رهنامه اقامت کانادا از طریق تولد - رهنامه

به اقامت کانادا از طریق تولد می پردازیم .

اقامت کانادا از طریق تولد ، بررسی قانون خاک در کانادا ، شرایط گرفتن شناسنامه نوزاد در کانادا در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد. آیا تولد نوزاد در کانادا منجر به اخذ پاسپورت خواهد شد؟ آیا تولد فرزند در کانادا برای پدر و مادر آثار اقامتی خواهد داشت؟ آیا فرزندی که در کانادا متولد می شود می تواند تابعیت ایرانی داشته باشد؟ کدام کشورها با تولد فرزند اقامت می دهند؟ هزینه های زایمان در کانادا ارزان است؟ آیا برای ورود زن باردار به کانادا محدودیت هائی وجود دارد؟ در این مقاله سعی گردیده به تمامی سوالات شما در خصوص تولد فرزند و اخذ اقامت کانادا از طریق تولد پاسخ داده شود. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در ذیل همین مقاله و در قسمت دیدگاه مطرح نمائید تا در کم ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده شود. همچنین می توانید با مهاجرترنسلیت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی اخذ اقامت کانادا از طریق تولد

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی و با۹,۹۸۴,۰۰۰کیلومتر مربع دومین کشور پهناور جهان است که بخش زیادی از خاک آن به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است با این حال کانادا حدود ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد. کانادا طولانی ترین مرز دنیا را با آمریکا دارا است. پایتخت این کشور شهر اتاوا است که در استان آنتاریو واقع شده است. بزرگترین شهر این کشور تورنتو است که در استان آنتاریو واقع شده است. این کشور در حال حاضر یک دموکراسی پارلمانی فدرال دارد که از چندین دولت تشکیل شده و در نهایت این دولت ها تحت نظر دولت فدرال می باشند. زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است. ایالت کبک از ایالت های فرانسوی زبان در کانادا ست. آب و هوای این کشور به جهت نزدیکی به قطب سرد بوده و در شهرهائی نظیر ونکور که در مرز آمریکا واقع شده آب و هوا معتدل می باشد عمده جمعیت این کشور در جنوب این کشور می باشد. فرهنگ کانادا تلفیقی از فرهنگ های مختلف است و سیاست های این کشور در جهت ایجاد اعتدال و مساوات در برخورد با مهاجرین و فرهنگ های مختلف می باشد. در خصوص اعطای تابعیت به افرادی که در خاک یک کشور متولد می شوند دولتها از سیستم خاک و خون تبعیت می کنند. در سیستم خاک، چنانچه فرزندی در خاک یک کشور متولد شود صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، تابعیت کشوری که در آن متولد شده است را دریافت می نماید. چنانچه نوزاد در کشوری متولد شود که از قانون خون تبعیت می کند نوزاد تابعیت والدین را اخذ خواهد نمود و تولد وی در آن کشور هیچ آثار اقامتی و تابعیتی نخواهد داشت. کشور کانادا نیز از سیستم خاک پیروی می کند و نوزادی که در کانادا متولد می شود تابعیت کانادا را اخذ می نماید. این قانون شامل افرادی که در قلمرو هوائی و یا آبی این کشور هم متولد شوند را شامل می شود. بنابراین افرادی که در هواپیما و یا کشتی که در هنگام تولد در قلمرو کانادا حضور داشته باشند متولد شوند، می توانند پاسپورت کانادا را اخذ نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

در خصوص اعطای تابعیت استثنائاتی نیز وجود دارد:

  • والدین نوزاد در حال ماموریت سیاسی و دیپلماتیک در کانادا باشند .
  • والدین نوزاد در حال ماموریت دولتی در خاک کانادا باشند.

البته در نظر داشته باشید که این اعطای تابعیت صرفا برای فرد متولد شده می باشد و برای پدر و مادر وی آثار اقامتی نخواهد داشت. با این وجود زنان بسیاری تجربه زایمان در کانادا را دارند. پر واضح است که چنانچه به دنبال اخذ اقامت از طریق تولد فرزند هستید در ابتدا بررسی نمایید که کدام کشورها با تولد فرزند اقامت می دهند ؟

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد اخذ اقامت کانادا از طریق تولد و شرایط تولد فرزند در کانادا و راههای اخذ ویزای کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند  می توانید با مهاجرترنسلیت تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان در خصوص اخذ اقامت کانادا از طریق تولد و قوانین اخذ ویزای توریستی کانادا دریافت نمایید .

داشتن فرزند کانادایی به یک شکل دیگر هم می تواند مؤثر باشد. اگر فرزند شما کانادایی و سن او بیش از ۱۸ سال است، در صورت داشتن امکانات مالی می تواند اسپانسر شما شود تا به روش خویشاوندی به کانادا مهاجرت کنید.

تولد در کانادا و پاسپورت کانادا

برای اخذ تابعیت یک کشور در ابتدا اعتبار آن پاسپورت مورد توجه قرار میگیرد. اعتبار پاسپورت نیز بر اساس تعداد کشورهائی مشخص میگردد که دارندگان پاسپورت میتوانند بدون ویزا به آن کشورها سفر کنند. در حال حاضر، کشور کانادا از نظر اعتبار پاسپورت رتبه ۲۶ را در دنیا داراست. دارندگان این پاسپورت می توانند به ۴۱ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند، برای ورود به ۳۶ کشور ویزای فرودگاهی اخذ نمایند و برای سفر به ۱۲۱ کشور ویزا تهیه نمایند.

اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند

طبق قانون تابعیت (شهروندی) کانادا Citizenship Act اگر فردی بعد از پانزدهم فوریه ۱۹۷۷ در داخل خاک کانادا به دنیا آمده باشد، با تولد در کانادا  شهروند (تابع کانادا ) محسوب می شود بنابراین اگر فرزند شما در خاک کانادا به دنیا بیاید صرف نظر از وضعیت اقامتی شما، کانادایی محسوب می شود. وی شناسنامه کانادایی دریافت می کند و از همان لحظه تولد از تمام حقوق شهروندی کانادا برخودار می شود. در نظر داشته باشید که تولد فرزند شما در کانادا موجب اعطای اقامت و یا تابعیت به شما نمی گردد و تنها فرزند متولد شده شماست که از حقوق شهروندی برخوردار می باشد و پس از تولد وی نیز چنانچه اقامت کانادا را نداشته باشید می بایست این کشور را ترک نمائید. البته فرد متولد شده در کانادا در طول زندگی خود هر زمان که بخواهد می تواند به این کشور بازگردد و در این کشور زندگی کند. والدین در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از طریق تحصیل ، کاری، سرمایه گذاری و یا توریستی در کانادا اقامت داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

تولد در کانادا و بررسی دو تابعیتی در کانادا

از آنجا که داشتن تابعیت ایجاد حق و تکلیف برای شخص و دولت متبوع می نماید، لذا برخی از کشورها تابعیت مضاعف را نمی پذیرند. به این معنا که چنانچه شخص تابعیت کشور دیگری داشته باشد برای اخذ تابعیت کشور دوم می بایست تابعیت پیشین خود را ترک نماید و یا چنانچه شخصی تابعیت کشور محل تولد را داشته باشد نمی تواند به طور همزمان تابعیت کشور دیگری را داشته باشد. اما برخی از کشورها تابعیت دوم را می پذیرند که کشور کانادا و ایران نیز جزو این کشورها می باشند. لذا شخصی که در کانادا متولد می شود و تابعیت این کشور را اخذ می نماید، همزمان می تواند تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشد. بنا بر این چنانچه نوزادی در کانادا متولد شده باشد که پدر یا مادر وی ایرانی باشند علاوه بر داشتن پاسپورت کانادا پاسپورت ایرانی نیز خواهند داشت.

اقامت کانادا از طریق تولد و آثار حقوقی آن

همان طور که پیش از این گفته شد شخص با تولد در کانادا تابعیت این کشور را اخذ می نماید و دارای پاسپورت کانادائی می شود. داشتن این پاسپورت برای شخص حقوق و تعهداتی ایجاد می نماید ازجمله اینکه شخصی که پاسپورت کانادا را دارد از تمامی حقوق شهروندی کانادا برخوردار می باشد و مانند شخص کانادائی می تواند بدون اخذ ویزا به این کشور سفر کند، رایگان تحصیل نماید، از خدمات بیمه ای این کشور استفاده کند، مشغول به کار شود و منبع در آمد داشته باشد، بدون محدودیت مکانی و میزان سرمایه در کانادا سرمایه گذاری کند، در انتخابات سیاسی این کشور شرکت کند و رای دهد و در پست های حساس دولتی مشغول به کار شود و از مزایای اجتماعی دیگری بهره مند شود.

تولد در کانادا و ویزای توریستی

از آنجا که نوزاد بلافاصله بعد از تولد در کانادا و با بهره مندی از قانون خاک در کانادا اقامت این کشور را اخذ می نماید لذا مادران باردار می توانند با ویزای توریستی وارد کانادا شده و فرزند خود را در این کشور به دنیا آورند. البته در نظر داشته باشید از آنجا که مدت ویزای توریستی محدود می باشد و شخص تنها ۶ ماه را می تواند در کانادا باشد لذا والدین می بایست زمان ورود خود را با زمان تولد فرزند و مراحل برای اخذ شناسنامه و پاسپورت کانادا هماهنگ نمایند. البته از آنجا که زمان سفر به کانادا بسیار طولانی ست چنانچه در ماههای آخر بارداری قصد سفر و اخذ ویزا داشته باشید ممکن است نسبت به ورود زن باردار به کانادا سختگیری شود و ویزا یا اجازه سفر داده نشود. بهتر از قبل از اقدام به این کار با کسانی که تجربه زایمان در کانادا داشته اند ارتباط برقرار نمائید و از تجربیات آنان در حین سفر استفاده نمائید.

 

زایمان در کانادا و اقدامات پس از آن

پس از ورود زن باردار به کانادا وی می تواند از خدمات درمانی این کشور بهره مند گردد. سیستم خدمات درمانی و پزشکی در کانادا یک سیستم عمومی ست و افرادی که اقامت و تابعیت کانادا را دارند می توانند بدون پرداخت هزینه های زایمان و به طور رایگان فرزند خود را به دنیا آورند. افرادی که توریستی در این کشور حضور دارند می بایست نسبت به پرداخت هزینه های زایمان اقدام کنند. البته این هزینه های زایمان در کانادا و ارائه خدمات وحتی شرایط گرفتن شناسنامه نوزاد در کانادا در هر منطقه متفاوت می باشد و شما با مشورت با افرادی که تجربه زایمان در کانادا را دارند می توانید بهترین منطقه را برای تولد فرزندتان انتخاب کنید.به طور مثال در استان انتاریو والدین مکلف هستند تا یکماه پس از تولد برای اخذ شناسنامه اقدام نمایید.

آشنایی با اقامت کانادا از طریق تولد در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 206 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.