رهنامه آموزش ۵ روش رفع مشکل علامت سوال در SMS اندروید - رهنامه

گاهی ممکن است به جای دریافت کلماتی درست در پیامک، ✉️ علامت سوال مشاهده کنید. در این حالت ممکن است به جای تمام متن پیام یا بخشی از آن علامت سوال دریافت کنید. در برخی موارد هم در متن مشکلی وجود ندارد اما به جای ایموجی علامت سوال نمایش داده می‌شود. این مشکل را با روش‌های مختلف می‌توانید برطرف کنید. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۵ روش رفع مشکل علامت سوال در SMS اندروید میپردازیم.

حل مشکل مشکل علامت سوال در پیامک

?How to Fix Question Marks in SMS Message Instead of the Original Characters

گاهی وقتی با زبانی مانند فارسی پیامک برایتان ارسال می شود، این امکان وجود دارد که به جای چند یا تمامی حروف ها علامت سوال دریافت کنید. این مشکل گاهی برای اموجی ها هم رخ می‌دهد و در پیامک خود نمی‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این مشکل را با راه حل های مختلف می‌توانید رفع کنید. در این مطلب از رهنامه روش های رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS و عدم نمایش اموجی را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

رفع مشکل تبدیل حروف فارسی به علامت سوال (؟) در اندروید

برای حل مشکل علامت سوال اس ام اس سامسونگ و… وارد برنامه پیامک گوشی خود شوید. سپس روی Settings بزنید.

رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS

حال More Settings را انتخاب کنید.

رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS

سپس روی Text Message بزنید.

رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS

گزینه Input mode یا character encoding را انتخاب کنید.

رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS

سپس Automatic یا Auto را انتخاب کنید.

رفع مشکل نمایش حروف فارسی به صورت علامت سوال در SMS

رفع مشکل تبدیل حروف فارسی به علامت سوال در اندروید

علت عدم نمایش صحیح پیامک در گوشی و نشان دادن علامت سوال چیست؟

مشکل قاطی شدن اس ام اس بیشتر زمانی رخ می‌دهد که زبان پیامک چیزی که از حروف الفبای لاتین استفاده نمی‌کند. مانند فارسی. به همین دلیل وقتی از حرفی استفاده می‌کنید که در بخش حروف عمومی GSM7 ثبت نشده است، به جای آن علامت سوال نمایش داده می‌شود. در این حالت باید از از رمزگذاری Unicode استفاده کنید.

برای درست کردن رمزگذاری Unicode و رفع مشکل تبدیل حروف فارسی به علامت سوال در اندروید، دستور زیر را در بخش GET یا POST API URL وارد کنید:

&type=Unicode

توجه داشته باشید که type یک پارامتر اختیاری است. آن را می‌توان برای متن (پیش فرض) حذف کرد اما زمانی که می‌خواهید Binary (binary)، WAP Push (wappush)، Unicode message (unicode)، vcal (vcal) یا vcard (card) ارسال کنید، موردنیاز است.

رفع مشکل علامت سوال به جای اموجی در SMS

مشکل علامت سوال به جای اموجی در SMS به این دلیل رخ می‌دهد که Unicode گوشی شما با Unicode گوشی دیگر متفاوت است. تمامی پیام‌ها بر اساس استانداردهای Unicode طراحی می‌شوند. اموجی‌ها از نمادهای مختلفی تشکیل شده‌اند. گاهی شرکت‌های مختلف از نمادهایی متفاوت برای تغریف یک اموجی استفاده می‌کنند. برای همین شکل ظاهری اموجی‌ها در آیفون و اندروید یکسان نیست.

گاهی این تغییرات صرفا جنبه ظاهری دارند. ظاهر آن‌ها متفاوت است اما پیامی که ارسال می‌کنند، یکسان است. ایموجی‌ها بر اساس پلتفرم دریافت‌کننده پیام ترجمه می‌شوند. وقتی یک برنامه یا پلتفرم نتواند اموجی را بخواند، آن را بلاک می‌کند و برای همین به جای آن علامت سوال می‌بینید.

برای این که متوجه شوید علامت سوال چ بوده است، آن را کپی کنید. سپس وارد اکانت توییتر خود شوید. حال @botmoji What. Is. This. (?????) را توییت کنید. Botmoji فورا Emojipedia را چک می‌کند و اموجی اصلی را به شما نشان می‌دهد.

البته خودتان هم می‌توانید وارد Emojipedia شوید. مرورگر را باز کنید و وارد این سایت شوید. علامت‌ها را کپی کنید. سپس در کادر وارد کنید و روی GO یا علامت ذره بین بزنید. سپس می‌توانید اموجی‌های اصلی را مشاهده کنید.

رفع مشکل علامت سوال به جای اموجی در SMS

تبدیل علامت سوال به حروف فارسی با آپدیت کردن برنامه و گوشی

برای رفع مشکل تبدیل حروف فارسی به علامت سوال در اندروید و عدم نمایش اموجی، پیشنهاد می‌کنیم نسخه اندروید و برنامه پیامک گوشی و کیبورد خود را همیشه به روزرسانی کنید. بسیاری از این گونه مشکلات با آپدیت کردن برنامه برطرف می‌شود. به سادگی می‌توانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و در بخش About phone اندروید گوشی را آپدیت کنید. برای به روزرسانی برنامه پیامک هم می‌توانید به گوگل پلی بروید و آن را آپدیت کنید.

رفع مشکل عوض شدن متن اس ام اس با استفاده از برنامه‌های جایگزین

رفع مشکل عوض شدن متن اس ام اس

اگر مشکل نمایش علامت سوال بجای حروف فارسی در SMS و عدم نمایش اموجی ادامه پیدا کرد و با هیچ روشی حل نشد، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌های جایگزین اپلیکیشن Message گوشی استفاده کنید. با این برنامه‌ها می‌توانید دقیقا همان کار را انجام دهید. پیامک ارسال و دریافت کنید و در عین حال، از قابلیت‌های بیشتری بهره ببرید. برای آشنایی با فهرست کامل این برنامه‌ها، مطلب دانلود بهترین برنامه دریافت و ارسال اس ام اس اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه روش‌های حل مشکل اس ام اس فارسی بصورت علامت سوال در گوشی سامسونگ و… را آموزش دادیم. شما با کدام روش این مشکل را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 28 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.