رهنامه بررسی ۷ روش جلوگیری و علت داغ شدن گوشی اندروید - رهنامه

گاهی ممکن است احساس کنید که گوشی شما بسیار گرم شده ? است. برخی از گوشی‌ها در هنگام داغ شدن ارور می‌دهند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. داغ شدن گوشی دلایل مختلفی دارد. با شناسایی دلیل گرم شدن گوشی می‌توانید آن را برطرف کنید. در این مطلب از رهنامه به بررسی ۷ روش جلوگیری و علت داغ شدن گوشی اندروید می‌پردازیم.

چرا گوشی من داغ می کند؟

?Why Is Your Phone Overheating

داغ شدن مداوم گوشی می‌تواند موجب از کار افتادن باتری، خراب شدن زودهنگام آن و… شود و خساراتی به شما وارد کند. پیش از هر چیزی باید علت داغ شدن گوشی را پیدا کنید و سپس برای آن راه حلی بیابید. در این مطلب از رهنامه به بررسی دلایل گرم شدن گوشی و شیوه‌های برطرف کردن این مشکل می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

گرم شدن گوشی سامسونگ، هواوی و… به علت قرار گرفتن در آفتاب

علت داغ شدن گوشی اندروید

یکی از دلایل گرم شدن گوشی سامسونگ، هواوی و… این است که گوشی خود را مدت زمان زیادی زیر آفتاب و گرما نگه داشتید. در چنین شرایطی طبیعی است که گوشی داغ شود. بهتر است هر چه سریعتر گوشی را به محلی خنک ببرید یا جلو کولر و پنکه بگیرید.

داغ شدن گوشی هواوی و… به علت بدافزارها

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی هواوی و… وجود بدافزار و ویروسی شدن گوشی است. ویروس‌ها و بدافزارها سلامت گوشی شما را به خطر می‌اندازند. نصب برنامه‌های غیر اصل و خارج از گوگل پلی می‌تواند باعث ویروسی شدن گوشی شود.

اگر مشکل گرم شدن را با باتری لپ تاپ دارید، برای دانستن راه حل به مطلب علل روش‌های حل مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ مراجعه کنید.

چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ با درآوردن قاب و کاور گوشی

علت داغ شدن گوشی اندروید

داغ شدن گوشی شیائومی و.. می‌تواند به علت کیف یا کاور گوشی باشد. حتما در هنگام فعالیت‌های سنگین مثل بازی کردن یا شارژ کردن گوشی، کیف و کاور را از گوشی جدا کنید. کاورهای پلاستیکی و چرمی می‌توانند دمای گوشی را بسیار بالا ببرند.

داغ شدن گوشی در شارژ چه علتی دارد؟

علت داغ شدن گوشی اندروید

داغ شدن گوشی در شارژ می‌تواند به خاطر این باشد که شما در هنگام شارژ شدن از گوشی استفاده می‌کنید. همچنین ممکن است از شارژری بی‌کیفیت با کابل غیر اصل استفاده کرده باشید. علاوه بر این، نگذارید که باتری گوشی تا ۱۰۰ درصد شارژ شود و برای حفظ عمر باتری آن را بین ۸۰ تا ۹۰ درصد شارژ کنید. همچنین ممکن است باتری در حال خراب شدن باشد.

وصل بودن مدام گوشی به شارژر و نگه داشتن آن در کنار خودتان در هنگام خوابیدن مضرات زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب بررسی مضرات گذاشتن گوشی موبایل کنار یا بالای سر هنگام خواب مراجعه کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ، شیائومی و… در هنگام استفاده از اینترنت و برنامه‌های خاص

داغ شدن گوشی هنگام اتصال به اینترنت وای فای یا دیتا نیز امری رایج است. علاوه بر این، ممکن است برنامه‌ای موجب داغ شدن گوشی شما شود. برای این که ببینید کدام برنامه گوشی شما را داغ می‌کند، به Settings و سپس Battery یا Power بروید. حال به Consuming apps یا Battery usage بروید.

علت داغ شدن گوشی اندروید

در اینجا می‌توانید میزان استفاده برنامه‌ها از باتری را مشاهده کنید. اگر از دوربین یا مرورگر یا هر برنامه دیگری زیاد استفاده می‌کنید، طبیعی است که درصد بیشتری از باتری را مصرف کند اما در صورتی که برنامه‌ای را مشاهده کردید که احساس می‌کنید نباید در لیست باشد، باید آن را ببندید. ممکن است آن برنامه در پس زمینه باز باشد و شما خبر نداشته باشید. در واقع همچنان فعال است و برای همین باتری مصرف می‌کند. بهتر است این برنامه را Uninstall کنید.

همچنین می‌توانید دیتای پس زمینه را خاموش کنید. برای این کار به Settings، Apps & notifications و سپس All apps بروید.

علت داغ شدن گوشی اندروید

برنامه موردنظر را انتخاب کنید. روی Data usage بزنید و فعالیت آن را بررسی کنید. علامت کنار Background data را بزنید تا دسترسی آن را به اینترنت قطع کنید.

علت داغ شدن گوشی اندروید

علاوه بر این، می‌توانید با زدن روی دکمه Force Stop برنامه را فورا ببندید.

برای چند دقیقه Airplane mode را روشن کنید تا تمامی ارتباطات گوشی قطع شود.

نرم افزار جلوگیری از داغ شدن گوشی Cooler Master

Cooler Master نرم افزار جلوگیری از داغ شدن گوشی است. وقتی برنامه را باز کنید دمای گوشی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، عملکرد ARM و CPU را هم می‌توانید مشاهده کنید. در پایین صفحه، دکمه Detect Overheating Apps قرار دارد. با زدن روی این دکمه، برنامه به شما می‌گوید که کدام نرم‌افزار باعث داغ شدن گوشی شما شده است.

علت داغ شدن گوشی اندروید

آیا داغ شدن گوشی ضرر دارد؟

داغ شدن گوشی شیائومی و… می‌تواند موجب صدمه زدن به باتری و سایر اجزای گوشی شود. در نتیجه از عمر گوشی کاسته خواهد شد و گوشی مدام هنگ خواهد کرد. داغ شدن گوشی به خاطر تماشای بیش از حد فیلم، باز بودن دوربین، بازی کردن و امثال این موارد عادی است. به عنوان مثال، مشاهده کردن ویدئو در یوتیوب به مدت طولانی می‌تواند علت داغ شدن گوشی اندروید باشد.

تنها کاری که می‌توانید برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام بازی، فیلم دیدن و… بکنید این است که به گوشی استراحت دهید. کاور یا کیف را دربیاورید. نور صفحه را کم کنید و اجازه دهید گوشی خنک شود. خاموش کردن گوشی برای نیم ساعت هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. گوشی را در جای خنک و سایه نگه دارید. سعی کنید آن را جلوی کولر یا پنکه بگیرید تا از دمای آن کاسته شود.

علت داغ شدن گوشی اندروید

همچنین می‌توانید Battery Saver mode را فعال کنید. بالا بودن فریم ریت و کیفیت فیلمبرداری و عکاسی هم می‌تواند علت داغ شدن گوشی اندروید باشد. بهتر است با کیفیت کمتری عکاسی یا فیلمبرداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار انجام این موارد، فایل‌های اضافی را از گوشی خود پاک کنید و کمی فضای گوشی را خلوت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه به روش‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی هواوی، سامسونگ و… پرداختیم. گوشی شما به چه علت داغ می‌شود؟ شما از کدام روش برای پایین آوردن دمای گوشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 506 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.