رهنامه آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال - رهنامه

ممکن است یک کامپیوتر یا لپ تاپ قدیمی داشته باشید که هیچ استفاده ای از آن نمیکنید. با انجام چند ترفند میتوانید از قطعات دستگاه قدیمی خود به بهترین نحو استفاده نمایید، یکی از این قطعات دی وی دی رایتر ? است. در این مطلب از رهنامه به آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال میپردازیم.

نحوه تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال

?How to turn a DVD driver into an External Driver

دستگاه‌هایی مانند نوت بوک و تبلت DVD Drive ندارند. به همین دلیل، اگر بخواهید از این درایور استفاده کنید، باید نوع اکسترنال آن را تهیه کنید. اگر لپ تاپ یا کامپیوتر قدیمی دارید، می‌توانید با تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال این مورد را حل کنید. در ادامه نحوه تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال را آموزش می‌دهیم.

چگونه دی وی دی رایتر اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنیم؟

در ابتدا وسایلی که در ادامه نام می‌بریم، تهیه کنید:

  • یک درایور اپتیکال Slimeline که برای لپ تاپ یا کامپیوتر قدیمی شما است.
  • محفظه درایو خارجی که دارای اداپتور و منبع تغذیه مناسب است. (این محفظه را می توانید از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید)
  • پیچ گوشتی در اندازه مناسب

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

دقت کنید که کابل تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال باید با درایو نوری که دارید، سازگار باشد. دو نوع باکس تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال وجود دارد:

  • باکس تبدیل DVD رایتر اینترنال SATA به اکسترنال که معمولا USB 3.0 دارند.
  • باکس تبدیل DVD رایتر اینترنال IDE به اکسترنال که دارای USB 2.0 هستند.

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

در انتخاب قاب تبدیل درایو DVD اینترنال به اکسترنال دقت کنید. آداپتور موجود در آن، شیوه اتصال را به USB تغییر خواهد داد. همین امر تبدیل درایو نوری اینترنال به اکسترنال را انجام می‌دهد.

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

توجه داشته باشید که این راهنما مناسب درایورهایی است که قابلیت جا به جا شدن دارند. ممکن است برخی از درایورها ثابت باشند.

لپ تاپ را روی سطحی نرم بگذارید. به دنبال راهی برای باز و جدا کردن درایو باشید. ممکن است درایو پیچ یا قفلی مانند آن چه باتری لپتاپ دارد، داشته باشد. نوع خارج کردن آن در برندهای مختلف، متفاوت است.

هنگامی که محفظه درایور را خارج باز کردید، توجه کنید که این وسیله سه قسمت دارد:

  • محفظه اصلی که درایو نوری در آن قرار دارد.
  • یک پوشش کشویی مانند و چهار پیچ کوچک
  • آداپتور اتصال، قطعه‌ای دراز که از برد مدار تا آن سمت کشیده شده است.

نحوه خارج کردن DVD Drive برای ساخت دی وی دی رایتر اکسترنال

کابل اتصال دی وی دی رایتر به لپ تاپ یا همان آداپتور، مهمترین بخش این تبدیل کردن است. یک طرف آن دارای سوکتی مناسب برای اتصال به درایو Slimline است. در سمت دیگر مناسب اتصال به USB و برق است.

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

حال باید آداپتور را به درایو وصل کنید. برای اتصال، به پشت دیسک درایو که دارای محل اتصال پاور و آداپتور است، دقت کنید. آن را به گونه‌ای درون محفظه قرار دهید که به اتصالات محفظه برسد و بتوانید کابل‌های لازم را به هم وصل کنید. سپس کابل محفظه را به درایو وصل کنید.

چند سوارخ پیچ خواهید دید. این پیچ‌ها برای محکم کردن درایو در محفظه هستند.

پیچ‌ها را بیش از حد محکم نکنید. آن‌ها باید محکم وصل شوند اما نه آن قدری که در صورت بروز مشکل نتوانید بازشان کنید. در نهایت درب بالایی محفظه را بگذارید.

حواستان باشد که درایو را به بیرون بکشید یا Eject کنید. هنگام تنظیم پیچ‌ها چند بار امتحان کنید تا مطمئن شوید که به محفظه گیر نمی‌کند. وقتی همه چیز را به هم متصل کردید و از باز و بسته شدن راحت درایو نوری مطمئن شدید، آن را تست کنید.

تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

برای امتحان کردن و وصل دی وی دی رایتر کامپیوتر به لپ تاپ، از کابل USB استفاده کنید. دو سر USB را به پورت‌های مناسب وصل کنید. اگر دی وی دی درایو شما باید به برق وصل شود، با کابل برقی مناسب آن را به پریز متصل کنید. برخی از محفظه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انرژی خود را از دستگاهی که به آن متصل می‌شوند، می‌گیرند. در نهایت آن را با دکمه پاوری که در پشت محفظه قرار دارد، روشن کنید.

زمانی که درایو را به لپتاپ وصل کنید، علامت آن در زیر My Computer یا در This PC خواهید دید. اگر علامتی نمی‌بینید، کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید.

در صورتی که می‌خواهید از قطعات دیگر هم استفاده کنید، می‌توانید به مطلب آموزش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال مراجعه کنید.

در ادامه می‌توانید ویدئو آموزشی تبدیل DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه نحوه تبدیل DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را آموزش دادیم. آیا تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را با موفقیت انجام دادید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.