رهنامه تشخیص اصل بودن باتری سامسونگ - رهنامه

قصد دارید گوشی بخرید اما از اصل بودن یا نبودن باتری گوشی می ترسید؟ یا این که عمر باتری گوشی تان تمام شده و باید باتری اصل سامسونگ بخرید؟ این روزها به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که گوشی های هوشمند، به خصوص برند سامسونگ برای ما  فراهم کرده همه ما علاقه مند می شویم که یکی از گوشی های سامسونگ را خریداری کنیم تا از امکانات جدید آن بهره مند شویم.

در صورت داشتن گوشی تلفن همراه هم حاضر نیستیم خرابی آن را تحمل کنیم یا مدت زمان زیادی از آن دور بمانیم. از طرفی خراب شدن باتری گوشی امری اجتناب ناپذیر است که پس از مدتی اتفاق می افتد. در چنین موقعیتی تمایل داریم در کوتاه ترین زمان ممکن باتری جدید خریداری کنیم و به زندگی موبایلی برگردیم!

اما زمانی که نیاز است باتری گوشی مان را عوض کنیم نمی دانیم تعمیرکار گوشی واقعا باتری اصل سامسونگ به گوشی ما می‌اندازد یا نه. چرا که باتری های فیک موجود در بازار چندان فرقی با باتری های خراب شده گوشی های ما ندارد و فقط ما را مجبور به پرداخت هزینه می کند. اما دیگر نیازی نیست که برای خرید گوشی، باتری و حتی شارژ اصل سامسونگ تردید کنید. چرا که همین الان یاد می گیرید که چطوری باتری و شارژر اصل سامسونگ را از تقلبی تشخیص بدهید و یا با خیال راحت گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

اولین کار کندن برچسب باتری است

اولین راه حل تشخیص اصل بودن باتری سامسونگ جدا کردن برچسب روی آن است. زمانی که شما برچسب از روی باتری می کَنید، تازه با پوسته جدید باتری روبرو می شوید که باید در زیر برچسب پوسته سیاه رنگی به نام NFC وجود داشته باشد. تراشه ای که در عکس زیر مشاهده می کنید، نشان از اورجینال بودن باتری است. در صورتی که باتری این تراشه را نداشته باشد، قلابی است و برچسب بالای باتری های قلابی هیچ کاری انجام نمی دهد و فقط جنبه ظاهری دارد. کار مهمی که این تراشه انجام می‌دهد این است که تمام اطلاعات را به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می کند. مثلاً اطلاعات مربوط به کارت بانکی توسط گوشی ذخیره شده و در هنگام نزدیک کردن گوشی به دستگاه NFC مبلغ خرید پرداخت می شود.

فرق برچسب های روی باطری اصل سامسونگ با فیک آن

اگر به برچسب های روی باتری اصلی سامسونگ توجه کنید، متوجه می شوید چه تفاوت هایی با برچسب روی باتری تقلبی وجود دارد. در حقیقت برای چسباندن برچسب بر روی باتری اصلی سامسونگ از دستگاه مخصوص استفاده می کنند و با دیدن عکس به خوبی متوجه می شوید که کیفیت کار چگونه بوده و می بینید که برچسب کاملاً یکدست به باتری چسبیده است.

دقت به تاریخ تولید باتری سامسونگ

تمام باتری های سامسونگ بر روی بدنه خود دارای تاریخ هستند. اهمیتی ندارد که این تاریخ برای چه سالی است‌. اما منطبق بودن آن با تاریخی که بر روی جعبه هک شده، بسیار مهم می باشد. یکی از روش هایی که می توانید  باتری اصل سامسونگ نسبت به باتری های قلابی تشخیص دهید، همین راه است.

کیفیت نوشته های برچسب باتری های تقلبی

کمی به نوشته های حک شده روی باتری دقت کنید. متوجه می شوید باتری که می‌خواهید بخرید تقلبی یا اصل است. معمولاً نوشته‌هایی بر روی باتری اصل سامسونگ وجود دارد به صورت خوانا و با کیفیت هک شده است، در حالیکه نوشته های برچسب باتری تقلبی بی کیفیت نوشته شده است. در برخی موارد تشخیص کیفیت نوشته های روی برچسب باتری کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تجربه بیشتری دارد.

کوچکترین ناهماهنگی بر روی بدنه نشانه ای از فیک بودن باتری است

باتری اصل سامسونگ از همه لحاظ به بهترین صورت ممکن طراحی شده و کوچک ترین ناهماهنگی را نمی توانید بر روی بدنه آن مشاهده کنید. اما باتری های تقلبی این چنین نیستند و اگر به صورت دقیق به بدنه آن نگاه کنید می توانید به راحتی ناهماهنگی های بدنه را پیدا کنید. وجود این ناهماهنگی ها در عکس زیر قابل مشاهده است.

به قسمت اتصال باتری دقت کنید

اگر کمی دقت کنید مشاهده خواهید کرد در قسمت اتصال باتری اصل سامسونگ نسبت به باتری تقلبی تفاوت های کوچکی وجود دارد،شاید این تشخیص در ابتدا برای شما کمی سخت به نظر برسد. اما زمانی که به قسمت اتصالات طلایی رنگ باتری دقت کنید، می فهمید که در باتری اصل سامسونگ این قسمت کاملاً با هم هماهنگ بوده و عمق کمی دارد. اما باتری های تقلبی دارای عمق زیادی هستند و در ساخت آن خبری از ظرافت کاری نیست.

راه کارهای خیلی راحت برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ

آیا می دانستید استفاده از هر کابل و شارژری که به دستتان می آید، عمر باتری گوشی تان را به آخر می رساند؟ در حقیقت استفاده از شارژرهای فیک برای گوشی سامسونگ می تواند شما را با عواقب بعدی همراه کند. پس اگر قصد دارید شارژر اصل سامسونگ را خریداری کنید خوب است بتوانید اصل بودن آن را تشخیص بدهید. اما شارژر اصل سامسونگ چه ویژگی هایی دارد؟

  • داشتن آرم سامسونگ بر روی آداپتور: که این نوشتار باید به صورت کاملاً زیبا و بدون رنگ رفتگی چاپ شده باشد.
  • بررسی مدت زمان شارژ کردن: شما به راحتی می توانید زمان شارژ کردن گوشی خود را یک بار با شارژر اصلی سامسونگ و بار دیگر با شارژری که تازه خریداری کرده اید، امتحان کنید. معمولا شارژرهای تقلبی زمان زیادی برای شارژ کردن گوشی نیاز دارند.
  • وجود لوگو url پشت آداپتور: این لوگو نشان دهنده این است که شارژر اصلی سامسونگ برای شارژ کردن گوشی از یک فیلتر ایمنی خاصی استفاده می کند. در واقع لوگو url نشانی بر روی اصل بودن شارژر شماست.
  • تفاوت های بدنه شارژر: هنگام خرید شارژر اصل سامسونگ به طرز نوشتاری بدنه دقت کنید. در شارژر های فیک ناهماهنگی های زیادی وجود دارد که با قرار گرفتن آن در کنار شارژر اصل سامسونگ به راحتی این ناهماهنگی ها قابل مشاهده است. همچنین نحوه نوشتاری شارژر فیک بسیار متفاوت تر از شارژر اصلی سامسونگ است.
  • شارژر سامسونگ را از بابافون یا دیگر فروشگاه های معتبر خرید کنید.

حال امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید در خرید خود موفق باشید و به راحتی شارژر و باتری اصل سامسونگ را تشخیص دهید.

منابع بیشتر برای مطالعه

راهنمای تشخیص باتری و شارژر اصلی در سایت سامسونگ

راهنمای جامع تشخیص شارژر و کابل شارژ اصلی سامسونگ در امداد موبایل

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها