رهنامه آموزش تصویری ۵ روش تغییر آدرس جیمیل - رهنامه

آدرس ایمیل شما 📧 در دنیا دیجیتالی امروز بسیار مهم است. مخصوصا زمانی که در شرکت، اداره و… کار می‌کنید. به همین دلیل بهتر است حالتی حرفه‌ای داشته باشد. اگر از ادرس جیمیل خود راضی نیستید، می‌توانید آن را با روش‌های مختلف تغییر بدهید. در این مطلب از رهنامه به آموزش تصویری ۵ روش تغییر آدرس جیمیل میپردازیم.

آموزش تغییر آدرس Gmail

?How to Change Your Gmail Address

اگر آدرس جیمیل خود را دوست ندارید و قصد دارید آن را تغییر دهید، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب از رهنامه روش های تغییر آدرس جیمیل را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه تغییر نام آدرس جیمیل

برای تغییر نام آدرس جیمیل، وارد اکانت خود شوید. سپس روی علامت چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست بزنید.

تغییر نام آدرس جیمیل

Settings را انتخاب کنید.

حال در این بخش وارد سربرگ Account Info شوید. در این بخش به دنبال Send mail as بگردید و روی edit info بزنید.

تغییر نام آدرس جیمیل

حال پنجره‌ای باز می‌شود که نام کنونی شما در آن نوشته شده است. زیر این بخش، قسمت خالی وجود دارد که می‌توانید نام دلخواه خود را بنویسید. نام جدید را در آن بخش بنویسید و روی Save changes بزنید.

تغییر نام آدرس جیمیل

اگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید، احتمالا اخیرا این کار را زیاد انجام داده‌اید. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که جیمیل شما توسط شرکت، اداره و… ساخته شده باشد و اجازه تغییر نام را برای کارکنان بسته باشند.

برای یادگیری نحوه تغییر شماره Gmail، مطلب ۲ روش تغییر شماره تلفن در جیمیل کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

نحوه تغییر آدرس جیمیل بدون ساخت اکانت جدید

پیش از تغییر آدرس ایمیل گوگل ابتدا باید این نکته را اشاره کنیم که امکان دارد نتوانید آدرس Gmail خود را تغییر دهید. گاهی این روش جواب می‌دهد و گاهی هم خیر! گوگل به کاربران خود به سادگی اجازه این کار را نمی‌دهد. با این حال، می‌توانید این روش را امتحان کنید.

وارد اکانت جیمیل خود شوید. حال از سمت راست روی آیکون پروفایل خود بزنید و گزینه Manage your account را انتخاب کنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

سپس از سمت راست Personal Info را انتخاب کنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

حال به پایین صفحه بروید و Contact Info را پیدا کنید. روی فلش کوچک رو به روی email بزنید.

تغییر دادن آدرس جیمیل

حال روی Google Account email بزنید تا بتوانید آیدی خود را تغییر دهید. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، امکان تغییر آیدی برای ما وجود ندارد. ممکن است این اتفاق برای شما هم بیافتد و این گزینه قابل تغییر نباشد.

تغییر دادن آدرس جیمیل

اگر امکان کلیک روی این بخش برای شما وجود دارد، روی Edit که در جلوی آدرس ایمیل وجود دارد، کلیک کنید. آدرس جدید را برای اکانت خود وارد کنید و باقی مراحل را اجرا کنید. ایمیل تایید هویتی برای شما ارسال خواهد شد که در آن لینکی برای آدرس جدید وجود دارد. باید روی لینک کلیک کنید تا فرایند تغییر آدرس تکمیل شود. با این کار آدرس تغییر می‌کند.

نکته: برای تغییر آدرس جیمیل G Suite باید برای تغییرات با ادمین خود ارتباط برقرار کنید.

برای یادگیری نحوه تغییر و انتقال آدرس ایمیل فعلی به ایمیل دیگر مطلب چگونگی تغییر آدرس ایمیل جیمیل، یاهو، اوت لوک به آدرس جدید مطالعه کنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل جیمیل با ساخت اکانتی جدید و دریافت ایمیل‌های اکانت قبلی در آن

روش دیگر برای تغییر آدرس ایمیل جیمیل این است که اکانتی جدید بسازید. اگر امکان ویرایش آدرس را نداریدف این تنها روش پیش روی شما است.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

به صفحه ساخت اکانت جیمیل بروید. نام، نام خانوادگی و آدرس جیمیل جدید را وارد کنید. سایر اطلاعات مانند رمز را هم وارد کنید. سپس روی Next بزنید. شماره تلفن و ایمیلی برای ریکاوری وارد کنید. سپس تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

Google Terms of Service and Privacy Policy را تایید کنید و سپس روی Create Account بزنید.

حال ممکن است بخواهید ایمیل‌های جیمیل قبلی خود را در این اکانت دریافت کنید. وارد اکانت قبلی خود شوید. در گوشه بالا و سمت راست روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. سپس روی سربرگ Forwarding and POP/IMAP بزنید. در بخش Forwarding، روی Add a forwarding address بزنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

آدرس ایمیل جدید خود را که می‌خواهید ایمیل‌های این آیدی را در آن دریافت کنید، وارد کنید. سپس روی Next > Proceed > OK بزنید. حال ایمیل تاییدی به ادرس جدید شما ارسال می‌شود. آن را باز کنید و روی لینک تایید بزنید.

دوباره به صفحه Settings ایمیل قدیمی خود برگردید. مرورگر را Refresh کنید. سپس به سربرگ Forwarding and POP/IMAP بروید. در بخش Forwarding روی Forward a copy of incoming mail to بزنید.

توصیه می‌کنیم گزینه keep a Gmail copy in the inbox را هم انتخاب کنید. در نهایت، روی Save Changes بزنید. هر زمان که خواستید این قابلیت را غیرفعال کنید، به Settings و سپس Forwarding and POP/IMAP بروید و روی Disable forwarding بزنید.

تغییر آدرس جیمیل و انتقال اطلاعات اکانت قبلی به اکانت جدید

اگر اکانت جدیدی ساختید، می‌توانید اطلاعات جیمیل قبلی خود را به آن ارسال کنید. وارد اکانت خود شوید. سپس روی آیکون چرخ دنده در بالای صفحه بزنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

روی See all settings بزنید.

تغییر آدرس ایمیل در جیمیل

اگر از اکانت عادی جیمیل که با gmail.com خاتمه می‌یابد، استفاده می‌کنید، روی سربرگ Accounts and Import در بالای صفحه بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

اگر از اکانت G Suite استفاده می‌کنید، روی سربرگ Accounts بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

روی Import mail and contacts بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

اگر اکانت G Suite دارید و نمی‌توانید این گزینه را پیدا کنید، باید به ادمین خود اطلاع دهید.

در بخش ?What account do you want to import from آدرس ایمیل قدیمی خود را بنویسید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

حال از شما خواسته می‌شود که وارد اکانت قدیمی خود شوید. تب دیگری را در مرورگر خود باز کنید و وارد اکانت قدیمی خود شوید.

در واقع، باید وارد هر دو اکانت خود شده باشید. وقتی وارد اکانت قدیمی خود شدید، روی Continue بزنید. با این کار پنجره دیگری در مرورگر باز می‌شود. روی Allow بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

حال پیامی را که در تصویر مشاهده می‌کنید، دریافت خواهید کرد. پنجره را ببندید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

سپس به پنجره قبلی برگردید. جایی که اکانت جدید شما در آن باز است. حال اطلاعاتی را که می‌خواهید به اکانت جدید وارد کنید، انتخاب کنید. می‌توانید مخاطبان، ایمیل‌ها و ایمیل‌های جدیدی را که تا سی روز آینده برای اکانت قبلی شما ارسال می‌شوند، به اکانت جدید Import کنید. تیک گزینه‌های موردنظر را بزنید و در آخر روی Start Import بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

وقتی فرایند انتقال انجام شد، پیام Finish را دریافت خواهید کرد. این پنجره را ببندید.

تغییر دادن آدرس ایمیل

حال اکانت جیمیل جدید خود را refresh کنید. می‌توانید ایمیل‌های قدیمی خود را در اکانت جدید و در پوشه‌ای به نام اکانت قدیمی خود مشاهده کنید.

هر زمان که خواستید این فرایند را متوقف کنید، روی Stop در بخش Import mail and contacts بزنید.

تغییر دادن آدرس ایمیل Gmail با اضافه کردن نقطه

روش دیگری هم برای تغییر آدرس ایمیل در جیمیل وجود دارد. می‌توانید به آدرس جیمیل خود نقطه اضافه کنید یا در صورت وجود نقطه، آن را بردارید. فرض کنید آدرس جیمیل شما [email protected] است و می‌خواهید آن را به [email protected] تبدیل کنید. در این حالت، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید، کافی است آدرس را همان گونه تایپ کنید. جیمیل این دو ادرس را یکی تلقی می‌کند. البته گافی است آدرس دیگر را به اکانت خود اضافه کنید. روی آیکون پروفایل خود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی Manage Your Google account بزنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل

روی Personal Info بزنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل

در بخش Contact Info روی فلش کوچک جلوی email بزنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل

در بخش Alternate emails روی Add alternate email بزنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل

آدرس با نقطه یا بدون نقطه را وارد کنید. سپس روی Add بزنید.

نحوه تغییر آدرس ایمیل

ممکن است نیاز باشد رمز ایمیل خود را بار دیگر وارد کنید. سپس به Inbox برگردید و روی ایمیلی که برایتان ارسال شد، کلیک کنید. روی لینک ان کلیک کنید تا تا تغییرات تایید شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه روش های تغییر دادن آدرس جیمیل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 504 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 7 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.