رهنامه آموزش ۳ روش جستجو در متن PDF اندروید - رهنامه

مواقعی وجود دارد که شما نیاز به جستجوی قسمتی از متن در فایل PDF دستگاه اندرویدی خود دارید ،اما نحوه جستجو ? برای کلمه در یک سند PDF آنقدرها که به نظر می رسد آسان نیست. با استفاده از ابزار مناسب، می توانید به راحتی متن را به صورت PDF در دستگاه اندرویدی خود جستجو کنید این مطلب به بررسی و آموزش ۳ روش جستجو در متن PDF اندروید می پردازد.

دانلود برنامه جستجو در متن پی دی اف اندروید

 How to Search Android PDF Text

چگونه فایل پی دی اف را قابل جستجو کنیم؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال پیشنهاد می‌کنم بعد از مطالعه این مطلب آموزش ساخت فایل PDF در اندروید را نیز مطالعه بفرمایید و اما در زیر به چند برنامه مهم اشاره خواهیم کرد که به شما امکان می دهد فایل‌های PDF خود را در دستگاه های اندرویدی خود زیر و رو کنید، حاشیه نویسی کنید و مدیریت کنید با استفاده از این برنامه‌ها شما می توانید به راحتی قسمت های مورد نظر خود در متن را جستجو کنید، علاوه بر این شما می توانید با استفاده از این برنامه، پی نوشت و بعضی از اشکال هندسی را به متن خود اضافه کنید.

اولین برنامه جستجو در فایل های پی دی اف اندروید

WPS Office یکی از بهترین برنامه‌ها برای جستجو کلمه در پی دی اف اندروید تهیه و تولید شده است در قسمت زیر روش کار با این برنامه را به شما آموزش داده‌ایم.

مرحله ۱: برنامه را باز کنید صبر کنید تا برنامه بارگذاری کند گزینه Auto را کلیک کنید سپس در نوار بالای منو به دنبال View بگردید.

مرحله ۲: با کلیک روی بخش “مشاهده” (View) گزینه “جستجو در سند” (Search in Document) ظاهر می شود.

جستجو کلمه در pdf اندروید

مرحله ۳: محتوای مورد نظر خود را در کادر تایپ کنید.(کلمه یا جمله ای که قصد دارید آن را بیابید).

جستجو در pdf اندروید

مرحله ۴: پس از وارد کردن مطالب، بر روی نماد ? کلیک کنید.

جستجو متن در pdf اندروید

مرحله ۵: در مرحله نتیجه یابی روی آیکون کلیک کنید تا به کلمه کلیدی آخر یا بعدی بروید(هر تعداد کلمه مورد نظر شما در متن وجود داشته باشد این گزینه به شما امکان می دهد تمام آن هارا پیدا کنید).

جستجو در pdf اندروید

مرحله ۶: اگر می خواهید گزینه های بیشتر و مشابه برای یافتن بیابید، لطفاً روی نماد بالا سمت راست کلیک کنید find text in file

جستجو در pdf اندروید

 جستجو در پی دی اف اندروید با برنامه PDFelement

در مطلب قبل درباره تبدیل PDF به Word صحبت کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست، اما در این بخش نرم افزار جستجوی کلمات فارسی در پی دی اف اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

PDFelement یکی از بهترین پی دی اف خوان اندروید است که با استفاده از آن شما می توانید متن را در PDF جستجو کنید، راهنمای گام به گام زیر چگونگی انجام این کار را نشان می دهد.

جستجو در متن PDF

مرحله ۱ : برنامه را از لینک بالا دانلود کنید.

برنامه PDFelement رایگان است می توانید این برنامه را در اندروید در فروشگاه Google Play دانلود کنید. پس از دانلود برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کرده و آن را اجرا کنید.

مرحله ۲: فایل PDF خود را وارد برنامه کنید.

شما برای این کار چند گزینه دارید. می توانید با استفاده از انتقال داده‌ها توسط Wi-Fi، فایل های PDF را به برنامه وارد کنید، همچنین این امکان وجود دارد که می توانید از کابل USB برای وارد کردن پرونده به دستگاه خود استفاده کنید یا می توانید از طریق برنامه یا صفحه وب نیز بارگیری کنید. سپس می توانید فایلهای PDF خود را نیز با اسکن به PDF وارد کنید. در هر صورت ، انتخاب نحوه وارد کردن فایل به شرایط فرد بستگی دارد.

مرحله ۳: فایل PDF خود را باز کرده و روی ذره بین ضربه بزنید.

جستجو کردن متن pdf در اندروید

مرحله ۴: کلمات کلیدی مورد نظر برای جستجو در PDF را وارد کنید.

جستجو در pdf اندروید

جستجو در متن PDF در اندروید

همانطور که مشاهده کردید، جستجوی متن PDF در اندروید با استفاده از پی دی اف خوان با قابلیت جستجو مانند برنامه PDFelement بسیار آسان است. دلیل شما برای جستجوی متن در فایل PDF  هر چه باشد برنامه PDFelement روشی مطمئن برای انجام سریع تر و آسان تر آن است. می توانید این برنامه رایگان را در فروشگاه Google Play و یا از لینک بالا دریافت کنید همچنین در راستای این مطلب در گذشته مطلب برای معرفی بهترین PDF خوان‌ها در اندروید را بررسی کرده‌ایم که مطالعه آن نیز پیشنهاد می شود.

جستجو در متن PDF با برنامه Google PDF Viewer

جستجو در متن PDF

در رابطه با این مطلب حتما آموزش ذخیره صفحات وب به صورت PDF را نیز بخوانید و اما اپلیکیشن بعدی Google PDF Viewer که برنامه ای بسیار آسان و همچنین کاربردی برای حل مشکل سرچ در پی دی اف است که قابلیت های یکسانی را ارائه می دهد برای جستجو کردن متن PDF در اندروید می توانید وارد برنامه شوید از بین فایل های گوشی خود پرونده PDF مورد نظر را باز کنید.

برنامه ظاهری ساده دارد با نوار جستجو در بالای صفحه کلمه مورد نظر را تایپ کنید و کلمات انتخابی خود را در متن مشاهده خواهید کرد. با این برنامه می توانید به راحتی در گوشی اندرویدی خود متن را در فایل PDF مشاهده، جستجو و کپی کنید برای دانلود کافی است بر روی لینک بالا و یا از فروشگاه Google Play این برنامه را به طور رایگان دریافت کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

در این آموزش ۳ روش جستجو در متن PDF اندروید را در رهنامه بررسی کردیم که امیدواریم برای شما کاربردی بوده باشد و اما نظرات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود از جستجوی متن در PDF را در بخش دیدگاه این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.