رهنامه آموزش ۵ روش حل مشکل روشنایی و کم نشدن نور صفحه در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

تنظیم نور صفحه لپ تاپ و کامپیوتر ☀️ بخش بسیار مهم است. مخصوصا برای افرادی که مدت زمان طولانی را با کامپیوتر خود کار می‌کنند. گاهی ممکن است مشکلی در ویندوز ایجاد شود و نتوان نور صفحه را تنظیم کرد. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۵ روش حل مشکل روشنایی و کم نشدن نور صفحه در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

حل مشکل Brightness در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷

How To Fix Windows Brightness Not Working Issues

گاهی ممکن است نتوانید نور صفحه نمایش کامپیوتر خود را تنظیم کنید. این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد زیرا دید شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث خستگی یا ایجاد درد در چشم شود. در این مطلب از رهنامه راه‌های رفع مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این پست همراه ما باشید.

رفع مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز ۱۰ با برنامه Restoro PC Repair Tool

برای حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در ویندوز ۱۰ می‌توانید از برنامه Restoro PC Repair Tool استفاده کنید. در ابتدا این برنامه را دانلود کنید. سپس روی Start Scan بزنید تا مشکلات احتمالی کامپیوتر شما را پیدا کند. پس از آن، روی Repair All کلیک کنید تا مشکلات برطرف شوند. با این روش ممکن است این مشکل کامپیوتر برطرف شود.

رفع مشکل Brightness ویندوز ۱۰ با بروزرسانی درایورهای Display Adapter

روش دیگر برای حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز ۱۰ بروزرسانی درایورهای Display Adapter است. برای این کار روی دکمه Start راست کلیک کنید و سپس Device Manager را انتخاب کنید.

کم نشدن نور صفحه در ویندوز

حال Display Adapters را باز کنید. روی Display Adapter لیست شده راست کلیک کنید و Update Driver Software را بزنید. گزینه Automatically search for the updated driver software را انتخاب کنید. در نهایت دستگاه را ری‌استارت کنید.

کم نشدن نور صفحه در ویندوز

کم نشدن نور صفحه در ویندوز

همچنین می‌توانید از سایت برند کامپیوتر خود آخرین درایورهای صفحه نمایش و چیپست را دانلود و بروز رسانی کنید. برای انجام این کار، ابتدا روی Start راست کلیک کنید. سپس Device Manager را انتخاب کنید. Display driver را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا فهرستش باز شود. روی درایور نمایشگر موردنظر خود راست کلیک کنید. Uninstall را انتخاب کنید.

به Software and Drivers sub-section یا Search for drivers using Google بروید. در این بخش می‌توانید مستقیما به وب‌سایت برند دستگاه خود وارد شوید. وقتی وارد وب‌سایت شدید، بروز رسانی‌ها را جستجو و سپس دانلود کنید.

درایورهایی را دانلود کنید که در لپ‌ تاپ وجود ندارند و ممکن است علت مشکل Brightness ویندوز ۱۰ باشند. اگر نتوانستید این روش را اجرا کنید، از برنامه‌های شخص ثالث که برای آپدیت کردن درایور هستند، استفاده کنید.

به عنوان مثال، برنامه DriverFix را دانلود کنید. سپس Scan را انتخاب کنید و منتظر بمانید پردازش انجام شود. نتایج و پیشنهادات را بررسی کنید. این برنامه می‌تواند به خوبی به شما نشان دهد که مشکل از کجا است. هم می‌توانید برنامه‌ها را به صورت جداگانه آپدیت کنید و هم امکان بروز رسانی یکجای آن‌ها وجود دارد. برای این کار باید دکمه Update کنار هر درایور را بزنید.

کم نشدن نور صفحه در ویندوز

رفع مشکل Brightness ویندوز ۱۰ با بروز رسانی درایورهای Display Adapter به صورت دستی

برای برطرف کردن مشکل تنظیم نور صفحه در ویندوز ۱۰، می‌توانید روش پیشین را به نوع دیگری هم اجرا کنید. با کلید ترکیبی Win+R باکس Run را باز کنید و سپس dxdiag را بنویسید. در نهایت، OK را بزنید. سپس به سربرگ Display بروید. در بخش Device نام شرکت کارت گرافیک نوشته شده است ، آخرین داریور مخصوص این شرکت را از اینترنت دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. مهم‌ترین شرکت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

Intel Drivers & Software صفحه

NVIDIA Driver download صفحه

AMD Drivers and support صفحه

در صورت نبودن گزینه Brightness در ویندوز ۱۰ پس از انجام این روش، چه کار کنیم؟

کم نشدن نور صفحه در ویندوز

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

اگر مشکل نبودن گزینه Brightness در ویندوز ۱۰ رفع نشد، از پنجره How do you want to search for driver software?، گزینه دوم یعنی Browse my computer for driver software را به جای Automatically search for the updated driver software انتخاب کنید.

سپس در پنجره جدید روی Let me pick from a list of device drivers on my computer کلیک کنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

از تنظیمات Show compatible hardware، گزینه Microsoft Basic Display Adapter را انتخاب کنید. حال روی Next کلیک کنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

حل مشکل کم و زیاد نشدن نور در ویندوز ۸، ۷ و ۱۰ با فعال کردن Adaptive brightness

برای حل مشکل تنظیم نور صفحه در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ روی Start کنید و وارد Control Panel شوید. حال به Category و پس از آن به Hardware and Sound بروید. سپس Power Options را انتخاب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید روی آیکون Power راست کلیک کنید و سپس Power Options را انتخاب کنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

روی لینک Change plan settings کلیک کنید. سپس روی Change advance power settings بزنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، روی Display کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. سپس Display brightness، Dimmed display brightness و Enable adaptive brightness را پیدا کنید و روی هر کدام از آن‌ها کلیک کنید.

هر کدام از این موارد رو به صورت دلخواه تنظیم کنید. سپس روی Apply و در نهایت OK کلیک کنید.

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ با فعال کردن PnP Monitor

برای حل مشکل نور صفحه در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ ابتدا روی Start راست کلیک کنید و سپس Device Manager را انتخاب کنید. حال روی Monitors کلیک کنید. روی Generic PnP monitor راست کلیک کنید تا ببینید فعال است یا خیر.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

اگر فعال نیست روی Enabled device کلیک کنید. اگر هم فعال است، آن را غیرفعال کنید. روی تب Action که در بالای منوی Devices Manager است، کلیک کنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

Scan for Hardware Changes را انتخاب کنید. سپس اجازه دهید اسکن انجام شود.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ با پاک کردن Hidden devices در  PnP Monitor

برای رفع مشکل تنظیم نور صفحه در ویندوز ۱۰، کلید ترکیبی Win+R را بگیرید. در باکس Run عبارت devmgmt.msc را بنویسید. سپس OK را بزنید تا پنجره Device Manager باز شود. روی سربرگ View کلیک کنید.  Show hidden devices را انتخاب کنید. روی Monitors کلیک کنید تا منوی آن باز شود. روی تمامی Hidden devices موجود کلیک کنید و Uninstall device را انتخاب کنید. در نهایت، سیستم را ری‌استارت کنید.

برای تنظیم کردن روشنایی صفحه کامپیوتر به مطلب روش‌های تنظیم روشنایی و نور صفحه در ویندوز مراجعه کنید.

رفع مشکل کار نکردن کلید Fn برای تنظیم نور مانیتور با به روزرسانی Registry

برای حل مشکل تار شدن نور لپ تاپ در این روش، باید Registry را آپدیت کنید. ابتدا سیستم خود را اسکن کنید. به عنوان مثال، از Restoro Repair Tool که معرفی کردیم، استفاده کنید.

توجه کنید که مراحل این بخش باید بسیار با دقت انجام شوند. زیرا خطا در هر بخش می‌تواند سیستم شما را از کار بیندازد.

قبل از هر کاری از Registry بکاپ (Backup) بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را بازیابی کنید. برای انجام این کار ابتدا روی Start راست کلیک کنید و Run را انتخاب کنید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

به پوشه HKEY_LOCAL_MACHINE بروید.

مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10

سپس به ترتیب روی System کلیک کنید. حال روی ControlSet001 و Control کلیک کنید. در مرحله بعد روی Class کلیک کنید. سپس روی {۴d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318} و ۰۰۰۰ کلیک کنید.

سپس روی MD_EnableBrightnesslf2 دو بار کلیک کنید. Value را به صفر تغییر دهید. این کار را برای KMD_EnableBrightnessInterface2 هم انجام دهید.

در مرحله بعد این مراحل را برای پوشه دیگری انجام می‌دهیم. این بار به جای ۰۰۰۰ به ۰۰۰۱ بروید و Value را برای MD_EnableBrightnesslf2 و KMD_EnableBrightnessInterface2 به ۰ تغییر دهید.

در نهایت، کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

اگر چنین مشکلی را با صفحه نمایش گوشی دارید، به مطلب آموزش روش‌های تنظیم نور صفحه نمایش اندروید مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه روش‌های حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در ویندوز ۱۰ ،۸ و ۷ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.