رهنامه آموزش ۳ روش دانلود عکس از گوگل فوتو (Google Photos) تکی و گروهی - رهنامه

Google Photos ?️ سرویسی برای پشتیبانی گرفتن تصاویر است. این سرویس رایگان است و افرادی که تصاویر زیادی دارند، می‌توانند از آن برای ذخیره‌سازی فایل‌ها استفاده کنند. در عین حال، کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند فایل‌ها را در جای دیگری دانلود کنند. در این مطلب از رهنامه به آموزش تصویری نحوه دانلود عکس از گوگل فوتو (Google Photos) به صورت تکی یا گروهی در نسخه کامپیوتر ، اندروید و آیفون می‌پردازیم.

چگونه از گوگل فوتو عکس دانلود کنیم؟

?How to Download Pictures and Videos from Google Photos

برای این که بتوانید از تصاویر و فایل‌های ذخیره شده در گوگل فوتوز استفاده کنید، باید آنان را دانلود کنید. ممکن است بخواهید آن‌ها را به هارد اکسترنال یا کارت مموری انتقال دهید. در این مطلب از رهنامه دانلود عکس از Google Photo را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دانلود عکس از Google Photo نسخه وب چگونه انجام می‌شود؟

برای این که بتوانید تمامی تصاویر و ویدئوها را از گوگل فوتو دانلود کنید، کافی است روی آلبوم موردنظر خود کلیک کنید. سپس منوی سه ‌نقطه‌ای را که در بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید. در نهایت برای دانلود از گوگل فوتو گزینه Download All را بزنید.

دانلود عکس از گوگل فوتو

این حرکت باعث می‌شود تمامی تصاویر و ویدئوهای آن آلبوم به صورت فایل ZIP دانلود شوند. موردی که وجود دارد این است که شما نمی‌توانید عکس‌ها و ویدئوهایی را که از برنامه Google Photos در گوشی یا تبلت آپلود کرده بودید، از این طریق دانلود کنید.

دانلود همه عکس ها از گوگل فوتو با Google Takeout

برای دانلود عکس از گوگل فوتو ابتدا صفحه گوگل را بیاورید. سپس روی عکس پروفایل خود که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

دانلود عکس از گوگل فوتو

روی My Account کلیک کنید. صفحه تنظیمات کاربری گوگل شما باز خواهد شد. زیر بخش Personal info & privacy روی Control your content کلیک کنید.

دانلود عکس از گوگل فوتو

کادری با عنوان Download your data خواهید دید. در این قسمت روی Create Archive کلیک کنید.

دانلود عکس از گوگل فوتو

حال صفحه‌ای باز خواهد شد که اگر از Google takeout استفاده کنید، مستقیماً به همین بخش منتقل خواهید شد. در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که چه داده‌هایی در آرشیو شما قرار بگیرند. به طور پیش‌فرض همه موارد انتخاب شده‌اند. روی Select none بزنید. دکمه کنار Google Photos را روشن کنید.

دانلود عکس از گوگل فوتو

دانلود عکس از گوگل فوتو

روی فلش کوچکی در کنار Google Photos قرار دارد، بزنید. اگر می‌خواهید آلبوم خاصی را انتخاب کنید، گزینه Select photo albums را بزنید. اصولاً تصاویر بارگذاری شده توسط گوشی با تاریخ نام‌گذاری شده‌اند.

اگر می‌خواهید تمامی موارد را دانلود کنید، تیک Include all photos albums را فعال کنید. سپس Next را بزنید. در بخش بعدی ذخیره عکس از گوگل فوتو باید فرمت آرشیو را مشخص کنید.

کدام فرمت برای انتقال عکس ها از گوگل فوتو به گالری بهتر است؟

برای دانلود عکس ها از گوگل فوتو اگر فرمت ZIP را انتخاب کنید، هر چیزی که بالای ۲ گیگابایت حجم داشته باشد، به فایل‌های زیپ کوچک‌تر تقسیم می‌شود. به جای این کار، می‌توانید فرمت‌های TGZ و TBZ را انتخاب کنید. این فرمت‌ها را در ویندوز نمی‌توانید باز کنید ولی با استفاده از برنامه‌هایی مانند ۷-ZIP این مورد هم رفع خواهد شد.

دانلود عکس از گوگل فوتو

سایر فرمت‌ها می‌توانند تا ۵۰ گیگابایت را پشتیبانی کنند. در مورد فایل زیپ، این مورد به دو گیگابایت کاهش می‌یابد. سرعت تبدیل فایل به ZIP بیشتر از سایر موارد است اما فایل‌های بزرگ به فایل‌های زیپ کوچک تقسیم خواهند شد.

دانلود عکس از گوگل فوتو

به طور پیش فرض، آلبوم‌ها به صورت لینک به ایمیل شما ارسال خواهند شد. می‌توانید آرشیو خود را مستقیما در Google Drive، Dropbox یا OneDrive ذخیره کنید. دکمه Create archive را بزنید تا فرایند ذخیره‌سازی انجام شود. حتی می‌توانید صفحه مرورگر را ببندید. پس از بستن صفحه هم می‌توانید به Google Takeout برگردید و با کلیک روی Manage Archives میزان پیشرفت فرایند را مشاهده کنید.

برای حل مشکلات مختلف این سرویس به مطلب حل مشکل گوگل فوتو مراجعه کنید.

چگونه عکس را از گوگل فوتو در گالری ذخیره کنیم؟

امکان دانلود و بازگرداندن عکس از گوگل فوتو به گالری گوشی به صورت مستقیم وجود ندارد. می‌توانید از Google Takeout استفاده کنید. به این طریق که با مرورگر گوشی وارد این سرویس شوید. سپس آلبوم موردنظر خود را به ایمیل یا Google Drive ارسال کنید. برای این کار کافی است آلبوم موردنظر خود را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس روی یک عکس نگه دارید تا یک تیک در گوشه سمت چپ و بالای صفحه نمایان شود.

سپس، همان طور که انگشت روی صفحه است، دست را به سمت پایین صفحه بکشید تا همه تصاویر آلبوم انتخاب شوند. روی آیکون Share که در بالای و سمت راست صفحه وجود دارد، بزنید. در نهایت، آن‌ها را به ایمیل بفرستید یا در Google Drive ذخیره کنید.

برای جستجوی بهتر فایل‌ها در این سرویس می‌توانید به مطلب ۸ ترفند کاربردی جستجو که در Google Photos مراجعه کنید.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو در اندروید

برای دانلود عکس از گوگل فوتو در دستگاه های اندرویدی ابتدا عکس مدنظر را انتخاب کنید بر روی ۳ نقطه بالا کلیک کنید و از منو باز شده گزینه Download را انتخاب نمایید.(توجه کنید اگر عکس مد نظر در گوشی شما باشد این گزینه نمایش داده نمیشود)

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو در آیفون

ذخیره عکس از گوگل فوتو در آیفون، برنامه گوگل فوتوز را باز کنید. سپس تصاویر موردنظر خود را پیدا کنید. تصاویر در قسمت‌های Sharing و Albums ذخیره شده‌اند. اگر فقط یک تصویر را می‌خواهید ذخیره کنید، روی آن بزنید. سپس روی Save که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. این گونه آن تصویر در Google Photos library ذخیره خواهد شد.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو

اگر چند عکس را می‌خواهید انتخاب کنید، روی هر عکس چند ثانیه نگه دارید تا تیک آبی در کنار آن‌ها ظاهر شود. وقتی تصاویر موردنظر را انتخاب کردید، روی آیکونی که شبیه به ابر است و در گوشه بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد، بزنید.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو

سپس دوباره به بخش قبلی برگردید. در پایین صفحه و در کنار Albums، For you و Sharing سربرگ دیگری با نام Photos وجود دارد. تصاویر در این بخش ذخیره شده‌اند.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو

برای ذخیره یک تصویر، روی آن بزنید. تصویر باز می‌شود. سپس منوی سه نقطه‌ای در بالای صفحه را بزنید.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو

در نهایت روی آیکون Save to device بزنید.

نحوه دانلود عکس گوگل فوتو

برای دانلود عکس و ویدئو، روی تصویر یا ویدئوی موردنظر خود بزنید. سپس منوی سه نقطه‌ای را بزنید و Download را انتخاب کنید. این مورد برای گوشی‌های اندروید هم کاربرد دارد. اگر تصویر یا ویدئوی از قبل در گوشی شما ذخیره شده باشد، این گزینه برایتان فعال نخواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه نحوه دانلود عکس گوگل فوتو را آموزش دادیم. آیا موفق شدید تصویر موردنظر خود را دانلود کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره این آموزش در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.