رهنامه تفاوت بین SOCaaS و ارائه دهنده خدمات سنتی MSSP یا MDR چیست؟ - رهنامه

تفاوت بین SOCaaS و ارائه دهنده خدمات سنتی MSSP یا MDR چیست؟

 

تشخیص تهدید و پاسخ صحیح کسب و کار شما بسیار مهم است، اما راه های متعددی وجود دارد که کسب و کار شما می تواند طی کند. SOC-as-a-Service (SOCaaS)، ارائه دهندگان خدمات امنیتی مدیریت شده (MSSP) و فروشندگان تشخیص و پاسخ مدیریت شده (MDR) همگی راه حل هایی را ارائه می دهند. در حالی که نتایج مورد نظر از هر سه مشابه هستند – میانگین زمان سریع‌تر برای شناسایی و حاوی تهدید، زمان ماندن کوتاه‌تر، و کاهش خطر اختلال یا نقض مخرب کسب‌وکار – تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد،که شرکت امن افزاردر اینجا اطلاعات کاملتری را جمع اوری کرده است.

 

 SOC-as-a-Service چیست؟

SOC-as-a-Service که گاهی اوقات به آن SOCaaS نیز می گویند، یک مدل مبتنی بر اشتراک و پرداخت هزینه برای شناسایی و پاسخ تهدید مدیریت شده است. این سرویس ابزار، فناوری و تخصص انسانی مورد نیاز برای شناسایی، بررسی و پاسخ به باج افزار، بدافزار، سرقت داده، حملات فیشینگ نیزه ای و غیره را در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

 SOCaaS در مقابل ارائه دهندگان سنتی MSSP یا MDR

Cysiv SOC-as-a-Service این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا امنیت خود را به سطح بالاتری برسانند، راه حلی برای مسائل امنیتی مداوم پیدا کنند و به اهداف خود به روشی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر دست یابند. در مقایسه با MSSP ها و MDR ها، رویکرد آینده نگر ارائه می دهد:

 

نوآورانه، Cloud-Native SIEM با اتوماسیون

پلتفرم اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM)، بومی ابری، فرماندهی ، از IP اختصاصی (علم داده) و اتوماسیون برای شناسایی، بررسی و پاسخگویی به تهدیدها سریعتر و مؤثرتر از سایرین استفاده می کند. و برخلاف داشبوردهای نظارتی ساده یک ارائه‌دهنده MDR، Cysiv Command عملکرد کلیدی یک SIEM را همراه با فناوری‌های ضروری دیگر SOC (SOAR، UEBA، TIP) ارائه می‌کند. این به شما امکان می دهد تا در کنار کارشناسان Cysiv امنیت خود را تا جایی که می خواهید مدیریت کنید. همچنین مستقیماً با سیستم‌های مدیریت پرونده (به عنوان مثال RSA Archer و ServiceNow) برای شناسایی و پاسخ موثرتر تهدید یکپارچه می‌شود.

 

Command پایه و اساس SOC-as-a-Service ما است و بر خلاف SIEM های سنتی، توسط متخصصان امنیتی به منظور بهبود اثربخشی و کارایی تیم SOC – از جمله تحلیلگران، شکارچیان تهدید و کارشناسان واکنش به حادثه – ساخته شده است. در فعالیت های روزانه خود از آنجایی که Command را می توان به طور کامل مدیریت کرد، مشتریان می توانند از راه دور وارد سیستم شوند، پرس و جوها را انجام دهند، تهدیدات را بررسی کنند و فعالانه در فرآیند نظارت و تریاژ شرکت کنند.

 

فروشنده-آگنوستیک تله متری

MSSP های سنتی و بسیاری از ارائه دهندگان خدمات MDR تنها به گزارش ها و اعلان های امنیتی نقطه پایانی متکی هستند. Cysiv داده‌ها را از طیف متنوعی از منابع دریافت می‌کند و از آنها استفاده می‌کند تا تله‌متری منحصربه‌فرد روشن‌گری و عملی برای طیف وسیعی از تهدیدات امنیتی تولید کند. این منابع شامل نقاط پایانی، دستگاه‌های شبکه، و سرورها/بارهای کاری، و همچنین ورودی‌های جانبی مربوط به زیرساخت، احراز هویت، برنامه‌ها و نظارت از منابع داخلی و ابری/SaaS است.

 

SOCaaS فروشنده و منبع داده ناشناس است و از شناسایی و پاسخگویی تهدید جامع تر و مؤثرتر اطمینان می دهد. ما به شدت به متخصصان علم داده و امنیت خود برای تمرکز بر ارزش تشخیص منابع مختلف داده متکی هستیم. این بیشتر تضمین می کند که منابع مناسب مورد نیاز برای پشتیبانی از موارد استفاده خاص مشتری به درستی و به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پاسخ فعال

برخلاف ارائه دهندگان MDR، که فقط قادر به توصیه پاسخ مناسب به یک تهدید هستند، Cysiv SOCaaS می تواند مهار و پاسخ فعال را ارائه دهد. به عبارت دیگر، ما فقط توصیه نمی کنیم که چه اقداماتی باید انجام شود. ما در واقع می توانیم تعدادی از تغییرات را از طرف شما اعمال کنیم.

 

SLA های انعطاف پذیر و قیمت گذاری

Cysiv صورتحساب ماهانه مبتنی بر اشتراک قابل پیش بینی را ارائه می دهد و مشتریان را در قراردادهای ثابت بلند مدت به سبک MSSP قفل نمی کند. Cysiv به شما امکان انتخاب یک قرارداد کوتاه مدت با حداکثر انعطاف و قراردادهای بلندمدت را می دهد که پس انداز را به حداکثر می رساند.

 

چرا SOC-as-a-a-Service را انتخاب کنید؟

SOC-as-a-Service، وضعیت امنیتی سازمان شما را بهبود می بخشد، خطرات و هزینه های سایبری را کاهش می دهد و چابکی کسب و کار را افزایش می دهد و در مقایسه با MSSP یا MDR مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.