رهنامه آموزش ۲ روش باز کردن و قفل کردن گوشی اندروید با صدا خود - رهنامه

روش های مختلفی برای قفل و یا باز کردن قفل گوشی اندروید ? وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از صدای شما می باشد. این فرایند با کمک Google Assistant قابل انجام است. امروز در رهنامه نحوه باز کردن و قفل کردن صفحه گوشی با صدا خود در اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه قفل صفحه گوشی اندروید با صدا از طریق دستیار گوگل

How to Lock/Unlock an Android Phone With Your Voice

قابلیت های اندروید روز به روز افزایش می یابد. اکنون شما می توانید با استفاده از دستورات صوتی، فرمان های مختلفی را به گوشی اندروید خود بدهید. در این مطلب از دستیار گوگل استفاده می کنیم. قبلا در رهنامه دستیار گوگل و روش استفاده از آن را به شما آموزش داده ایم. یکی از فرمان های صوتی قابل استفاده، قفل کردن و یا باز کردن قفل صفحه است که در ادامه آن را بیشتر بررسی می کنیم.

فعال کردن Google Assistant در اندروید برای قفل گوشی با صدا

اما چگونه با صدا گوشی خود را قفل کنیم؟ اولین گام شما فعال کردن Google Assistant است. گوشی های اندروید ۷٫۰ Nougat و جدید تر، به طور پیشفرض از این دستیار صوتی استفاده می کنند. برای فعال کردن آن باید ابتدا برنامه گوگل را در گوشی خود باز کنید. سپس روی آیکن More تپ کرده و Settings را انتخاب کنید. سپس Google Assistant را فعال کنید.

در نسخه های قدیمی تر اندروید، نیز باید برنامه Google Assistant را دانلود و نصب کنید. قابل ذکر است که این برنامه با اندروید Lollipop 5.0 و بالاتر سازگار است. اگر نتوانستید از Google Assistant استفاده کنید، باید به پیش نیاز های زیر توجه داشته باشید.

  • زبان گوشی شما باید به زبانی باشد که برنامه Google Assistant از آن پشتیبانی می کند.
  • پس از تنظیم زبان صحیح، برنامه Google Play Services را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.
  • گوشی شما باید از حداقل ورژن Android 5.0 استفاده کند و دارای حداقل ۱GB رم و حداقل رزولیشن ۷۲۰p صفحه باشد.
  • ویژگی باز کردن یا قفل کردن صفحه گوشی فقط در نسخه های خاصی از اندروید (Android 5.0 تا Android 7.1.2) کار می کند. این ویژگی از نسخه اندروید ۸ و بالاتر حذف شده است. بنابراین برای استفاده از این ویژگی در برنامه باید از نسخه اندروید مورد نظر استفاده کنید.

همچنین آیا با کاربرد دکمه Bixby آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب دکمه Bixby یا بیکسبی چیست؟ آشنایی با کاربرد و طریقه کار با این ابزار را هم مطالعه نمایید.

چگونه رمز گوشی را با صدای خود باز کنیم؟ با Google Assistant

پس از داشتن تمامی شرایط برای باز کردن قفل گوشی با صدا، برنامه Google Assistant را باز کنید. روی آیکن آبی تپ کرده و روی آیکن سه نقطه تاچ کنید. Settings را انتخاب کرده و زیر Devices heading روی گوشی خود تاچ کنید. حال باید گزینه های زیر را فعال کنید.

  • Voice Match
  • Unlock with Voice Match

چگونه رمز گوشی را با صدای خود باز کنیم؟ با Google Assistant

پس از فعال کردن این گزینه ها، از شما خواسته می شود تا از یک دستور صوتی برای آموزش برنامه استفاده کنید. با این کار گوگل صدای شما را یاد گرفته و فقط به صدای شما پاسخ خواهد داد. همچنین برنامه از شما می خواهد چند عبارت را ضبط کنید (توجه کنید در حالت پیشفرض برای شروع فراید باز یا قفل کردن گوشی خود توسط دستیار گوگل ابتدا باید عبارت دستوری OK Google را تلفظ کنید). اگر به هر دلیل می خواهید مدل صوتی را مجدد آموزش دهید، می توانید در تنظیمات و در قسمت Voice model > Retrain voice model به این قسمت دسترسی داشته باشید.

مشکلات و توضیحات باز شدن قفل گوشی با صدا

اگر شما از سایر روش های امنیتی مانند استفاده اثر انگشت، الگو، شناسایی چهره، پین و.. استفاده کرده باشید، گوگل فقط می توانید صفحه تلفن شما را روشن (بیدار) کند و توانایی عبور از مراحل امنیتی را ندارد.

با حذف صفحه امنیتی می توانید از مانع قبلی عبور کنید اما این روش را توصیه نمی کنیم.

برای دسترسی به تنظیمات امنیتی گوشی به صفحه تنظیمات اندروید رفته و در قسمت Security & location روی آیکن تنظیمات کنار Screen lock تپ کنید. در این قسمت می توانید به تنیظمات بیشتری دسترسی داشته و حتی زمان قفل شدن صفحه پس از عدم فعالیت را تنظیم کنید.

مشکلات و توضیحات باز شدن قفل گوشی با صدا

همینطور جهت اضافه کردن شماره اضطراری، مطالعه مطلب آموزش اضافه کردن شماره تماس اضطراری در صفحه قفل گوشی اندروید، آیفون و.. نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

روش قفل صفحه گوشی با صدا، چگونه با فرمان صوتی گوشی را قفل کنیم؟

تقریبا قفل کردن صفحه با دستور صوتی از باز کردن قفل ساده تر است. البته دستور مستقیمی برای این کار وجود ندارد و شما باید از راه های غیر مستقیم (برنامه قفل با صدا) استفاده کنید. ابتدا یکی از برنامه های زیر که با باز کردن آن ها صفحه قفل می شود را دانلود و نصب کنید.

سپس همانند روش های ذکر شده به تنظیمات دستیار گوگل بروید. وارد بخش Routines شده و روی آیکن + تپ کنید. می توانید از یک جمله مانند زیر استفاده کنید.

  • Lock my phone
  • Lock screen
  • Go to sleep

جمله مورد نظر خود را انتخاب کرده و در زیر My Assistant should عبارت Open [App name] را وارد کنید. توجه داشته باشید که به جای App name باید نام برنامه قفل شونده را وارد کنید. در نهایت دستورات را ذخیره کنید.

روش قفل صفحه گوشی با صدا، چگونه با فرمان صوتی گوشی را قفل کنیم؟

در پایان اگر قصد غیر فعال کردن دستیار گوگل را داشتید، مطالعه مطلب آموزش غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant گوشی را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های قفل صفحه با صدا و همینطور باز کردن آن با صدا را به شما معرفی کردیم. همانطور که مشاهده کردید محدودیت های زیادی در استفاده از این ویژگی وجود دارد. نظر شما راجب آن چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه قفل گوشی با صدا زدن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.