رهنامه آموزش تصویری نحوه فعال کردن قفل اثر انگشت Touch ID آیفون - رهنامه

یکی از مهم ترین نکات در هنگام استفاده از وسایل ارتباطی تامین امنیت ? آن است. ممکن است موبایل شما همیشه در دست شما نباشد یا اینکه اطلاعاتی مهمی در گوشی خود داشته باشید. از این رو در این پست به بررسی آموزش تصویری نحوه فعال کردن قفل اثر انگشت Touch ID آیفون خواهیم پرداخت.

نحوه فعال سازی اثر انگشت iOS آیفون اپل

How to set up Touch ID on iPhone

امروزه تقریبا در هر خانواده حداقل یک  نفر گوشی هوشمند وجود دارد، از این رو میتوان گفت بسیاری از افراد جامعه با این وسیله سروکار دارند، از طرف دیگر حفظ امنیت گوشی در برابر ورود ناخواسته دیگر افراد شاید دغدغه خیلی از افراد استفاده کننده از این وسیله باشد، از این رو در این پست به آموزش نحوه فعال کردن تاچ آیدی آیفون خواهیم پرداخت، همچنین پیش تر  آموزش حل مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت در اندروید و همچنین آموزش روش قفل واتس اپ با اثر انگشت  قرار داده شده که میتوانید آنها را نیز مطالعه کنید.

فعال کردن اثر انگشت آیفون

برای فعال کردن اثر انگشت آیفون ابتدا باید با نحوه عملکرد این قابلیت آشنا شویم، قفل اثر انگشت آیفون عبارت است روشی برای ورود به دستگاه آیفون  یا آیپد که دارنده وسیله می‌تواند در کنار استفاده از کلمه عبور از حداکثر پنج انگشت خود یا نزدیکان خود برای باز کردن قفل آیفون با اثر انگشت استفاده کند. از طرفی گاها صاحب وسیله می تواند اثر انگشت نزدیکان خود را وارد دستگاه کند بدون اینکه رمز عبور خود را به آنها داده باشد. در ادامه روند مربوط به فعال کردن قفل اثر انگشت آی او اس را به تفضیل خواهیم گفت.

مرحله اول : شناسایی اثر انگشت

برای فعال کردن اثر انگشت اپل می‌توانید وقتی که برای اولین بار دستگاه خود را تنظیم می کنید اقدام به اینکار کنید، از طرفی اپل ای قابلیت را به کاربرانش می‌دهد که در هر زمانی که خواستند نسبت به تنظیم و یا تغییر آن اقدام کنند. همانطور که پیشتر گفته شد باید در نظر داشت که برای فعال سازی اثر انگشت آیفون تنها پنج انگشت امکان بارگذاری شدن در دستگاه را دارند. برای انجام اینکار روند زیر را دنبال کنید.

در صفحه هوم اسکرین (Home screen) وارد Setting شوید.

بر روی گزینه Touch ID & Passcode کلیک کنید.

دستگاه در این لحظه کد عبوری که قبلا از آن استفاده می کردید را از شما می‌خواهد که دوباره وارد کنید. اگر هم قبلا رمز عبور نداشتید، باید یک رمز عبور بسازید.

سپس روی گزینه Add a Fingerprint کلیک کنید.

اکنون انگشتی که می‌خواهید به عنوان رمز ورودی از آن استفاده کنید را بر روی Home button تا اینکه یک لرزش یا صدای دینگ بشنوید سپس انگشت خود را از روی Home button بردارید.

مرحله قبل را تکرار کنید تا هر بار صدای دینگ یا لرزش را حس کنید.

آموزش روش فعال کردن قفل اثر انگشت Touch ID آیفون

مرحله دوم: شناسایی لبه های انگشت

در این مرحله فعال سازی و راه اندازی Touch ID آیفون دستگاه به شما پیام می‌دهد که مرحله اول را با موفقیت سپری کرده و حالا نیاز به اطلاعات اثری انگشت شما در ناحیه های جانبی دارد. این قابلیت برای این است که دستگاه حتی از طریق لبه های انگشت بتواند اثر انگشت را تشخیص دهد.

این لبه های انگشت خود را روی Home button تا لرزش یا صدای دینگ را احساس کنید سپس انگشت خود را بردارید.

مرحله قبل را تکرار کنید و هر بار پس از شنیدن صدای دینگ یا لرزش دستگاه انگشت خود را بردارید و دوباره قرار دهید.

این کار را ادامه بدهید تا اینکه پروسه تمام شود.

 

فعال کردن اثر انگشت برای اپ استور ، برنامه ها و..

تبریک! شما توانستید یک اثر انگشت روی دستگاهتان ثبت کنید، حالا می‌توانید تا حداکثر پنج انگشت این کار را ادامه داده و به عنوان رمز عبور از آن استفاده کنید. به طور کلی بدانید در ورژن های (Version)  مختلف سیستم عامل آپل یا به عبارتی جهت فعال کردن قفل اثر انگشت iOS تقریبا روند یکسانی وجود دارد و  برای همه دستگاه ها یکسان هست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه فعال سازی اثر انگشت آیفون را به شما آموزش دادیم. نظر شما راجع به این آموزش و فعال کردن اثر انگشت برای اپ استور ، برنامه ها و.. چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکلات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.