رهنامه آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ - رهنامه

شاید استفاده از ویژگی کپی پیست (Copy/Paste) ?️ در ویندوز، موضوع ساده ای به نظر برسد. اما این ویژگی بسیار کاربردی بوده و اکثر کاربران از آن در دفعات مختلف استفاده می کنند. اما در برخی از موارد ممکن است برای استفاده از این عملگر دچار مشکل شوید. به همین منظور امروز در رهنامه راه های حل مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل Copy و Paste در ویندوز ۱۰

How to Fix Can’t Use Copy Paste in Windows 10

دلایل مختلفی وجود دارد که فرایند کپی پیست در ویندوز ۱۰ به درستی برای شما انجام نشود. از آن جایی که Copy و Paste جزو ویژگی های اساسی در ویندوز می باشد، با کمک راه حل هایی که در ادامه بررسی می کنیم می توانید مشکل را رفع کنید. این راه حل ها برای رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰، در برنامه هایی مانند اکسل، ورد، اتوکد و.. قابل استفاده می باشد.

ریستارت ویندوز برای رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

ساده ترین راه حلی که می تواند مشکل کار نکردن کپی پیست در ویندوز ۱۰ را رفع کند، ریستارت کردن ویندوز است. کامپیوتر خود را خاموش کرده و چند لحظه صبر کنید. با روشن کردن مجدد آن ممکن است مشکل رفع شود.

همچنین اگر موس یا کیبرد شما به درستی کار نمی کند، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۸ روش رفع مشکل نشناختن یا کار نکردن موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر را هم مطالعه نمایید.

حل مشکل کپی نشدن فایل در ویندوز ۱۰ با آپدیت کردن ویندوز

به گفته برخی از کارشناسان، بعضی از مواقع ممکن است مشکل به دلیل باگ در سیستم عامل باشد. برای رفع مشکل توصیه می شود که ویندوز ۱۰ خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. با این کار ممکن است مشکل شما رفع شود.

حل مشکل کپی نشدن فایل در ویندوز 10 با آپدیت کردن ویندوز

غیر فعال کردن آنتی ویروس برای رفع مشکل پیست نشدن در ویندوز ۱۰

استفاده از نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروس ممکن است اقدام خوبی باشد اما گاهی آنتی ویروس شما می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند مشکل کپی نشدن متن شود. برای بررسی بیشتر، آنتی ویروس خود را به صورت موقت غیر فعال کنید. در صورتی که مشکل رفع شد ممکن است نیاز به حذف و یا تغییر آنتی ویروس باشد.

حل مشکل کپی پیست نشدن با استفاده از دستورات Check Disk

معیوب شدن فایل های سیستمی دیگر دلیل بروز این مشکل می تواند باشد. در نتیجه بهتر است از دستورات Check Disk نیز استفاده کنید. ما قبلا در رهنامه روش استفاده از دستورات Chkdsk را به شما آموزش داده ایم.

حل مشکل کپی پیست نشدن با استفاده از دستورات Check Disk

همینطور اگر نمی توانید از کلید های ترکیبی در ورد استفاده کنید، مطالعه مطلب ۳ روش حل مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد (Word) برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

غیر فعال کردن Send to Bluetooth

اگر از افزونه Send to Bluetooth که معمولا با Microsoft Office همراه است، استفاده می کنید ممکن است لازم باشد تا آن را غیر فعال کنید. برای این کار Office tool را بررسی کرده و افزونه Send to Bluetooth را غیر فعال کنید.

استفاده از Comfort Clipboard Pro

به طور موقت برای رفع مشکل و انجام کار های خود می توانید از برنامه هایی مانند Comfort Clipboard Pro نیز کمک بگیرید. این ابزار برای کپی پیست کردن متن و مدیریت Clipboard به شما امکانات مختلفی را می دهد.

اجرای rdpclip.exe

قابل ذکر است که می توانید نسخه کامل برنامه های غیر رایگان معرفی شده را از وبسایت های معتبر فارسی به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

بررسی تنظیمات Webroot برای رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

برخی از کاربران نیز ادعا می کنند که علت اصلی این مشکل نرم افزار امنیتی Webroot می باشد که باید دستورالعمل زیر را برای رفع آن انجام دهید.

  1. ابتدا برنامه Webroot را با دسترسی Administrator اجرا کنید.
  2. روی Identity Protection یا آیکن چرخ دنده کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده به تب Application Protection بروید.
  4. حال لیستی از برنامه ها را خواهید دید.
  5. برنامه که با کپی پیست مشکل دارد را پیدا کرده و وضعیت آن را به Allow تغییر دهید.

علاوه بر آن فقط می توانید گزینه Protect Clipboard Data را غیر فعال کنید و سپس همه چیز باید دوباره شروع به کار کند.

اجرای rdpclip.exe

همچنین این مشکل می تواند با فرایند rdpclip.exe ایجاد شود. برای برطرف کردن مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. دکمه های Ctrl+Shift+Esc را فشار داده تا Task Manager باز شود.
  2. در پنجره باز شده به تب Details بروید.
  3. روی rdpclicp.exe راست کلیک کرده و گزینه End task را بزنید.

اجرای rdpclip.exe

بعد از آن به په پوشه Windows/system32 رفته و فایل rdpclip.exe را پیدا کنید. آن را اجرا کرده تا مشکل رفع شود.

غیر فعال کردن ویژگی Virtualbox’s shared clipboard

اگر می خواهید از یک ماشین مجازی استفاده کنید، Virtualbox ابزار عالی محسوب می شود. اما برخی از ویژگی های خاص ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم شما شوند. از جمله ویژگی های مشکل ساز، Shared clipboard می باشد. پس فقط کافیست تا ویژگی Shared clipboard مربوط به Virtualbox را غیر فعال کنید تا مشکل رفع شود.

بررسی تنظیمات Advanced System Care برای رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

ویژگی Clean Clipboard در Advanced System Care نیز عامل بروز مشکل می تواند باشد. برای غیر فعال کردن آن برنامه Advanced System Care را باز کنید. به قسمت Speed Up RAM > Smart RAM > Deep Clean رفته و روی Settings کلیک کنید. سپس گزینه Clean Clipboard را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Click to Call اسکایپ

افزونه Click to Call برنامه اسکایپ نیز می تواند با سیستم شما ناسازگاری داشته باشد. برای رفع مشکل باید این افزونه را غیر فعال یا حذف کرده تا مشکل شما رفع شود.

غیر فعال کردن Click to Call اسکایپ

رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ با ساخت اکانت جدید ویندوز

در نهایت اگر با هیچ روشی مشکل شما رفع نشده است، ممکن است نیاز به ساخت حساب کاربری جدید داشته باشید. ما قبلا در رهنامه نحوه ساخت اکانت ادمین جدید و مهمان در ویندوز را به شما آموزش داده ایم.

رفع مشکل کپی پیست در ویندوز 10 با ساخت اکانت جدید ویندوز

در پایان برای آشنایی با کلید های میانبر ویندوز، مطالعه مطلب بهترین کلیدهای ترکیبی میانبر کیبورد در برنامه ها و محیط ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و.. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های حل مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل کپی پیست نشدن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.