رهنامه تبلیغات گوگل ادوردز با تاپ ادورت چیست و هزینه آن چگونه محاسبه می شود؟ - رهنامه

تبلیغات گوگل ادز یک راه حل فوق العاده برای فروش محصولات و خدمات است. اما چرا؟! در هر ثانیه تقریباً ۲٫۳ میلیون سرچ در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) حاوی تبلیغات گوگل ادز است. تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای افزایش ترافیک به وبسایت است، زیرا از این طریق مردم به محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید به طور مستقیم دست می یابند. در این مقاله می آموزید که تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟ چگونه کار می کند؟ هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه است و چرا در این راستا روند افزایش نصب اپلیکیشن موبایل دیده می شود؟

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل ادز یک راه حل فوق العاده برای فروش محصولات و خدمات است. اما چرا؟! در هر ثانیه تقریباً ۲٫۳ میلیون سرچ در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) حاوی تبلیغات گوگل ادز است. تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای افزایش ترافیک به وبسایت است، زیرا از این طریق مردم به محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید به طور مستقیم دست می یابند. در این مقاله می آموزید که تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟، چگونه کار می کند؟، هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه است و چرا در این راستا روند افزایش نصب اپلیکیشن موبایل دیده می شود؟

تبلیغات در گوگل ادز

موتور جستجوی گوگل به کاربران خود تبلیغات پرداختی پیشنهاد می دهد که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. در شکل زیر شمایی از صفحه نتایج جستجوی گوگل را می بینید که در دو بخش قرار دارد. یک بخش درون کادر قرمز است و دیگری درون کادر آبی. بخش قرمز همان نتایج اسپانسر شده و یا تبلیغات گوگل ادز است که در کنار آنها آیکون ad دیده می شود. پس از آن نتایج جستجوی گوگل و یا به عبارتی لینک های ارگانیک و طبیعی هستند که در کادر آبی و در زیر کادر قرمز قرار می گیرند. تبلیغ کنندگان برای نمایش این لینک ها استراتژی هایی غیر از پرداخت هزینه انجام داده اند و یا در اصلاح وب سایت خود را سئو کرده اند.

صفحه اول جست و جوی تبلیغات در گوگل

صفحه SERP

عملکرد تبلیغات گوگل ادوردز چگونه است؟

تبلیغات گوگل ادوردز بر اساس مزایده کلمات کلیدی قرار دارد که در آن تبلیغ کنندگان فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را برای هدف گیری مخاطبان خود انتخاب می کنند. این کلمات کلماتی است که کاربران بیشتر از همه برای جستجوی  محصولات و خدمات مورد نیاز خود در گوگل سرچ می کنند. تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک روی تبلیغات خود پیشنهاد مزایده (bid) می دهند. بعد از آن گوگل بر اساس امتیاز کیفیتی که به تبلیغ پیشنهادی تبلیغ کننده اختصاص می دهد، تعیین می کند که کدام تبلیغ در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. زمانی که کاربران بر روی تبلیغ کلیک می‌کنند، تبلیغ کننده هزینه خاصی برای آن می پردازد که به آن هزینه به ازای کلیک و یا CPC می گویند.

مزایده تبلیغات گوگل ادوردز

گوگل ادوردز بر اساس سیستم مزایده عمل می کند و هر زمانی که کاربر عملیات جستجوی کلمه کلیدی را انجام دهد اتفاق می‌افتد. برای اینکه بتوانید در مزایده کلمات کلیدی برنده باشید و تبلیغات گوگل ادوردز شما برای کلمات مرتبط در SERP نمایش داده شود، لازم است تا امتیاز کیفیت و میزان پیشنهاد مزایده خود را بهینه سازی کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در کنار پیشنهاد مزایده بالاتر باشد، جایگاه تبلیغات شما در SERP بهتر خواهد بود. عوامل زیر بر امتیاز کیفیت شما تاثیر گذار است:

  • مرتبط بودن تبلیغات گوگل با کوئری سرچ
  • مرتبط بودن کلمات کلیدی با گروه تبلیغات (ad group)
  • سابقه نرخ کلیک تبلیغ
  • سابقه کلی عملکرد اکانت

زمانی که امتیاز کیفیت بالایی به دست می آورید از مزایای زیر برخوردار می شوید:

  • هزینه پایین تر. گوگل به تبلیغ کنندگانی که دارای امتیاز کیفیت بالایی باشند، هزینه CPC کمتری پاداش می دهد.
  • نمایش بیشتر. زمانی که دارای امتیاز کیفیت بالاتری باشید تبلیغات شما در جایگاه‌های بهتری از صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود- به جای آن که در پایین صفحه باشد در بالای صفحه قرار می گیرد. در این صورت نرخ کلیک بیشتر دریافت می کنید و بدون اینکه پیشنهاد مزایده خود را بالا ببرید، می توانید نرخ تبدیل بیشتری دریافت کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه است؟

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز به چند عامل از جمله رقابت‌پذیر بودن کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین تبلیغاتی و غیره بستگی دارد. در ایران متوسط هزینه کلیک برای تبلیغات گوگل ادز تقریباً ۰٫۱ دلار یا همان ۱۰ سنت است. در بقیه کشورها متوسط هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز متفاوت از این مقادیر است.

کدام کشورها دارای گرانترین و ارزان ترین نرخ CPC هستند؟

در اینفوگراف زیر کشورهای مختلف دنیا بر اساس گران ترین و ارزان ترین نرخ متوسط CPC  نمایش داده شده اند. در این نقشه ۹۷ کشور نمایش شده‌اند که از گرانترین تا ارزانترین نرخ CPC در مقایسه با CPC متوسط ایالات متحده قرار دارند.

هزینه تبلیغات کلیکی در کشورهای مختلف

مقایسه CPC کشورهای جهان (مرجع Word Stream)

روندهای قابل ملاحظه در متوسط نرخ هزینه به ازای هر کلیک

در مورد داده های CPC کشور های مختلف روندهای جالبی دیده می شود.  به عنوان مثال، گرانترین کشور امارات متحده عربی است که دارای بالاترین CPC بوده و تنها کشوری است که دارای CPC بالاتر از ایالات متحده است (۸ درصد گران تر). دلیل گران تر بودن نرخ CPC را می توان به تنوع اقتصادی و وجود صنایع پیشرفته مالی و گردشگری این کشور نسبت داد. ده کشور گران دیگر بعد از امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا کشورهای اتریش، استرالیا، برزیل، بریتانیا، نیوزلند، شیلی، ایتالیا، کانادا، آلمان و سوئیس است که همگی دارای اقتصاد قوی وابسته به ایالات متحده و همین طور دارای جمعیت بالای انگلیسی زبان هستند. علاوه بر این، در این کشورها گوگل به عنوان تنها موتور جستجو بدون رقیب با دیگر موتورهای جستجو است.

 

 افزایش نصب اپلیکیشن موبایل

آمریکای جنوبی و مرکزی، آفریقا و بخش‌های زیادی از خاورمیانه نیز دارای نرخ CPC به مراتب پایین تر از ایالات متحده هستند. این امر را می‌توان به دلایل اقتصادی و همچنین سرعت پایین اینترنت در این مناطق نسبت داد. اما روندی که ملاحظه می کنیم افزایش نصب اپلیکیشن موبایل در این مناطق است. علت این امر این است که در سطح بین الملل، CPC موبایل به طور کلی ارزان تر از CPC دسکتاپ است. از این رو اتخاذ یک استراتژی موفق به کمک موبایل می تواند نقش مهمی برای تبلیغات گوگل ادوردز این کاربران بین المللی ایفا کند.

تبلیغات در گوگل و افزایش نصب اپلیکیشن با تاپ ادورت

مجموعه تاپ ادورت با تکیه بر تجربه خود توانسته تا با انجام تبلیغات در گوگل همراه مشتریان بسیاری در مسیر شدشان باشد. هزینه کارمزد پایین ، تیم پشتیبانی متخصص و حرفه ای و همراهی با مشتریان نقطه قوت این مجموعه بوده که همواره به آن می بالد. نکته مهم و اساسی این است که در تاپ ادورت کمپین های تبلیغات گوگل در حالت کاملا بهینه شده قرار گرفته تا هزینه تمام شده مشتریان کاهش پیدا کند. منتظر حضور شما در تاپ ادورت هستیم.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها