رهنامه آموزش ۶ روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم و کابلی - رهنامه

برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون ? شما می توانید از روش اتصال بی سیم و یا کابلی استفاده کنید؛ در مطلب امروز رهنامه ما این روش ها را توضیح خواهیم داد و در نهایت نکاتی برای عیب یابی مشکل اتصال لپ تاپ به تلویزیون را ارائه خواهیم کرد تا شما بتوانید از یک تصویر با ابعاد و وضوح بیشتر از لپ تاپ در تلویزیون خود استفاده کنید و از محتواهای خود لذت ببرید.

آموزش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Connect a Laptop to A Tv

قبلا در مورد اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون صحبت کردیم؛ در این راهنما هم به صورت گام به گام؛ ما به شما نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون را نشان خواهیم داد؛ بنابراین می توانید عکس ها، فیلم ها و سایر محتواهای مورد علاقه خود را در یک صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید. روش های مختلفی برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون وجود دارد؛ اما ما فقط به ساده ترین و پرکاربردترین روش ها اشاره خواهیم کرد. روشی که می توانید استفاده کنید به مواردی همچون پورت های پشتیبانی شده در تلویزیون و لپ تاپ شما بستگی دارد.

آموزش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10 ، 8 و 7

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۷ با کابل HDMI یکی از ساده ترین روش هایی است که می توانید استفاده کنید؛ شما می توانید از این روش در نسخه ها دیگر ویندوز هم استفاده کنید. برای انجام این کار تنها به یک کابل HDMI نیاز دارید. یک کابل اچ دی ام ای می تواند صوت و تصویر را با کیفیت بالا انتقال دهد؛ بنابراین برای پخش برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شما بسیار مناسب است.

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

برای انجام این کار, هم لپ تاپ و هم تلویزیون باید دارای پورت HDMI باشند. اگر این دستگاه های شما خیلی قدیمی نباشند؛ احتمالا این پورت را در اختیار خواهید داشت. هر دو دستگاه خود را روشن کنید و با استفاده از کابل HDMI آنها را به هم وصل کنید. کافیست ورودی HDMI صحیح تلویزیون را با استفاده از ریموت کنترل انتخاب کنید و کار خود را شروع کنید.

بخاطر داشته باشید که برخی از لپ تاپ ها دارای پورت Micro HDMI یا Mini HDMI هستند؛ بنابراین به کابل دیگری احتیاج دارید. اگر از قبل کابل HMI معمولی دارید می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود یک مبدل خریداری کنید.

ارتباط بین دو دستگاه باید به طور خودکار برقرار شود؛ در غیر این صورت به مسیر Settings > System > Display بروید و مطمئن شوید که TV انتخاب شده است. همچنین می توانید وضوح تصویر را متناسب با یکی از تلویزیون های خود تنظیم کنید. کاری که باید انجام دهید این است که کلید ویندوز و P را فشار دهید و گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

اگر کابل اچ دی ام ای کوتاهی دارید می توانید از ۵ روش تقویت و افزایش طول کابل HDMI در خانه استفاده کنید.

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل VGA

برای وصل تلویزیون به لپ تاپ؛ اگر دستگاه های قدیمی تری استفاده می کنید به احتمال زیاد یک پورت VGA روی هر دو پیدا خواهید کرد. شما می توانید یک کابل VGA را خریداری کنید و از آن برای وصل کردن دستگاه های خود استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که کیفیت و رزولوشن آن به خوبی HDMI نیست. همچنین فقط با سیگنال های ویدیویی سر و کار دارد؛ و این بدان معناست که برای مدیریت صدا به کابل جداگانه ای احتیاج خواهید داشت.

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل VGA

تلویزیون و لپ تاپ خود را روشن کنید و بعد آنها را با استفاده از یک کابل VGA و همچنین یک کابل صدای ۳٫۵ میلیمتری متصل کنید. مرحله بعدی فشار دادن دکمه Input در ریموت کنترل و انتخاب گزینه PC یا RGB از لیست است.

ارتباط بین دو دستگاه باید به طور خودکار برقرار شود؛ در غیر این صورت به مسیر Settings > System > Display بروید و مطمئن شوید که TV انتخاب شده است. همچنین می توانید وضوح تصویر را متناسب با یکی از تلویزیون های خود تنظیم کنید. کاری که باید انجام دهید این است که کلید ویندوز و P را فشار دهید و گزینه Duplicate را انتخاب کنید. اگر کابل وی جی ای ندارید می توانید برای ساخت کابل VGA در خانه اقدام کنید.

چرا لپ تاپ به تلویزیون وصل نمی شود؟

اگر لپ تاپ و تلویزیون شما پورت های متفاوتی داشته باشند چه کار می کنید؟ مثلا فرض کنیم که لپ تاپ شما فقط یک پورت HDMI دارد و تلویزیون شما دارای یک پورت VGA قدیمی است. در این حالت برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون به یک مبدیل HDMI به VGA نیاز دارید. قیمت این مبدل نسبتا ارزان است.

هنگامی که مبدل را خریداری کردید؛ استفاده از آن بسیار ساده است. کابل HDMI را به لپ تاپ و کابل VGA را به تلویزیون وصل کنید. بعد سر دیگر کابل VGA را به مبدل وصل کنید تا دو دستگاه به هم وصل شوند. آخرین مرحله انتخاب ورودی PC یا RGB در تلویزیون و با استفاده از ریموت کنترل است.

چرا لپ تاپ به تلویزیون وصل نمی شود؟

ارتباط بین دو دستگاه باید به طور خودکار برقرار شود؛ در غیر این صورت به مسیر Settings > System > Display بروید و مطمئن شوید که TV انتخاب شده است. همچنین می توانید وضوح تصویر را متناسب با یکی از تلویزیون های خود تنظیم کنید. کاری که باید انجام دهید این است که کلید ویندوز و P را فشار دهید و گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

برای نمایش صفحه گوشی اندروید روی کامپیوتر و لپ تاپ از ۷ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل USB-C

اگر لپ تاپ شما دارای پورت USB-C است چند گزینه پیش رو دارید. می توانید مستقیما از طریق کابل USB-C لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید؛ اما بدیهی است که باید تلویزیون هم دارای پورت USB-C باشد. فقط یک کابل USB-C خریداری کنید؛ دو دستگاه را به هم متصل کنید و ورودی صحیح تلویزیون را انتخاب کنید. یا این حال توجه داشته باشد که هر پورت USB-C نمی تواند سیگنال ویدیویی را حمل کند؛ بنابراین قبل از خرید کابل حتما این مورد را بررسی کنید.

روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل USB-C

گزینه دوم خرید یک مبدل USB-C به HDMI است. کابل USB-C را به لپ تاپ و کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید و بعد سر دیگر کابل HDMI را به مبدل وصل کنید تا دو دستگاه به هم وصل شوند. در نهایت ورودی HDMI را در تلویزیون انتخاب کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز بدون کابل

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز بی سیم برای کاربرانی که نمی خواهند با کابل های دست و پاگیر و مزاحم روبرو شوند مناسب است. اما انجام این کار به یک دستگاه استریمینگ رسانه ای مانند کرومکست گوگل یا Roku Streaming Stick Plus نیاز دارد. تلویزیون های اندرویدی دارای کرومکست داخلی هستند که همان کار را انجام می دهند.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز بدون کابل

دستگاه کرومکست گوگل احتمالا بهترین گزینه برای شما است؛ هزینه آن بیشتر از کابل HDMI است. برای شروع دانگل اتصال لپ تاپ به تلویزیون (کرومکست) را به تلویزیون متصل کنید و تنظیم کنید. بعد می توانید فیلم ها و فایل های خود را که به صورت محلی در لپ تاپ شما ذخیره شده اند و حتی دسکتاپ خود را در تلویزیون آینه سازی کنید. فقط مرورگر کروم را روی لپ تاپ خود باز کنید. روی منو (سه نقطه عمودی) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه Cast را انتخاب کنید. بعد محتوای مورد نظر خود را از طریق منوی کشویی Sources انتخاب کنید و روی کرومکستی که می خواهید آن را ارسال کنید کلیک کنید.

چگونه لپ تاپ به تلویزیون وصل کنیم؟

اگر با روش های بالا نمی توانید لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنید می توانید با استفاده از فلش مموری محتواهای مورد نظر خود را از لپ تاپ به تلویزیون انتقال دهید. استفاده از این روش به کابل یه پخش کننده رسانه یا دانگل نیازی ندارد. فقط محتوای خود را از لپ تاپ به فلش مموری انتقال دهید و آن را به پورت USB تلویزیون وصل کنید؛ سپس با استفاده از ریموت کنترل ورودی USB را انتخاب کنید. اما استفاده از این روش مستلزم آن است که تلویزیون شما دارای پورت USB باشد و از فرمت های مختلف پشتیبانی شود. برخی از تلویزیون ها فقط از برخی از فایل های تصویری پشتیبانی می کنند.

چگونه لپ تاپ به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۱۰

وقتی که لپ تاپ خود را از طریق HDMI یا حتی VGA به تلویزیون متصل می کنید؛ ویندوز باید به طور خودکار تصویری را روی آن شناسایی و نمایش دهد. فقط مطمئن شوید که تلویزیون روشن است و روی ورودی ویدیوی مناسب تنظیم شده است.

در غیر این صورت می توانید کلیدهای ویندوز و P ویندوز را فشار دهید تا گزینه های Laptop Screen Only > Duplicate > Extend > Second Screen Only را مشاهده کنید. احتمالا شما فقط به Duplicate یا Second Screen نیاز دارید.

اگر مشکل اتصال لپ تاپ به تلویزیون حل نشد؛ در لپ تاپ خود روی دسکتاپ ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Display Settings را انتخاب کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

اگر مانند تصویر زیر دو نمایشگر را مشاهده نمی کنید این بدان معناست که لپ تاپ شما نمی تواند تلویزیون را شناسایی کند. مشکل می تواند از خرابی کابل باشد؛ بنابراین کابل HDMI یا ورودی دیگر تلویزیون خود را امتحان کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

بعد از اینکه نمایشگر شماره ۲ را در Display Settings مشاهده کردید می توانید به پایین اسکرول کنید تا گزینه های Multiple Display را مشاهده کنید. در این منو می توانید انتخاب کنید که آیا صفحه نمایش لپ تاپ خود را آینه سازی می کنید؛ صفحه نمایش خود را توسعه می دهید یا می خواهید تلویزیون را به عنوان صفحه نمایش دوم انتخاب کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۱۰

در بسیاری از موارد می توانید لپ تاپ ویندوز ۱۰ خود را با استفاده از Miracast به صورت بی سیم به تلویزیون یا پروژکتور متصل کنید. شما باید دفترچه راهنمای تجهیزات خود را بررسی کنید و ببینید که از Miracast پشتیبانی می کند یا نه.

در مواردی که از تلویزیون یا پروژکتور غیر هوشمند استفاده می کنید که از Miracast پشتیبانی نمی کند می توانید یک مبدل Miracast را به پورت HDMI تلویزیون یا پروژکتور وصل کنید. دستگاه های متداول استفاده شده Microsoft Wireless Display Adapter, Roku Streaming Stick, Chromecast هستند.

برای اتصال بی سیم این مراحل را دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون؛ پروژکتور یا سیار دستگاه های Miracast به همان شبکه وای فای لپ تاپ شما متصل شده اند.
  • دستگاه را تنظیم کنید تا سیگنال Miracast را دریافت کند. این دستورالعمل ها بسته به دستگاه شما ممکن است متفاوت باشید به همین خاطر باید اسناد سازنده را بررسی کنید (در بسیاری از موارد به صورت خودکار انجام می شود و به هیچ مرحله ای نیاز نیست).
  • کلید ویندوز و P کیبورد خود را فشار دهید. باید منویی ظاهر شود تا بتوانید Connect to a wireless display را انتخاب کنید.
  • ویندوز ۱۰؛ دستگاه های پشتیبانی شده ای که می توانید به آنها متصل شوید را اسکن می کند. بعد از ظاهر شدن؛ دستگاه خود را انتخاب کنید.

نکاتی برای حل مشکلات مربوط به اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۷ ؛ ۸ و ۱۰

اگر با اتصال لپتاپ به تلویزیون با Wi-Fi در ویندوز و حتی اتصال کابلی چیزی مشاهده نمی کنید در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای حل مشکل اتصال خود بررسی کنید.

تنظیمات ورودی

اطمینان حاصل کنید که ورودی صحیحی را روی پروژکتور با تلویزیون انتخاب کرده اید. معمولا یک دکمه Input را در ریموت کنترل خود می توانید پیدا کنید که از آن می توانید برای انتخاب دستگاه ورودی استفاده کنید.

خاموش کردن سیستم

روی منوی Start کلیک کنید و Shut down را انتخاب کنید و سیستم را به طور کامل خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل بین لپ تاپ و نمایشگر یا پروژکتور متصل است و روشن هستند. لپ تاپ را دوباره روشن کنید.

درایورهای صفحه نمایش را به روز کنید

این مورد مخصوصا در مورد لپ تاپ های لنوو صادق است. به سایت تولیدکننده لپ تاپ خود مراجعه کنید و ببینید که آیا درایورهای نمایشگر جدیدتری در دسترس هستند. در برخی موارد لپ تاپ شما ممکن است دارای نوعی نرم افزار برای بروزرسانی درایور باشد که به صورت خودکار این آپدیت را برای شما انجام می دهد.

آپدیت بایوس

این روزها به ندرت از این راه حل استفاده می شود؛ اما هنوز هم راه حل برخی از مشکلات لپ تاپ ها است. به وب سایت سازنده لپ تاپ بروید و ببینید که آیا بروزرسانی بایوس برای مدل شما وجود دارد یا خیر.

در آخر از شما دعوت می کنیم آموزش کامل تصویری نصب ویدئو پروژکتور در خانه یا محل کار را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با روش های فوق؛ توانسته باشید لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید. اگر هنوز با مشکلی مواجه هستید یا پیشنهادات دیگری دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.