگر می خواهید سریعتر تایپ کنید، استفاده از کیبورد های دیگر ممکن است لازم باشد. خوشبختانه کیبورد های زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. در ادامه چند کیبورد مناسب را به شما معرفی می کنیم.

دانلود کیبورد جایگزین، بهترین کیبورد برای تایپ سریع اندرویددانلود کیبورد جایگزین، بهترین کیبورد برای تایپ سریع اندروید

  • Gboard: یکی از شناخته شده ترین کیبورد های اندروید، Gboard می باشد. دلیل این امر ساخته شدن آن توسط گوگل است. علاوه بر امکان تایپ سریع، تایپ صوتی، کنترل حرکت، تایپ چند زبانه و حدس اموجی از امکانات این کیبورد می باشند.
  • SwiftKey: مدت طولانی است که SwiftKey وجود دارد و به ویژگی تایپ سریع با کشیدن افتخار می کند. همچنین پیشنهاد شکلک نیز ارائه می دهد. این صفحه کلید نیز شامل اصلاح خودکار برای بیش از ۳۰۰ زبان است.
  • Fleksy: از ویژگی های کیبورد Fleksy به ارائه پیش بینی متن قدرتمند، تصحیح خودکار و پیش بینی عبارات با کمک هوش مصنوعی اشاره کرد.

همینطور در صورت نیاز به کیبورد فارسی، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر نیز هم مطالعه نمایید.

آموزش تایپ سریع اندروید، استفاده از Swipe Typing

استفاده از حالت تایپ Swipe نیز می تواند در افزایش سرعت تایپ به شما کمک کند. در این روش، نیازی به برداشتن انگشت از روی صفحه وجود ندارد. بلکه فقط کافیست تا انگشت خود را روی دکمه ها در صفحه بکشید تا متن شما کامل شود. کیبورد گوگل به طور پیش فرض از این ویژگی استفاده می کند.

آموزش تایپ سریع اندروید، استفاده از Swipe Typingآموزش تایپ سریع اندروید، استفاده از Swipe Typing

برای فعال کردن آن به مسیر System > Languages & input > Virtual keyboard > Gboard > Glide typing رفته و Swipe Typing را فعال کنید. فراموش نکنید که استفاده از این روش برای دفعات اول کمی دشوار است و با کمی تمرین می توانید بهتر از آن استفاده کنید.

استفاده از تایپ صوتی

تایپ صوتی و Google Voice نیز می توانند در تایپ سریع به شما کمک کنند. امروزه تمایل افراد به استفاده از دستورات صوتی رو به افزایش است و می توانید از این کار برای تایپ نیز استفاده کنید. از آن جایی که گوشی های اندروید به طور پیش فرض این برنامه را دارند، کافیست تا روی کیبورد خود روی دکمه آیکن صوت تپ کرده و متن خود را بگویید.

استفاده از تایپ صوتیاستفاده از تایپ صوتی

طراحی شورتکات برای متن در نرم افزار تایپ سریع اندروید

بدون استفاده از Text Shortcut ها نمی توانید به صورت سریع تایپ کنید. با کمک میانبر های از پیش تعیین شده می توانید با تایپ چند حرف روی کیبورد، از کلمات مشخص شده استفاده کنید. به طور مثال با نوشتن OMW کیبورد می تواند آن را به On my way تبدیل کند. برای استفاده از این روش ابتدا باید یک فرهنگ لغت برای خود طراحی کنید.

طراحی شورتکات برای متن در نرم افزار تایپ سریع اندرویدپیش بینی متن

برای این کار در کیبورد گوگل می توانید به تنظیمات کیبورد (با تپ روی علامت چرخ دنده) رفته و روی Dictionary > Personal Dictionary تپ کنید. در کیبورد های دیگر نیز ممکن است مسیر مشابه وجود داشته باشد. روی علامت + تپ کرده و سپس کلمه ای که می خواهید استفاده کنید را در باکس بالا و اختصار آن را در پایین بنویسید.

طراحی شورتکات برای متن در نرم افزار تایپ سریع اندروید

در کیبورد SwiftKey نیز این گزینه در بخش Rich input > Clipboard > Add a new clip وجود دارد.

پیش بینی متن

اکثر صفحه کلید ها از پیش بینی متن استفاده می کنند. در این بین کیبورد هایی مانند SwiftKey و Gboard با کمک هوش مصنوعی سعی می کنند الگوی تایپ شما و کلمات متداول را یاد بگیرند. همانطور که مشغول تایپ هستید، کیبورد پیش بینی ها را نشان می دهد و با انتخاب آن، کلمه یا عبارت وارد می شود. از این روش برای درج کلمه های طولانی استفاده کنید.

پیش بینی متنپیش بینی متن

مدیریت طرح کیبورد در بهترین و سریعترین کیبورد اندروید

از آن جایی که تلفن های همراه امروزی بزرگتر شده اند، تایپ با استفاده از یک دست می تواند چالش باشد. برای رفع این مشکل می توانید از تنظیمات صفحه بندی کیبورد استفاده کنید. برای این کار ابتدا به صفحه تنظیمات کیبورد بروید. می توانید روی آیکن چرخ دنده یا سه خط بالای کیبورد تپ کنید. سپس به بخش Resize رفته و اندازه صفحه کلید را متناسب با نیاز خود کنید.

مدیریت طرج کیبورد در بهترین و سریعترین کیبورد اندروید

همینطور می توانید حالت One-handed را فعال کنید. با فعال کردن این ویژگی می توانید با کمک یک دست نیز تایپ کنید.

مدیریت طرج کیبورد در بهترین و سریعترین کیبورد اندروید

البته ایده آل ترین حالت برای تایپ سریع، فعال کردن حالت Thumb می باشد. با این کار کیبورد به دو قسمت تقسیم می شود و می توانید با سرعت بالاتری با هر دو دست تایپ کنید.

مدیریت طرج کیبورد در بهترین و سریعترین کیبورد اندروید

دانلود برنامه تایپ سریع در اندروید، تمرین تایپ با بازی

با رعایت همه نکات، باز هم برای افزایش سرعت نیاز به تمرین و افزایش مهارت خود دارید. برای این کار نیز می توانید از بازی های موجود استفاده کنید که ضمن تقویت تایپ شما، سرگرم هم خواهید شد. بازی های مختلفی وجود دارند که می توانید از موارد زیر استفاده کنید.

دانلود برنامه تایپ سریع در اندروید، تمرین تایپ با بازیدانلود برنامه تایپ سریع در اندروید، تمرین تایپ با بازی

Highlight کردن سریع تکست

یکی از کار های وقت گیر در تایپ، انتخاب یا Highlight کردن متن است. برای این که سعی کنید با آن دسته های کوچک کلمه ای را انتخاب کنید، انگشت خود را روی اول کلمه گذشته و به طولانی فشار دهید سپس بلافاصله انگشت خود را روی بقیه کلماتی که می خواهید انتخاب کنید بکشید.

همینطور اگر از چند زبان استفاده می کنید، مطالعه مطلب آموزش ۸ روش رفع مشکل تنظیم و تغییر زبان کیبورد اندروید نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

Capitalize کردن کلمات

اگر با زبان انگلیسی تایپ می کنید و نیاز به Capitalize کردن متن دارید، می توانید این فرایند را در انتهای تایپ انجام دهید. پس از اتمام تایپ روی کلمه دو بار سریع ضربه زده و سپس دکمه Shift کیبورد را بزنید. همچنین در برخی از کیبورد ها باید مکان نما را روی کلمه قرار داده و سپس دکمه Caps را بزنید و پیشنهاد نمایش داده شده را انتخاب کنید.

تنظیم مکان نما با دکمه فاصله

انتخاب محل مناسب برای مکان نما شاید مشکل باشد. برای انتخاب دقیق ابتدا روی محل تقریبی مورد نظر تپ کنید. سپس برای حرکت دقیق مکان نما، انگشت خود را روی دکمه فاصله گذاشته و آن را به سمت چپ و راست بکشید. با این کار مکان نما تغییر مکان می دهد. البته این کار ممکن است در همه کیبورد ها کار نکند اما در کیبورد گوگل تست شده است.

میانبر حذف کلمات برای تایپ سریع با اندروید

از دیگر ویژگی های محبوب Gboard حذف کلمه با کشیدن است. برای استفاده از این ویژگی هر گاه نیاز به حذف کلمه داشتید دکمه حذف را به سمت داخل بکشید. با این کار کلمه های آخر انتخاب می شوند و هر چه دکمه را بیشتر به داخل بکشید، کلمات بیشتری انتخاب می شوند. پس از رها کردن دکمه، کلمات هایلایت شده حذف می شوند.

در پایان اگر از کامپیوتر هم استفاده می کنید، مطالعه مطلب آموزش تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد وای فای برای کامپیوتر را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ترفندهایی را آموزش دادیم که چگونه در گوشی سریع تایپ کنیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه افزایش سرعت کیبورد اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 419 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.