رهنامه آموزش ۴ روش فارسی سازی و نحوه فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت - رهنامه

تا به حال با مشکل انگلیسی بودن ارقام ? در مجموعه آفیس و بسیاری از نرم افزارهای دیگر مواجه شده اید؟ این مشکل ممکن است در زمانی که مطلب شما فارسی است برای شما مشکلاتی را ایجاد کند، از این رو در این پست به بررسی این مهم خواهیم پرداخت. پس در ادامه با رهنامه با آموزش ۴ روش فارسی سازی و نحوه فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت همراه باشید.

نحوه فارسی سازی اعداد در پاورپوینت

How to change numbers to Farsi in PowerPoint

پیش از این در رهنامه ما آموزش ۲ روش حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد و ۴ روش حل مشکل نمایش اعداد و فونت فارسی در اکسل برای شما قرار دادیم. در ادامه در این پست به آموزش فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت خواهیم پرداخت. پس بدون اتلاف وقت آموزش فارسی سازی اعداد پاورپوینت را شروع کنیم.

فارسی نویسی اعداد در پاورپوینت

مسیر زیر را طی کنید.

Slide Number >> Right click >> Font >> Complex scripts font >> Persian font >> OK

در این روش که تنظیمات انجام شده تنها روی عدد اسلاید انتخاب شده (نه همه ی اسلایدها) اعمال می شود در ابتدا باید روی شماره صفحه ی اسلاید کلیک کنید تا نشانگر چشمک زن تایپ نمایش داده شود.

پس از آن ابتدا با خاکستری رنگ کردن مورد نظر خود، آن را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست روی آن گزینه  Font را انتخاب کنید.

در پنجره  باز شده تنظیماتی برای سفارشی سازی عدد اسلاید وجود دارد. در این قسمت دو لیست کشویی برای انتخاب فونت عدد نمایش داده شده است که شما باید از لیست دوم با عنوان Complex scripts font استفاده کنید تا اعداد شما به فارسی تغییر کنید. همچنین شما در این لیست باید فونت های فارسی را انتخاب کنید که اعداد آن ها نیز فارسی باشند، فونت هایی مانند نازنین، تیتر و … باید انتخاب شما باشند.

با زدن روی کلید OK خواهید دید که عدد شماره اسلاید انتخاب شده به فارسی و فونت انتخاب شده تبدیل می شود.

شماره صفحه فارسی پاورپوینت

سفارشی سازی شماره اسلایدها در پاورپوینت

برای ورود به این پنجره باید روی گزینه Format  کلیک کنید. در این پنجره گزینه های دیگری نیز برای سفارشی تر کردن عدد نمایش داده شده وجود دارد. شما می توانید از قسمت Font Style سبک فونت، و با استفاده از گزینه ی Size اندازه آن را انتخاب کنید. علاوه بر این با استفاده از لیست کشویی با عنوان Font color می توانید رنگ عدد را انتخاب کنید.

گزینه ای با عنوان Underline style نیز وجود دارد که برای انتخاب نوع خط تیره موجود در زیر عدد بوده و رنگ آن نیز قابل سفارشی سازی می باشد. علاوه بر این در قسمت Effects نیز گزینه هایی برای ایجاد جلوه های ویژه وجود دارد. تمامی این سفارشی سازی ها مربوط به فونت شماره اسلاید می باشد. برای ایجاد سفارشی سازی هایی بیشتری مانند کادر رنگ دور شماره صفحه و … می توانید پس از انتخاب شماره صفحه از تب Format در نوار بالای پاورپوینت (مانند تصویر بالا) استفاده کنید.

فارسی نوشتن در پاورپوینت

فارسی نوشتن در پاورپوینت

در نظر داشته باشید که اگر کامپیوتر شما زبان فارسی را پشتیبانی کرده و شما این زبان را در آن add کرده اید می توانید با استفاده از تمامی فونت های B مثل B Nazanin یا B Mitra ، B titr و مشابه استفاده نمایید و در تقریباً تمامی موارد ارقام بصورت فارسی نمایش داده خواهند شد. ( نمونه در تصویر زیر: فونت B Nazanin )

اعداد فارسی پاورپوینت

و اما اگر قصد استفاده از این فونت ها را ندارید یا در کل این مشکل برطرف نشده است به احتمال زیاد شما همچنان زبان فارسی را در ویندوز خود add نکرده اید. در ادامه همراه ما باشید تا آموزش تصویری انجام این کار را به شما ارائه دهیم.

در ابتدا باید کنترل پنل ویندوز را باز نمایید برای انجام این کار در سرچ ” جستجو “ پایین صفحه ویندوز بنویسید “Control Panel” و پس از مشاهده آن در نتایج بر روی آن کلیک نمایید. سپس صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که باید بر روی گزینه add a language کلیک نمایید.

اعداد فارسی پاورپوینت

سپس وارد صفحه ای دیگر مشابه تصویر زیر خواهید شد که باید بر روی گزینه add a Language کلیک نمایید.

 

در صفحه آخر زبان هایی که ویندوز ۱۰ از آن ها پشتیبانی می کند برای شما نمایش داده می شود که در بخش حرف P می توانید فارسی یا Persian را مشاهده نمایید. در ابتدا بر روی Persian یک کلیک نمایید.

پس از آن مشابه تصویر زیر گزینه Add را در پایین صفحه سمت راست بزنید.

فارسی سازی اعداد پاورپوینت

زبان فارسی به ویندوز شما اضافه شد. حال می توانید از اعداد فارسی در پاورپوینت خود لذت ببرید. توجه داشته باشید برخی از فونت ها قابلیت پشتیبانی از ارقام فارسی را ندارند لذا پیشنهاد ما به شما استفاده از فونت های معتبر از قبیل B Nazanin – IranYekan – Iran Sans می باشد.

فارسی شدن اعداد در پاورپوینت ۲۰۱۰ و.. ویندوز ۷

در ادامه آموزش عدد فارسی پاورپوینت برای پاورپوینت با رهنامه همراه هستید. برای فارسی کردن اعداد در پاور پوینت ۲۰۱۰ و.. ویندوز ۷ به کنترل پنل ویندوز میرویم، در مرحله بعدی گزینه region انتخاب میکنیم یا می توانید از گزینه change date,time or number forma در تنظیمات region گزینه additional setting را انتخاب کرده:

فارسی شدن اعداد در پاورپوینت

و نهایتا در آخرین گزینه یعنی use native digits گزینه context را انتخاب  کنید.

برای اینکه بینید زبان فارسی روی سیستم شما نصب می باشد یا خیر از همان پنجره Region روی سربرگ Keyboard and language را انتخاب می کنیم و سپس عبارت change keyboard را انتخاب می کنیم.

فارسی نوشتن در پاورپوینت

روی عبارت Add کلیک کرده و زبان Persian را انتخاب می کنیم.

شماره صفحه فارسی پاورپوینت

بعد از تنظیمات دوباره اعداد مورد نظرتان را با صفحه کلید فارسی در پاورپوینت وارد کنید زیرا فرمت قبلی ها به صورت پیش فرض لاتین بوده است. بنابراین بار دیگر فایل را بسته و باز کنید تا تنظیمات انجام داده شده عمل کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه فارسی نوشتن در پاورپوینت و شماره صفحه فارسی پاورپوینت را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اعداد فارسی پاورپوینت و فونت فارسی پاورپوینت را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 492 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.