رهنامه آموزش کامل تنظیمات و گذاشتن عکس در پاورپوینت - رهنامه

قرار دادن عکس در پاورپوینت ?️ می‌تواند ارائه‌های شما را جذاب‌تر کند. در پاورپوینت هم می‌توانید عکس‌ها را از رایانه خود به فایل‌تان اضافه کنید و هم می‌توانید از تصاویر آنلاین موجود در خود نرم‌افزار استفاده کنید. در این مطلب رهنامه، نحوه گذاشتن عکس در پاورپوینت را به طور کامل بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه در پاورپوینت عکس بگذاریم؟

How to put a photo in PowerPoint?

برای قرار دادن عکس در پاورپوینت از کامپیوتر شخصی‌تان باید مراحل زیر را انجام دهید:‌

از نوار ابزار بالای نرم‌افزار پاورپوینت،‌ تب Insert  را انتخاب کرده و در منوی باز شده روی Picture کلیک کنید.
چگونه در پاورپوینت عکس بگذاریم؟

سپس یک پنجره جدید باز می‌شود. در پنجره باز شده عکس مورد نظرتان را جستجو کرده و انتخاب کنید. سپس با کلیک بر Insert عکس را وارد صفحه مورد نظر پاورپوینت خود بنمایید.
نحوه گذاشتن عکس در پاورپوینت

همچنین می‌توانید با کلیک بر Picture در Placeholder عکس‌های خود را وارد پاورپوینت کنید.
قرار دادن عکس در پاورپوینت

قرار دادن عکس‌های آنلاین در پاورپوینت

اگر عکس مناسبی برای ارئه‌تان در کامپیوتر ندارید، می‌توانید از عکس‌های آنلاین موجود در نرم‌افزار پاورپوینت استفاده کنید. پاورپوینت دو گزینه را برای انتخاب تصاویر آنلاین ارائه می‌کند:

OneDrive: شما می‌توانید یک عکس ذخیره شده را به OneDrive وارد کنید. شما همچنین می‌توانید سایر حساب‌های آنلاین خود نظیر فیسبوک و فلیکر را با حساب مایکروسافت خود لینک کنید.

تنظیمات عکس در پاورپوینت

Bing Image Search: شما می‌توانید از این ابزار برای جستجوی تصاویر موجود در اینترنت استفاده کنید. به صورت پیش فرض Bing فقط تصاویری را نشان می‌دهد تحت لیسانس Creative Commons هستند. یعنی شما می‌توانید از این تصاویر برای پروژه‌تان استفاده کنید. شما باید به سایت منبع این تصاویر بروید تا بررسی کنید آیا استفاده از این تصاویر محدودیت خاصی دارد یا خیر.

زیرنویس عکس در پاورپوینت
قبلا شما می‌توانستید از Office.com برای انتخاب تصاویر کلیپ آرت نیز استفاده کنید که در این قابلیت اکنون غیر فعال است.

برای قراردادن عکس برای پاورپوینت باید مراحل زیر را طی کنید:

از نوار ابزار بالای نرم‌افزار پاورپوینت،‌ تب Insert  را انتخاب کرده و در منوی باز شده روی Online Picture کلیک کنید.
تنظیمات عکس در پاورپوینت

سپس صفحه Insert Picture باز می‌شود.

یکی از دو گزینه Bing Image Search یا OneDrive را انتخاب کنید. در این مثال ما Bing Image Search را امتحان کردیم.

قرار دادن عکس در پاورپوینت
سپس آیکون Enter را انتخاب کنید. نتیجه جستجوی شما در پنجره جدیدی باز می‌شود.

تصویر مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس Insert را انتخاب نمایید.

همچنین می‌توانید با کلیک بر Online Picture در Placeholder عکس‌های خود را وارد پاورپوینت کنید.
نحوه گذاشتن عکس در پاورپوینت

تنظیمات عکس در پاورپوینت

تنظیمات عکس در پاورپوینت، مرحله پس از ورود آن به اسلاید مورد نظرتان است. ممکن است بخواهید مکان تصویر را تغییر دهید یا اینکه اندازه آن را عوض کنید. چیدمان تصاویر در پاورپوینت به سادگی انجام می‌شود.

قبل از هرگونه تغییری در تصویر باید آن را انتخاب کنید. برای این منظور کافیست روی آن کلیک بکنید.
چگونه در پاورپوینت عکس بگذاریم؟
پس از کلیک روی تصویر، برای تغییر اندازه آن می‌توانید موس را روی یک گوشه تصویر ببرید و با جابجا کردن موس، اندازه عکس را عوض کنید. تغییر اندازه تصویر از اضلاع عمودی و افقی آن نیز ممکن است ولی این کار نسبت طول به عرض تصویر را بر هم می‌زند.

برای چرخاندن تصویر، می‌توانید از علامت گردونه بالای تصویر استفاده کنید. برای محدود کردن زاویه دوران تصویر،‌ همزمان دکمه Shift در صفحه کیبورد را بفشارید.
تنظیمات عکس در پاورپوینت
برای جابجا کردن تصویر، پس از انتخاب آن می‌توانید تصویر را درگ کرده و به جای دلخواه‌تان منتقل کنید.
عکس برای پاورپوینت
برای حذف کردن تصویر هم پس از انتخاب آن دکمه Delete را بفشارید.

وارد کردن اسکرین شات به پاورپوینت

شما می‌توانید با گرفتن اسکرین شات از صفحات مختلف برنامه‌ها و سایت‌ها، آنها را به پاورپوینت خود وارد کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:
از نوار ابزار بالای نرم‌افزار پاورپوینت،‌ تب Insert را انتخاب کرده و در منوی باز شده روی Screenshot کلیک کنید.
عکس برای پاورپوینت
پنجره Available Windows در صفحه دسکتاپ شما ظاهر می‌شود. با انتخاب Window می‌توانید اسکرین شات مورد نظرتان را گرفته و وارد صفحه پاورپوینت نمایید.

عکس برای پاورپوینت

بریدن تصویر در پاورپوینت

پس از وارد کردن تصویر به اسلاید، اگر بخواهید بخشی از آن را به هر دلیل ببرید،‌ باید ابتدا تصویر را انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار بالا روی گزینه Format کلیک کنید. در منوی باز شده در قسمت Size روی تب Crop بزنید. هم می‌توانید کار بریدن تصویر را به کمک ابزار دستی با انتخاب بخش مورد نظرتان از تصویر انجام دهید و هم می‌توانید در منوبار بالای صفحه در قسمت Height و Width، طول و عرض مورد نظر خود را وارد کنید تا بقیه قسمت‌ها حذف شود.

اگر از بریدن عکس منصرف شدید و خواستید آن را به حالت اولیه برگردانید، باید وارد تب Format Options شوید. در آنجا در قسمت Adjust روی گزینه Reset Picture کلیک کنید و منو باز شده گزینه Reset Picture & Size را انتخاب نمایید.

نحوه ماسک کردن تصویر در پاورپوینت

ابتدا باید تصویر مورد نظرتان برای ماسک کردن را انتخاب کنید. روی تب Format Picture در منو بالای صفحه کلیک نمایید. در این منو در قسمت Size روی بازشو Crop drop-down کلیک کنید. سپس از منوی باز شده روی Crop to Shape بزنید و بهترین شکل مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب این شکل در روی عکس اعمال می‌شود.

برای پاک کردن ماسک روی یک تصویر نیز می‌توانید پس از انتخاب آن تصویر، در تب Format Picture و در قسمت Adjust روی گزینه Reset Picture کلیک کنید.

افزودن Smart Art در پاورپوینت

راه‌های مختلفی برای وارد کردن تصاویر هوشمند در پاورپوینت وجود دارد. اگر تا کنون از Smart Art استفاده نکرده‌اید، ما در اینجا نحوه استفاده از آن را به شما آموزش می‌دهیم.

برای دستیابی به منوی Smart Art در منوبار بالای صفحه روی Insert کلیک کرده و سپس Smart Art را انتخاب نمایید. استایل‌های زیادی در این قسمت وجود دارد که برای مشاهده آنها وارد تب Picture شوید. بسته به طرح مورد نظرتان باید یکی از آنها را انتخاب کنید.
تصاویر هوشمند در پاورپوینت
ابزار Smart Art اشکال مختلفی از مجموعه آفیس را به صورت استاندارد در اختیار شما می‌گذارد. این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید این اشکال را تغییر دهید. بلکه می‌توانید هر کدام از استایل‌های مورد نظرتان را شخصی سازی کنید.

همچنین می‌توانید یک تصویر زمینه در اسلایدی که از تصاویر هوشمند استفاده کردید، بکار ببرید. برای این کار روی پس زمینه اسلاید کلیک راست کنید. از منو باز شده روی گزینه Format Object بزنید و سپس در پنجره ظاهر شده گزینه Picture or Texture Fill را فعال کنید و تصویر مورد نظرتان را به عنوان تصویر پس زمینه قرار دهید.
تصاویر هوشمند در پاورپوینت
به کمک ابزار Transparensy می‌توانید شفافیت تصویر زمینه را به صورت دلخواه‌تان در بیاورید.

قرار دادن زیرنویس عکس در پاورپوینت

به کمک افزودن زیرنویس عکس در پاورپوینت می‌توانید توضیحات خود درباره عکس را به راحتی اضافه کنید.

پس از وارد کردن تصویر به اسلاید، برای افزودن زیرنویس، به منوی Insert بروید. سپس روی تب Text Box کلیک کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا یک باکس متن در هر جای صفحه که مد نظرتان است اضافه نمایید.
زیرنویس عکس در پاورپوینت
برای این کار در زیر تصویر مورد نظر به کمک نگه داشتن کلیک چپ و درگ کردن موس، باکس متن مورد نظرتان را ایجاد کنید. حال می‌توانید متن مورد نظرتان وارد نمایید و پس وارد کردن متن، فونت و سایز آن را به دلخواه تنظیم کرده و در صورت لزوم اندازه باکس متن را نیز تغییر می‌دهید.

حال باید تصویر و متن را با هم لینک کنید که موقع جابجایی هرکدام دیگری نیز به همراه آن جابجا شود. برای این کار ابتدا با نگه‌داشتن کلید Ctrl از کیبورد،‌ عکس و متن را انتخاب کنید.
قرار دادن متن و عکس در پاورپوینت
سپس در تب Picture Format روی بازشو Group کلیک کنید. در منو باز شده روی Group کلیک نمایید.

قرار دادن متن و عکس در پاورپوینت
پس از این کار مشاهده می‌کنید که عکس و متن با یکدیگر ادغام شده اند. قرار دادن متن و عکس در پاورپوینت با همدیگر به همین راحتی در پاورپوینت ممکن است.

قرار دادن متن و عکس در پاورپوینت

شاید بپرسید در پاورپوینت چگونه روی عکس متن بنویسم؟ برای نوشتن متن روی عکس در پاورپوینت نیازی به انجام کار خاصی ندارید. بلکه مانند قسمت قبل عکس می‌کنید و فقط با درگ کردن باکس متن، آن را در هر قسمت از عکس که تمایل داشتید، قرار می‌دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب تلاش کردیم تا آموزش کامل تنظیمات و گذاشتن عکس در پاورپوینت را به شما آموزش دهیم. این کار بسیار راحت بوده و با یکبار انجام دادن آن برای همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند. شما در خصوص تنظیمات تصویر در پاورپوینت مطلب جدیدی به نظرتان می‌رسد؟ سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.