رهنامه آموزش ۸ روش حل مشکل صدا و کار نکردن اسپیکر لپ تاپ - رهنامه

علت کار نکردن اسپیکر لپ تاپ چیست؟ ? خرابی اسپیکر لپ تاپ علت آن است؟ ممکن است هنگامی که در حال کار با لپ تاپ خود هستید، متوجه شوید که کار اسپیکر های سیستم شما کار نمی کنند، راه حل چیست؟ در این پست با ما همراه باشید تا ۸ روش حل مشکل صدا و کار نکردن اسپیکر لپ تاپ را به شما آموزش دهیم.

علت و رفع مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Laptop Speakers not Working

پیش از این در رهنامه ما آموزش ۵ روش افزایش صدا ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر و آموزش کامل تصویری تعمیر اسپیکر کامپیوتر و لپ تاپ برای شما قرار دادیم. در این پست به حل مشکل اسپیکر لپ تاپ و رفع خش خش اسپیکر لپ تاپ خواهیم پرداخت.

هر لپ تاپ مجهز به اسپیکر است. در حالی که عملکرد بلندگو در لپ تاپ می تواند متفاوت باشد، داشتن بلندگوهای با کیفیت برای یک تجربه خوب بازی یا کاری و یا فیلم دیدن  ضروری است. بنابراین اگر صدا لپ تاپ شما کار نمی کند، بیایید این مسئله را برطرف کنیم. این دستورالعمل ها بیشتر برای مسائل مربوط به نرم افزار کاربرد دارند، این روش ها معمولا شامل تغییر تنظیمات و به روز رسانی درایور ها است که معمولاً آن مشکل ها را حل می کند. مسائل مربوط به سخت افزار باید در یک مرکز سرویس مجاز لپ تاپ مورد بررسی قرار گیرد.

حل مشکل قطع شدن اسپیکر لپ تاپ با نصب داریو ها

برای حل مشکل کم شدن صدای اسپیکر لپ تاپ در  اولین روش،  Windows Key + X را فشار دهید تا منوی Win + X باز شود. اکنون Device Manager را از لیست انتخاب کنید.

حل مشکل قطع شدن اسپیکر لپ تاپ

سپس به شکل زیر ادامه دهید.

قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز

درایور های صوتی خود را در لیست پیدا کرده، روی آن راست کلیک کرده و Uninstall device را از منو انتخاب کنید.

قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز

در صورت وجود بخش  Remove driver software را برای این دستگاه بررسی کنید اکنون بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید تا این روش ادامه یابد.

حل مشکل اسپیکر لپ تاپ*

پس از حذف درایور ، بر روی نماد تغییرات سخت افزاری برای نصب درایور پیش فرض کلیک کنید.

اگر بلندگوهای لپ تاپ کار نمی کنند، ممکن است مشکل درایور های شما باشد. بعضی اوقات ممکن است درایور های صوتی خراب شوند و برای رفع مشکل، کاربران پیشنهاد می شود که مجدداً آنها را نصب کنند. انجام این کار بسیار ساده است، همانطور که در مراحل بالا نشان داده شده است دنبال کردن روش فوق ممکن است، مشکل خش خش اسپیکر لپ تاپ یا قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز حل شود.

پس از انجام این کار، درایور پیش فرض باید نصب شود و مشکل شما احتمالا برطرف شود.

رفع مشکل خش خش اسپیکر لپ تاپ از طریق به روز رسانی درایور صدا

از وب سایت سازنده لپ تاپ خود بازدید کنید. به بخش Drivers بروید و به دنبال مدل لپ تاپ خود باشید. اکنون جدیدترین درایور های صوتی دستگاه خود را پیدا کرده و آن ها را دانلود کنید. پس از دانلود درایور ها، فایل نصب را اجرا کنید تا آن ها را نصب کنید. اگر با بلندگوهای لپ تاپ مشکلی دارید، این مشکل ممکن است مربوط به درایور های قدیمی باشد. بعضی اوقات ممکن است درایور پیش فرض با لپ تاپ شما کار نکند و برای رفع مشکل، توصیه می شود درایور خود را به روز رسانی کنید.

یک عمل ساده دیگر که فقط به چند مرحله نیاز دارد همانطور که در بالا توضیح داده شده است. همانطور که می بینید، این روند پیچیده نیست، اما اگر نمی دانید چگونه درایور های مورد نیاز خود را جستجو کنید و از کجا آنها را دانلود کنید، می توانید همیشه از نرم افزار ها و برنامه های دیگری مانند TweakBit Driver Updater استفاده کنید تا به طور خودکار تمام درایور های خود را سریعا به روز  رسانی کنید.

رفع مشکل اسپیکر لپ تاپ از طریق اصلاح رجیستری

Windows Key + R را فشار داده و دستور  regedit را وارد کنید. اکنون Enter را بزنید یا بر روی  OK کلیک کنید.

رفع مشکل اسپیکر لپ تاپ*

پس از باز کردن Registry Editor ، به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionMMDevicesAudioRender

در صفحه سمت راست روی Render کلیک راست کرده و از منو Permission را انتخاب کنید.

رفع مشکل اسپیکر لپ تاپ*

 

اکنون بخش Users را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. Full Control را در ستون Allow بررسی کنید و برای ذخیره تغییرات، روی Apply و OK کلیک کنید.

مشکل صدای اسپیکر لپ تاپ

بسیاری از کاربران گزارش دادند که اسپیکر های لپ تاپ آنها بر روی لپ تاپ ایسوس کار نمی کنند و دچار قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز ۱۰ شده اند. این مشکل در حین استفاده از درایور Realtek رخ می دهد و برای رفع مشکل، باید چند تنظیم در رجیستری خود تغییر دهید. برای انجام این کار، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

پس از ایجاد این تغییر، بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. کاربران گزارش دادند که این راه حل مشکل دستگاه Realtek خود را برطرف کرده است، اما حتی اگر از صوت Realtek استفاده نمی کنید، ممکن است بخواهید این راه حل را امتحان کنید.

مشکل کار نکردن اسپیکر لپ تاپ: کار نکردن اسپیکر ها به علت جک خروجی و سنسور ها

همه لپ تاپ ها دارای جک خروجی صوتی هستند، اما بعضی اوقات مشکلی در جک صوتی ایجاد می شود و این باعث می شود بلندگوهای لپ تاپ شما متوقف شود و کار نکنند. جک های صوتی سنسور های مخصوص به خود را دارند و اگر هدفون خود را وصل کنید، سنسور آنها را تشخیص می دهد و به طور خودکار بلندگوهای شما را خاموش می کند.

با این حال، گاهی اوقات مشکلات و اختلال هایی در سنسور صوتی ممکن است رخ دهند و سنسور سیستم شما ممکن است دچار مشکل شود. در نتیجه، کامپیوتر شما به گونه ای عمل خواهد کرد که هدفون به هم وصل شده و اسپیکر های لپ تاپ یا کامپیوتر شما را غیرفعال کند. این می تواند یک مشکل رای شما باشد، اما یک راه حل سریع و آسان وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

به گفته کاربران، شما فقط باید وسیله صوتی خود را به جک صوتی خود در لپ تاپ وصل کنید  سپس در بیاورید و سنسور صوتی به طور خود کار ریست می شود. در صورت نداشتن وسیله صوتی برای اتصال به جک، می توانید از اشیاء دیگری مانند خلال دندان استفاده کنید ، اما جک صوتی بهترین کارایی را دارد و به سیستم شما آسیبی نیز نمی زند.

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که مشکل سنسور صوتی  مشکل آنها بوده است، اما آنها با استفاده از این راه حل مسئله را برطرف کردند.

مشکل صدای اسپیکر لپ تاپ به علت بی صدا شدن

اگر بلندگوهای لپ تاپ شما کار نمی کنند ، ممکن است صدا شما قطع شده باشد. برای بررسی اینکه صدا شما خاموش است ، به دنبال نماد میزان صدا در گوشه پایین سمت راست دسکتاپ خود باشید. روی نماد آن طبق شکل کلیک کنید و مطمئن شوید که حجم صدای شما روی حداکثر تنظیم شده است.

مشکل قطع صدای اسپیکر لپ تاپ

علاوه بر کنترل صدا، توصیه می شود که میکسر صوتی خود را نیز بررسی کنید. اگر نمی دانید، ویندوز میکسر صوتی  به شما امکان می دهد سطح صوتی را برای برنامه های فردی کنترل کنید. برای بررسی مشکل میکسر صوتی شما، موارد زیر را انجام دهید:

یک فایل چندرسانه‌ای را پخش کنید. می توانید این کار را با پخش یک فیلم YouTube یا با استفاده از پخش کننده چندرسانه‌ای ای خود برای پخش یک فایل چندرسانه‌ای انجام دهید. در حالی که فایل صوتی-تصویری در پس زمینه پخش می شود، روی نماد volume کلیک راست کرده و از Open menu Volume Mixer را انتخاب کنید.

مشکل قطع صدای اسپیکر لپ تاپ

اکنون یک پنجره جدید ظاهر می شود. اندازه پنجره را تغییر اندازه دهید تا بتوانید تمام صدا را برای پخش کننده چندرسانه ای خود جستجو کنید و نوار لغزنده صدا را تا تمام طول حرکت دهید.

خرابی اسپیکر لپ تاپ

علاوه بر کنترل صدا و میکسر صدا، به شما توصیه می شود که بررسی کنید آیا صدا در لپ تاپ شما نیز فعال است یا خیر. بسیاری از لپ تاپ ها دارای دکمه های کنترل صوتی داخلی و همچنین یک دکمه بی صدا (Mute) هستند ، بنابراین حتما آنها را بررسی کنید. این کلیدها معمولاً به کلیدهای F در بالای صفحه کلید اختصاص داده می شوند و برای فعال کردن آنها ، باید کلید Fn را روی لپ تاپ نگه دارید و کلید F مناسب را فشار دهید.

کار نکردن اسپیکر کامپیوتر و تصمیمات پیش فرض لپ تاپ

بر روی نماد صوتی در گوشه پایین سمت راست کلیک راست کنید. Sounds را از فهرست انتخاب کنید.

 کار نکردن اسپیکر کامپیوتر*

اکنون پنجره Sounds ظاهر می شود. به Playback رفته و روی فضای خالی کلیک راست کرده و مطمئن شوید که گزینه های Show Disabled Devices و Show Disconnected Devices بررسی شده اند و تیک خورده اند( طبق شکل زیر).

 کار نکردن اسپیکر کامپیوتر*

اکنون روی بلندگوهای خود راست کلیک کرده و از منوی تنظیم به عنوان دستگاه پیش فرض را انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات، روی Apply و OK کلیک کنید.

اگر بلندگوهای لپ تاپ شما به درستی کار نمی کنند، توصیه می شود دستگاه صوتی پیش فرض خود را بررسی کنید. ممکن است گاهی بلندگوهای شما به عنوان دستگاه صوتی پیش فرض تنظیم نشوند و این می تواند منجر به بروز مشکلات مختلف شود. در مراحل فوق می توانید نحوه بررسی دستگاه صوتی پیش فرض خود را مشاهده کنید.

 رفع مشکل قطع صدای اسپیکر لپ تاپ با استفاده  troubleshooter

Setting را باز کنید و به بخش Update & Security بروید. troubleshoot را از صفحه سمت چپ انتخاب کنید. Playing Audio را انتخاب کنید و اکنون روی دکمه Run troubleshooter کلیک کنید.

مشکل قطع صدای اسپیکر لپ تاپ

برای تکمیل عیب یابی دستورالعمل ها را دنبال کنید.

اگر با بلندگوهای لپ تاپ مشکلی دارید، شاید بتوانید مسئله را به سادگی با اجرای برنامه عیب یابی داخلی برطرف کنید. اگر نمی دانید، ویندوز دارای بسیاری از عیب یابی های داخلی است که به شما امکان می دهد خطاهای مختلف رایانه ای را برطرف کنید. این عیب یاب ها کاملاً خودکار هستند ، بنابراین شما باید فقط با چند کلیک مانند بالا، مشکل را برطرف کنید.

پس از پایان یافتن عیب یابی، بررسی کنید که آیا مسئله هنوز وجود دارد یا خیر. اگر مشکل هنوز هم وجود دارد، می توانید عیب یابی های اضافی مانند عیب یابی سخت افزار و دستگاه ها را اجرا کرده و بررسی کنید که آیا این کمک می کند یا خیر.

استفاده از اسپیکر اکسترنال

اگر این مشکل در لپ تاپ شما ظاهر شود، ممکن است مشکلی در بلندگوهای شما ایجاد شود. گاهی اوقات این مشکل در صورت غیرفعال بودن بلندگوهای شما یا مشکل صوتی در کامپیوتر شما ممکن است رخ دهد. برای تعیین علت این مشکل، توصیه می شود بلندگوهای خارجی یا هدفون را به لپ تاپ خود وصل کنید و بررسی کنید که آیا آنها کار می کنند. اگر هنگام استفاده از بلندگوها یا هدفون مشکل ظاهر شود، این مشکل به احتمال زیاد به تنظیمات صوتی یا درایور شما مربوط می شود.

در صورتی که بلندگوهای لپ تاپ شما کار نکنند، مسئله به احتمال زیاد مربوط به درایور یا تنظیمات شما است،

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز رفع مشکل اسپیکر لپ تاپ  را به شما معرفی کردیم. آیا شما روش دیگری را نیز می شناسید؟ می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه علت کار نکردن اسپیکر لپ تاپ و خش خش اسپیکر لپ تاپ با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.