رهنامه آموزش ۸ روش رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

ارور “Windows cannot install required files – Error 0x8007025D” ⚠️ معمولا در هنگام نصب ویندوز از فلش مموری رخ می دهد. همین خطا حتی هنگام تلاش برای نصب ویندوز ۱۰؛ ۸ یا ۷ از یک رسانه USB بروز می کند. اما ارور ۰x8007025D چیست؟ علت به وجود آمدن آن چیست؟ و چگونه می توانیم این ارور را رفع کنیم؟ جواب این سوالات را در ادامه خواهیم داد.

حل مشکل پیغام خطای ۰x8007025D ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

FIX: Windows Cannot Install Required Files 0x8007025D

ویندوز ۱۰ دارای مزایای زیادی است اما یکی از سرسخت ترین سیستم ها در زمینه بروزرسانی است و این دلیل خطاهای زیادی است که کاربران هنگام نصب آپدیت ها با آن مواجه می شوند. یکی از این خطاها؛ ارور ۰x8007025D است که بعد از درصد مشخصی؛ نصب را متوقف می کند. با دوباره امتحان کردن مراحل فقط همین خطا را دریافت می کنید. امروز رهنامه قصد دارد به شما توضیح دهد که علت ارور ۰x8007025D چیست. این خطا ممکن است به چند دلیل به وجود آمده باشد؛ اما همه آنها مربوط به سیستم بافرینیگ USB هستند. بعد از توضیح کوتاهی در مورد معنی خطا؛ مراحل رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

خطای ۰x8007025D چیست؟

با توجه به پشتیبانی ویندوز، ۰x8007025D = ERROR_BAD_COMPRESSION_BUFFER = بافر مشخص شده حاوی داده های نامناسب است. USB 3.0 از مد Message Signaled Interrupt (MSI) برای ارتباط با سیستم استفاده می کند. USB 2.0 از سیستم بسیار قدیمی Interrupt Request (IRQ) استفاده می کند. یکی از ویژگی های سیستم جدید MSI که دستگاه های USB 3.0 از آن استفاده می کنند؛ مدیریت ناهمزمان انتقال داده بین دستگاه و سیستم است.

خطای 0x8007025D چیست؟

این کار به بافر نیاز دارد که از طریق آن داده ها با سرعت بالای داده به جریان می افتند؛ سپس رمزگشایی می شوند. اگر ارور ۰x8007025D را دریافت کردید؛ احتمالا دستگاه های PNY و.. شما داده های خراب یا آسیب دیده را به بافرها ارسال می کنند؛ بافرهای دستگاه شما مسدود می شوند یا دستگاه شما نمی توانند داده ها را به درستی رمزگشایی کنند. در ادامه دلایلی که ممکن است این خطا را دریافت کنید آورده شده است.

علت ارور ۰x8007025d

داده های خراب درایو USB به این معنا است که این داده ها نمی توانند به درستی رمزگشایی شوند؛ بنابراین این ارور رخ خواهد داد.

اطلاعات خراب ممکن است از فایل ایمیج خراب ISO باشد که برای ایجاد درایو USB بوتیبل استفاده شده است. اگر فایلی که باید کپی شود از دست رفته باشد یا خراب شده باشد با این خطا روبرو خواهید شد.

این مسئله همچنین ممکن است ناشی از یک درایو فلش نامناسب ایجاد شود که باعث می شود بخش خاصی از داده ها قابل خواندن نباشد. در مواردی که ممکن است دستگاه USB دیگری را وصل کرده باشید؛ داده های ارسالی توسط این دستگاه ها به بافر؛ ممکن است باعث خطا شود.

اگر هارددیسک یا SSD دارای بدسکتور باشد و ویندوز سعی در کپی کردن فایل ها در این نواحی را داشته باشد، خطایی به بافر باز می گردد که به نوبه خود باعث ایجاد ارور ۰x8007025D می شود.  این می تواند به دلیل استفاده طولانی مدت از فضای دیسک برای به طور مثال بازی های کامپیوتری ایجاد شود. خرابی هارددیسک به نوبه خود می تواند علت ارور ۰x8007025D باشد.

همچنین رم ضعیف دلیل دیگر ایجاد این خطا است. حتی یک بخش کوچک خراب از رم می تواند باعث ایجاد این خطا شود. ویندوز ۱۰ برای نصب حداقل به ۱ گیگابایت رم نیاز دارد. اگر داده ها در قسمت های آسیب دیده رم کپی شوند؛ بافر خطایی را بر می گرداند.


راه حل هایی برای رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز

در ادامه روش هایی که برای حل این ارور باید انجام دهید آورده شده است. اگر روش اول برای شما کار نکرد از روش های بعدی استفاده کنید؛ چون ارور ۰x8007025D می تواند به خاطر دلایلی مختلفی به وجود آمده باشد. ما از ساده ترین راه حل شروع می کنیم.

ویندوز را از DVD نصب کنید

راه حلی که می توانید اول از همه امتحان کنید این است که به جای فلش مموری بوتیبل از DVD نصب ویندوز استفاده کنید؛ در اکثر مواقع با این کار ارور ۰x8007025D رفع می شود. پس شروع کنید و با استفاده از ابزار Media Creation Tool فایل ISO ویندوز را دانلود کنید و در DVD راست کنید و بعد ویندوز را از این دی وی دی نصب کنید. اگر دستگاه DVD ندارید راه حل های زیر را امتحان کنید.

نصب ویندوز ۱۰ در مد Legacy Mode

قبلا ۴ روش رفع مشکل ارور GPT در نصب ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و تبدیل پارتیشن GPT به MBR را به شما آموزش دایدم؛ اما برای حل این ارور ویندوز در یک سیستم دیگر؛ فایل ISO ویندوز را دانلود کنید.

برای حل مشکل عدم نصب ویندوز، با استفاده از ابزار RUFUS و با استفاده از فایل ISO ویندوز؛ یک رسانه USB ویندوز ۱۰ با پارتیشن MBR ایجاد کنید.

نصب ویندوز 10 در مد Legacy Mode

فلش مموری را به سیستمی که مشکل دارد وصل کنید و برای نصب ویندوز از فلش مموری Legacy Boot بوت شوید.

حل ارور ۰x8007025D ویندوز با جدا کردن تمام دستگاه های اکسترنال

تمام دستگاه های USB و سایر دستگاه های جانبی از جمله کابل اینترنت را جدا کنید. در اکثر مواقع نصب ویندوز به دلیل خراب بودن درایورهای سخت افزاری یا قدیمی بودن درایورها؛ خطاهایی را ایجاد می کند. همچنین مشخص می شود که بعد از کپی کردن فایل ها در کامپیوتر؛ ممکن است نصب ویندوز دیگر به فلش مموری شما نیازی نداشته باشد. فقط فلش مموری را جدا کنید و ببینید نصب از جایی که متوقف شده است ادامه پیدا خواهد کرد یا نه. اگر به غیر از این ارور با خطای ۰xc004f074 مواجه هستید ۶ روشی که قبلا آموزش دادیم را استفاده کنید.

حل مشکل ۰x8007025D ویندوز با تغییر اندازه فضای هارد یا تعویض هارد

قبلا ۷ روش رفع ارور We couldn’t create a new partition در نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بیان کردیم؛ برای نصب ویندوز ۱۰ فقط به ۲۰ گیگابایت فضا نیاز دارید. ما توصیه می کنیم پارتیشن نصب خود را به ۱۲۵ گیگابایت کاهش دهید. با این کار احتمال هدر رفتن فضای مورد نظر برای کپی کردن کاهش پیدا می کند. بعد از انتخاب نصب سفارشی ویندوز ۱۰، می توانید با کلیک روی گزینه extend، فضای دیسک را کاهش دهید؛ اما مطمئن شوید که هارددیسک سالم است و به هیچ وجه آسیبی ندیده است.

اگر یک نصب تمیز را انجام می دهید؛ مطمئن شوید که پارتیشنی که استفاده می کنید را فرمت کرده اید. این کار باعث می شود که بدسکتورها را پشت سر بگذارید. برای فرمت بندی پارتیشن خود؛ نصب ویندوز ۱۰ سفارشی را امتحان کنید و روی دکمه format کلیک کنید. در صورتی که مطمئن شدید که هارد شما آسیب دیده است می توانید هارد خود را جایگزین کنید و بار دیگر برای نصب ویندوز اقدام کنید.

رفع پیغام خطای ۰x8007025D با دانلود فایل ISO جدید

این احتمال وجود دارد که فایل ایمیجی که دانلود کرده اید دارای یک فایل خراب باشد که رمزگشایی یا کپی نمی شود. ممکن است فایلی در درایو USB یا دیسک موجود نباشد. باید فایل ها را دوباره دانلود کنید؛ درایو USB نصب خود را ایجاد کنید و بعد دوباره نصب را شروع کنید. برای دانلود فایل ISO ویندوز ۱۰ به سایت مایکروسافت مراجعه کنید. همچنین می توانید در مورد نحوه دانلود و استفاده از ایزار ایجاد رسانه برای ایجاد فلش مموری بوتیبل دستورالعمل هایی را دریافت کنید. هنگام نصب، مطمئن شوید که تنظیمات Recommended Windows را از حالت انتخاب خارج کرده اید.

رفع ارور ۰x8007025D با استفاده از فلش مموری دیگر

در صورتی که فلش مموری شما خراب باشد یا دارای بخش های غیرقابل خواندن باشد؛ فناوری بافر این مشکل را شناسایی کرده و ارور ۰x8007025D را به شما نشان می دهد. بنابراین برای این روش؛ به فلش مموری دیگری نیاز خواهید داشت. فایل های نصب را در فلش مموری جدید انتقال دهید و دوباره نصب را انجام دهید. اگر قبلا از پورت USB 3.0 استفاده کرده اید می توانید از پورت USB 2.0 استفاده کنید زیرا از یک فناوری دیگری برای خواندن داده ها استفاده می کند.

حل ارور ۰x8007025D هنگام نصب ویندوز ۱۰

راه حل دیگری که برای حل این ارور ویندوز می توانید امتحان کنید بروزرسانی بایوس است. این راه حل را به عنوان آخرین روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که آپدیت اشتباه بایوس می تواند کامپیوتر شما را بی استفاده کنید. بنابراین در طول فرآیند بروزرسانی از ریستارت یا خاموش کردن سیستم خودداری کنید. رهنامه در مورد خسارت های وارد شده در این زمینه مسئولیتی را قبول نمی کند.

  • وارد BIOS Setup شوید و نسخه فعلی بایوس را پیدا کنید. علاوه بر این می توانید نسخه بایوس را از GUI ویندوز پیدا کنید. برای انجام این کار ابزار Command Prompt را باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید:

wmic bios get smbiosbiosversion

  • به سایت سازنده سیستم خود بروید و جدیدترین نسخه بایوس را برای مدل سیستم خود دانلود کنید.
  • دقیقا دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده در مورد نحوه آپدیت بایوس را دنبال کنید.

رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز با تعویض رم

اگر روش های بالا جواب نداد؛ احتمالا مشکل سخت افزاری دارید. معمولا با تعویض رم می توان ارور ۰x8007025D را رفع کرد؛ اما این روش کمی هزینه بر است. اگر دو حافظه رم دارید و هر یک حداقل ۱ گیگابایتی است؛ می توانید یکی از آنها را بردارید و نصب را امتحان کنید (این کار را برای رم دیگر تکرار کنید). همچنین می توانید با استفاده از ابزار شناسایی رم در بایوس خطاهای رم را بررسی کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سیستم خود را ریستارت کنید. کلید F2 یا F8 یا F10 را فشار دهید (بسته به سیستمی که دارید) تا وارد تنظیمات بایوس شوید.
  • از کلیدهای جهت نمای راست و چپ برای انتخاب Diagnostics استفاده کنید.
  • از کلیدهای جهت نمای بالا و پایین برای انتخاب Memory Test استفاده کنید و بعد کلید اینتر را فشار دهید تا تست شروع شود. خطاها را یادداشت کنید.
  • اگر در رم خود خطاهایی مشاهده کردید رم را عوض کنید و دوباره نصب ویندوز را انجام دهید.

توجه داشته باشید که با تغییر استیک رم می توانید این مشکل را هم حل کنید. اگر روش های بالا جواب نداد می توانید این کار را هم امتحان کنید. در آخر از شما دعوت می کنیم آموزش ۱۵ روش رفع ارور ۰x80070570 ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در رهنامه سعی کردیم روش های مختلف رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم؛ امیدواریم در این راه موفق شده باشیم. کدام یک از راه حل های ارائه شده توانست مشکل نصب ویندوز شما را حل کنید؟ آیا راه حل دیگری سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.