رهنامه آموزش تصویری نحوه ارسال و گذاشتن استوری در توییتر (Twitter) - رهنامه

استوری های موقت به یکی از قابلیت های بسیاری از وب سایت های رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. استوری توییتر Fleets? نام دارد و می توانید از آن برای ایجاد توییت های نابود شونده استفاده کنید که شامل افکار، عقاید و احساسات شخصی هستند. در ادامه ما تمام روش های استفاده از قابلیت Fleets برای ارسال استوری در توییتر را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش استفاده از قابلیت  Fleets برای ارسال استوری در توییتر

How to Send Disappearing Tweets Using Fleets on Twitter

چگونه در توییتر استوری بگذاریم؟ توییتر در روز سه شنبه از قابلیتی به نام Flees خبر دارد که به شما اجازه می دهد در این پلت فرم استوری ارسال کنید. در حال حاضر هر کاربر توییتر صرف نظر از این که کجا زندگی می کند و یا از چه سیستم عاملی استفاده می کند می تواند به قابلیت پیام های ناپدید شده دسترسی پیدا کند. کاربران می توانند استوری های خود را به شکل حباب و در بالای صفحه اصلی پروفایل خود مشاهده کنند.

توییتر امیدوار است که با این قابلیت جدید کاربران بتوانند به صورت راحت تری به بیان افکار و احساسات خود بپردازند. به گفته ایت شرکت؛ Fleets امروز در گوشی های اندروید و آیفون آغاز به کار کرده است و باید در روزهای آینده در دسترس همه کاربران جهان قرار بگیرد.

قابلیت Fleets از دیدگاه توییتر

جوشوا هریس مدیر طراحی و سام هاوسون مدیر محسول شرکت توییتر توضیح می دهند که :

ما از طریق آزمایش های خود در برزیل؛ ایتالیا؛ هند و کره جنوبی دریافتیم که قابلیت Fleets به کاربران کمک می کند تا راحتی بیشتری را تجربه کنند. ما مشاهده کردیم که کاربران با این قابلیت بیشتر در توییتر می مانند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند. کاربرانی که تازه به توییتر وارد شده اند؛ Fleets را روشی ساده تر برای اشتراک گذاشتن آنچه که در ذهن دارند می دانند. از آنجا که این استوری های بعد از یک روز ناپدید می شوند؛ Fleets به کاربران کمک می کند تا در به اشتراک گذاشتن افکار؛ عقاید و احساسات شخصی و گاه به گاه خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

در ابتدایی ترین سطح؛ می توان Fleets را یک کپی از استوری که در اینستاگرام و اسنپ چت شاهد بودیم دانست. شما می توانید متنی را به اشتراک بگذارید؛ به توییت های دیگران پاسخ دهید یا ویدیوها یدارای رنگ پس زمینه را ارسال کنید و گزینه های متنی که در سایر برنامه های پیام رسان دارای قابلیت های استوری بودند را دریافت کنید.

در حال حاضر این شرکت می گوید اگر کاربری از Fleets شما اسکرین شات بگیرد هیچ شاخصی وجود ندارد که شما متوجه شوید و هر کسی که شما ار فالوو کرده باشد؛ اگر بلافاصله استوری شما را مشاهده نکرده باشد؛ با مراجعه به پروفایل شما می تواند استوری های توییتر را مشاهده کند. در ادامه نحوه ارسال استوری در توییتر را آموزش خواهیم داد، اما قبل از آن شاید لازم باشد پست های زیر را مطالعه کنید:

استوری توییتر Fleets چیست؟

همانطور که گفته شد؛ Fleets را می توان به عنوان توییت ناپدید شونده در توییتر توصیف کرد. یک توییت عادی برای همیشه در تایم لاین شما نمایش داده می شود؛ مگر آنکه آن را حذف کنید؛ اما استوری توییتر فقط ۲۴ ساعت باقی می ماند. Fleets می تواند شامل متن، تصویر؛ فیلم یا حتی توییت مجدد باشد.

Fleets در بالای برنامه Twitter اندروید؛ آیفون و آیپد به صورت حباب در پروفایل نمایش داده می شود. یک حلقه آبی در اطراف آن نشان می دهد که  Fleets جدیدی است که آن را تماشا نکرده اید و اگر این حلقه سفید باشد به این معناست که شما این استوری توییتر را مشاهده کرده اید.

استوری توییتر Fleets چیست؟

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

برای استفاده از قابلیت استوری در توییتر ابتدا شما باید برنامه رسمی Twitter را در دستگاه اندروید؛ آیپد یا دستگاه اندروید خود باز کنید. ردیف Fleets را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای شروع روی Add تپ کنید.

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

حالا در پایین صفحه ایجاد Fleet شما چهار سربرگ را مشاهده خواهید کرد:

  • Text – می توانید یک متن را در یک پس زمینه خالی بنویسید.
  • Gallery – یک تصویر یا فیلم را از فضای ذخیره سازی محلی خود انتخاب کنید.
  • Capture – یک عکس جدید بگیرید.
  • Video – یک فیلم جدید ضبط کنید. (ارسال قیلم در استوری توییتر)

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

برای یک Fleet متنی می توانید روی مرکز صفحه ضربه بزنید و شروع به تایپ کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید شما می توانید متن را تراز و بولد کنید؛ رنگ قلم و رنگ پس زمینه را تغییر دهید.

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

وقتی برای استوری گذاشتن در توییتر؛ تصویری را از گالری خود انتخاب می کنید می توانید رنگ پس زمینه را تغییر دهید و از همان ابزارهای نوشتاری برای نوشتن متن در بالای عکس استفاده کنید.

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

فیلمی که از گالری انتخاب می کنید هم می تواند کوتاه شود.

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

هنگام گرفتن عکس جدید یا ضبط ویدیویی جدید؛ همین ابزارها در دسترس هستند. وقتی که Fleet شما آماده اشتراک گذاری شد، روی دکمه Fleet در بالا سمت راست ضربه بزنید.

نحوه گذاشتن استوری در توییتر

برای تغییر آیدی و نام در توییتر (Twitter) از این ۴ روش کاربردی استفاده کنید.

چگونه استوری توییتر را فعال کنیم؟

برای ارسال توییت ناپدید شونده در توییتر چند کار دیگر وجود دارد که می توانید با Fleets انجام دهید. همانطور که در بالا اشاره کردیم شما می توانید توییت ها را به عنوان Fleets به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، توییتی را که می خواهید Fleet شود را پیدا کنید و روی آیکن اشتراک گذاری تپ کنید.

چگونه استوری توییتر را فعال کنیم؟

از منوی Share Tweet؛ گزینه Share in a Fleet را انتخاب کنید.

چگونه استوری توییتر را فعال کنیم؟

این توییت در صفحه ایجاد Fleet ظاهر می شود و بعد می توانید رنگ پس زمینه را تغییر دهید و متن اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد روی Fleet ضربه بزنید.

چگونه استوری توییتر را فعال کنیم؟

برای دانلود فیلم و ویدیو از توییتر در کامپیوتر و گوشی از ۴ روش کاربردی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

اشتراک توییت در استوری توییتر

روش دیگری که برای اشتراک پست در استوری توییتر می توانید انجام دهید این است که Fleet  خود را به صورت توییت به اشتراک بگذارید. اگر نمی خواهید بعد از ۲۴ ساعت پست شما از بین برود؛ ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید.

ابتدا روی تصویر پروفایل خود در ردیف Fleet ضربه بزنید تا Fleet های اخیر شما باز شود.

اشتراک توییت در استوری توییتر

در سمت راست روی پیکان رو به پایین تپ کنید.

اشتراک توییت در استوری توییتر

در اینجا گزینه های Tweet This یا Delete Fleet را مشاهده خواهید کرد.

اشتراک توییت در استوری توییتر

صفحه نوشتن توییتر باز می شود؛ قبل از اینکه توییت کنید می توانید یک کامنت به Fleet اضافه کنید.

اشتراک توییت در استوری توییتر

در آخر از شما دعوت می کنیم آموزش ۱۲ روش بستن و حذف تبلیغات در توییتر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

استوری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اسنپ چت و اینستاگرام و حتی یوتیوب بسیار محبوب است و حالا شما می توانید با استفاده از روش های بالا برای استوری کردن توییت در توییتر اقدام کنید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 353 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.