رهنامه جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ - رهنامه

اگر قصد خرید قطعات کامپیوتر را دارید در بین انواع قطعات کامپیوتر، خرید کارت گرافیک همواره اهمیت خاصی به خصوص برای گیمرها داشته است. همچنان در سال ۲۰۲۰ در وضعیت بی سابقه‌ای قرار گرفتیم که Nvidia و AMD در حال ارائه ‌کارت گرافیک‌های کاملاً رقابتی هستند. نسل Nvidia Ampere جهش بزرگی در عملکرد نسبت به معماری قبلی خود دارد‌، به طوری که کارت‌های Nvidia RTX 3080 و Nvidia RTX 3070 به عنوان بهترین کارت گرافیک ساخته شده در حال حاضر هستند. حال نگاهی به جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ و بهترین‌ها می‌اندازیم.

جدیدترین کارت گرافیک‌های 2020

۱- Nvidia GeForce RTX 3080

در حال حاضر RTX 3080 خیلی نادر است‌، اما بدون شک RTX 3080 جدید انویدیا بهترین کارت گرافیک امروز در میان جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ است. این یک عملکرد عظیم نسبت به سری قبلی RTX 20 است. وقتی در مقابل RTX 2080 یا ۲۰۸۰ Super قرار می‌گیرید‌، بسیار چشمگیر است‌، اما وقتی فکر می‌کنید که این کارت ۶۹۹ دلاری نه تنها می‌تواند با سایر قطعات کامپیوتر مطابقت داشته باشد‌، بلکه عملکرد عظیم‌تری از ۱۲۰۰ دلار RTX 2080 Ti دارد.

وقتی اکنون می‌توانید عملکرد ردیابی اشعه‌ای را دریافت کنید که بیش از نرخ فریمی ‌باشد که هنگام کار بدون آن از کارت بالای سری RTX 20 خارج می‌شوید‌، می‌دانید که این یک غول کاملا متفاوت است. و RTX 3080 می‌تواند Crysis را اجرا کند. انویدیا با اضافه کردن تعداد بیشتری هسته CUDA به ترکیب در این پردازنده گرافیکی ۸ نانومتری‌، و همچنین هسته‌های تنسور به روز شده (برای DLSS اضافی) و هسته‌های RT نسل دوم برای ساخت با استفاده از پرتوهای ردیابی شده‌، این کار را مدیریت کرده است.

RTX 3080 ممکن است به قدرت بیشتری احتیاج داشته باشد، حداقل یک PSU 850 وات می‌خواهید و در دست گرفتن آن کمی مشکل است‌، اما این بهترین کارت گرافیک امروز است که حدس می‌زنیم به همین دلیل است که دستیابی به آن بسیار مشکل است.

۲- AMD Radeon RX 6800 XT

به عنوان تیم قرمز جایگزین کارت گرافیک‌های پیشرفته انویدیا‌، تعداد کمی ‌از RX 6800 XT وجود دارد. یک کارت کاملاً رقابتی که بسیار نزدیک به رقیب خود است‌، و با دیفرانسیل عملکرد اسمی‌ با RTX 3080‌، واقعاً یک کارت پر قدرت در بین جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ است که ارزش هر گونه گیمPC را با ۴K را در نظر می‌گیرد.

این یک انتخاب سخت بین این گزینه و RTX 3080 است‌، اما دومی ‌فقط AMD را با ارسال‌های نهایی به RTX می‌رساند. RX 6800 XT 50دلار ارزانتر است‌، عملکرد ۴K را ارائه می‌دهد و VRAM سنگینی را نسبت به RTX 3080 افزایش می‌دهد. با این حال‌، ۵۰ دلار اضافی برای RTX 3080‌، هزینه ارزشمندی است: هزینه کمی ‌برای پرداخت بیشتر عملکرد ۴K‌، ردیابی اشعه بسیار بهبود یافته و DLSS .  با این حال AMD با RX 6800 XT توانسته است به نتیجه خوبی برسد‌ یعنی بازگشت به گروه فناوری Radeon .

۳- Nvidia GeForce RTX 3060 Ti

ارزانترین آمپر تا به امروز‌، RTX 3060 Ti یک رابط نزدیک با RTX 3070 است. هر دو از ‌کارت گرافیک GA104 یکسان استفاده می‌کنند‌، RTX 3060 Ti با اس ام‌های کمتر فعال شده و ظرفیت و قابلیت حافظه با ۸ گیگابایت GDDR6 در ۲۵۶ ثابت است.

RTX 3060 Ti با وجود ۱۷ درصد توانایی کمتری در شمارش هسته‌، آن را با برخی از فرکانس‌های تقویت ‌کارت گرافیک جبران می‌کند. این تا حدی توضیح می‌دهد که چرا RTX 3060 Ti می‌تواند در حد ۱۷ درصد و فقط یک رقمی ‌از سرعت RTX 3070 باشد‌، علی رغم ضعف در سیلیکون برای کارت ۳۹۹ دلاری بد نیست.

با ۳۹۹ دلار‌، RTX 3060 Ti 20 درصد ارزان تر از RTX 3070 است و بنابراین عملکرد هر دلار با کارت گرافیک در حال افزایش است. به همین دلیل در جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ محبوب است. این یک پردازنده گرافیکی عالی برای مجموعه‌ای کامل از رزولوشن‌ها است و از قابلیت ردیابی اشعه مناسبی برای بوت شدن برخوردار است‌، با مجوز از هسته‌های RT نسل دوم.

اگر RTX 3080 یا RTX 3070 دور از دسترس به نظر می‌رسند‌، قطعاً RTX 3060 Ti باعث ایجاد ایستادگی مناسب در انتخاب می‌شود. شاید از همه چیز قابل توجه‌تر در مورد این کارت گرافیک نحوه اتصال آن به نسل ۲۰ باشد: تقریباً در هر تست RTX 2080 Super را شکست می‌دهد.

3- Nvidia GeForce RTX 3060 Ti

۴- Nvidia GeForce RTX 3070

شاید تنها آمپر سطح بالا که تقریباً مقرون به صرفه است‌، RTX 3070 باشد که از نظر توانایی تطبیق با کارت گرافیک تورینگ برتر‌، RTX 2080 Ti‌، با کمتر از نیمی ‌از قیمت آن‌، بسیار چشمگیر است. ۴۹۹ دلار‌، به هر حال هنوز مبلغ قابل توجهی است اما در مقایسه با سیلیکون گرافیکی برتر بازی‌های PC‌، این مبلغ گزافی نیست. در عوض‌، یک کارت گرافیک با قابلیت ۴K هدیه می‌دهد.

اعتبار عملکرد بازی آن بدون شک چشمگیر است‌، اما آنچه باعث می‌شود RTX 3070 در جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ انتخاب ما برای یک متخصص بازی PC باشد‌، کل اکوسیستم انویدیا است که امروز پایه RTX است. DLSS یک ترفند شسته و رفته برای بهبود عملکرد است‌ و فقط به صورت لفظی ویژگی هایی چون ‌وضوح و ویژگی‌های دیگر مانند Broadcast و Reflex را ندارد.

۵- AMD Radeon RX 6900 XT

RTX 3090 ممکن است در مراحل ابتدایی عملکرد گرافیکی بدون چالش باشد‌، اما طولی نکشید که AMD با یک رقیب در RX 6900 XT همراه شد. این کارت گرافیک همچنین با عملکرد ۴K  تنهاکمی ‌پایینتر از RTX 3090   است و همه این ویژگی‌ها با یک سوم قیمت است.

به همین دلیل‌، خرید این کارت بهتر است. اما دلیلی که امروزه این کارت شماره یک در جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ما نیست‌ به این دلیل است که خیلی بهتر از RTX 3080 نیست. ۳۰۰ دلار بیشتر از قیمت RTX 3080 است و شما امیدوارید که بتوانید عملکرد بالاتری را هم در کارهای بارگیری و هم در ردیابی اشعه داشته باشید‌، اما حتی گاهی شتاب ردیابی‌اش از رقابت عقب است. اما RX 6900 XT با اطمینان با قابلیت‌هایی روبرو است که RTX 3080 نمی‌تواند ایجاد کند‌، مانند ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6‌.

اگر قصد نصب کارت گرافیک جدید دارید این لیست از جدیدترین کارت گرافیک‌های ۲۰۲۰ می‌تواند شما را در انتخاب بهترین کارت و عملکرد کمک کند.

5- AMD Radeon RX 6900 XT

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها