رهنامه آموزش ۷ روش حل مشکل ارور vulkan-1.dll بازی و.. - رهنامه

آیا به دنبال راهی برای رفع مشکل ارور Vulkan-1.dll missing ⚠️ هستید؟ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. فایل vulkan-1.dll که با نام Vulkan Loader نیز شناخته می شود، برای کارکرد صحیح برنامه ها و بازی ها نیاز است. در نتیجه در صورت آسیب دیدن یا از دست دادن آن، با ارور مواجه می شوید. امروز در رهنامه قصد داریم تا راه های حل مشکل ارور vulkan-1.dll بازی را به شما آموزش دهیم.

حل مشکل ارور vulkan-1.dll is missing ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

What Is Vulkan-1.dll Missing and How to Fix it?

فایل vulkan-1.dll یکی از فایل های سیستمی Win32/64 DLL می باشد که حجمی برابر با ۵۰۲٫۷۸KB تا ۹۴۴٫۳KB دارد. نام این محصول Vulkan Runtime می باشد. اما چه زمانی این ارور نمایش داده می شود؟ حذف شدن فایل های سیستمی، آسیب دیدن برخی از فایل ها در هنگام جا به جایی، آسیب دیدن رجیستری ویندوز، آلوده شدن سیستم به بدافزار و.. همگی می توانند از عوامل بروز آن باشند که با یکی از راه حل های زیر رفع خواهد شد.

ارور Vulkan-1.dll was not found چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، Vulkan-1.dll یک فایل DLL یا Dynamic Link Library است که جزو فایل های اصلی سیستم عامل ویندوز و یک جز از Vulkan API محسوب می شود. به صورت کلی Vulkan یک API و کراس پلتفرم گرافیک سه بعدی با هزینه کم می باشد. هدف آن دستیابی به عملکرد بالا در برنامه ها و بازی های سه بعدی در زمان واقعی است. Vulkan قدرتمند تر و دارای عملکرد بالاتر نسبت به برنامه های گرافیکی OpenGL و Direct 3D می باشد.

ارور vulkan-1.dll چیست؟

فایل های مورد نظر در پکیج Vulkan Runtime Libraries نصب می شوند. این بسته در درایور های Nvidia به طور خودکار نصب می شود.

همچنین اگر با ارور D3DCompiler_43.dll نیز مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۸ روش رفع مشکل ارور D3DCompiler_43.dll ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

ریستارت ویندوز

وجود مشکل در حافظه کش و.. می تواند باعث بروز خطا vulkan-1.dll ویندوز در بازی و.. شود. این مشکلات سطحی به سادگی با یکبار ریستارت کردن از بین خواهند رفت. پس قبل از هر کاری یکبار ویندوز را ریستارت کنید تا شاید مشکل به سادگی رفع شود.

آپدیت ویندوز برای حل مشکل ارور vulkan-1.dll

یکی از راه های حل این مشکل، آپدیت کردن ویندوز می باشد. پس در زمان مشاهده این ارور بهتر است سیستم عامل خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

آپدیت ویندوز برای حل مشکل ارور vulkan-1.dll

حل مشکل ارور vulkan-1.dll با بررسی بدافزار

برخی از ویروس ها و بدافزار ها، فایل vulkan-1.dll را در سیستم شما مورد هدف حمله قرار می دهند. در نتیجه با این ارور مواجه می شوید. بنابراین با استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت و یا ویندوز دیفندر اقدام به اسکن کامل سیستم خود کرده تا فایل های آبوده شناسایی و بدافزار ها حذف شوند.

آپدیت درایور برای رفع پیغام خطای vulkan-1.dll is missing

آپدیت کردن درایور های ویندوز را فراموش نکنید. مشکل بسیاری از کاربران با آپدیت کردن درایور به خصوص درایور کارت گرافیک رفع شده است. ما قبلا در رهنامه نحوه آپدیت درایور های ویندوز را به شما آموزش داده ایم. پس از آپدیت سیستم را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

آپدیت درایور برای رفع پیغام خطای vulkan-1.dll is missing

همینطور در صورت مواجه با ارور dbdata.dll، مطالعه مطلب آموزش ۴ روش رفع ارور Unable to load library dbdata.dll بازی ها نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

اجرای دستور sfc /scannow برای رفع مشکل vulkan-1.dll

همانطور که اشاره کردیم، آسیب دیدن فایل های سیستمی می تواند باعث بروز مشکل باشد. جهت بررسی بیشتر بهتر است دستور sfc /scannow را برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی اجرا کنید. با اجرای این دستور در CMD فایل های سیستمی ویندوز بررسی و مشکل آن ها رفع می شود.

دانلود فایل vulkan-1.dll (دانلود Vulkan برای ویندوز ۱۰)

یکی از راه حل های متداول رفع ارور های DLL دانلود و جایگزینی فایل از دست رفته است. شما می توانید فایل vulkan-1.dll را دانلود کرده و آن را در پوشه Windows system قرار دهید. توجه داشته باشید که این فایل فقط باید از منابع معتبر دانلود شود.

نصب مجدد برنامه یا بازی

اگر هنوز با مشکل رو به رو هستید، ممکن است نیاز به حذف و نصب مجدد برنامه یا بازی مورد نظر داشته باشید. برنامه را به طور کامل از سیستم حذف کرده و نسخه کامل و سالم آن را مجدد نصب کنید.

در پایان هم در صورت مشاهده ارور MSVCP100.dll، مطالعه مطلب ۱۲ روش حل مشکل ارور MSVCP100.dll is missing در بازی و.. را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما

در مطلب امرور نحوه حل مشکل ارور vulkan-1.dll بازی ویندوز را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه دانلود Vulkan برای ویندوز ۱۰ AMD و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.