رهنامه آموزش ۴ روش بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام - رهنامه

گاهی ممکن است به دلایلی پستی را پاک کنید و پس از حذف آن، از کار خود پشیمان شوید ? اینستاگرام برای چنین مواقعی راه‌ حلی پیش روی ما می‌گذارد. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۴ روش بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام می‌پردازیم.

نحوه بازگرداندن و ریکاوری پست های حذف اینستاگرام

?How to Recover Deleted Instagram Posts

اگر پست یا استوری اینستاگرام را پاک کرده‌اید ولی پشیمان شده‌اید، نیازی نیست نگران باشید. با چند روش ساده می‌توانید برخی از پست‌ها و استوری‌ها را برگردانید. در این مطلب از رهنامه روش ‌های بازیابی پست پاک شده اینستاگرام می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پست های پاک شده در اینستاگرام کجا میروند؟

جالب است بدانید که استوری‌هایی که آرشیو نمی‌کنید، به صورت خودکار و به مدت ۲۴ ساعت وارد پوشه Recently Deleted می‌شوند. در نتیجه، ریکاوری استوری اینستاگرام تا ۲۴ ساعت کار آسانی خواهد بود. سایر محتواها نیز به مدت ۳۰ روز در این پوشه می‌مانند. پس بازگشت پست حذف شده در اینستاگرام هم تا یک ماه امکان‌پذیر است اما پس از گذشت این زمان محتواهای این پوشه پاک خواهند شد.

آموزش نحوه برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام

برای ریکاوری پست اینستاگرام، ابتدا به Settings، سپس به Account و در نهایت به Recently Deleted بروید.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

در این جا مجموعه‌ای از محتواهای پاک شده را خواهید دید. روی هر کدام که می‌خواهید بزنید. پس از باز شدن محتوا، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید، برای همیشه پاک کنید یا دوباره برگردانید. برای برگرداندن عکس از آرشیو اینستاگرام گزینه Restore را انتخاب کنید.

برای پاک کردن آن گزینه Delete را انتخاب کنید. پیش از انجام این کار، Instagram از شما می‌خواهد تا هویت خود را تایید کنید.

نحوه بازگرداندن پست حذف شده اینستاگرام از آرشیو

برای بازیابی عکسهای پاک شده اینستاگرام، وارد این برنامه شوید. سپس روی پروفایل خود بزنید. منوی سه خطی را که در سمت راست و بالا قرار دارد، بزنید. گزینه Archive را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید Stories و Posts را ببینید.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

روی عکس موردنظر بزنید تا باز شود. سپس منوی سه نقطه‌ای را بزنید. گزینه Show on profile را انتخاب کنید. این روش برای پست‌ها و استوری‌هایی کاربرد دارد که آنان را آرشیو کرده‌اید. با زدن این گزینه، پست یا استوری برمی‌گردد.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

ریکاوری پست های حذف شده اینستاگرام از طریق گالری گوشی اندروید

برای بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام گوشی اندروید، وارد My Files شوید. در صورتی می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را در این بخش ببینید که ویژگی ذخیره در گوشی را از قبل انتخاب کرده باشید. علاوه بر این، تنها تصاویر و ویدئوهایی را می‌توانید مشاهده کنید که با دوربین اینستاگرام گرفته باشید.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

وارد Internal Storage شوید. سپس Pictures را انتخاب کنید. پوشه اینستاگرام را پیدا کنید. در این بخش تمامی ویدئوها و تصاویری را که با دوربین اینستاگرام ثبت کرده‌اید، مشاهده خواهید کرد. در نتیجه، خود پست در این بخش وجود ندارد و نمی‌توانید از این روش برای برگردان عکس پست حذف شده اینستاگرام استفاده کنید.

برای یادگیری تنظیم اندازه تصاویر به مطلب روش‌های تنظیم سایز عکس یا ویدیو پست و استوری اینستاگرام مراجعه کنید.

بازگردانی پست حذف شده اینستاگرام در آیفون و آیپد

برای بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام در iOS به Photos بروید. در این مورد نیز مانند گوشی‌های اندروید، تنها عکس‌ها و ویدئوهایی را مشاهده خواهید کرد که با دوربین Instagram گرفته باشید.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

برای ریکاوری پست های حذف شده اینستاگرام وارد بخش Albums شوید. Instagram را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهایی را که با دوربین اینستاگرام گرفته‌اید، مشاهده کنید.

بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام

در صورتی که اکانت اینستاگرام شما حذف شده است، می‌توانید به مطلب آموزش روش‌های بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه به آموزش ۴ روش بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام پرداختیم. آیا موفق شدید پست موردنظر خود را برگردانید؟ لطفا نظات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 475 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.