رهنامه آموزش روش حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook) - رهنامه

تاکنون به مشکل اتصال آیفون به مک بوک ? برخورده اید؟ وقتی همگام سازی آیفون با iTunes مشکل دارد یا نمی توانید به Mac وصل شوید، چه کاری انجام می دهید؟ این مشکل را می توان جز مشکلات رایج در کاربران آیفون تلقی کرد از این رو در این پست به آموزش روش حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook) خواهیم پرداخت.

نحوه رفع مشکل عدم شناسایی آیفون به آیتونز مک

How to Fix iPhone won’t Connect to Mac

پیش از این در رهنامه آموزش ۷ روش رفع مشکل عدم شناسایی و اتصال آیفون به کامپیوتر و ۴ روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون برای شما قرار دادیم. در این پست نیز به بررسی مشکل عدم اتصال آیفون به آیتونز مک خواهیم پرداخت.

اپل برای مدیریت کلیه دستگاههای iOS خود از iTunes (یا Finder، در Mac هایی که به MacOS Catalina ارتقا یافته اند) استفاده می کند، اما اگر  آیتونز iPhone ، iPad یا iPod شما را تشخیص ندهد، چه می شود؟ پس بدون تاخیر آموزش را شروع می کنیم.

عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز به علت مشکلات سخت افزاری

یکی از متداول ترین دلایلی که آیفون شما در برقراری ارتباط با کامپیوتر شما دچار مشکل می شود، مربوط به بخش سخت افزاری است. از این رو مهم است که در مورد مشکلات سخت افزار، هم iPhone و هم Mac بحث کنیم. بررسی کنید که هیچ گونه گرد و غبار و پراکنده در پورت های ورودی دستگاه های شما وجود نداشته باشد. گرد و غبار و ذرات دیگر می توانند ارتباط بین دستگاه را مختل کنند. اگر گرد و غبار وجود دارد، پورت ورودی دستگاه را تمیز کرده و دوباره آنها (دو دستگاه) را به یکدیگر وصل کنید.

همچنین، بررسی کنید که کابل اتصال مورد استفاده شما مشکلی نداشته باشد. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه کابل های مورد استفاده شما سالم است و نیازی به عوض کردن ندارد، جابه جا کردن آن با دستگاه دیگری است. اگر این کار را انجام دهید و آیفون هنوز به مک وصل نمی شود، ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد. در بخش های بعدی، ما چند راه کار برای رفع مشکل و برطرف کردن آن با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

حل مشکل اتصال آیفون به آیتونز به وسیله ریست کردن دستگاه ها

این یک راه حل آسان و موثر است. به سادگی رایانه و آیفون را راه اندازی مجدد (ریست) کنید و سپس دوباره وصل کنید. اگر این روش موفقیت آمیز نیست و کار نمی کند، راه حل بعدی را امتحان کنید.

 حل مشکل عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز از طریق آپدیت کردن

نرم افزار های قدیمی آیتونز می تواند باعث ایجاد مشکلات اتصال شود. این امر به ویژه هنگامی که سعی می کنید مدل جدیدتر آیفون را به Mac یا کامپیوتر قدیمی متصل کنید، بیشتر به چشم می آید. به‌روزرسانی iOS و iTunes می تواند این مشکل را مرتفع کند. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

بر روی “iTunes” در نوار منوی Apple کلیک کرده و سپس روی “Check for Updates” کلیک کنید. اگر یک گزینه آپدیت وجود دارد، باید مطمئن شوید که آیفون قبل از نصب به‌روزرسانی قطع و از سیستم جدا  شده است.

عدم اتصال آیفون به آیتونز مک

اگر iOS 9 را اجرا می کنید لطفاً توجه داشته باشید که این دستگاه فقط با iTunes v12.3 همگام سازی می شود که آن را فقط می توان در مکینتاش با OSX 10.8 یا جدیدتر نصب کرد.

حل مشکل اتصال آیفون به آیتونز از طریق Apple ID

در صورتی که با استفاده از Apple ID به سیستم iTunes وارد نشده اید، ممکن است در همگام سازی محتوایی که خریداری کرده اید (مانند موسیقی) دچار مشکل شوید.

این مشکل به راحتی حل می شود، برای این کار کافی است به بخش “Store”  رفته و سپس گزینه “Sign in” را انتخاب کنید تا به حساب iTunes خود وارد شوید. اگر قبلاً وارد سیستم شده اید، لطفاً اطمینان حاصل کنید به درستی وارد سیستم خود شده اید.

حل مشکل اتصال آیفون به آیتونز

اگر کامپیوتر مجاز به استفاده از حساب کاربری شما نیست، از نوار منو بر روی “Store” کلیک کرده و سپس بر روی “Authorize this computer” کلیک کنید. در صورت درخواست با Apple ID خود وارد سیستم شوید و بعد از آن  مشکل برطرف می شود.

حل مشکل اتصال آیفون به آیتونز از طریق ریست کردن تنظیمات

اگر در حال تلاش برای اتصال به کامپیوتری هستید که قبلاً از آن استفاده نکرده اید و هنگامی که پنجره درخواست را مشاهده کردید، به طور تصادفی روی گزینه “Don’t trust” کلیک کردید، iTunes ممکن است در تشخیص دستگاه ناکام بماند. در این حالت، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آیفون را از کامپیوتر جدا کنید و دوباره وصل کنید تا ببینید آیا درخواست اتصال دوباره ظاهر می شود یا خیر. اگر اینگونه نبود، می توانید مجوزها را به صورت دستی مانند بخش زیر تنظیم مجدد کنید.

مرحله اول، Setting را در iPhone خود باز کنید و روی گزینه General ضربه بزنید.

مرحله دوم، روی گزینه “Reset” ضربه بزنید و سپس گزینه “Reset Location & Privacy” را انتخاب کنید.

مشکل اتصال آیفون به مک بوک

مرحله سوم، رمز عبور خود را وارد کنید و سپس روی “Reset Settings” ضربه بزنید و هنگام اتصال آیفون دوباره اعلان مربوطه را مشاهده می کنید و مشکل حل می شود.

حل مشکل اتصال آیفون به آیتونز از طریق نصب دوباره iTunes

در صورت عدم موفقیت همه موارد فوق، ممکن است نیاز به نصب مجدد iTunes داشته باشید. اما شما اول از همه باید نسخه قدیمی آیتونز را از Mac خود حذف کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

مرحله اول، “Finder” را باز کنید و به پوشه “Applications” بروید.

مرحله دوم، روی iTunes راست کلیک کرده و گزینه “Get Information” را انتخاب کنید.

مرحله سوم، روی نماد قفل در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید و در صورت درخواست رمز عبور (پسورد) خود را وارد کنید.

مرحله چهارم، در بخش “Sharing and Permissions” ، در زیر  گزینه “Everyone”  گزینه”” Read & Write “را تیک بزنید و پنجره اطلاعات iTunes را ببندید.

 نحوه رفع مشکل عدم شناسایی آیفون به آیتونز مک

اکنون می توانید iTunes را به راحتی از پوشه برنامه ها به سطل زباله بکشید تا آن را حذف کنید. پس برای نصب  نسخه جدید آن، به وب سایت اپل بروید و آخرین نسخه را نصب کنید.

راه حل عدم اتصال آیفون به آیتونز مک

اگر مراحل عیب یابی فوق را طی کرده اید و هنوز دستگاهتان در نوار کناری Finder نشان داده نشده است، در اینجا می توانید کارهای مربوط به حل مشکل مربوطه را انجام دهید.

مرحله اول، آیفون یا آیپد خود را به مک خود وصل کنید.

مرحله دوم، در نوار منو روی Finder کلیک کنید.

مرحله سوم، روی Preferences کلیک کنید.

عدم اتصال آیفون به آیتونز مک

مرحله چهارم، روی برگه Sidebar کلیک کنید.

مرحله پنجم، روی کادر CD ، DVD and iOS Devices کلیک کنید تا تیک آن خالی باشد. اگر کادر در حال حاضر علامت گذاری شده است، همچنان بر روی آن کلیک کنید تا علامت آن برداشته شود و چند ثانیه صبر کنید.

مشکل اتصال آیفون به مک بوک

مرحله ششم، روی کادر کنار CD ، DVD and iOS Devices  دوباره کلیک کنید تا آن را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید.

نحوه رفع مشکل عدم شناسایی آیفون به آیتونز مک

در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه، آیفون یا آی پد شما باید در نوار کناری یاب در قسمت Locations ظاهر شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز دلیل دلیل عدم شناسایی آیفون توسط مک بوک را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل عدم انتقال عکس از آیفون به مک بوک را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.