رهنامه آموزش ۵ روش حل مشکل کوچک و بزرگ شدن تصویر در KMPlayer - رهنامه

آیا از اندازه تصویر KMPlayer ناراضی هستید؟ KMPlayer یکی از بهترین پخش کننده های چندرسانه‌ای ▶️ است که با امکانات فراوانی که دارد می تواند تقریباً تمام قالب های صوتی و تصویری را اجرا کند. با وجود رابط کاربری آسان این برنامه، بعضی از کاربران قادر به تنظیم اندازه تصویر نیستند. پس همراه ما با آموزش ۵ روش حل مشکل کوچک و بزرگ شدن تصویر در KMPlayer باشید.

رفع مشکل بزرگ و کوچک شدن تصویر در KMPlayer

How to Fix Small or Large Screen Problem in KMPlayer

اگر به دنبال یک پلیر همه کاره می‌گردید که بتواند همه نوع فایل های صوتی و تصویری را اجرا کند، قطعا از میان تمام پلیر ها، KMPlayer در اولویت انتخاب های شما باشد. بیشتر کاربران برای رابط کاربری آسان و خوبی که این نرم افزار دارد، از آن استفاده می کنند. همچنین تم سیاه رنگ آن نیز بسیار جذاب است. VLC media player نیز یک پخش کننده رسانه بسیار خوب است اما استفاده از KMPlayer برای تماشای فیلم مناسب تر هست، زیرا استفاده از آن آسان تر و کیفیت صدا نیز بهتر است.

KMPlayer قابلیت های زیادی دارد، از جمله تنظیم صدا و تصویر، پخش چند زیرنویس و غیره. با این حال کاربران با تنظیم تصویر در کی ام پلیر مشکل دارند، که امروز در رهنامه ان را بررسی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید، نحوه همگام سازی زیرنویس KMPlayer را فرابگیرید.

مشکل کوچک و بزرگ شدن تصویر در KMPlayer با برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه

برای حل مشکل تصویر در kmplayer، ابتدا نرم افزار را باز کنید. در هر جایی از آن کلیک راست کنید تا منوی تنظیمات باز شود. سپس از قسمت Options گزینه Preferences را کلیک کنید. همچنین اینکار را می توانید با زدن کلید F2 کیبورد هم انجام دهید.

رفع مشکل کوچک شدن تصویر در kmplayer با برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه

پنجره Preferences ظاهر می‌شود. در پایین این پنجره گزینه Reset Current Preset (برگرداندن به تنظیمات اولیه KMplayer) را کلیک کنید.

رفع مشکل کوچک شدن تصویر در kmplayer با برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه

اگر پیغامی مبنی بر هشدار برای شما نشان داده شد، بر روی Yes کلیک کنید تا ریست تنظیمات KMplayer انجام شود. پس از اینکار تمامی تغییرات و شخصی سازی های نرم افزار به حالت اولیه بازگشته است. در نهایت kmplayer را ببندید و دوباره باز کنید. قبلا نیز در رهنامه، نحوه برگشت به تنظیمات اولیه پلیر PotPlayer و KMPlayer بررسی شد.

رفع مشکل کوچک شدن تصویر در kmplayer با برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه

حل مشکل کوچک شدن تصویر در Kmplayer

دلیل کوچک شدن تصویر در kmplayer می تواند انتخاب گزینه اشتباه در مسیر Screen Controls > Keep Video Frame To باشد. انتخاب (Window Size (Default و (Normal Size (100% مناسب خواهد بود.

حل مشکل کوچک شدن تصویر در kmplayer

رفع مشکل بزرگ شدن تصویر در KMPlayer

برای برطرف کردن مشکل بزرگ شدن تصویر در kmplayer نیز، مسیر Screen Controls > Start Playback In دنبال کنید. سپس Original Size را کلیک کنید.

رفع مشکل کوچک شدن تصویر در kmplayer

چگونه صفحه فیلم KMPlayer کامپیوتر را بزرگ کنیم؟ زمانی که ویدئو پخش می شود، حالت (Fullscreen (Alt+Enter یا (Fullscreen Overscan (Ctrl+Alt+Enter در مسیر ذکر شده انتخاب کنید.

تنظیمات KMPlayer برای کیفیت تصویر

برای برطرف کردن مشکل تصویر در KMPlayer، ابتدا این دستورالعمل را دنبال کنید تا “Advance Video Option” را در لیست خود مشاهده کنید. روی صفحه KMPlayer کلیک راست کنید. در Option گزینه Advance Menu را انتخاب کنید.

تنظیمات kmplayer برای کیفیت تصویر

سپس بعد از پخش یک فیلم، روی فیلم در KMPlayer دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید، سپس به Video(Advanced)/ Video renderer بروید. در اینجا رندر ویدئو را Vmr9 Renderless یا Vmr Widowe انتخاب کنید.

تنظیمات kmplayer برای کیفیت تصویر

بزرگ کردن صفحه پخش فیلم kmplayer با کیبورد

از کیبورد نیز می توانید مشکل زوم KMPlayer را حل کنید. همچنین اندازه تصویر را براحتی تغییر دهید. برای اینکار از دکمه اعداد ۱ تا ۵ استفاده می‌کنیم:

  • برای تمام صفحه شدن kmplayer، دکمه ۵ را فشار دهید.
  • دکمه ۴ برای اندازه دو برابر (۲۰۰٪)
  • دکمه ۳ جهت اندازه یک و نیم برابر (۱۵۰٪)
  • دکمه ۲ برای  اندازه طبیعی (۱۰۰٪)
  • دکمه ۱ جهت نصف اندازه (۵۰٪)

بزرگ کردن صفحه پخش فیلم kmplayer با کیبورد

در آخر توصیه می کنم، اگر هنگام پخش فیلم و … با تصویر سبز مواجه می شوید، به پست حل مشکل سبز شدن تصویر پخش ویدیو در رهنامه مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست تلاش کردیم که به آموزش ۵ روش حل مشکل کوچک و بزرگ شدن تصویر در KMPlayer بپردازیم. ممنون که همراه رهنامه بودید. شما چطور مشکل تصویر در کی ام پلیر را حل کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه و سایر مسایل مرتبط را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.