رهنامه آموزش نحوه راه اندازی و کار با برنامه ورد (Word) اندروید و آیفون - رهنامه

بسیاری از کسانی که با برنامه ورد ? سر و کار دارند، به دنبال راهی برای کار کردن با این برنامه در تلفن همراه خود هستند. در این مطلب رهنامه، آموزش نحوه نصب و کار با برنامه ورد (Word) اندروید و آیفون را بررسی می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

آموزش استفاده از برنامه Word گوشی اندروید و آیفون

How To Use Word App in Android And iPhone

اگر شما هم همیشه به دنبال راهی برای کار کردن با Word در موبایل خود بودید، این آموزش بسیار برای شما مفید خواهید بود؛ چون آموزش کار با ورد اندروید را فراخواهید گرفت و می توانید بسیاری از کارهای خود با این برنامه را در تلفن همراه خود انجام دهید. در ادامه نحوه کار با برنامه ورد (Word) اندروید و آیفون را بررسی خواهیم کرد.

آموزش برنامه Word برای اندروید

ابتدا باید برای دانلود برنامه Word برای اندروید اقدام کنید. سپس آن را نصب کنید. حال وارد آن شده و در صورت نیاز در آن ثبت نام کنید. در محیط برنامه روی آیکون Open بزنید. این آیکون در منو پایین سمت راست برنامه وجود دارد. با زدن این آیکون یک پنجره تایید ظاهر می‌شود. روی گزینه Allow بزنید. به این ترتیب برنامه با فایل‌های موجود در گوشی شما دسترسی خواهد داشت.

آموزش کار با ورد گوشی

محل فایل مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس فایل مورد نظر خود را باز کنید.

آموزش کار با ورد گوشی

فایل مورد نظر در محیط برنامه ورد باز خواهد شد. به کمک ابزار آیکون مداد می‌توانید اقدام به ویرایش آن کنید.

نحوه ایجاد خط تیره در برنامه Word اندروید

برای ایجاد یک Dash در برنامه Word اندروید ابتدا این اپلیکیشن را اجرا کنید. برای افزودن Dash به اسناد موجود روی گزینه Open  بزنید. سپس سندی را که قصد ویرایش آن را دارید، انتخاب کنید.

آموزش ساده تایپ در ورد گوشی

برای ایجاد یک سند جدید،‌ روی گزینه New بزنید. سپس محل ذخیره سند خود را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Blank Document بزنید. یکبار روی صفحه ظاهر شده ضربه بزنید. به این ترتیب کیبورد موبایل شما ظاهر خواهد شد.به قسمت نمادها در کیبورد خود بروید.

آموزش ساده تایپ در ورد گوشی

بسته به نوع تلفن همراه علامت (-) یا (_) را می‌توانید در جاهای مختلفی در کیبور خود بیابید. با انتخاب آنها،‌ این نمادها به سند شما اضافه خواهند شد.

آموزش کار با ورد گوشی سامسونگ

اگر صاحب تلفن همراه سامسونگ هستید، ممکن است این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که چگونه با برنامه ورد گوشی کار کنیم؟ اپلیکیشنWord اندروید به صورت پیش فرض روی موبایل‌های Galaxy Note10 و سری Galaxy S20 نصب است.

به کمک یک قلم S Pen می‌توانید در Word خوان اندروید موبایل‌های سامسونگ به راحتی یادداشت کنید. این قابلیت در زمان‌هایی که به رایانه خود دسترسی ندارید، بسیار بکار می‌آید. در ادامه چند نکته و ترفند برای استفاده از اپ word برای اندروید می‌آوریم.

آموزش کار با برنامه word در گوشی سامسونگ

وقتی برنامه ورد تلفن سامسونگ خود را اجرا می‌کنید،‌در پایین صفحه یک نوار خاکستری رنگ مشاهده خواهید کرد. این نوار به شما امکان دسترسی به برخی ویژگی‌های مفید برنامه را می‌دهد.

آموزش برنامه word برای اندروید

همچنین در گوشه شمت راست این نوار یک پیکان کوچک وجود دارد. با کلیک بر روی آن، قسمت‌های بیشتری از این نوار به نمایش در خواهد آمد.

آموزش برنامه word برای اندروید

برای دسترسی به این نوار ابزار، یک راه دیگر نیز وجود دارد. روی آیکون حرف A به همراه مداد در بالای صفحه بزنید. به این ترتیب باز هم منوی قبلی به نمایش در خواهد آمد.

دانلود برنامه word برای اندروید

در این نوار ابزار به بسیاری از ویژگی‌هایی که در نسخه دسکتاپ اندروید، در اختیار داشتید، دسترسی خواهید داشت. در منوی Home به گزینه‌هایی نظیر فونت، Highlight، Font Color و … دسترسی خواهید داشت.

اگر روی Home بزنید، لیستی از منوهای مختلف در دسترس نظیر Insert، Draw و Layout ظاهر خواهد شد.

آموزش کار با ورد اندروید

هر کدام از این  منوها قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد. منوی Insert قابلیت‌هایی نظیر هدر و فوتر، شماره صفحه و وارد کردن تصاویر و جداول را در اختیار شما قرار می‌دهد. منوی Layout به شما امکان می‌دهد که چیدمان نوشته خود را تنظیم کنید. به همین ترتیب می‌توانید از قابلیت‌های منوها مختلف بهره‌مند شوید.

همچنین برای بازگشت به حالت Track Changes،‌ باید به منو Review بروید. رو سپس گزینه Track Changes را انتخاب کنید.

نمای موبایل برای مطالعه راحت‌تر اسناد اپ word برای اندروید

اپلیکیشن word اندروید گوشی‌های سامسونگ یک قابلیت دیگر نیز دارد. می‌توانید اسناد خود را در قالب نمای موبایلی مشاهده کنید. به این ترتیب کار کردن و مطالعه اسناد راحت‌تر خواهد شد. برای این منظور باید روی آیکون موبایل موجود در بالای صفحه بزنید.

آموزش کار با ورد اندروید

تغییراتی در صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. در این حالت متون موجود در سند به صورت واضح‌تر قابل بررسی است.

اپ word برای اندروید

البته باید توجه داشته باشید که این حالت نمایش تنها برای زمانی مناسب است که می‌خواهید متنی را مطالعه کنید. چون در این حالت قابلیت ویرایش متن از دسترس خارج می‌گردد.

ترسیم در یک سند Word به کمک ابزار S Pen

علاوه بر ویژگی‌های قبلی، می‌توانید روی اپلیکیشن ورد سامسونگ به صورت مستقیم ترسیم بکنید. برای این منظور باید ابتدا به منو Draw مراجعه کنید. در این منو ابزارهای موجود برای ترسیم را مشاهده کنید.

اپ word برای اندروید

در این مثال ما یک ابزار مداد با رنگ سبز و نسبتا ضخیم انتخاب کردیم. سپس به کمک ابزار S Pen اقدام به ترسیم شکل مورد نظر روی صفحه بکنید.

دانلود ورد برای اندروید

در منو Draw گزینه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به کمک آنها می‌توانید ترسیمات سریعی را با انگشت خود و موس بلوتوثی نیز روی سند خود اجرا کنید.

اضافه کردن متن با دست خط خودتان به یک سند در اپ word برای اندروید سامسونگ

باز هم به کمک ابزار S Pen می‌توانید اقدام به نوشتن یک متن با دست خط خود در فایل ورد کنید. ابتدا باید آن قسمت از متن را که می‌خواهید روی آن یادداشتی بگذارید، Highlight کنید.

اپلیکیشن word اندروید

سپس یک پنجره‌ای در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.  گزینه Hanwriting را انتخاب کنید.

اپلیکیشن word اندروید

در ادامه یک پنجره جدید در پایین صفحه باز خواهد شد. حال به کمک ابزار S Pen می‌توانید یادداشت خود را بنویسید. پس از اتمام یادداشت، روی آیکون Airplane در سمت راست صفحه بزنید. به این ترتیب یادداشت شما به سند اضافه خواهد شد.

آموزش کار با ورد گوشی سامسونگ

توجه داشته باشید که آن قسمت از متن که در ابتدا انتخاب کردید، رنگی متفاوت از سایر نوشته پیدا خواهد کرد. به کمک آن می‌توانید محل ذخیره یادداشت خود را مجدد پیدا کنید و آن را در صورت نیاز ویرایش نمایید.

ویرایش فایل ورد در آیفون

در این قسمت به آموزش کار با ورد گوشی آیفون می‌پردازیم. ابتدا باید برنامه ورد برای گوشی آیفون را بارگیری و نصب کنید.در ادامه برنامه را باز کنید. برای این که قابلیت ویرایش فایل‌ها در اختیار شما قرار بگیرد، باید ابتدا در نرم‌افزار ثبت نام کنید.

پس از ورود به محیط نرم‌افزار، روی گزینه Open بزنید. به این ترتیب می‌توانید اسناد ذخیره شده را اجرا کنید. برای اجرای سندی که در Cloud Service ذخیره کرده‌اید، روی گزینه Add A Place بزنید. سپس Cloud Service را انتخاب کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. حال می‌توانید فایل مورد نظر خود را باز کنید. همچنین برای باز کردن اسنادی که در ایمیل خود ذخیره کرده‌اید، باید روی More کلیک کنید و سپس سند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به هر ترتیب فایل مورد نظر خود را باز کنید. کیبورد گوشی شما نمایش داده خواهد شد. به کمک آن اقدام به نوشتن و ویرایش سند خود کنید. بسیاری از قابلیت‌های نسخه دسکتاپ ورد در اینجا نیز در اختیار شما است.

برای دسترسی به  آنها باید از تب موجود در بالای صفحه استفاده کنید. گزینه‌های زیر در نرم‌افزار در اختیار شما خواهد بود:

آموزش کار با ورد گوشی آیفون

تب Home که به کمک آن می‌توانید فونت، رنگ و پس زمینه آن را تغییر دهید. همچنین قابلیت افزودن بولت‌ها و چیدمان متن را در اختیار شما می‌گذارد.

تب Insert که قابلیت افزودن تصاویر، اشکال و جداول را برای شما ممکن می‌کند.

تب Draw برای اعمال ترسیمات به کمک مداد مخصوص موبایل استفاده می‌شود.

تب Layout برای تنظیم چیدمان و ابعاد صفحه‌ها بکار می‌رود.

تب view نیز برای تغییر نمای صقحه از حالت عادی به حالت موبایلی یا بالعکس استفاده می‌شود.

برای ذخیره کردن فایل‌ها نیز از آیکون Paper موجود در بالا سمت چپ صفحه باید استفاده کنید.

ویرایش فایل ورد در آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش نحوه نصب و کار با برنامه ورد (Word) اندروید و آیفون را مطالعه کردید. آیا تاکنون از برنامه Word اندروید استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره استفاده از این اپلیکیشن چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 440 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.